При много сняг, зимни температури и почти 2000 м надморска височина в средата на януари 2022 електрическият eCitaro G, съчленен автобус, демонстрира своите забележителни възможности в Зайзер Алм в Южен Тирол.
“Това е невероятен момент за нас в Южен Тирол - първи тест на 18-метровия електрически eCitaro G на надморска височина от почти 2000 метра“, заявява Даниел Алфрайдер, заместник управител на провинцията и съветник за провинцията в правителството, отговорен за инфраструктурата и мобилността. „Нашата цел е мобилност с нула емисии за хората на Южен Тирол“, добавя Алфрайдер.
Оборудван с твърдотелни батерии с капацитет от 441 кВч, напълно електрифицираният Mercedes-Benz eCitaro G демонстрира стабилност, сцепление и изпълнение с двойно задвижване. “Невероятно преживяване зад волана“, това беше „присъдата“ на шофьора Франц Федершпилер. А той би трябвало да знае, защото шофира автобуси от 40 години.
Електрическият eCitaro G беше използван по маршрут, обслужван от Silbernagl, между двата града Компач (1850 метра над морското равнище) и Салтрия (1680 метра) на Зайзер Алм, най-голямото алпийско плато в Европа, разположено в Южнотиролските Доломити в Италия. 18-метровото превозно средство с конфигурация на осите 6x4 представлява сериозен интерес за нас. Убедени сме, че ще успеем да интегрираме тези автобуси в нашата флотилия през следващите години.”, разказва Карло Греко - изпълнителен директор на Silbernagl след тестовете на eCitaro G.
Изключително модерната и добре поддържана флотилия на Silbernagl се състои от 70 автобуса за градски и междуградски превоз, като те варират от компактни микробуси до двуетажни автобуси и са почти изключително от марките Mercedes-Benz и Setra. Основана през 1978 г. от Антон и Моника Силбернагл семейна фирма е една от най-успешните автобусни компании в Южен Тирол и предлага всички услуги, свързани с превоз на пътници, с помощта на повече от 100 служители. Сега от компанията се надяват на електрифициране, което ще издържи на ниските температури и високата надморска височина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А дано
10:48 13.02.2022
2 MB China
Коментиран от #3
10:48 13.02.2022
3 1244
До коментар #2 от "MB China":
Абе той ще е стабилен заради теглото, ама на парно и в тоя студ, я изкара два курса, я не.Коментиран от #4
10:50 13.02.2022
4 име
До коментар #3 от "1244":
Аз мисля, че тези огромни прозорци са минус и лятои зима. Само междуградските автобуси съм виждал да са със стъклопакет, тия тип градски са с еденични стъкла и ще губи яко топлина през тях. Виж, в планината лятото нямат проблем да им е много напечено, ама ако го закарат на топло място този автобус да работи, пак ще хаби излишно ток за да компенсира нагряването от големите прозорци.Коментиран от #5, #11
11:06 13.02.2022
5 Със сигурност е стъклопакет
До коментар #4 от "име":
Също така пропускаш парниковия ефект. През зимата малко слънце да пекне, заради тези стъкла вътре става парник и е много топло.За през лятото обаче си прав. Но като се има предвид че това е електрически автобус е има огромна батерия, също така има над 40 квадрата таван, ако там бъдат инсталирани фотоволтаици, ще поемат мощността на климатика през лятото, че даже може и да остане мощност. А когато автобусът не се движи и не се нуждае от енергия, слънчевата енергия може да бъде съхранявана в батериите за по-късна потреба.
Коментиран от #7
11:24 13.02.2022
6 Мммдааа
Коментиран от #8
11:36 13.02.2022
7 име
До коментар #5 от "Със сигурност е стъклопакет":
Цитаро са градски автобуси, не мисля че са стъклопакет. А това за парниковия ефект важи само когато има слънце, което не е задължително да е 24 часа в планината.Коментиран от #9
11:43 13.02.2022
8 Не забравяй че е електрически
До коментар #6 от "Мммдааа":
На теория, ако нагоре се качи празен и горе го напълни с пътници, при спускането надолу ще регенерира повече енергия, отколкото е изхарчил за нагоре, защото теглото му е по-голямо. Дали това ще се случи и на практика вече зависи от много фактори.11:46 13.02.2022
9 Може и да си прав
До коментар #7 от "име":
Като се замисля все пак говорим за Мерцедес и автобус, който не е проектиран първоначално за електрически. Логично е да използват каквото имат като технологии до последно.11:49 13.02.2022
10 3-фазния
Локомотивен завод Express Service - Русе прави акумулаторни локомотиви IS3000. Маневрира 3000 тона и при всяко спиране на огромната маса връща ток в батериите. Поради което за пълна смяна харчи електричество за 20 евро. Дизелов локомотив за същата смяна харчи... 400 литра нафта :D И като счупи двигател, никъде няма точно такъв разпределителен вал и е брак. Хайде сега злобърите да обяснят на началниците те ли ще плащат 12т. нафта на месец и смяната на двигател.
12:53 13.02.2022
11 това е автобус
До коментар #4 от "име":
специално разработен за ниски температури.Стълопакетите до сега бяха двойни,за тоя модел може и троен да е.А изолацията и отоплението са такива че при минус 20°, вътре е +20.14:41 14.02.2022
12 MIB Plameni
22:32 14.02.2022