От Daimler Buses си поставят за цел да предложат локално въглеродно неутрални превозни средства – с батерии и с водородни горивни клетки, във всеки сегмент до 2030 г. Първоначалният фокус ще бъде върху основните пазари в Европа и Латинска Америка. До 2039 г. на пазара в Европа ще се продават само локално въглеродно неутрални нови превозни средства. В сегмента на градските автобуси в Европа целта ще бъде достигната още през 2030 г.
В допълнение към разширяването на портфолиото си от СО2 неутрални автобуси, Daimler Buses ще увеличи и предлаганите от компанията услуги по отношение на цялостната електрическа инфраструктура за клиентите си. Това обяви Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses, на събитие в производствената база на производителя в Манхайм. Сред участниците в ивента бяха също Мартин Даум, председател на управителния съвет на Daimler Truck и д-р Волкер Висинг, федерален министър на цифровите технологии и транспорта.
По пътя към електрификацията на пътническия транспорт от Daimler Buses планират да предложат първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г., а превозни средства с водородно задвижване с горивни клетки - в края на това десетилетие. В съответствие с двупосочната стратегия на своята компания майка Daimler Truck, от Daimler Buses се фокусират върху разработването на автобуси с батерии и водород, тъй като това е единственият начин, по който те могат да предложат персонализирани решения с нулеви емисии за разнообразните нужди на своите клиенти.
За да разшири пробега на своя изцяло електрически градски автобус Mercedes-Benz eCitaro, от 2023 г. Daimler Buses ще го оборудва с водородна горивна клетка. По този начин към своето изцяло електрическо продуктово портфолио в сегмента на градските автобуси, от Daimler Bus ще добавят и превозно средство с пробег до 400 километра. eCitaro Range Extender е проектиран за градски автобус, като задвижващата система продължава да се основава на много мощната акумулаторна батерия, докато горивната клетка служи само за разширяване на обхвата, а не като основен източник на енергия.
В допълнение от края на 2022 г. Daimler Buses ще предложат eCitaro с ново поколение високопроизводителни батерии. eCitaro е изключително успешен модел на Daimler Buses, като към настоящия момент вече повече от 600 eCitaro автобуса са в ежедневна употреба при европейски клиенти на Daimler Buses. През 2021 г. почти всеки втори новопродаден електрически градски автобус в Германия е произведен от Daimler Buses.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Браво
11:05 06.05.2022
3 ...
Коментиран от #5
12:10 06.05.2022
4 Filo
12:17 06.05.2022
5 Любопитен
До коментар #3 от "...":
На каква база се основават тези твои твърдения? Нали водородът се произвежда също от електричество, а след това отново се превръща в електричество за да задвижи автомобила? Какъв е смисълът от водородът тогава, при положение че от произведени например от възобновяеми източници 100 киловатчаса, можеш директно да ги заредиш в батерията на електромобила от фотоволтаиците върху паркинга и до колелата да стигнат 80 киловатчаса?За да заредиш водород от същите тези фотоволтаици, трябва на него да има зарядна станция, която да има към нея и станция за производство на водород, а най-евтината зарядна станция струва около милион долара, комплекта не знам колко ще струва. Този паркинг не може да е в близост до жилищни постройки и обществени сгради, заради опасност от взрив, а на всичко отгоре, от 100 киловатчаса, до колелата стигат най-много 30 киловатчаса.
Горивните клетки трябва да се сменят на всеки 200 300 хиляди километра, а една от най-проблемните батерии на Тесла произведена през 2013 година, изкара 500 хиляди километра, а след като я ремонтираха измина още милион километра и продължава да се движи.
Ще кажеш ли какви са предимствата на водорода в такъв случай?
Коментиран от #9
15:13 06.05.2022
6 гост
Коментиран от #10
17:06 06.05.2022
7 Ч.котка
Коментиран от #8
17:20 06.05.2022
8 Дрън-дрън
До коментар #7 от "Ч.котка":
Я да кажеш кои са тези автомобилни компании които са се увеличили продажбите чрез електромобили, че не се сещам за нито един пример?Виж Тесла и китайците им взимат от пазарния дял с продажба на електромобили, а старите въобще не им се произвеждат "зелени" автомобили, но няма накъде. Или започват да произвеждат или фалират. Среден път няма. Toyota се пробва, но макар и последна и тя започна да произвежда електромобили. Дали ще успее да навакса или ще изгуби статута на най-голям автомобилен производител ще разберем след няколко години, ако не още тази.
19:55 06.05.2022
9 шишо
До коментар #5 от "Любопитен":
изглежда че армията от инжинер не ги разбират тези работи, а един шофьор е гуяма работаКоментиран от #11
19:31 07.05.2022
10 серьожа
До коментар #6 от "гост":
в просия щи правят с атомен вечин двигатель-няма зареждани19:34 07.05.2022
11 Така е!
До коментар #9 от "шишо":
Армията от инженери се отказа от водорода и се пренасочи към батериите, ама простите шофьори още бълнуват, че водородът е бъдещето.19:45 07.05.2022
12 Последния Софиянец
21:56 07.05.2022