3 075 12

Mercedes пуска въглеродно неутрални автобуси във всеки сегмент

  • mercedes-benz-
  • daimler buses-
  • автобуси-
  • електричество-
  • водородни горивни клетки

Това ще се случи до 2030 година, а превозни средства ще са с батерии и с водородни горивни клетки

Mercedes пуска въглеродно неутрални автобуси във всеки сегмент  - 1

От Daimler Buses си поставят за цел да предложат локално въглеродно неутрални превозни средства – с батерии и с водородни горивни клетки, във всеки сегмент до 2030 г. Първоначалният фокус ще бъде върху основните пазари в Европа и Латинска Америка. До 2039 г. на пазара в Европа ще се продават само локално въглеродно неутрални нови превозни средства. В сегмента на градските автобуси в Европа целта ще бъде достигната още през 2030 г.

В допълнение към разширяването на портфолиото си от СО2 неутрални автобуси, Daimler Buses ще увеличи и предлаганите от компанията услуги по отношение на цялостната електрическа инфраструктура за клиентите си. Това обяви Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses, на събитие в производствената база на производителя в Манхайм. Сред участниците в ивента бяха също Мартин Даум, председател на управителния съвет на Daimler Truck и д-р Волкер Висинг, федерален министър на цифровите технологии и транспорта.

Mercedes пуска въглеродно неутрални автобуси във всеки сегмент

По пътя към електрификацията на пътническия транспорт от Daimler Buses планират да предложат първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г., а превозни средства с водородно задвижване с горивни клетки - в края на това десетилетие. В съответствие с двупосочната стратегия на своята компания майка Daimler Truck, от Daimler Buses се фокусират върху разработването на автобуси с батерии и водород, тъй като това е единственият начин, по който те могат да предложат персонализирани решения с нулеви емисии за разнообразните нужди на своите клиенти.

За да разшири пробега на своя изцяло електрически градски автобус Mercedes-Benz eCitaro, от 2023 г. Daimler Buses ще го оборудва с водородна горивна клетка. По този начин към своето изцяло електрическо продуктово портфолио в сегмента на градските автобуси, от Daimler Bus ще добавят и превозно средство с пробег до 400 километра. eCitaro Range Extender е проектиран за градски автобус, като задвижващата система продължава да се основава на много мощната акумулаторна батерия, докато горивната клетка служи само за разширяване на обхвата, а не като основен източник на енергия.

Mercedes пуска въглеродно неутрални автобуси във всеки сегмент

В допълнение от края на 2022 г. Daimler Buses ще предложат eCitaro с ново поколение високопроизводителни батерии. eCitaro е изключително успешен модел на Daimler Buses, като към настоящия момент вече повече от 600 eCitaro автобуса са в ежедневна употреба при европейски клиенти на Daimler Buses. През 2021 г. почти всеки втори новопродаден електрически градски автобус в Германия е произведен от Daimler Buses.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Браво

    9 1 Отговор
    Добро начало. А след това и камионите.
  • 3 ...

    7 0 Отговор
    Батериите, според мен, са съвременна мода и заблуда, че щадят достатъчно околнота среда. Бъдещето е във водорода, като гориво. Бателиите са може би етап, през който трябва да се премине, търсейки се решения...

    Коментиран от #5

  • 4 Filo

    2 6 Отговор
    Таралясници!

  • 5 Любопитен

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "...":

    На каква база се основават тези твои твърдения? Нали водородът се произвежда също от електричество, а след това отново се превръща в електричество за да задвижи автомобила? Какъв е смисълът от водородът тогава, при положение че от произведени например от възобновяеми източници 100 киловатчаса, можеш директно да ги заредиш в батерията на електромобила от фотоволтаиците върху паркинга и до колелата да стигнат 80 киловатчаса?

    За да заредиш водород от същите тези фотоволтаици, трябва на него да има зарядна станция, която да има към нея и станция за производство на водород, а най-евтината зарядна станция струва около милион долара, комплекта не знам колко ще струва. Този паркинг не може да е в близост до жилищни постройки и обществени сгради, заради опасност от взрив, а на всичко отгоре, от 100 киловатчаса, до колелата стигат най-много 30 киловатчаса.

    Горивните клетки трябва да се сменят на всеки 200 300 хиляди километра, а една от най-проблемните батерии на Тесла произведена през 2013 година, изкара 500 хиляди километра, а след като я ремонтираха измина още милион километра и продължава да се движи.


    Ще кажеш ли какви са предимствата на водорода в такъв случай?

    Коментиран от #9

  • 6 гост

    3 4 Отговор
    ще ще, имат технологията и все обещават за след 10г. вижте кой модел кола води по продажби, не е мерцедеса, макатр, че имат модели, ама линиите им стоят празни, понеже няма търсене. скъпи и лакоми, това са на мерцедес колите.

    Коментиран от #10

  • 7 Ч.котка

    5 1 Отговор
    След като се стигна до свръхпроизводство още преди години, компаниите на загуба почнаха да спонсорират идеята за "зелена" енергия уж много загрижени за климатичните промени. Цялата работа е да не спират производство и печалби. Много им дреме за природата. Джъст а бизнес. Така се е случвало и по време на войните в миналия век. Тогава заради войната са почвали да произвеждат бойни машини и боеприпаси. Хем да поизчистят населението, хем да им работят за без пари, заради " кризата" ,хем те винаги да са на печалба 😉

    Коментиран от #8

  • 8 Дрън-дрън

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ч.котка":

    Я да кажеш кои са тези автомобилни компании които са се увеличили продажбите чрез електромобили, че не се сещам за нито един пример?

    Виж Тесла и китайците им взимат от пазарния дял с продажба на електромобили, а старите въобще не им се произвеждат "зелени" автомобили, но няма накъде. Или започват да произвеждат или фалират. Среден път няма. Toyota се пробва, но макар и последна и тя започна да произвежда електромобили. Дали ще успее да навакса или ще изгуби статута на най-голям автомобилен производител ще разберем след няколко години, ако не още тази.
  • 9 шишо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Любопитен":

    изглежда че армията от инжинер не ги разбират тези работи, а един шофьор е гуяма работа

    Коментиран от #11

  • 10 серьожа

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    в просия щи правят с атомен вечин двигатель-няма зареждани
  • 11 Така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "шишо":

    Армията от инженери се отказа от водорода и се пренасочи към батериите, ама простите шофьори още бълнуват, че водородът е бъдещето.
  • 12 Последния Софиянец

    3 0 Отговор
    Края на ДВГ е близо ! А какво ще прави Алкохолия като няма да е фактор нефта ?