3 168 73

Защо електромобилите все още са лукс през зимата

  • електромобили-
  • батерии-
  • зима
Защо електромобилите все още са лукс през зимата - 1

Има редица причини, поради които електрическите автомобили все още са лукс в хладен климат. На първо място, те консумират повече енергия, когато стоят на едно място. Те също така консумират много енергия за ускоряване, когато е по-студено.

Електрическите превозни средства се смятат за по-ефективни от конвенционалните, защото те не отделят емисии от отработени газове, по-малко шумни са, но не трябва да забравяме, че емисиите им на километър зависят от употребата и производството на електроенергия.

Иначе електромобилите черпят енергия от батерията, за да захранват отоплителната система, което може значително да намали пробега на автомобила в студен климат. А умерените ниски температури също увеличават електрическите натоварвания, което може да намали обхвата.

Защо електромобилите все още са лукс през зимата

За да се избегне загубата на енергия по време на студен климат, повечето електромобили разполагат с функция, наречена Eco-mode, която ограничава количеството енергия, подавано към задвижващия двигател и нагревателите за парното в салона. Тази функция обаче прави шофирането в студени условия доста по-некомфортно.

Но това не е основният проблем. Електромобилите не се справят добре в екстремни студени климатични условия. Когато температурите паднат под двадесет градуса, те губят около 40 до 60% от пробега си. Това означава, че ако зимата е студена ще загубите около половината от електроенергията в батерията на вашата ел. кола.

И към момента няма решение на този проблем. Това, което производителите се стремят да направят в бъдеще е свързано със стандартизирането на дизайна на батериите, което може да помогне за осигуряване на рециклируемост и повторна употреба. Те могат също така да намалят изискванията за суровини. Дизайнът на батерията, който използва рециклирани материали, може да намали емисиите на парникови газове с повече от 50%.

Защо електромобилите все още са лукс през зимата

Нарастващите очаквания за пробег с едно зареждане ще изискват производителите да разработят батерии, които са по-малки и с по-лека енергийна плътност. Това може да помогне за увеличаване на пробега на превозните средства и намаляване на въздействието върху околната среда от тяхното производство.

Но осигуряването на повече енергия на километър е друг проблем, който трябва да бъде разгледан. Трябва да се предоставят стимули на производителите за подобряване на енергийната плътност и размера на батерията. Новите батерии от такъв тип ще се влияят доста по-малко от студа.

Има иновативни литиево-йонни батерии, които осигуряват висока енергийна плътност. Но тяхното производство и производствените процеси са енергоемки. Въпреки това, ако батериите са направени по подобен начин, те ще издържат на студ. Но цената цената на такива батерии е все още висока в сравнение с използваните в момента видове батерии.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 15 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 електродрама

    17 1 Отговор
    А един тесла сектант беше решил, че може да превърне могокара си в снегорин, че и пари харчил заради това. По трудния начин, ще разбере, че ще просто един снежен човек зимата!

    Коментиран от #3

  • 2 Четете между редовете

    13 3 Отговор
    "Но осигуряването на повече енергия на километър е друг проблем, който трябва да бъде разгледан. ТРЯБВА да се предоставят СТИМУЛИ на ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ за подобряване на енергийната плътност и размера на батерията. Новите батерии от такъв тип ще се влияят доста по-малко от студа."


    Тъкмо се чудех каква е целта на статията за да ни обясняват че сутрин слънцето изгрява, а вечер залязва. Да ни обясняват че през зимата вали сняг и че през зимата електромобилите харчат от енергията на батериите си за да отопляват купето.

    А то било, че производителите и най-вероятно единствения цитиран в статията производител, си проси стимули за разработка на батерии и подготвят публиката защо държавата ще им отпусне няколко милиарда за "разработки"

    По същата схема toyota усвои няколко стотин милиарда за водородни технологии и всички знаем резултатите от наготово получените пари, които никой не трябва да връща.
  • 3 И ти чети между редовете

    6 13 Отговор

    До коментар #1 от "електродрама":

    Хайде отиди на статията и разгледай снимките на какъв фон е сниман снегорина. Дали е случайно че има толкова фотоволтаици зад него? Голяма работа че ще изрине само 100 км пътища вместо обявения 500 км пробег.

    И между другото почти няма да има разлика дали ще си пусне парното или не, от което на практика зависи пробега на автомобила. Ако изключиш парното пробега си остава почти същия, като през лятото.

    Докато рине снегът, ще натоварва двигателя и батерията и ще отоплява купето от отпадната им топлина точно както прави ДВГ, който не само зимно време от 100 киловатчаса в горивото, доставя до колелата максимум 20-30 киловатчаса, а останалите 70-80 киловата часа се губят във формата на топлина, от която "безплатно" се отоплява купето.
  • 4 Щщщщ

    7 17 Отговор
    Средният ми дневен пробег в делничен ден е 10-15км. Контакти имам и вкъщи и в офиса. Направо ще припадна от мъка, че ако искам да ходя през зимата на море, ще трябва на всеки 4-5 часа път, да спирам за половин час да си дозаредя, да хапна и да се раздвижа малко. Обречени са ел. автомобилите заради зимата ше знаеш. Затова в Канада и северна Европа, особено по скандинавието, никой не си ги купува, или ако случайно се прецака, зимата впряга елените и хъскитата в шейната и си бръмчи с ния.

    Коментиран от #5, #6


  • 5 Абсолютно си прав

    5 11 Отговор

    До коментар #4 от "Щщщщ":

    Никой нормален човек в норвегия няма да си купи електромобил! Затова и никой не си помисля да им предлага, защото е все едно да продадеш хладилник на ескимос.

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Абсолютно си ,обратното на умен

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Абсолютно си прав":

    Точно Норвегия е един от лидерите по продажби на електрички

    Коментиран от #9

  • 8 Калмук

    10 1 Отговор
    "... и с по-лека енергийна плътност." ?!?!?! Г-н Славчев, нещо повече за този нов термин ? Или да питам Гугъл-преводача ?

    Коментиран от #19

  • 9 Питай google

    1 7 Отговор

    До коментар #7 от "Абсолютно си ,обратното на умен":

    Какво е сарказъм.

    А като разбереш, ще разбереш и мнението ми, защо понеже е студено в Норвегия и там не се продават електрички, защото не стават за зимата!

    Коментиран от #10

  • 10 Калмук

    16 2 Отговор

    До коментар #9 от "Питай google":

    В Норвегия се продават електрички, защото:
    ... са освободени от мита
    ... не се облагат с ДДС
    ... по-ниски такси по магистралите
    ... по-лесно паркиране в някои от градове
    ... могат да карат и в БУС-лентите
    ....
    При тези условия, лесно ще преглътнеш намаленият пробег в студа (законите на физиката важат и в Норвегия).

    Коментиран от #12

  • 11 Така е

    16 0 Отговор
    Тези северни държави и начинът им на живот и мислене ни е съвсем чужд.Те си живеят в особен богат свят.
    Аз това лято по магистралите на Германия,Швейцария,Италия и много бивши соц.държави видях много малко елкари.Тези държави и хората им са с по-близко до нас мислене.В градовете има повече,но нищо значимо като процент.

    Коментиран от #13

  • 12 Е така де!

    4 9 Отговор

    До коментар #10 от "Калмук":

    Същите физични закони важат и в Европа а дори и в България и ако в Норвегия е възможно да се карат електромобили и над 90% от продажбите са на електрически автомобили, значи няма никакъв технически, физически или какъвто и да е проблем това да стане и в значително по топлите страни и всичкото мрънкане остава напразно.

    По малкия пробег е просто една досадна подробност с която трябва да се съобразяваме, но не и нерешим проблем.

    Тоест проблемът е психологичен, точно както проблемът преди години със само една седмица с едно зареждане на батерията, а добрите телефони изкарваха по две седмици.

    Сега добрите телефони изкарват по цял ден без зареждане и то ако не ги тормозиш много, а най-добрите два дни.

    Коментиран от #14

  • 13 Чиста математика

    2 6 Отговор

    До коментар #11 от "Така е":

    Очевидно ти е много трудно да смяташ, затова ще ти дам данните на готово.

    В Норвегия от години се продават повече електромобили отколкото автомобили с ДВГ, към момента 90% от продажбите са на електромобили и въпреки това електромобилите по пътищата са по-малко от 20%.

    При положение че миналата година продажбите на електромобили в Европа бяха 5%, мислиш ли че електромобилите са поне 1% от движещите се по пътя автомобили?

    Сещаш ли се когато този 1% ще стане на 10-20 години за да имаме и ние 1% от движещите все по пътищата електромобили, ако въобще от първото поколение електромобили могат да доживеят до 20 години, което на този етап е съмнително?

    Преминаването към електромобили е необратим процес, но ключовата дума тук е процес. Дълъг процес. Замяната на автомобилите с двг ще приключи 15-20 години след края на продажбата им. Тоест през 2050 година, а в България още по-късно.

    Всичкото мрънкане че някой забранява на някого да кара ДВГ си е само мрънкане и нищо друго.

    Коментиран от #16, #17, #18

  • 14 Калмук

    13 0 Отговор

    До коментар #12 от "Е така де!":

    Ти май не си схванал главното - без стимулите от държавата, едва ли електричките щяха да са толкова много. А тези отстъпки в ДДС-то, митата ... някой все пак ги плаща. Ама говорим за Норвегия, където се чудят къде да инвестират свръхприходите от изкопаемите горива !!! Абе, зелена икономика по норвежки - стимули за електрички и юнашко помпане на газ и нефт. ... И, между другото, електричеството там е почти изцяло от ВЕЦ-ове, та и токът в контакта е на поносими цени.

    Коментиран от #15


  • 15 Май ти не разбра

    2 9 Отговор

    До коментар #14 от "Калмук":

    Въпросът е електромобилите дали стават за каране през зимата или не. Какъв е отговора на този въпрос ако вземем за пример Норвегия?

    Ако през зимата могат да се карат в Норвегия в България могат ли да се карат?

    Както виждаш говоря за технически, а не за икономически въпроси.
  • 16 Така е

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Чиста математика":

    Все по-нагло се налагат мнения.Невъзпитаното налагане на мнения няма да ги направят по-верни.
    Всъщност невъзпитаното ви говорене продължава да се толерира от сайта.Странна работа.Каква е връзката със свободния сайт?

    Коментиран от #22

  • 17 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #13 от "Чиста математика":

    Пак ли агитираш хората за "предимствата" на електромобилите?Зимата пробега спада драстично, на аписали са ти го в статията.Електромобилът става само за градско и на къси разстояния.

    Коментиран от #23

  • 18 Турбо

    15 0 Отговор

    До коментар #13 от "Чиста математика":

    Не бързай да отписваш толкова бързо двг.В Европа бяха отписали въглищата,но ги върнаха.Усетиха се,че само с ВЕИ не става.Като се убедят,че само с електрички не става,може да размислят и за двг.

    Коментиран от #21, #25, #30

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ТУЗАРА 🚝

    2 9 Отговор
    Защото е ЛУКС да си извадиш телефона и да си пуснеш подгрева и да влезеш в топла и разледена кола. Готова за тръгване. Като тузар. Не да ринеш сняг и стържеш лед като скот! Лятото с климата е същото нещо. Интелигентна работа! Елегантна!

    Коментиран от #33

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Сайта се казва факти

    0 5 Отговор

    До коментар #16 от "Така е":

    Ако фактите не ти харесват, когато ти ги казват в очите, това не означава налагане на мнение, а си е просто изброяване на факти.

    Хората са казали, че когато фактите говорят и боговете мълчат. Какво обидно и некоректно виждаш някой да ти изброи някакви факти и цифри?
  • 23 Пак ли не си разбрал?

    0 6 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Следващите две години ще успееш ли да си хванеш какво съм ти казал?


    "Зимата пробега спада драстично, на аписали са ти го в статията."

    Кажи ми кога къде и по какъв начин съм твърдял обратното и не съм бил съгласен с това мнение?

    Кога съм отричал очевидното? Даже в коментар 2 се подигравам на статията, че казва неща, които и децата знаят.

    "Тъкмо се чудех каква е целта на статията за да ни обясняват че сутрин слънцето изгрява, а вечер залязва. Да ни обясняват че през зимата вали сняг и че през зимата електромобилите харчат от енергията на батериите си за да отопляват купето"

    Много ясно, че ако за поддържане на скоростта при градско шофиране автомобилът харчи средно 2 киловата за движение и 2 киловата за отопление, пробегът ще падне на половина, защото половината енергия е отишла за отопление.
  • 24 Колко пъти, един ли сто ли?

    1 8 Отговор
    Сигурно я знаеш тази песен.

    Започвам от днес четвърти октомври 2022 година и се надявам до четвърти октомври 2024 година да схванеш, че електромобилите са по-подходящи за дълги пътувания, дори и през зимата.

    Ако пробегът ти пада двойно при движение в градски условия, защото харчиш два киловата за отопление и 2 киловата за движение, то при движение по магистралата със 130 км в час ако вземем за пример онзи клип който постоянно не пускам, за отопление пак ще се харчат 2 киловата, но за движение ще се харчат над 20 kw и пробегът няма да падне с 50%, а само с 10%. Тогава за разстоянието от София до Бургас ще са необходими допълнителни 6 киловатчаса за отопление е ще трябва да изхарчиш допълнителни 6 лв и да отделиш допълнителни 2 минути и 24 секунди за да ги заредиш на някоя 150 киловата зарядна станция.

    Коментиран от #26, #28, #29


  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Турбо

    10 1 Отговор

    До коментар #24 от "Колко пъти, един ли сто ли?":

    Пробегът на електромобилите пада наполовина от по лошата работа на батериите при отрицателни температури,а не от отоплението на купето.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Колко пъти, един ли сто ли?":

    За теб може електромобила да е подходящ за дълги пътувания,щом ти се виси по зарядните станции.За мен не е подходящ, предполагам дизела.
  • 29 Богдана Карадочева

    8 2 Отговор

    До коментар #24 от "Колко пъти, един ли сто ли?":

    От студа батерията губи от 40 до 60 процента от заряда си.Прочети го в статията.

    Коментиран от #31

  • 30 Не бързам

    0 5 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    "Не бързай да отписваш толкова бързо двг"

    Това което съм написал ли ти се струва бързо?


    "Замяната на автомобилите с двг ще приключи 15-20 години след края на продажбата им. Тоест през 2050 година, а в България още по-късно."

    Тоест смяташ, че в България след 2050 година над 50% от автомобилите ще са автомобили с ДВГ?

    Я се разбери с това си мнение

    "В Европа бяха отписали въглищата,но ги върнаха."


    Сещаш ли се каква е причината да ги върнат? Възобновяемите източници са си там и не са намалили производството си. Върнаха ги, защото няма газ. Няма и повече от 50% от добива на атомните централи на Франция.

    Тоест от всичко останало, най-сигурни се оказаха възобновяемите източници. А както днес няма газ от раз, само за няколко месеца заради политически прищявки, утре може да няма и петрол и ДВГ да станат неизползваеми, както станаха неизползваеми газовите и атомните централи. А ток както виждаш може да се произвежда по много начини, включително и от въглища при нужда.
  • 31 Богданке

    3 7 Отговор

    До коментар #29 от "Богдана Карадочева":

    "Пробегът на електромобилите пада наполовина от по лошата работа на батериите при отрицателни температури,а не от отоплението на купето."

    Колко пъти да ти обяснявам, че перпето mobile не съществува и не можеш да топлиш купето без енергия?

    А батерията загрява при употреба и дори се нуждае от охлаждане при големи натоварвания и излишната топлина топли купето при дълги пътувания. Тоест там нямаш падане на пробега. Имаш само първоначално загряване на батерията, което ако си умен ще направиш още докато автомобилът е свързан към зарядното преди да тръгнеш на път.

    При градско шофиране точно както си оставяш дизела да загрее, като гориш гориво, точно така пускаш батерията да загрее и хабиш ток. Колкото по-често загряваш по 10 минути за да минеш два километра, толкова повече ти се вдига разхода независимо дали на ток или на дизел.

    Коментиран от #32

  • 32 Пипонче

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Богданке":

    хайде де, зимата тъкмо иде-хайде да направим тест на извънградско с електрокара??? Нали изкарва повече??? Тамън и тузаря ще ти преотстъпи неговата гъзария….
  • 33 Нищо ново

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "ТУЗАРА 🚝":

    под слънцето….има го в стари дизелови коли от преди 20+ години….
  • 34 Реални зимни тестове - 18,5%

    2 2 Отговор
    Тестовете започнаха в Осло и завършиха в Хафйел, което обикновено е 200 км (124 мили) пътуване, но оценката удължи този маршрут до 482 км (300 мили), за да се справи с автомобилите с по-голям пробег. Минаха през градско и магистрално шофиране и поне планински проход. Скоростите варираха от 60 км/ч (37 мили в час) до 110 км/ч (68 мили в час). Идеята беше електромобилите да работят докато батерията се изтощи напълно.


    Първото нещо, което асоциацията откри, беше, че тестваните електромобили представят около 18,5 процента по-малък пробег, отколкото техните производители заявяват на WLTP . Най-лошият в това беше Opel Ampera-e , кола, която по-скоро сте свикнали да наричате Chevy Bolt . С WLTP пробег от 423 км, той успя да измине само 296,9 км, или 29,81% по-малко.

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Алоо Теоритика

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "Реални зимни тестове - 18,5%":

    четец на статии...върховия тест....със скорост от 60 до 110 км/ч...имаш ли си идея колко под 4/100 при съшите условия ще ти даде нормална дизелова кола, среден клас и в изправност???
    С всички тези статии и публикации, сам показващ колко неприложими са ел. карите и как само и само да ги докарате да са почти като истинските автомобили - едва ли не се стига до куриози...не знам как още не сте слезли да ги бутате....

    Коментиран от #37

  • 36 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #34 от "Реални зимни тестове - 18,5%":

    Да ти предложа реален тест.Ти осигуряваш електромобила и януари февруари при минус 20 градуса правим двамата тест,където ти си избереш.При 400 км пробег заявени от производителя,ще изминеш най много 200 км при зимни условия.

    Коментиран от #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Съгласен, обзалагам се

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Но ти както винаги ще се отметнеш отново и отново и отново и отново и отново.

    Коя година ще чакаме минус 20 градуса? Колко пъти за последните 20 години температурата е падала под минус 20 градуса? Зимно време в България не означава минус 20 градуса!

    Искам да се обзаложим още днес и ти избираш датата. Каквото е температурата, такава!


    И за да не се правиш на тарикат, не се гледа колко пробег му дават на книга на електромобила, а колко километра е минал със същата скорост по същия маршрут при 20 градуса, а после при зимни условия.

    Например онази тесла която мина само 420 километра комбинирано с каране със 130 от софия до бургас, на хартия има пробег над 550 км.

    Обзалагаме, се че ще мине поне 210 км, а не 280.
    Съгласен ли си?

    Коментиран от #41

  • 40 Никой нормален

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Браво бе практик":

    и що-годе технически грамотен водач не загрява било то дизелов или бензинов ДВГ на място по 10 и повече мин...дори е технически противопоказно!!!
    Палиш, 1-2 мин макс работа на място и потегляш....
    Повечето що-годе съвременни дизели проиведени за студен климат (вкл. и БГ) в последните поне 10 години са оборудвани с допълнително подгряване в духалките именно за зимата...в повечето случаи сработва при външна температура под +3-4 градуса, включен компресор на климатика, сила на вентилатора поне 75% или задействана ф-я defrost...предната зима смених именно такова подгряване на най-старата 10-на годишна кола в семейството тогава и оригинално беше към 480 лв...
    А ако е за 2-3 км разстояние - дори аз бих предпочел пеша... ;)

    Коментиран от #43

  • 41 И аз искам да се включа

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "Съгласен, обзалагам се":

    Взимаш теслата, зареждаш я до горе, вадя аз нормална дизелова кола - пълня я и запечатваме капачката!
    Караме заедно с еднакво темпо: магистрали, междуградски-граски-морски, планински - каквито щещ пътища... и при плюсови и при минусови температури!!! Само казвате кога и къде???
    Нали такъв тест правиха и АМС с тесла 3... при 120, магистрала и 2-цифрени плюсови температури беше близо до реалния пробег, но при скорост завишена само на 130 и пробега падна до малко над 300 км и то пак при положителни температури... при отрицателни и поддържане на 140 ще е силно надолу....което обезмисля тезата ти за изгодност при голям пробег...

    Коментиран от #45

  • 42 Колко

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Браво бе практик":

    стар ти е дизеловия ав-л и за кой пазар произведен?
    При мен на 5-тата минута духа топло....

    Коментиран от #44

  • 43 Честно казано

    0 2 Отговор

    До коментар #40 от "Никой нормален":

    И аз не чакам по 10 минути и говорех образно, но разликата е никаква защото съм си правил и този експеримент докато чистя автомобила от снега и леда.

    На практика ползвам гараж и ми се случва изключително рядко автомобилът да стои цяла нощ на минусови температури. По-скоро стои през деня и въпреки това дори при шофиране за пет минути трудно загрява.

    А ходенето пеш не е опция, защото на ден ми се налага да върша по няколко задачи, които дори да са на 1-2 км, ще ми мине деня в разходки. Някак не си представям да ида до куриера за един час и нещо, вместо за 5 минути.
  • 44 Правиш ли разликата

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Колко":

    "При мен на 5-тата минута духа топло...."

    Дали е същото като:

    "загрява двигателя за десетина минути но не и купето, което не може да се загрее дори докато мине трите километра пътуване и стигне до крайната дестинация."

    Следващия път като качиш на петата минута детето на задната седалка го питай дали му е станало горещо да спреш парното!

    При електромобилите горещото започва да духа веднага, но въпреки това заради физичните закони им трябват 20-30 минути да загреят интериора и всички повърхности.

    Но това не е проблем защото може да става както дистанционно, така и да се задава за конкретен час и ден от седмицата и автомобила всяка сутрин да те чака затоплен. При автомобилите с двг също е възможно, ако имаш печка, но за нашите географски ширини е рядка екстра. Досега съм притежавал само два такива автомобила и оценявам екстрата, която идва като бонус с електромобилите.
  • 45 Ами включвай се в отбора

    0 4 Отговор

    До коментар #41 от "И аз искам да се включа":

    Можеш като тях да започнеш да четеш условията поне 10 пъти за да ги разбереш и да не се отмяташ после от облога. На практика това което пишеш няма нищо общо с това, за което говорим - с колко процента пада пробегът на един и същ автомобил през зимата, без да ги сравняваме с каквото и да било, камо ли пък да пълним капачки да горе и да мерим нещо!

    Коментиран от #48, #50

  • 46 Ниският КПД

    4 0 Отговор
    на ДВГ е голямо предимство. КПД е 35-40%, около 5-10% се губят при триене в механизмите и над 50% от енергията се изхвърля чрез охладителната система. При мощност 100кВт това са още толкова и затова отоплението на кола с ДВГ няма равно на себе си. На елколите препоръчвам газова бутилка 10кг. пропан-бутан в багажника и съответното отоплително тяло, иначе ще умрете от студ като свърши батерията. Може да се направи такова парно и фабрично във всяка елкола.

    Коментиран от #47

  • 47 Пълни глупости

    0 5 Отговор

    До коментар #46 от "Ниският КПД":

    И за какво ти е тази глупост?

    Термопомпата харчи 800 вата при минус 16 градуса, което за 5 часово пътуване ти е 4 kw на стойност 4 лв на бърза зарядна или 70 стотинки, ако си заредил от контакта в гаража.

    При 80 kwh батерия ти е 5% от заряда.

    Дори на сравнително бавните в България 150квт бързи зарядни станции, които са десетина само между софия и бургас, а има и на почти всички главни пътища, за тези допълнителни четири киловатчаса ще трябва да изчакаш допълнителни 96 секунди за това петчасово пътуване.

    Скъпо ли ти се вижда или трябва да чакаш много за зареждане, за да набутваш газова бутилка в багажника на електромобил?

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Какво се огъвам

    0 4 Отговор

    До коментар #48 от "Огъваш се….отново…":

    Не се включвам в облози които не съм 100% сигурен че ще спечеля, а да не говорим за такива за които съм 100% сигурен че ще изгубя, какъвто предлагаш ти.

    Ти искаш ли да се обзаложим че утре сутрин слънцето ще изгрее аз залагам че ще изгрее ти залагаш на обратното. Какво залагаш, ама не се огъвай!

    Ти ми предлагаш абсолютно същия облог!

    Някога някъде да съм твърдял че електромобил може да измине повече от дизелов автомобил с едно зареждане?

    Колко пъти да ви повтарям, че и електрическия и дизеловия автомобил са низ от компромиси и всеки трябва да реши с какво може да направи компромис, преди да си избере какъв автомобил да си вземе.

    Искаш ли да пробваме кой колко километра ще мине със 10 лв? Аз ще зареждам какъвто кажеш електромобил на нощна тарифа, а ти зареждай какъвто искаш автомобил с двг с каквото гориво решиш. Бензин, дизел, метан, пропан бутан, изборът е твой! Това е основното предимство на електромобилите.

    Ти избираш температурата и маршрута.

    Коментиран от #51, #67

  • 50 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ами включвай се в отбора":

    Ще загубиш!!!При отрицателни температури батерията не отдава напълно енергията която си заредил.В една 100 квтч батерия ще използваш около половината от енергията.В статията ти е написано,губят се от 40 да 60% от замръзналата батерия,а не от отоплението.

    Коментиран от #55

  • 51 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Какво се огъвам":

    Смятай с цени на електроенергията в Западна Европа по 1 евро/квтч.

    Коментиран от #53

  • 52 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Пълни глупости":

    Тръгваме по маршрут София до Лисабон и обратно.Може и София Владивосток София.Кой ще стигне по бързо и по евтино?

    Коментиран от #54, #56, #59

  • 53 Ти нямаше ли гараж

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Турбо":

    По европейски цени ли плащаш тока в гаража? Къде в България ще заредиш на тези европейски цени?
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Дрън дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #50 от "Турбо":

    Не е важна температурата на въздуха, а температурата на батерията. При дълги пътувания батерията се загрява. Също така можеш да я загрееш точно преди пътуването още на зарядното, за да не хаби от вече заредената енергия за да се загрява.

    Точно по тази причина, през зимата таймерът на зареждането се прави така, че зареждането да приключи малко преди да се качиш в автомобила, защото както при шофиране така и при зареждане батерията загрява и дори при нормални температури се нуждае от охлаждане.

    Коментиран от #58

  • 56 И между другото

    0 4 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    До Лисабон се стига за 80лв.

    Коментиран от #57, #60, #64, #66

  • 57 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "И между другото":

    Магаре ли ще впрегнеш в електрокара за 80 лв?
  • 58 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Дрън дрън":

    При ниски температури на околната среда батерията замръзва и трябва да я топлиш.Все същото е.Пробега пада.
  • 59 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Предложи му маршрут,където липсват зарядни станции.Да го видим как ще зарежда на нощна тарифа.
  • 60 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "И между другото":

    За 80 лева ще заредиш около 50 квтч на бърза зарядна и ще караш 200 км пробег през зимата.

    Коментиран от #61

  • 61 Дрън-дрън

    2 0 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    За 80 лв ще стигна от София до Лисабон, не ме мисли. Казах ти че всяко едно превозно средство си има и предимства и недостатъци и се избира спрямо ситуацията.

    Дизеловата баничарка може и да е най-доброто превозно средство за бизнеса на Турбо, но не е най-доброто средство за пътуване на дълги разстояния.

    Коментиран от #62

  • 62 Тропчо

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън-дрън":

    Безплатното зареждане отдавна свърши.Приготви си кредитната карта да плащаш по дебели цени.

    Коментиран от #63

  • 63 Дрън дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Тропчо":

    Този който е имал безплатно зареждане продължава да си има и ще има до края на живота на автомобила.

    Май забравяш за онзи дето мина едно 1,6 милиона километра с безплатно зареждане, безплатно му смениха батерията и няколко двигателя и все още си кара безплатно.

    Обаче си прав че безплатен обяд няма и ново произведените електромобили не карат безплатно. Въпреки това в определени случаи е много по-евтино да караш електромобил. В други случаи пък е много по-скъпо, така че няма универсално решение и всеки казус трябва да се гледа отделно и не може да се обобщава.

    То ако можеше с едно превозно средство да се прави всичко, нямаше да съществуват останалите превозни средства. Всички щяхме да караме баничарки или тротинетки или камиони или хеликоптери, ама както виждаш, нито един вид не е на изчезване.

    Коментиран от #68

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Тропчо

    3 0 Отговор
    Предложете Тесла на чукчите ,те ще я харесат без отопление.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Искам да

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Какво се огъвам":

    защото за разлика от теб винаги мога да застана зад думите си с дела!!!
    А не само да подклаждам и после-Трайчо…. и само сменяме плочите и въртим репертоара…
    А ти ще имаш най-пировата “победа” ….да дадеш 100 000 + лв за да минеш с 10 лв ток от гаража и то при строго определени ценови и атмосферни условия, които са веднъж на високосна…
    Продължавай да си мечтаеш…..

    Коментиран от #69

  • 68 Ахааа

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Дрън дрън":

    значи вече има просветление и започваш да си признаваш, това е добре!!!

    Коментиран от #70

  • 69 Дела трябват, а не думи!

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Искам да":

    Смяташ ли като мен, че бъдещето на енергетиката са фотоволтаиците или смяташ че е АЕЦ?

    Кога смяташ да си купиш АЕЦ?

    Смяташ ли че ferrari е хубав автомобил? Кога смяташ да си купиш? Или твоя автомобил е по-добър от ferrari?


    Защо смяташ, че трябва да притежавам всичко за което говоря, че е хубаво или че е бъдещето?

    Особено пък както винаги съм твърдял, че никой не ни забранява да си караме дизеловите автомобили поне до 2050 година, през която според моите прогнози все още е рано електромобилите да са поне 50% от автомобилите по българските пътища.

    Защо тогава си решил, че някога съм твърдял, че електромобилите са за всички още днес?

    Винаги съм твърдял че още днес са по-добри от някои автомобили в някои случаи, но винаги е било с условности и никога генерално! Можеш да питаш турбо, че винаги съм му препоръчвал да си купи нова дизелова баничарка, защото това е най-доброто решение към момента.

    Винаги съм си заставал зад думите и много правилно казваш че като гръмна фон на плоча повтарям едно и също от пет години и почти всичко започва да се случва вече и ще се случи през следващите 20-30 години, колкото и да си мислите че модата ще отмени след две-три години.

    За сметка на това моите опоненти винаги се отмятат от думите си, като се окаже, че не са били прави.

    Коментиран от #71

  • 70 Кое точно си признавам?

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Ахааа":

    Цитирай двете противоположни мнения?

    Как първо съм твърдял едно, а после се отмятам?

    Да не стане после, че ти си разбрал каквото ти е угодно?

    Защото последните пет облога не бяха отказани от мен, а от останалите след като осмислят какво точно съм казал, а то си стои во веки веков записано черно на бяло. Точно както и вашите твърдения, където се вижда че аз говоря едно, а вие разбирате нещо съвсем различно, просто защото сте тръгнали с рогата напред да спорите с някаква предварителна нагласа, а не изслушвате събеседника.

    Също така продължавате да си мислите, че светът не се променя и е такъв, какъвто сте го запомнили преди пет години или повече. Но ако преди по-малко от две години от София до Бургас нямаше нито една бърза зарядна станция, днес има по пет в двете посоки и аргументите, които сте имали преди две години вече не важат, но вие продължавате да ги повтаряте като грамофонни плочи. А това е само един от примерите.
  • 71 Да де

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Дела трябват, а не думи!":

    на думи го докарваш, дори меко казано ставаш досаден с безкрайните си едни и същи писания (без да искам да те обидя!), но на дела реално нищо не правиш….
    Да разборам, че на практика за n-ти път се отмяташ и реално с теб тест няма да се направи, а ще се правиш на врачка и ще си пишеш ли пишеш по форумите!??
    Защо не станеш полит или какъвто щеш там анализатор??? Сериозно-там поне казват/пишат безкрайни писания, а на практика казват едно голямо нищо….

    Коментиран от #72

  • 72 Какво да тестваме

    1 1 Отговор

    До коментар #71 от "Да де":

    Кажи? С кое, което твърдя не си съгласен и с какво аз не съм съгласен с теб?

    Защото говорим едно и също,ама ти ... не си съгласен? Какво очакваш да тестваме?
  • 73 Българин

    0 0 Отговор
    Зимно време карайте си ел колите като си сложите по една дебела ватенка.Това е спасението от студа.Всички тези изгъзици за еко и т.н. са си едни абсолютни измишльотини за да си пълнят джобовете еврей като Илон Мъск и подобни.