6 00141

Илон Мъск за пореден път се подигра на конкуренцията

  • илон мъск-
  • tesla-
  • lucid

Този път причината за троленето беше новината за намаляване на производствения план на млад американски стартъп

Илон Мъск за пореден път се подигра на конкуренцията - 1

Преди няколко дни стана известно, че производителят на електромобили Lucid обяви ново намаление на производствения си план за 2022 г. Младият стартъп сега очаква да произведе между 6 000 и 7 000 седана Air, спрямо първоначалните 14 000. Този факт предизвика иронична реакция от страна на Илон Мъск.

Но ако по-рано думите на Мъск към Lucid бяха остри и директни, този път изпълнителният директор на Tesla реши да се пошегува по-деликатно, отговаряйки с туит за съкращения на производството. Той каза, че през второто тримесечие на тази година е имал повече деца, отколкото Lucid може да направи коли, шеговито напомняйки на всички, че е баща на девет деца.

Причината за това решение на Lucid са проблеми с веригата за доставки и логистиката. Общо 679 автомобила са доставени през второто тримесечие на тази година срещу 360 през първото тримесечие. През първата половина на годината компанията е произвела 1 405 електрически автомобила.

От представителството на компанията обаче уверяват, че имат цели 37 000 поръчки за седана Air. В момента Lucid работи върху първия си електрически кросоувър Gravity, който трябва да бъде много по-рентабилен от седана.

Предполага се, че Gravity може да бъде показан до края на тази година и ако всичко върви по план, моделът ще влезе в масово производство през следващата година. Именно на това превозно средство компанията възлага големи надежди.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 19 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    34 7 Отговор
    И нито дума за ХИЛЯДИТЕ камиони които НЕ Е ПРОИЗВЕЛ ‼️‼️‼️‼️
    😀😀😀😀😀
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 8 Отговор
    "Мъск разкри плановете си за създаването на електрически влекач ... Той първоначално заяви, че превозното средство ще бъде представено по някое време в средата на 2017 г."
  • 3 Един

    25 8 Отговор
    Ами на Мъск къде са му влекача и пикапа, дето щаха да се появят 2017-2018 година, а? Присмял се хърбел на щърбел!
  • 4 Мамул

    9 8 Отговор
    Човека е със синдром на Аспергер! Нека проявим разбиране.

  • 5 Пак опит за внушения

    12 4 Отговор
    Пропуснали сте най-важното в статията и се губи контекста. В Лусид работят бивши шефове на Тесла, които се отделиха от компанията и направиха собствена, защото критикуваха начина на работа на Илон Мъск.

    Обвиняваха го, когато говореше че на Тесла и предстои производствен АД през 2017 година при започване на производство на Тесла модел 3 и обясняваха, че ще има производствен ад, защото Тесла не се била подготвила както трябва.


    Сега с техните камъни по тяхната глава от страна на Илон Мъск. Защото е много лесно да стоиш отстрани и да критикуваш Тесла и да си мислиш, че имаш всички отговори. Илон Мъск стотици пъти е повтарял, че е много лесно да направиш прототип на идеалния автомобил, но трудното идва, когато решиш да го пуснеш в серийно производство на приемлива цена.
  • 6 Турбо

    12 8 Отговор
    А къде са Тесла Семи и Кибергрозника?

    Коментиран от #7

  • 7 Пак ли грешната опорка

    7 10 Отговор

    До коментар #6 от "Турбо":

    Как пък веднъж не каза нещо на място?

    Точно в тази статия ли намери да питаш точно това? Ами за разлика от Lucid, Тесла си увеличава производството на настоящите модели и вече гони производствен капацитет около 2 милиона годишно.

    А lucid air беше замислен като конкуренция и убиец на Тесла. Ето ти един клип от 2016 година в който се казва че производството ще започне през 2018 година. Оттогава Тесла представи както модел 3 така и модел У и вече е произведе 3 милиона електромобила.

    Какво направиха отворковците, които се переха, че ще произвеждат много по-качествен автомобил от Тесла и ще и вземат пазарния дял? Дали не си заслужават подигравките?

  • 8 Турбо

    11 4 Отговор
    Колко години поред ги отлагат пикапа и влекача?Това си е за подигравка.СегаТесла решиха,че ще правят роботи.Щяха да чипират животни,който после измряха.

    Коментиран от #9

  • 9 Има причина

    3 8 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    След тях представиха Модел У, който трябваше да започне производството през Септември 2020, но първата продажба беше Март 2020. Тогава не ви чух да се подигравате, че Тесла не си спазва първоначално обещаните срокове?

    Очевидно са преценили, че този модел има потенциала да стане най-продавания автомобил в света и ще почнат да отделят батерии за пикапа и камиона чак след като това стане, тоест догодина.

    А това че Тесла прави автомобили, въобще не пречи да произвежда роботи, зарядни станции, батерии за съхранение на енергия за дома или пък за гигаватчасов мащаб, както и не пречи на Илон Мъск да чипира животни, да копае тунели, да произвежда ракети, батерийни клетки, машини за производство на автомобили, да копае литий, никел и други материали за производство на батерии, които след това да преработва в собствени предприятия, както и редица други дейности. Не го мисли!
  • 10 Гост

    9 3 Отговор
    Твоят гуру нищо не копа,още повече литий.Купува готови батерии от CATL и Панасоник, който после само сглобява в Невада.Влекача на Тесла щеше по твоите приказки да измести всички камиони от пазара.Нещо не го виждам по пътищата,както и пикапа.

    Коментиран от #11

  • 11 Пак не разбрал?

    3 7 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    И ти ли мислиш, че Тесла не произвежда собствени батерии 4680 и от няколко месеца продава Tesla модел y с такива батерии, които според вас ще започнат производство след няколко месеца?

    Да не твърдиш, че освен в перпетуум мобиле, вярвате и в машината на времето?


    А постоянно има новини, че Тесла си е осигурила поредната концесия за добив на някоя суровина, като последната даже беше от днес, за осигурен добив на никел за 5 милиарда долара от Индонезия. А условието за износ на никел от тази държава са задължително обработката на рудата трябва да става задължително в държавата. Тоест е повече от вероятно че Тесла ще има обработващо предприятие там.

    Виждаш ли за каква вертикална интеграция става въпрос?

    А си прав, че освен собствено производство, Тесла е подписала дългосрочни договори за производство на батерии от всички най-големи производители на батерии в света, като на практика им резервира повечето настоящи и бъдещи производствени мощности, от които няма да могат да се възползват останалите автомобилни производители.

    Кой ли ще има проблеми с наличието на батерии и материали за тяхното производство в бъдеще, как мислиш?

    Коментиран от #12, #16

  • 12 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #11 от "Пак не разбрал?":

    Затова ли Фолксваген и Стелантис продават повече електромобили в Европа от Тресла?Защото не им достигат батерии?

    Коментиран от #19, #20

  • 13 Гост

    9 2 Отговор
    Батериите 4680 са като стоманата 30 Х.Никой не знае къде се правят.

    Коментиран от #14

  • 14 Можеше да си пишеш с Ника

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Всички знаем кой постоянно говори за такова животно няма, както пишеш в поредния пост, отричайки очевидни факти, че Тесла осигурява материали за доставчиците си на батерии, както и че произвежда свои батерии с които произвежда Тесла модел У в Тексас.

  • 15 Вадиш думите от контекста

    2 6 Отговор
    Не се ли усещаш, че говориш само за Европа и само за проблем през второто тримесечие?

    Не се ли усещаш, че в продажбите на Стелантис са включени и хибридите?

    Не се ли усещаш, че Стелантис продава най-вече в Европа, но въпреки това за първите шест месеца са продали само 105 хиляди електромобила от всички марки и модели, а фабриката в Берлин е проектирана да произвежда над 500 хиляди годишно от един-единствен модел?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 От село

    5 0 Отговор
    Присмял се щърбел на хърбел, забрави когато броните на тесла падаха по пътищата

    Коментиран от #18

  • 18 Всеки си има кусури

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "От село":

    Ама по-добре да падат броните, само на определена серия и то само ако минеш през огромна локва с голяма скорост, отколкото да ти падат колелата на всички произведени автомобили или да се палят батериите на всички произведени автомобили и да трябва да ги смениш всичките на абсолютно всички автомобили които си произвел досега.

    Не знам как успявате да видите само дреболиите на Tesla, която преди пет години започна да произвежда масови автомобили, но не виждате огромните недомислици на стогодишните автомобилни производители със съответния 100-годишен опит?

    Май забравихте гръмките изказвания на същите тези 100-годишни, как те със своя опит, производствен капацитет, икономически възможности и дилърства по цял свят, когато дойде времето за електромобили, те произвеждат много по-евтини и качествени автомобили и с Тесла ще бъде свършено.
  • 19 Шамар от реалността

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Току-що излязоха резултатите за продажбите за първото тримесечие на чисти електромобили:


    "Stellantis постига рекордни печалби за първата половина на 2022 г., продажбите на BEV нарастват с близо 50% на годишна база
    Питър Джонсън - 8 август 2022


    Един от най-големите световни производители на автомобили, Stellantis , публикува печалбите си за първото полугодие за 2022 г. Стратегията на Stellantis за електрификация се отплаща, тъй като заема второ място в световен мащаб по продажби на BEV и превозни средства с ниски емисии (LEV)

    Актуализация на продажбите на Stellantis BEV, рекордни резултати за първата половина на 2022 г
    Със 136 000 продажби на BEV през първата половина на 2022 г. Stellantis ускорява темпото си с близо 50% растеж на годишна база."


    За хората с критично мислене изникват няколко очевидни извода.

    Първият е, че само Тесла продава повече електромобили - около пет пъти повече и разликата се увеличава дори както стелантис, така и Тесла да запазят своя 50-процентен ръст. Разликата ще става в милиони бройки.

    Втория извод, който е по-важен е, че печалбите и продажбите на компаниите които произвеждат електромобили се увеличават, за разлика от Toyota, която вече подготви акционерите си, че за поредна година, тази година продажбите ще намалеят, а за съжаление и печалбите ще намалеят още повече от продажбите.

    След тези важни изводи, накъде ли ще се запъти автомобилната промишленост? Дали електрификацията няма да стане по-бързо
  • 20 Шамар от реалността

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    След тези важни изводи, накъде ли ще се запъти автомобилната промишленост? Дали електрификацията няма да стане по-бързо от очакваното и дали ще има нужда от забрани през 2030-та 2035-а или която и да е там година или светът ще премине на ток по естествен път, водени от печалбите, както за производителите така и за клиентите?

    Едните ще имат печалби само ако произвеждат електромобили, а за клиентите ще е по-евтино да се движат на ток и да сменят по-рядко автомобилите си, като си спестяват и регулярното висене по сервизите, дори без автомобила им да има някаква повреда.

    Коментиран от #21

  • 21 В мечтите ти...

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Шамар от реалността":

    Шамарчо, каква реалност те гони теб??? Какви сервизи, какво висене, какъв ток те бие??? Имаш ли изобщо някакво превозно средство или си мечтаеш за розова ел. тротинетка???
    С тесла ляга, с тесла, става...мислейки си само за тесла - си посяга :)))))))
    Нищо естествено няма в насилственото налагане на електро-трошляците...100-годишните та 100-годишните...на малкия им пръст не могат да стъпят...нека да дойде 2030-35-та...50-та...да сме живи и здрави, пак ще си говорим!!!
  • 22 Кучетата си лаят, кервана си върви

    0 3 Отговор
    Слушал ли си я тази поговорка? И да лаят и да не лаят кучетата няма да спрат кервана.

    И да лаеш и да не лаеш, няма да спреш електрификацията. Само преди три-четири години, напълно обосновано обяснявахте как електрификацията ще е много трудна, защото електромобилите имат само 1% пазарен дял и то барабар с плъгин хибридите. Хайде тогава не можехте да схванете за какво ви говоря, защото си мислехте, че модата ще отмине.

    Днес пазарния им дял на най-важните пазари вече е около 25%, но ти продължаваш да не разбираш колко бързо се случва всичко? Щом досега не си го разбрал, няма смисъл да те убеждавам.

    Преди си мислих, че през 2025 година цените вече ще са изравнени с ДВГ и оттам нататък много бързо ще се преминат 50% пазарен дял на електромобилите. Като гледам е възможно да се случи и без да се изравняват цените и изглежда че дори аз съм бил песимист, въпреки че се мислих за голям оптимист с розови очила, защото си мислех че "големите" ще спрат процеса с някой удар под кръста, защото им нарушава икономическите интереси.

    Коментиран от #23

  • 23 Приказки под шипковия храст

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Кучетата си лаят, кервана си върви":

    Да, да добре - пак ще си говорим!!!
    Я разкажи моля, от твоя личен опит - какво ел. превозно средство експлоатираш, какви са ползите ти, какъв пробег минаваш, с какво "конвенционално" МПС какви проблеми си имал и си висял по сервизите, че все тая мантра си я повтаряш...
    Моля бъди така обяснителен, както и с безмислените си километрични постове, само и само да защитиш любимата тесла... то поне пари да ти даваха....

    Коментиран от #24

  • 24 Първо ти

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Приказки под шипковия храст":

    Ти какъв негативен опит си имал с Тесла та толкова я мразиш и си готов да лъжеш и мажеш и да се излагаш срещу всеки който ти каже някой факт за Тесла? Очевидно на кой му плащат.

    Аз поне говоря с факти и цифри за произведените тесли въпреки, че не ги произвеждам аз за да говоря от личен опит.

    Коментиран от #25


  • 25 Пак огъване

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Първо ти":

    като Икарус си…..
    Докарай моля те ел. ППС и аз обещавам да докарам сравнимо МПС и лично ще можем да тестваме и да ме убедиш в противното!!!
    Като цяло съм против ел. тротинетките, не тесла като цяло!!! Просто твоето набиване и повтаряне до втръсване ме кара да се дразня на тази марка…
    Иначе аргументите с/у са дъвкани до безкрай…. като цяло: ограничения пробег, ниската средна скорост която може да се поддържа, особено с натоварване и включени допълнителни консуматори/заобикаляща околна среда, липсата на емоция/ звук/ вибрации и мирис ако щеш от двигателя…. но това са неща, които само автомобилист човек може да разбере, не елетрофен-почитател на дисплеите…..

    Коментиран от #26, #30

  • 26 Защо ги МРАЗИШ

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Пак огъване":

    Имаш ли колело? Тротинетка? Ролери? Мотор? Яхта? Ракета? Сигурно има причини и недостатъци, заради които не си си купил.

    Мразиш ли ги обаче? Ходиш ли да пишеш в космическите форуми, че мразиш космоса? Ако някой харесва ракетите на Спейс екс, питаш ли го кой модел притежава?

    И за мен електричките имат недостатъци, заради които НЯМА ДА СИ КУПЯ СКОРО, но не ги МРАЗЯ като тебе и не убеждавам никой да си купи. Даже поне хиляди пъти съм повтарял, че в България електромобилите ще са 50% най-рано през 2050 година.

    Но България не е света и 50% от продажбите ще са на електромобили и плъгин хибриди още около 2025, независимо дали ти харесва или не и дали ги мразиш и какво ще си купим аз и ти. А в рамките на живота ти, спокойно можеш да караш каквото си пожелаеш. Защо мразиш хората, които са избрали нещо друго?

    Коментиран от #27, #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Защо ги МРАЗИШ":

    А кой ме убеждаваше да си купя Тесла за да зареждам безплатно и да пестят от ток?Да дам 100 х. за Тесла,за ми било евтино хахахахаха а ти самият не си купуваш Тесла.Защо ли?

    Коментиран от #32

  • 30 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Пак огъване":

    По скоро е като фурн@джийска лопата.Агитира за Тесла,но той не ще да си купи хахахаха гроздето е кисело.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Пак ли не разбрал?

    0 4 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    Не съм те агитирал да си купиш Тесла защото очевидно не правят баничарки и няма кой модел да ти препоръчам. Дори само от този факт опорната ти точка издиша, ама ти кога ли си се съобразявам с фактите.

    Обикновено съм ти давал практически примери с цифри и факти, когато обявиш че поредното животно го нема.


    Например че няма да си губиш времето в зареждане, защото си тръгнал да вършиш работа, като очевидно караш бавно по магистралата с 90 км в час по твои думи, за да постигнеш 4,5 литра на 100 разход, като само от това губиш 3 часа повече, при положение че ако имаше електрическа баничарка с петгодишните технологии на Тесла, ще изгубиш само два пъти по 10 15 минути за зареждане.

    След като обясниш че поредното животно го няма например къде да заредиш на магистралата как да не изброя всички зарядни станции между София и Бургас.

    А следващото животно което го няма - по-евтиното зареждане на ток отколкото на бензин дори и на бързи зарядни станции, ме кара пак да ти давам пример с тесла, просто защото такива данни имам и мога да ти го докажа с точни цифри и факти.

    Никога никой не съм карал да си купува каквото и да било, както и никога не съм казвал че дизайна на Тесла е най-добрия и 100 пъти съм повторил, че пикапа е абсолютен грозник, но както виждаш има хора които си го харесват е нито моето нито твоето мнение ще промени този факт - милион и половина заявки абсолютния световен рекорд за всички времена.

    Виждаш ли разликата аз говоря с цифри и фа

    Коментиран от #35

  • 33 Пак ли не разбрал?

    0 2 Отговор
    Виждаш ли разликата аз говоря с цифри и факти, а ти постоянно се опитваш да ме убедиш че такива факти не съществуват!

    Ако приемеш че такива животни има, вече няма да има за какво да спорим. Ама дали си способен да приемеш фактите, които не ти харесват или по навик щом не ти харесва един факт значи не така и такъв факт не може да съществува?

    Коментиран от #36

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Пак ли не разбрал?":

    Агитираше ме!Да не ти търся цитати.Аз те контрирах с обема от 3 кубични метра на Партнера.Теслата трябва да бъде с ремарке за да имам нужния ми обем.

    Коментиран от #37

  • 36 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Пак ли не разбрал?":

    Електрически баничаркии има колкото искаш.За сега ги правят с малка батерия от 50 квтч като за града.Ако пуснат с 100 квтч батерия,може да се замисля,имам и гараж за зареждане.Само високата цена може да ме откаже.Мисля,че най добре да изчакам за електрическа баничарка и за сега да си карам дизела.

    Коментиран от #38

  • 37 Пак не разбрал?

    0 2 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    Това беше съвсем друг спор за пикапа на Тесла който ако не си запознат, е с производствен капацитет точно колкото и на баничарката на Тесла, тоест 0 броя годишно.

    Там пък ставаше въпрос, че нямало такова животно като 800 км с едно зареждане за пикап и било технически невъзможно, защото някой си бил купил електрически рифтер с 200 километра пробег и това било максимума на технологиите днес.


    Ще мога да те агитирам за пикапа най-рано в края на следващата година и то ако си го купиш на двойна цена че и повече от някой от първите в списъка. Иначе ще трябва да чакаш първите 1,5 милиона клиенти да си получат пикапа за да ти дойде редът.

    Дали пък наистина съм те агитирал за покупка? Аз за разлика от тебе много добре знам кои животни наистина ги няма и кога евентуално ще се появят. Мога да сбъркам единствено в прогнозите си, но не и когато говоря за отминали събития или съществуващи факти, събития и физични закони, особено пък за последните, които постоянно отричаш!

    Коментиран от #40

  • 38 Правилно си го сметнал!

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Турбо":

    И ако си спомняш точно това беше съвета ми, когато ми го поиска. Казах ти че към момента дори и хибрид не е добра идея, а отново да си купиш дизел. Това поне спомняш ли си го?

    Коментиран от #39

  • 39 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Правилно си го сметнал!":

    Да така е, благодаря за съвета.

    Коментиран от #41

  • 40 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Пак не разбрал?":

    Да не съм малоумник,да купя нещо на двойна цена хахахахаха Ще си карам дизела.
    Норвегия нещо закъсаха с тока.Язовирите празни,няма дъжд.Ще има май режим на тока,да ги видим как ще си зареждат електричките.
  • 41 Моля, пак заповядай!

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Турбо":

    Както виждаш избора на автомобил е строго индивидуален и не могат да се дават универсални съвети.

    Засега в България електромобила е добър избор за много малък кръг шофьори със строго специфични изисквания.