Last news in Fakti

8 Юли, 2022 13:49 2 538 11

Глобалните продажби на електромобили са нараснали с 55% през май, а китайските марки доминират

  • електромобили-
  • продажби-
  • 2022

Почти 700 000 акумулаторни коли са регистрирани през последния месец на пролетта

Глобалните продажби на електромобили са нараснали с 55% през май, а китайските марки доминират - 1

Световните продажби на акумулаторни автомобили през май тази година са се увеличили значително. Въпреки трудната ситуация в света, през този месец май са регистрирани 699 708 автомобила с нулеви или близки до нулеви емисии, което е с цели 55% повече от същия период на миналата година.

Трябва да се отбележи и, че продажбите на електрически превозни средства са повече от два пъти по-високи от тези на хибридите. Освен това търсенето на електрически превозни средства расте бързо, докато търсенето на хибридни автомобили спада за втори пореден месец.

Ето и статистиката за май:

Електрически превозни средства: приблизително 501 хиляди единици (увеличение с 65%), пазарен дял 8,6%
Хибриди: около 198 хиляди броя (увеличение от 37%), пазарен дял 3,4%
Общо: 699 708 електрифицирани автомобила (ръст от 55%), пазарен дял 12,0%

Топ 10 на най-популярните модели електромобили за май 2022 г.:

Wuling Hong Guang MINI EV - 34 037 бр.
BYD Song (BEV+PHEV) - 31 989
Tesla Model Y - 28 147
BYD Han (BEV+PHEV) - 23 978
Tesla Model 3 - 22 621
BYD Qin Plus (BEV+PHEV) - 17 974
BYD Yuan Plus (BEV) - 11 550
Li Xiang One EREV - 11 496
Volkswagen ID.4 - 10 728
GAC Aion S - 10 504


Топ 20 за първите пет месеца на 2022 г.:

Tesla Model Y - 214 927
Tesla Model 3 - 165 343
Wuling Hong Guang MINI EV - 161 579
BYD Song (BEV+PHEV) - 127,304
BYD Qin Plus (BEV+PHEV) - 109 319
BYD Han (BEV+PHEV) - 71 869
BYD Tang (BEV+PHEV) - 48 532
BYD Dolphin - 48 201
Li Xiang One EREV - 47 380
Volkswagen ID.4 - 46 968
Chery QQ Ice Cream - 44 434
Hyundai Ioniq 5 - 44 221
Changan Benni EV - 41 343
BYD Yuan Plus - 38 206
Chery eQ1 - 37 222
Kia EV6 - 34 639
Hozon Neta V - 32 255
GAC Aion Y - 32 450
Ford Mustang Mach-E - 31 216
GAC Aion S - 31 025

Прави впечатление, че китайците имат огромно присъствие при най-продаваните електрифицирани коли, като само Tesla, Volkswagen, Hyundai/Kia и Ford успяват да се конкурират с тях.

Ще припомним, че наскоро стана известна и статистиката за продажбите на Tesla и BYD за последните 6 месеца. Както вече ви информирахме от неястава ясно, че BYD успяват да задминат американския си конкурент, като единствената уловка е, че в данните се вземат предвид и хибридите на китайската марка.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джамбаз

    11 13 Отговор
    А сега си представете 14 етажен блок в Младост и 60 автомобила на паркинга.
    От всички етажи се спускат цветни удължители.
    Красота!
    Коледа идва.
  • 2 ДА ИЗМЭТЕМ харвардския ГАЛОSHHH

    8 6 Отговор
    "акумулаторни коли" - Каква е тази глупост?
    Всички автомобили имат акумулатори, освен Формула 1 и другите подобни...
  • 3 Каква стана тя, антиелектрици?

    7 6 Отговор
    После пак ме обявете, че защитавам Тесла. Ами не, просто цитирам подобни таблици и се смея през глас когато някой стогодишен като Volkswagen последния месец, обяви как до две години ще задмине Тесла по продажби на електромобили.

    Като гледате таблицата за продажбите за годината, струва ли ви се, че това е възможно?

    По-скоро Тесла ще бъде задмината от китайците и хич няма да се учудя ако до три-четири години Тесла бъде задмината по продажби от някоя китайска марка, която днес не сме и чували или засега не произвежда автомобили като xiaomi например, които са много напред в технологиите с батериите.
  • 4 Ни над 2000 кубика

    7 4 Отговор
    Предпочитам кола със по малък двигател като 1.4 или макс 1.6 ако е дизел 1.7 това е

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #4 от "Ни над 2000 кубика":

    Ти си предпочитай каквото щеш , ама ЕС , включително България е решил и подписал още преди 5 години споразумение за климата и в него пише , че 2050 година Европа ще бъде НАПЪЛНО климатично неутрална , дори от селското стопанство , а транспорта още 2040 г !! Това значи , че ще бъдат забранени ВСЯКАКВИ кюмбета , и нови и стари !! А междувременно за такива като теб още 2030 ще има такива данъци , че няма и да си помисляш за кюмбето , пък и в града изобщо няма да те пускат , дори в кварталите !

    Коментиран от #6

  • 6 Без ник

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Госте, хайде стига с твоите забрани, че и на мен омръзваш, въпреки че съм по-голям привърженик на електромобилите от тебе. Не разбра ли че дори през 2050 година в България повечето автомобили ще са с ДВГ?

    Те въглищните централи да спрат до 2040-а, а ти си мечтай да спрат ДВГ през 2030.

    Аз лично бих попитал този преди тебе, защо предпочита слабички и мудни двигатели? Нима не желая нещо по-мощно и бързо? Кой каквото и да ти говори, знай че става дума за пари. Предпочита малкия двигател заради ниския разход на гориво/пари.

    Никой не се интересува от екология и хората ще преминат на електромобили чак тогава, когато им е по-изгодно. Тези локдауни и войни пообъркаха малко процеса, но в момента голяма част от цените на материалите се сриват и електромобилите отново ще поевтинеят, а цената на тока за разлика от цената на бензина няма как да се задържи висока, защото хората ще започнат да си го произвеждат сами и ще му бутнат цената. Тоест по напълно пазарни принципи електромобилите ще станат по-евтини както и изминаването на километър с тях.

    Тогава единственият проблем на българина ще е да изчака "само" още 20 години, за да може да си ги позволи втора ръка, както прави сега, защото средната възраст на автопарка е над 20 години. Ето това е проблемът, а не технологията и екологията.

    Коментиран от #7

  • 7 Хохо секса

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Без ник":

    Българите откъде ще ги вземат тези автомобили с ДВГ?
    Те ще спрат да бъдат произвеждани.

    Коментиран от #8

  • 8 Извади калкулатора

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Хохо секса":

    Защото очевидно не можеш да смяташ на ум и въобще не можеш да разбереш какво точно ти казах.

    Последните продадени в Европа автомобили с ДВГ ще са през 2035 година, а след 20 години благополучна ще кацнат в България. Коя година е това?

    Средната възраст, СРЕДНАТА на автомобилите в България е 22 години. Тоест закупени през 2055 година ще се карат още няколко години в България.

    Коментиран от #9

  • 9 Хохо секса

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Извади калкулатора":

    "Последните продадени в Европа автомобили с ДВГ ще са през 2035 година"

    И тези ПОСЛЕДНО произведени ДВГ автомобили ще се озоват в България?
    ОК!
    Но след 2055 в Булгария ще има САМО електромобили!

    Коментиран от #10

  • 10 Свали розовите очила

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Хохо секса":

    След като последните чисто нови автомобили ще бъдат продадени в Европа през 2035 година и то ако не отложат тази дата за по-късно, познай колко време ще ги карат след като няма откъде да си купят други? В България ще дойдат най-рано през 2045 година когато все още са млада младина само на 10 години.

    Ако не вярваш, отиди пред онази панелка дето все питат как собственика на осмия етаж ще си зарежда чисто новата Тесла, да видиш възрастта на автомобилите пред нея. 10-годишните ще са изключения, а ще има и от миналия век, като над 50% от автомобилите ще са произведени преди 2005 година.

    Да не мислиш че през 2050-а ще е различно? И тогава повече от половината автомобили ще са произведени преди 2035-а, тоест преди забраната.
  • 11 Няма ги антиелектриците

    3 2 Отговор
    Зарежете Тесла, която си мислите, че защитавам. Да коментираме заглавието?

    55% глобален ръст по време на кризааааа

    500 хиляди чисти електромобили за месец, са 6 милиона годишно - десетина процента от общите продажби за 2022
    Очевидно 50% годишен ръст за Тесла не са избрани случайно.
    А ако този глобален ръст се запази?

    2023 - 9 милиона
    2024 - 13,5
    2025 - 20
    2026 - 30
    2027 - 45
    2028 - 68 милиона

    Хайде да спрем дотук, за да оставим двайсетина-трийсет милиона годишно производство на ДВГ за третия свят.

    Все още ли преминаването към електромобили до 2035 година ви се струва невъзможно?

    И ако допреди и аз самият твърдях, че не е проблем Тесла да успее да увеличава ръста си с 50%, но единственото тясно място ми се струваше търсенето на електромобили и дали ще има на кой да продаде толкова милиони, се оказа че дори и аз съм бил песимист, защото въпреки 87% увеличение на производството и продажбите миналата година, търсенето многократно надхвърля предлагането и както за Тесла така и за всички останали марки, поръчките за електромобили са натрупани за около година напред, а на някои модели за няколко години напред.

    Дали света ще премине на ток или да? Духът е пуснат от бутилката и вече дори не зависи от Тесла. Както се вижда от статията китайците вече поеха щафетата и я изпреварват.

    100-годишните или трябва да я поемат и те или да се откажат от играта напълно.