Като част от изложението за търговски превозни средства NUFAM, което се състоя в Карлсруе, се проведе и церемонията по награждаването на победителя в European Truck Challenge.
Той се организира от немската компания Truck and Trailer Welt и включва сравнителни тестове на магистрални влекачи за икономичност, проведени от независими журналисти.
Тази година за участие бяха поканени всички водещи производители на камиони от този клас в Европа. В резултат на това до финала стигнаха камиони от три марки - DAF, Mercedes-Benz и Scania.
Става въпрос за камиони с мощност до 450 к.с. и средно брутно тегло 33.6 тона. Краен победите стана Scania - с модела 420R, оборудван с двигател от новото семейство Super.
Ако по отношение на мощността (420 к.с.) той е по-слаб от двигателите на двамата конкуренти, то по отношение на максималния въртящ момент (2300 Нм), напротив, той е по-добър.
В съчетание с наскоро актуализираната система за предсказуем круиз контрол, която настройва задвижването спрямо топографията на терена с помощта на GPS и цифрови карти, беше постигнат най-добрият резултат за икономия на гориво.
Шведската кола се оказа с 4.9% по-икономична от останалите камиони. Като се вземе предвид средният годишен пробег на един TIR, който е от порядъка на 150 000 км, Scania R420 спестява на собственика си около 3 000 евро годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трак драйвер
Коментиран от #2
16:45 26.09.2023
2 Русуфил
До коментар #1 от "Трак драйвер":
5.8/100 по борд и 5.9/100 по колонка с четири човека, климатик и пълен багажник с туршия. Теста е бил катерене до Шипка.17:53 26.09.2023
3 мда
18:16 26.09.2023
4 Видял
Коментиран от #5
23:03 26.09.2023
5 Охоо
До коментар #4 от "Видял":
особено новите с хубавите дюзи…страшни са…ходи да видиш колко има в сервиза от Дискордиа, АИТ И Юроспийд….Сканията е хубава и от край време с нисък разход, но нежна…абитата не случайно и викат калдаръм кокона!!!
Коментиран от #6
00:02 27.09.2023
6 Хохоо
До коментар #5 от "Охоо":
А кой е баш бабаита сред TIR-овете?Коментиран от #8, #11
00:35 27.09.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 гост
Коментиран от #10, #14
11:42 27.09.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Охо-бохоо
До коментар #6 от "Хохоо":
Какво е това TIR???Коментиран от #17
12:00 27.09.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Анонимен
Коментиран от #15
15:47 27.09.2023
14 Ти сериозно ли
До коментар #9 от "гост":
мислиш , че тесла напълно натоварен, ще мине 800 км с едно зареждане ? И имаш ли представа , че с обикновен влекач и ремарке, товариш до 25т(полезен товар), а с тая теслА ще натовариш не повече от 18 ? Къде отива КПД-то на тази композиция, където толкова я хвалите...Коментиран от #16
16:27 27.09.2023
15 Но те пък
До коментар #13 от "Анонимен":
го бутнаха…. 😂😂😂19:24 27.09.2023
16 Е как
До коментар #14 от "Ти сериозно ли":
е сега тРесльо ще скочи да ти обяснява колко тежал мотора и скоростите на “кюмбето” и какво излизало от “ауспуха”….Ама да каже как ще зареждат десетки камиони на всяка отбивка за пауза от 45 мин и колко приложима е тРесла семи в Европа… не, трае…
19:27 27.09.2023
17 Никси
До коментар #11 от "Охо-бохоо":
транспортен интернацйонал регйонале !!!.Коментиран от #19
19:41 27.09.2023
18 Шморца
23:08 27.09.2023
19 Да де
До коментар #17 от "Никси":
това е международната конвенция за транзитен транспорт на стоки…а не типа превозно средство/камион, както 99% от хората на улицата казват на всеки седлови влекач с полуремарке/“прицеп” или бордови камион с ремарке/“хенгер”….23:21 27.09.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.