Last news in Fakti

11 Септември, 2022 12:00 32 310 58

Осем са най-евтините електромобили, които могат да изминат най-малко 400 км с едно зареждане

  • електромобили-
  • пробег-
  • цена
Осем са най-евтините електромобили, които могат да изминат най-малко 400 км с едно зареждане - 1

Експертите от изданието Insider идентифицираха осем нови модела електрически превозни средства, които могат да изминат повече от 400 километра с напълно заредена батерия и имат цена на дребно под 50 хиляди щатски долара. И така, топ 8 на най-достъпните електромобили с пробег от над 400 км е следният:

• Chevrolet Bolt EV (2023 моделна година).
Цена: $25600. Пробег с едно зареждане: 416 км.

• Hyundai Kona Electric (2022)
Цена: $34 000. Пробег с едно зареждане: 415 км.

• Toyota BZ4X (2023)
Цена: $42 000. Пробег с едно зареждане: 405 км.

• Volkswagen ID.4 Pro (2023)
Цена: $42495. Пробег с едно зареждане: 442 км.

• Hyundai Ioniq 5 SE (2022)
Цена: $44 000. Пробег с едно зареждане: 487 км.

• Tesla Model 3 (2022)
Цена: $46 990. Пробег с едно зареждане: 437 км.

• Kia EV6 (2022)
Цена: $47 500. Пробег с едно зареждане: 499 км.

• Polestar 2 (2023)
Цена: $48400. Пробег с едно зареждане: 434 км.

Много от тези автомобили вече са налични и на нашия пазар, като се предлагат, както нови, така и употребявани. Последните все още са рядкост, но екземпляри вече се откриват в най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кико

    22 19 Отговор
    С какво ще зареждате тия коли, бе като няма ток след 23.12.2022? Пеша е най-екологично

    Коментиран от #2, #5, #8, #26, #28

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 случаен

    21 5 Отговор
    и кое им е евтиното,особенно за нас,тука ще спонсорираме богатите да си ги купуват
  • 4 иновации

    8 4 Отговор
    Бъдещето е на устройството "Франкенщайн", което ще позволи зареждането от мълнии. Незаменимо в дъждовни райони.
  • 5 Дрън-дрън

    20 9 Отговор

    До коментар #1 от "Кико":

    Май си забравил, че България е нетен износител на ток и в нормални времена изнася два пъти повече електрическа енергия, отколкото би била достатъчна за зареждането на всички 3 милиона автомобила, регистрирани в България, ако бяха електромобили.

    Към момента обаче времената не са нормални и износа е увеличен на три пъти повече от необходимата енергия за зареждане на 3 милиона електромобила.

    Като имаш предвид, че през следващите няколко години, електромобилите по българските пътища трудно ще стигнат 30 хиляди броя, не знам какви са ти притесненията за липса на ток за тяхното зареждане?

    Коментиран от #6, #54

  • 6 Гост

    13 13 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Износители сме да,но като ни затворят Козлодуй и ТЕЦ и ще станем вносители.ВЕЦ работят само,ако има достатъчно вода в язовирите.Перките ако има вятър.Фотоволтаиците са ефективни само през лятото.А през зимата с какво ще се топлим?С какво ще си зареждаш Теслата,която още не си купил?

    Коментиран от #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Голяма работа

    5 9 Отговор

    До коментар #1 от "Кико":

    Като няма ток или е скъп, ще караме на метан!
  • 9 Кристална топка имаш ли?

    11 8 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Говориш за след 20-30 години, когато затворят тези централи, като идея си нямаш докъде ще са стигнали технологиите тогава.

    В краткосрочен и средносрочен план ще си останем нетни износители на ток.

    А освен това забравяш, че язовирите могат да се пълнят с излишната слънчева и вятърна енергия, а после тази вода да произвежда ток през нощта и когато е облачно и при безветрие.


    А ако бъдат построени всички заявени 24 гигавата фотоволтаици (а дано ама надали), дори през зимата ще произвеждаме достатъчно ток от тях, а през лятото ще трябва да строим нови далекопроводи, за да можем да изнасяме всичката излишна енергия.
  • 10 Така е

    9 7 Отговор
    Всички са все още в процес на разработка и милите клиенти са изпитателите.Почти всички от изброените имат проблеми сериозни или със самозапалване,проблеми със зареждане и куп технически дефекти.Е и с цена лев на киловат, все едно харчат по 5 литра бензин на сто.А само преди 1- 2 години преизчислен разход беше около 2,5 л. бензин.Честито на прозорливите тестери.

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Точно така е!

    6 5 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Само преди година ти ни обясняваше че е много по икономично да караш на метан, ама сега е два пъти по-скъпо, отколкото да караш на бензин.

    При цена левче за киловатчас, една фотоволтаична система, която струва 1000 лв за киловат инсталирана мощност и произвежда 1300 kw часа на година в България, се изплаща за по-малко от година и е принтер за печатане на пари. Колко време мислиш, че ще отнеме да се изградят фотоволтаични навеси, които да предлагат на милионите електромобили ток с огромна печалба?

    Има само един проблем в този бизнес план - в българия няма милиони електромобили. Но пък и тока на борсата е около левче за киловатчас и тези фотоволтаични централи така или иначе ще бъдат изградени, а цената на тока ще падне, за разлика от цената на горивата по бензиностанциите. Както виждаш дори когато цената на петрола падне на половина, не им пречи да ни вдигнат цената на горивата с левче.

    Коментиран от #12

  • 12 Така е

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Точно така е!":

    Тук борецът за място на електомобилите греши тотално.Няма по-безумно придвижване от това на метан.Друг е твърдял такова нещо.
    А и стана дума.Не знам защо плачат таксиджиите като още миналата година далеч преди войната почна увеличение на това безмислено гориво за автомобили.
    Не се напъвайте толкова да хвалите електромобилите.Всеки ден излизат смислени аргументи срещу този превоз.
    Но който иска да има превозно средство с двойно по-големи експлоатационни разходи ще избере елкар.Пък и продажбите нещо стигнаха някакъв оптимум и не се качват.Много хора си купуват скъпи и различни играчки.Аз имам близки, които всеки момент ще придобият такава свръх скъпа играчка- елкар.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 13 Не си добре със сметките

    4 5 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    "А само преди 1- 2 години преизчислен разход беше около 2,5 л. бензин.Честито на прозорливите тестери."


    Пак правиш някакви стъкмистики, защото не можеш да смяташ.

    Този който си купува електромобил обикновено има гараж в който да го зарежда и при песимистични 20 киловатчаса за 100 километра, на нощна тарифа преди две години струваха 2,80 лева, с които можеше да си купиш малко под 1,5 литра бензин, а на дневна тарифа струваха 5 лв с които можеше да си купиш 2,5 л бензин.

    В момента цената на тока е същата, но вече с тези пари на нощна тарифа разходът става 0,5 л на 100 км, а на дневна малко под 1литър на 100 километра.

    Ще плащаш по левче за киловатчас само за допълнителните над 400-500 км, които ще трябва да минеш за деня преди да се прибереш да заредиш в гаража, което означава 6 на 100, но това ще е по-скоро изключение два-три пъти в годината за по 100 200 км., Бензин се зарежда всеки път на толкова и нямаш избор.

    Тоест сметките показват точно обратното на това което твърдиш. В момента е два пъти по-изгодно да се кара електромобил отколкото преди 2 години и ще става все по-изгодно, защото и покупната цена на електромобилите се изравнява с бензиновите. Разбира се, че говоря за новите, за да не тръгнеш да сравняваш цената на чисто ново bmw i7 с 20 годишна dacia на газ и да обясняваш колко е по-изгодна.

    Коментиран от #35

  • 14 Интересно?

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "Така е":

    Току-що научих топ новина:

    "Пък и продажбите нещо стигнаха някакъв оптимум и не се качват."

    Можеш ли да се аргументираш с някакви цифри и факти или това е плод на въображението ти и лично мнение от махалата?

    Защото всички статистики сочат, че светът преминава към електромобили по-бързо отколкото някой е очаквал и търсенето не може да бъде задоволено и за нов електромобил се чака от месеци до над година?

    Омръзна ми да споря с хора които твърдят че таково животно нема, когато коментират всеизвестни факти и събития. Електромобилите са тук, за да останат и от ден на ден недостатъците им намаляват, а предимствата се увеличават. Вече дори в България можеш да стигнеш до морето с 10 минутно спиране за зареждане на поне пет различни места по магистралата с бързи зарядни станции.

    И за водорода ли не си говорил че е бъдещето? Посочи ми поне една зарядна водородна станция в българия и възможно ли е да си купиш водороден автомобил и да си го караш? В 98% от случаите и 90% от годишния пробег на електромобила се зарежда в гаража.

    Коментиран от #17, #56

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Продължение

    1 4 Отговор

    До коментар #12 от "Така е":

    BMW например вече не предлага модела 320d Advantage, а само по-скъпа базова версия. През август Fiat прекрати предлагането на по-евтината версия Icon на 500e, което оскъпи базовия модел с 3000 евро. Средната цена за 30-те най-популярни автомобила с двигатели с вътрешно горене в Германия през август достига 31 913 евро, а при 15-те най-продавани електрически автомобила тя е средно 42 786 евро.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Е точно така е!

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    "В същия сайт или съседен преди ден, два имаше статия с цифри за период от няколко месеца, как процентите на елкари не растат.
    Засега остават на старите нива -сигнал,че клиентелата си размърдва мозъците.Дават вероятно обяснение със спрените субсидии но не се знае накъде ще тръгне кривата(казват).
    Това ,че нещо не е прочетено не значи ,че го няма.
    Успокойте се.Започвам да мисля, че ИМАТЕ ЗНАЧИТЕЛНА ЛИЧНА ИЗГОДА за рекламиране на този превоз."

    Това с големите букви е истината и се отнася за тебе, защото единствените ти опорни точки са измислици и лъжи срещу електромобилите и нито един факт!

    Няма такава статия, а и да има ще се отнася за някоя конкретна страна, а не за глобалните продажби на електромобили.

    Ако имаше такава статия щеше да я цитираш, а не да я преразказваш.

    Коментиран от #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Така е

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Е точно така е!":

    Не съм толкова превъзбуден на тема елкар, че да помня точно къде е статията. Даже направих усилия да си спомня и преразкажа.Но и това Ви дразни.Минавате норми на възпитано говорене и освен това многократно вкарахте лъжливи думи, които никога не съм казвал.
    Ескалирате истерично говорене и цитиране на всякакви статии.
    Ако чета и вярвам на руски статии за войната, ще разбера как тези дни бягайки убиват хиляди украинци.Тези статии най-често имат и манипулативен ефект даже и писани в свободния свят.Вярвам и на опит, преценка и собствена информация.Всичко е важно комплексно.
    И да елкарите имат два пъти(приблизително) по-скъпа експлоатация.Това включва първоначална покупка,зареждане на постоянно поскъпващ ток,препродажба с голямо обезценяване.

    Коментиран от #24, #29

  • 21 Така е

    6 0 Отговор
    Скоро минах 2000 км за 30 часа с много чакане поне 6часа по граници и инциденти по магистралите.Немислимо е такъв тип пътуване при сегашните елколи.А това е чист туризъм.Ще видим с ТИР-овете как ще стане работата на ток, че и за това има статии и мнения.А и колата ми е половината от цената на аналогичен електромобил.И разход-6.Но щом е по-евтино на ток, така да е.
    След години електромобилите ще бъдат по-добри(вероятно)
    Сега е много рано.

    Коментиран от #25

  • 22 хихи

    5 1 Отговор
    " Chevrolet Bolt EV (2023 моделна година).
    Цена: $25600. Пробег с едно зареждане: 416 км."
    Това вярно ли е? Или е пачатна грешка?

    Коментиран от #57

  • 23 Азазел

    9 0 Отговор
    "Всички 13 зарядни станции за електромобили, разположени на паркинги на обекти от веригата хипермаркети "Кауфланд" (Kaufland България) стават платени от понеделник – 13 септември, съобщиха от компанията.
    Цената за киловатчас за всички типове заряд ще бъде 88 стотинки, което е сред най-ниските в страната."
    При батерия 60 киловата, което прави под 400 километра пробег, зареждането "догоре" е почти 53 лева. Ами не знам дали е евтино.
    За града и ако имаш гараж (възможност за зареждане), може да има сметка в сравнение с около 25-30% по-евтини дизелови/бензинови аналози.
  • 24 Разбира се че е така

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "Така е":

    Няма как да цитираш не съществуваща статия, следователно сам се сещай кой лъже и манипулира, защото има някаква полза.

    А иначе ето цифрите на "застоя", истинските:

    Глобалните продажби на електромобили нарастват през юли с 61% до 778 000 броя на годишна база, съобщава Clean Technica. Това е най-силният първи месец на тримесечие по отношение на електромобилните продажби за момента, като е много вероятно през септември електрическите коли да преминат границата от 1 млн. продажби за първи път в историята.

    През юли делът на електромобилите достига 14% от общите продажби, като тук влизат както изцяло електрическите коли, така и плъгин хибридите.

    Електромобилите с батерии представляват 10% от общия пазар през въпросния месец. Техните продажби нарастват на годишна база със 73% спрямо 36% при плъгин хибридите. Ако се изключат продажбите в Китай, плъгин хибридите всъщност отчитат спад от около 20% спрямо същия месец на 2021 г.

    Много е вероятно пазарът вече да оставя зад гърба си пика на продажбите на плъгин хибриди.

    Малко ли ти се струват 73% ръст, за да им казваш застой?

    Ако този застой се запази, само след четири години ще се произвеждат по над 5 милиона електромобила месечно, което са 60 милиона годишно.

    Представи си ако не беше застой ами ръст по твоите критерии.
  • 25 Дрън-дрън

    4 9 Отговор

    До коментар #21 от "Така е":

    Щом си преживял шест часа чакане по границите, вероятно ще преживееш и още един допълнителен час чакане за зареждане, максимум два, през които можеш да хапнеш и да идеш до тоалетна за тези 30 часа. И вероятно нямаше да ти излезе по-евтино отколкото на бензин, но пък щеше да ти е по-евтино през останалите 360 дни от годината.

    А иначе си бяха правили тест с Тесла модел 3 и изминаха 2780 км за 24 часа.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 самоТок

    3 4 Отговор
    36 коли по 350-киловата на зарядна станция, ох Котьоо. Петролните коли отпадат като гнил плод.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Щом е така

    4 3 Отговор

    До коментар #20 от "Така е":

    Дай някоя електричка на 3-4 години , ама с голяма обезценка . Ще те отърва от нея с радост :)
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Дрън-дрън

    3 2 Отговор
    "За водород също не съм говорил, че е бъдеще.Но като познавам упоритостта на Тойота и БМВ и категоричната им решимост да го наложат си мисля ,че ще го направят.Въпрос на лобизъм явно.А обединението на двете фирми не е случайно(сигурно и за това не знаете и значи не е вярно)."

    Toyota лобира за водорода от миналия век, едно десетилетие преди въобще да се появи компанията Tesla и какво постигнаха за няколко десетилетия силно лобиране и хвърляне на милиарди?

    Една кръгла нула. За да сме по-точни, 0 със запетайка и още десетина нули след запетайката и тогава някаква цифра в продажбите.
  • 33 Така е

    5 0 Отговор
    Да в повечето вериги отпада безплатно зареждане и в Германия.Ако вярваме на статии, скоро ще се въвежда данък аналогичен на акциза при бензина в Германия.В Швейцария скоро се очаква референдум за такъв данък.Така казват статии.Ама кога и къде са публикувани не мога да кажа.И автора не помня.
    Нищо лошо няма ако се казват неща против електрокарите.
    И аз до скоро не знаех колко проблеми има при тях.
    А по повод втора употреба електрокар - не е разумно да се купува стар електромобил(а и хибрид).Даже и да имат 10годишна гаранция, както е при някой хибриди, пак е рисковано да остане вечно твоя недвижимост.

    Коментиран от #34

  • 34 Е така де!

    1 3 Отговор

    До коментар #33 от "Така е":

    Това обаче няма нищо общо с твърдението че че продажбите на електромобили падат? Винаги съм давал за пример САЩ, където вече трета година откакто отпаднаха субсидиите за Тесла, като се запазиха субсидиите по 7500 долара за останалите марки, tesla продължава да продава 70 или 80% от електромобилите в щатите, въпреки очевидно нелоялната конкуренция.

    И обратното. Другите продават само 20-30% от електромобилите и не могат да си увеличат пазарния дял въпреки субсидиите.

    Мнозина казваха, че тесла се купува само заради безплатното зареждане и субсидиите, но въпреки че отпаднаха и двете, продажбите на тесла само се увеличават от година на година.

    В китай също драстично намалиха субсидиите а на места дори отпаднаха, но и там продажбите на електромобили се увеличават.

    Факти на които не можеш да противоречиш с лично мнение дали има такова животно или нема.

    Платените зарядни станции са положителна новина, защото колкото по-големи са печалбите, толкова по-масово ще се инвестира в зарядна инфраструктура и ще отпаднат "недостатъците на електромобилите", които всъщност са недостатъци на зарядната инфраструктура. Ако на всеки 20 км имаш бърза зарядна станция, на която можеш да заредиш 200 км за 5-10 минути, дали ще ти пука колко километра ти е пробега с едно зареждане? Дали ще си купиш два пъти по-скъп електромобил с 1 000 км пробег, вместо да си купиш такъв за 500 км или дори още по-евтин за 300 км и да не мъкнеш целогодишно по-тежката батерия, защото

    Коментиран от #36, #37

  • 35 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Не си добре със сметките":

    Покупната цена на електромобилите се изравнява с бензиновите???Два пъти по скъпи са.
  • 36 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #34 от "Е така де!":

    Защо винаги предлагаш да се зарежда за 100 км за 10 минути на бърза зарядна?Защото в началото батерията се зарежда бързо?За да ти излезе опорката за бързо зареждане.Заредиш ли батерията напълно,ще дремеш един час.

    Коментиран от #39, #58

  • 37 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Е така де!":

    Като спрат субсидиите,започнат да им начисляват акцизи като за бензин,вдигнат цените на тока за бита след нова година продажбите на електромобилите ще започнат да намаляват.

    Коментиран от #40

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Елементарно Уотсън

    2 4 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Не ти предлагам 100, а 200 км за 10 минути, защото това е приблизително 50% от капацитета на батерията.

    Всеки нормален човек би направил така, ако знае че останалите 50% ще се зареждат 30 минути, а за следващите 100-200 км има още няколко зарядни на които може да спре отново за 10 минути и вместо да чака един час да зареди веднъж от 0 до 100% за да измине 400 км, може да си изгуби същото време за зареждане, като спре шест пъти по 10 минути, изминавайки 1200 км със същите 60 минути зареждане.

    За човека който не може да мисли, му изглежда по логично да чака един час за зареждане до 100% и да задава напълно сериозно въпроса:

    "Защо винаги предлагаш да се зарежда за 100 км за 10 минути на бърза зарядна?...Заредиш ли батерията напълно,ще дремеш един час."

    Коментиран от #43, #44

  • 40 Не ти ли омръзна да се надяваш?

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    "Като спрат субсидиите,започнат да им начисляват акцизи като за бензин,вдигнат цените на тока за бита след нова година продажбите на електромобилите ще започнат да намаляват."

    Субсидиите вече ги спряха още преди три години и ти го повтарям 100 пъти, но ти продължаваш със същата опорка - продажбите не намаляха от тогава а се увеличават с 50% годишно.

    В някои щати вече има данъци върху електромобилите, но въпреки това продажбите се увеличават.

    Тока и в щатите го вдигнаха, но заедно с това вдигнаха и цените на бензина и то повече, което още повече увеличи търсенето на електромобили.

    А си пропуснал да споменеш, че в някои щати е незаконно да се продават Тесла, включително в Тексас, където Тесла изгради най-големия си завод. Налага се жителите на тези щати да си купуват Тесла от съседни щати. Въпреки това... продажбите се увеличават.

    Не осъзнаваш ли, че твоите проекции за спиране на търсенето на електромобили и в частност Тесла, не се сбъдват вече четвърта година и няма никаква вероятност да се сбъднат и през следващите?

    Електромобилите са тук за да останат и да изместят двг независимо дали ти харесва или не и независимо от политическите спънки, които им създават лобитата.

    Коментиран от #42, #45

  • 41 Смехурко

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Голям си математик":

    сравняваш Тесла 3 с БМВ или Мерцедес?Сравняваш катър с кон.Сравни електрически и бензинов вариант на един и същ модел на една и съща марка,разликата е по 2 в цената.

    Коментиран от #46, #47

  • 42 Смехурко

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Не ти ли омръзна да се надяваш?":

    Субсидиите още ги има.Даже започнаха да правят измами с тях,като препродават електрическите автомобили в други държави.
  • 43 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "Елементарно Уотсън":

    Цената на Рено Клио бензин започва от 30 к.лв,Рено Зоуи от 70 к.лв.За други марки да ти вадя ли цени?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #40 от "Не ти ли омръзна да се надяваш?":

    Да ти цитирам ли къде колко субсидии дават за електрически автомобили?Да ти цитирам ли цените на тока в Европа?Да ти напомня за края на безплатното зареждане.Да ти напомня за излизането на битовите потребители на свободния пазар след нова година.Колко пъти Тесла вдига цените само тази година?

    Коментиран от #48

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Е колко да е смешно?

    2 3 Отговор

    До коментар #41 от "Смехурко":

    Ето ти цената на бензинова Кола с подобна мощност

    Kona N Line DCT FWD
    $28,995

    195 коня

    Електрическата с 210 коня по твоята логика трябва да струва 58 000. Я да видим какво са написали в статията:
    Hyundai Kona Electric (2022)
    Цена: $34 000. Пробег с едно зареждане: 415 км.


    Значи подобна бензинова не била два пъти по-евтина, а само 13% по-евтина.

    Някакви си 10 000 лв, който са 3000 литра гориво с които можеш да минеш 37 000 километра на хартия с този автомобил.


    Ако го зареждаш в къщи и минаваш по 1000км/седмично, за година ще платиш 1300 лв за ток.

    За същите 52 000км ще платиш около 14 000лв за бензин. Е , отиде "икономията" от евтиния автомобил!

    Коментиран от #49

  • 48 Цитирай де?

    0 4 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Колко са субсидиите в Щатите и колко им паднаха продажбите, като ги спряха преди 3 години?

    Колко ще паднат световните продажби на електрически автомобили и / или Тесла, като българите минем на свободния пазар след Нова година?

    Кой те излъга, че въобще ще минем, цитирай и това?

    Цитирай и колко паднаха продажбите на Тесла, след като от миналата година вдигнаха цените 12 пъти?

    Не осъзнаваш ли, че каквото и да приказваш, продажбите продължават да СЕ ВДИГАТ с планираните през 2014 година 50% годишно до 2030г?

    Ти продължаваш да умуваш защо щели да спрат.
  • 49 Смехурко

    5 0 Отговор

    До коментар #47 от "Е колко да е смешно?":

    Бензинова Кона 39400 лв , електрическа Кона 79000 лв,цените са от България.

    Коментиран от #51

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Хич не е смешно

    1 3 Отговор

    До коментар #49 от "Смехурко":

    На голям хитрец се правиш, като сравняваш най-евтината и маломощна еднолитрова кона с мощност 120 коня с е електрическата кона с най-голяма батерия и мощност 204 коня.

    Да беше сравнил поне с най-евтината 198 коня, която струва между 45 и 60 000 лв, за да е по-коректно сравнението?
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 да бе

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Дрън-дрън":

    Благодарение на АЕЦ изнасяш и печелиш. До 1-2 година АЕЦ ще го приключат, нито части, нито гориво ще има. Вече стана ясно, че с друго гориво не вървят тия руски реактори. Така, че се приготви наистина за доста скъп ток, една година имаме отсрочка в момента. Не се знае и нищо , дали ще се спази заложеното да излезем всички на свбодния пазар от 2024 , тогава ще е пълна скръб.

    Коментиран от #55

  • 55 Мен не ме мисли

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "да бе":

    Ако излезем на свободния пазар, ще съм задължен да направя нещо което се опитвам да отлагам вече трета година - да си оправя документите за фотоволтаиците и да продавам излишния ток на свободния пазар по левче за киловатчас. Даже към сегашните 3 kw ще добавя още около 8 kw колкото ми позволява южния скат, а като нищо мога да сложа и на източния и западния.

    Досега не си заслужаваше да излизам и за домашния ток на свободния пазар или да инсталирам батерии, при положение че плащам тока на 14 и съответно 25 стотинки за нощна и дневна тарифа.

    Да не мислиш, че ще съм единствения? Аз не съм правил заявление още, но пък досега са се натрупали заявления за 24 гигавата, което е мощността на 24 атомни реактора като тези в Козлодуй и продължават да се трупат заявления за по нови 2 гигавата всеки месец.

    Ще има огромен излишък на ток всеки път като пекне слънце, което ще прави цената близка до нулата и ще изнасяме, а като се скрие слънцето цената на тока ще излита в небесата и ще трябва да внасяме от някъде, ако наистина затворят АЕЦ, което се надявам че няма да стане и ще си изберем правителство което да оправи взаимоотношенията с Русия .
  • 56 Водородният автомобил

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Интересно?":

    е електрически в начина си на задвижване. От водорода във водородна клетка се произвежда електричество за ел. двигателя на автомобила. Справка: Toyota Mirai
  • 57 Ами вярно е

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "хихи":

    260 х 1.6 = ?
    И си е много добро елктромобилче. От личен опит.
    Пък вие още се чудете дали да си го купите или не.
  • 58 Не сте запознат

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Извинявам се не искам да Ви засегна но не сте запознат с начина по които се ползва електромобила и зареждането на бърза зарядна станция. На такава станция се дозарежда до 80% от капацитета на батерията и на практика отнема 30-40 мин. в зависимост от модела и колко е разредена батерията. Ако пробега на електромобила е 400км при 100% заредена батерия, на практика на всеки 250 изминати спирате да дозаредите до 80% и отнема 25-35мин. Поради спецификата на литиевите батерии които масово се използват към момента в електромобилите последните 20% отнемат доста време и скъсяват живота на батерията затова е препоръчително се зареждат до 100% и използват само по изключение. Трябва да поясня, че тестовите за живот на батерията и пробег с едно зареждане са при 100% зареденост на батерията. Използваки 20% - 80% цикъл на разряд - заряд чувствително намаля времето за зареждане и многократно удължава живота на батерията. Разбира се това намаля и пробега между зареждане до около 250км при примера по горе/400км/