2 358 8

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ II)

  • mercedes-benz-
  • eqxx-
  • vision eqxx-
  • аеродинамика

Може би това, което е най-впечатляващо от всичко, когато става въпрос за EQXX, е, че Mercedes е създал невероятно ефективен автомобил, който изглежда като нещо, в което бихте искали да бъдете видяни

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ II) - 1

ЧАСТ I

Това е игра на вземане и даване и очакваме тя да се играе, докато производителите се опитват да намалят съпротивлението, за да получат оптимален автономен пробег за своите електромобили. Един от начините, по които Mercedes казва, че е в състояние да се бори с тази линия на покрива е просто да "облегне" седалките назад под по-агресивен ъгъл, което и прави в EQXX, за да позволи повече място за главите на пасажерите отзад.

Отвъд очевидно "хлъзгавата" форма, във Vision EQXX има изобилие от детайли, които му помагат да постигне този коефициент от 0.17 Cd. Отпред, площта е по-малка от тази на CLA, а тънките "дишащи" елементи отстрани на предната броня са предназначени да се оптимизират въздушния поток към колелата и така да намалят съпротивлението.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ II)

Джантите и гумите са голяма болка, когато става въпрос за съпротивление, но Vision EQXX използва супер тънки и високи (20-цолови) джанти и гуми. Гумите Bridgestone Turanza Eco са допълнително оптимизирани със специални аеродинамични странични стени, а самите джанти са изработени от кован магнезий с капаци, позволяващи плавен въздушен поток над тях. Тъй като Mercedes си е Mercedes, тези капаци са прозрачни, така че все още да позволяват разглеждане на джантите с акцент от розово злато.

Още нещо любопитно е свързано със задницата на Vision EQXX. По-точно с една конкретна част от технологията в задната част на автомобила - активният заден дифузьор. Именно той позволява на Mercedes да оптимизира задната част на автомобила, независимо от скоростта, с която пътувате. След като достигнете 60 км/ч, дифузьорът се измества с две стъпки и подобрява съпротивлението при по-висока скорост.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ II)

„Той се сгъва под ъгъл така, че да осигури перфектната настройка на задната част“, ​​казва един от дизайн специалистите в компанията. Той дори е проектиран да се прибира, когато усети предстояща катастрофа, въпреки че Mercedes на този етап не казва дали въобще обмисля активния дифузьор като производствен артикул, но явно това е така.

Има и въпрос за развитието на аеродинамичните тунели. От Mercedes твърдят, че е използвано само около една трета от обичайното време за разработка на автомобил в аеродинамичен тунел, защото останалата част по проектирането на аеродинамиката на Vision EQXX е направена с помощта на разширена виртуална реалност. А това, че Mercedes успява да постигне този нисък коефициент на въздушно съпротивление с дори по-малко време в аеродинамичния тунел от обикновено, го прави още по-забележим.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ II)

Може би това, което е най-впечатляващо от всичко, когато става въпрос за EQXX, е, че Mercedes е създал невероятно ефективен автомобил, който изглежда като нещо, в което бихте искали да бъдете видяни. Той е примамлив, атрактивен и въобще всичко, което бихме очаквали от Mercedes-Benz.

„В съответствие с нашата философия за чувствена чистота, ние създадохме грандиозни пропорции, които съчетават красотата с ефективността“, казва Вагенер. „. Фактът, че крайният резултат е толкова красив, колкото е, е доказателство за умението на нашия дизайнерски екип, работещ в тясно сътрудничество с експертите ни по аеродинамика.”


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    11 2 Отговор
    Mercedes си е Mercedes. Страхотна логика! Също така Факти си е Факти, Радослав си е Радослав и т.н.
  • 2 Име

    4 2 Отговор
    Много добър материал поздравления
  • 3 Марио

    4 4 Отговор
    Хубава и подробна статия, да. Mercedes си е Мерцедес
  • 4 Plameni

    2 0 Отговор
    Разхода от 10квч на 100км също е върха, което се равнява на 1л.на 100км при това четириместна и 204кс

    Коментиран от #5

  • 5 Не знам дали знаеш

    7 3 Отговор

    До коментар #4 от "Plameni":

    На 200 коня за електромобил е равносилно на мъртвец. Не знам защо толкова им се възхищаваш във втора статия.

    Сещаш ли се колко ще струва този Mercedes, ако го пуснат в производство?

    Как смяташ, дали някой който ще се изръси толкова пари за автомобил, ще се интересува дали гори 10 или 20 киловатчаса на 100 километра пробег, или за него ще е по-важно да върви повече?

    От bmw вече научиха този на урок с ix3, където заложиха на карбон, висока ефективност и висока цена и постигнаха плачевни продажби, защото хората предпочетоха по-евтината Тесла, която върви повече и в крайна сметка се оказа дори по-ефективна. Никой няма да слезе от бензиновия Mercedes и да даде повече пари за нещо, което върви по малко.

    Коментиран от #6

  • 6 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Не знам дали знаеш":

    Незнам дали знаеш, но VW ID.4 е със същите 204кс.и го купуват въпреки двойно по- високия разход на електроенергия. 204 кс са си 204кс независимо дали говорим за дизел, бензин или електромобил. Мъск също обмисляме да пусне такъв електромобил

    Коментиран от #7

  • 7 Само дето не мислиш

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Plameni":

    200к.с. при бензи или дизел са 200к.с.но при електричка са нищо.Едните тежат 1.200-1.400кг. а другата 2000кг.Панимаеш!

    Коментиран от #8

  • 8 Мертек

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Само дето не мислиш":

    Само дето EQXX тежи 1750 кг колкото Е класа. За 10 години теглото на батериите падна наполовина. Какво ли ще е след 10 години.