2 219

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ I)

  • mercedes-benz-
  • vision eqxx-
  • аеродинамика-
  • eqxx

Традиционният дизайн на седана с три отделни части не е най-ефективната форма

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ I) - 1

Mercedes-Benz EQS вече има уникално нисък коефициент на въздушно съпротивление - 0.20 Cd, но сега, с представянето на Vision EQXX стана ясно, че Mercedes може да направи още по-аеродинамична кола. И демонстрира това точно с Vision EQXX . Този технологичен проект постига невероятно нисък коефициент на въздушно съпротивление от само 0,17 и го направи с каросерия, която е дори по-естетически приятна от тази на EQS.

Всъщност Vision EQXX прилича много повече на спортна кола, отколкото на автомобил от средния клас. Това е направо похвално, но също не е изненадващо. В края на краищата, формата на един суперавтомобил има тенденция да бъде доста аеродинамична и ако премахнете гигантските крила и сплитерите, които обикновено ги украсяват ще получите точно Vision EQXX.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ I)

Отивайки още по-далеч, дизайнът на Vision EQXX е и доста близък до т.нар. свят на концепциите. Но той изглежда и като автомобил, който Mercedes-Benz могат пуснат в серийно производство. Има дори огледала и дръжки на вратите! Друг въпрос е дали Mercedes ще има смелостта да направи някога подобно нещо серийно?

Към момента компанията не е дала никакви индикации, че ще това ще се случи, но както и да е, този дизайн е достатъчно сериозен, а ние искаме да разберем как дизайнерите и аеродинамичните специалисти са постигнали този уникален коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ I)

За начало ще започнем от формата/силуета на колата. Технически Vision EQXX може да е седан с четири врати, но не е оформен като традиционен триобемен автомобил - дизайн, който може да се очаква от S-класа или C-класа .

Това е така, защото традиционният дизайн на седана с три отделни части не е най-ефективната форма, която може да се направи. Главният дизайнер на Mercedes-Benz Гордън Вагенер дори твърди, че електромобилите биха могли да станат причина за края на традиционните седани, каквито ги познаваме днес.

Как Mercedes Vision EQXX постига този невероятен коефициент на въздушно съпротивление от 0.17 Cd? (ЧАСТ I)

Вижте EQS и EQE като примери, които ни дават отMercedes-Benz. За да бъде по-ефикасна аеродинамиката, е много по-добре да се направи капкообразна линия на покрива, която се стеснява и завършва с рязък "откъсващ" се ръб отзад. Mercedes оптимизира тази форма на сълза именно за EQXX Vision.

Долната линия на покрива в задната част изглежда пряко се врязва пространството за пътниците отзад, и пространството за главите им е компрометирано. Това обаче е малък проблем за компактен автомобил като Vision EQXX, който може да не превозва често пътници отзад, но за автомобили като EQS, които са предназначени да имат луксозни задни седалки, тази линия на покрива трябва да бъде изнесена много по-нагоре.

>>> ЧАСТ II



Свързани новини