26 Септември, 2023 15:30 7 030 20

Scania е най-икономична сред TIR-овете

  • scania-
  • 420r super-
  • tir-
  • икономичност

Влекачът 420R Super спечели сравнителните тестове за икономичност

Scania е най-икономична сред TIR-овете - 1

Като част от изложението за търговски превозни средства NUFAM, което се състоя в Карлсруе, се проведе и церемонията по награждаването на победителя в European Truck Challenge.

Той се организира от немската компания Truck and Trailer Welt и включва сравнителни тестове на магистрални влекачи за икономичност, проведени от независими журналисти.

Тази година за участие бяха поканени всички водещи производители на камиони от този клас в Европа. В резултат на това до финала стигнаха камиони от три марки - DAF, Mercedes-Benz и Scania.

Става въпрос за камиони с мощност до 450 к.с. и средно брутно тегло 33.6 тона. Краен победите стана Scania - с модела 420R, оборудван с двигател от новото семейство Super.

Ако по отношение на мощността (420 к.с.) той е по-слаб от двигателите на двамата конкуренти, то по отношение на максималния въртящ момент (2300 Нм), напротив, той е по-добър.

В съчетание с наскоро актуализираната система за предсказуем круиз контрол, която настройва задвижването спрямо топографията на терена с помощта на GPS и цифрови карти, беше постигнат най-добрият резултат за икономия на гориво.

Шведската кола се оказа с 4.9% по-икономична от останалите камиони. Като се вземе предвид средният годишен пробег на един TIR, който е от порядъка на 150 000 км, Scania R420 спестява на собственика си около 3 000 евро годишно.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трак драйвер

    19 0 Отговор
    Да бяхте написали по някакъв разход е постигнал?

    Коментиран от #2

  • 2 Русуфил

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Трак драйвер":

    5.8/100 по борд и 5.9/100 по колонка с четири човека, климатик и пълен багажник с туршия. Теста е бил катерене до Шипка.
  • 3 мда

    4 9 Отговор
    Толкова е икономичен че като стигне до баир и тръгва назад.
  • 4 Видял

    5 10 Отговор
    Цяла Европа е на ДАФ

    Коментиран от #5

  • 5 Охоо

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Видял":

    особено новите с хубавите дюзи…страшни са…ходи да видиш колко има в сервиза от Дискордиа, АИТ И Юроспийд….
    Сканията е хубава и от край време с нисък разход, но нежна…абитата не случайно и викат калдаръм кокона!!!

    Коментиран от #6

  • 6 Хохоо

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "Охоо":

    А кой е баш бабаита сред TIR-овете?

    Коментиран от #8, #11

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    4 5 Отговор
    Като оставим настрани глупостите , да видим важното , 150 000 (сто и петдесет хиляди) км среден ГОДИШЕН пробег или при около 300 работни дни 500 (петстотин) км ДНЕВНО !!!!!!! Къде са тукашните "разбирачи" дето въртят по 2-3 хиляди км на ден ?? Хахахахахаххаха !!! И Тесла с 800 км с едно зареждане и 1300-1400 км с междинно дозареждане от 1 час в ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА почивка им била "с малък пробег" ?? Хахахах !!

    Коментиран от #10, #14

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Охо-бохоо

    0 5 Отговор

    До коментар #6 от "Хохоо":

    Какво е това TIR???

    Коментиран от #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Анонимен

    3 0 Отговор
    Девети в завод на Балканкар ли са го правили!?

    Коментиран от #15

  • 14 Ти сериозно ли

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    мислиш , че тесла напълно натоварен, ще мине 800 км с едно зареждане ? И имаш ли представа , че с обикновен влекач и ремарке, товариш до 25т(полезен товар), а с тая теслА ще натовариш не повече от 18 ? Къде отива КПД-то на тази композиция, където толкова я хвалите...

    Коментиран от #16

  • 15 Но те пък

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Анонимен":

    го бутнаха…. 😂😂😂
  • 16 Е как

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "Ти сериозно ли":

    е сега тРесльо ще скочи да ти обяснява колко тежал мотора и скоростите на “кюмбето” и какво излизало от “ауспуха”….
    Ама да каже как ще зареждат десетки камиони на всяка отбивка за пауза от 45 мин и колко приложима е тРесла семи в Европа… не, трае…
  • 17 Никси

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Охо-бохоо":

    транспортен интернацйонал регйонале !!!.

    Коментиран от #19

  • 18 Шморца

    7 2 Отговор
    Тир е тъпата ти куха тиква,малоумно компютърно,неграмотно редакторче(преписвач). Има българска дума "КАМИОН" се казва. Ще е редно преди да пишеш(преписваш) статия да научиш български език.
  • 19 Да де

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "Никси":

    това е международната конвенция за транзитен транспорт на стоки…а не типа превозно средство/камион, както 99% от хората на улицата казват на всеки седлови влекач с полуремарке/“прицеп” или бордови камион с ремарке/“хенгер”….
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.