Авторитетното издание Handelsblatt съобщи, че германското правителство може да забрани работата на станциите за бързо зареждане на електрически превозни средства Tesla Supercharger. Подобно решение е обвързано с местните закони, които предвиждат необходимостта такива станции да имат електромер, показващ консумацията на електроенергия в киловатчаса. Оказа се, че във всички инсталации на американската корпорация няма такова решение.
В Tesla Supercharger няма такива измервателни уреди, тъй като информацията за процеса на зареждане на батерията се показва на бордовата система на електрическите превозни средства или на мобилно приложение. Въпреки факта, че много зарядни станции от други производители също не са снабдени с такова оборудване, Tesla е призната за най-големия нарушител на германското законодателство.
Американската компания има голяма Supercharger мрежа в цяла Германия. Само близо до Дюселдорф има около 40 станции, цената на зареждането на които е 70 цента за киловатчас електроенергия. В същото време правителството на страната не планира незабавно да глобява Tesla или да затваря електрическите станции. За да избегнете корпоративни санкции обаче, американската компания трябва да надстрои зарядните устройства в съответствие с местните закони.
Ще припомним, че в началото на август Tesla предложи необичаен начин за справяне с жегите в Европа. Автомобилният производител инсталира басейн до станцията Supercharger, в който покани собствениците на електрически автомобили да изчакат зареждането на батериите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
10:48 18.08.2022
2 Последно кое е вярното?
В същото време правителството на страната не планира незабавно да глобява Tesla или да затваря електрическите станции.
Коментиран от #6
10:56 18.08.2022
3 съдията Дред
Коментиран от #14, #15
11:02 18.08.2022
4 Скорпион
Коментиран от #37
13:31 18.08.2022
5 Гост
Коментиран от #8
14:08 18.08.2022
6 Гост
До коментар #2 от "Последно кое е вярното?":
Многониковото,ти разправяше за зарядните на Тесла били безплатни.Тук пише плаща се 0,70 евро на квтч.14:12 18.08.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Турбо
До коментар #5 от "Гост":
Сложат ли електромери ще стане ясно колко точно са загубите при зареждане на електромобилите. Електромера ще показва повече ток за плащане , отколкото бордовата система или мобилното приложение.Коментиран от #10
18:51 18.08.2022
9 Турбо
19:10 18.08.2022
10 А ти как мислиш че се плаща?
До коментар #8 от "Турбо":
Ето че пак четеш и викаш такова животно нема.Разбира се че има електромер по който си плащаш сметката. Единственият проблем, е че нямат дисплей на зарядното.
А зарядните на Тесла са платени от повече от пет години и това не е тайна за никой друг освен за е па такова животно нема.
А цената цитирана в статията както виждаш е за автомобили на други марки. Като искат по-евтин ток да са си купили Тесла. При конкуренцията от две години продават стока на евро за киловатчас и на практика Тесла им подбива цените с 30% и клиентите са доволни, че Тесла си отвори зарядните и за тях.
Правителствата на Германия неслучайно се молеше на Тесла да го направи и затова не ги закача, въпреки че очевидно нарушават закона. На практика политиците са накарали Тесла да го нарушава зорлем, като от частна затворена зарядна мрежа, се превърна в отворена, за която трябват дисплеи
Коментиран от #11, #12
19:12 18.08.2022
11 Турбо
До коментар #10 от "А ти как мислиш че се плаща?":
Пак завъртя лопатата хахахаха доскоро твърдеше,че зарядните на Тесла били безплатни, клиентите на Тесла не плащали нищо.Коментиран от #13, #16
19:17 18.08.2022
12 Гост
До коментар #10 от "А ти как мислиш че се плаща?":
Основната ти опорка многониковото е безплатното зареждане на Тесла с което си компенсираш покупката на скъпия електрически автомобил.Оттогава Тесла става все по скъпа,а зареждането не е безплатно.19:43 18.08.2022
13 Гост
До коментар #11 от "Турбо":
Този многониковия е майстор в измъкването.Сега да видим какво ще измисли,за да маскира лъжите си.19:46 18.08.2022
14 асдфгх
До коментар #3 от "съдията Дред":
Тихо бе, що прецакваш схемата? Я да видим сега:100квт. х 70 цента => 70 евро
С тея 100квт. за 70 евро официално правиш 500км., реално около 420 лятото и 370-380км. зимата. И то зимата в БГ която е доста мека...
Според "фуело" у Швабия дизела струва €1,95 което значи почти 36л. дизел за €70...
500км. (теоретични) с 36л. дизел дават разход от 7,2л./100км.
Реалистичните 420км. с 36л. дизел дават вече над 8,5л./100км.
Зимните 380км. с 36л. дизел отиват на близо 9,5л./100км.
Мога да заложа и пари, и самата колата ама в гаража имам едно БМВ 740Ld x-drive дето единственият шанс да покаже разход над 10л./100км. е да ги направя тези 100км. в час пик у Москва. В Питер тая кола повече от 9л./100км. не ще да покаже колкото и да седим в трафика... И като го купувах струваше около 15% повече от Теслъ еС и имаше с поне 70% повече екстри и лукс- за чий ми е ТеслЪ?
Коментиран от #33
20:23 18.08.2022
15 Гост
До коментар #3 от "съдията Дред":
Тесла 3 струваше 80 х.лв,преди няколкото поредни увеличения на цената Сега е около 100 х.ле.20:34 18.08.2022
16 Дрън-дрън
До коментар #11 от "Турбо":
Зависи кой и къде. Последно зарядните в България бяха безплатни. Някой да е чувал колко струва зареждането в България на зарядните на Тесла?Ще ми е интересно и аз да науча цената, защото засега всички обясняват, че зареждат безплатно.
В Щатите е много по-изгодно да караш електромобил.
В Европа заради политиката, цените на тока в момента са ужасно високи, но това пък стимулира бързото навлизане на ВЕИ, защото при тези цени на тока инвестициите се връщат за по-малко от 2 години и след това ползваш абсолютно безплатен ток.
Така че всяко зло за добро. Смешно да не се къпеш през лятото, защото нямало достатъчно енергия точно когато слънцето пече най-силно.
Неслучайно в България вече има заявки за изграждане на 24 гигавата ВЕИ.
Тоест всичките ми опорни точки важат с пълна сила.
Коментиран от #18, #22
21:49 18.08.2022
17 Турбо
За спада на производство в Гига Шанхай през второто тримесечие заради локдауна мълчиш.За недостига на ток в Китай и риска от ново спиране на Гига Шанхай пак мълчиш.Опорката ти беше,заводите на Тесла сами си произвеждат тока с фотоволтаици на покрива.Лъжите за теб са като професия.
Коментиран от #23, #24
08:36 19.08.2022
18 Турбо
До коментар #16 от "Дрън-дрън":
Безплатни са зарядните на Кауфланд,но те са с малка мощност и с по една колонка.Приятно "безплатно" висене на зарядната в това горещо време.08:39 19.08.2022
19 Ел42222
09:10 19.08.2022
20 Де е Киро
09:15 19.08.2022
21 гост
12:00 19.08.2022
22 Илиян
До коментар #16 от "Дрън-дрън":
Един реактор на аец козлодуй е 1000 мегавата. Ти с тея 24 гигавата ще захраниш цяла Европа 😃😃😃Коментиран от #25
12:35 19.08.2022
23 Пак не разбрал?
До коментар #17 от "Турбо":
Кога ли си разбрал от първия път, когато ти казват нещо?Защо реши че когато ти говоря че заводите на Тесла се захранват с възобновяема енергия, задължително Тесла трябва да си я произвела сама и то на покрива?
Защо реши, че когато ти говоря, че фотоволтаичните покриви инсталирани от Тесла повечето по частни домове произвеждат повече енергия отколкото се потребява за зареждането на всички тесли и за заводите, означава че частните домове захранват завода на Тесла и зарядните?
Май ти се губи връзката между различните факти?
А да си спомняш, колко десетки и стотици пъти съм повторил че Тесла не е автомобилна компания и се очаква енергийния бизнес да и носи повече приходи отколкото автомобилния? Как точно си представяш че това ще стане с безплатно зареждане на станциите и как е възможно да съм го твърдял?
Коментиран от #26
12:55 19.08.2022
24 Пак ли загуба на паметта?
До коментар #17 от "Турбо":
"За спада на производство в Гига Шанхай през второто тримесечие заради локдауна мълчиш.Май забрави какви ги плещеше с разни други твои дружки? Нали точно аз ви говорих за спад в производството, а вие твърдяхте че не е спад, а направо спиране.
Нали твърдяхте, че Tesla губи милиарди, при положение че статията беше че конкретни заводи губят милиарди, а не Тесла като цяло, но вие пак не успяхте да схванете разликата?
Хайде поне запомнете какво ви говорят.
А какво да му коментирам на спада? Въпреки спиране на производството, успяха да произведат само в Шанхай над 100 000 за тримесечието, което е десет пъти повече от годишното производство на електромобили на Toyota.
А ти как ще коментираш, че въпреки спирането в началото на юли което е в третото тримесечие, завод в Шанхай ще направи рекорд по производство това тримесечие и вече има капацитет над милион годишно само в тази фабрика?
13:02 19.08.2022
25 Е именно де!
До коментар #22 от "Илиян":
Как ти се струва факта, че 50 години не може да се намери в цял свят инвеститор за 2 гигавата в АЕЦ Белене, а сега само за тази година която още не е приключила, са натрупани заявки за изграждане със собствени средства на над 10 гигавата ВЕИ централи ?За всеки който може да прави причинно-следствена връзка е ясно, че този интерес е заради високите цени на тока и предприятията предпочитат сами да си произвеждат тока поне когато пече слънце, като определено са завишили мощностите за да им стигат дори при по-слабо слънцегреене и дори през зимата.
Това означава че през лятото ще има свръх излишък от енергия и съответно ниски цени на тока, когато дори част от тези мощности бъдат изградени, защото максимума на потреблението на страната за всички времена е под седем гигавата.
Неслучайно от години ви повтарям, че цената на тока не може да се задържи висока за дълго време, защото себестойността на тока произведен от възобновяеми източници отдавна е под 10 стотинки за киловатчас и всеки ще предпочете да си го произведе само место да плаща по левче за него.
Коментиран от #27
13:19 19.08.2022
26 Гост
До коментар #23 от "Пак не разбрал?":
И нека извъртането на многониковия започне сега.Тесла в Берлин щели да се захранват изцяло с еко ток от покрива.Тесла в Шанхай не били засегнати от затварянето заради короната и производството не е спирало.Колкото и да се въртиш,две от опорките ти излязоха лъжа.
Коментиран от #28
14:00 19.08.2022
27 Гост
До коментар #25 от "Е именно де!":
Заявките съществуват само в бол Ния ти мозък.Ще има режим на тока в Европа тази зима.Коментиран от #29
14:02 19.08.2022
28 Дрън-дрън
До коментар #26 от "Гост":
Берлин и сега си ползва зелена енергия за да работи, но все още не е от покрива, защото дори не са довършили фотоволтаиците на покрива и няма как да бъде само от този източник и за в бъдеще, защото производството на батерии е изключително енергоемко.Въпреки това, цялото производство на батерии ще бъде само от зелена енергия закупена от производителите наоколо.
А я си спомни дали не ти казах дори за колко дни е било затворено производството в Шанхай, за да ми твърдиш че някога съм казвал че не се затваряли?
Точно ти обаче спореше, че въобще не са отваряли и че няма как да си изнесат продукцията защото пристанищата са блокирани и няма как да продадат продукция за второто тримесечие и затова ще са на загуба и от Шанхай
Както виждаш произведоха 100000 броя и са на печалба и твоята опорна точка отпадна, а не моята.
Ти казваше че такова животно нема и няма изключение от локдауна за Тесла!
Коментиран от #30
14:32 19.08.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
До коментар #28 от "Дрън-дрън":
Чакам да видя как се топи алуминий с фотоволтаици.18:38 19.08.2022
31 Гост
До коментар #29 от "Пак ли Таково животно нема?":
Заявки може да има,но не виждам да са се разбързали да ги изграждат.Предстои режим на тока,в резултат на безумието зелен преход.Няма ток,няма производство на ТеслаКоментиран от #35
18:41 19.08.2022
32 Гост
Коментиран от #34
18:44 19.08.2022
33 А защо
До коментар #14 от "асдфгх":
Не си в Питер или масква ,а мурдджо19:04 19.08.2022
34 Пак ли черно-бяло
До коментар #32 от "Гост":
Ти май не можеш да схванеш, че едно твърдение не изключва другото и двете не си противоречат.Какво пречи на Тесла да си произвежда тока от фотоволтаиците на покрива, като при излишък на енергия да я продава или съхранява в батерии, а при недостиг да си купува от други производители на енергия от ВЕИ?
20:39 19.08.2022
35 Точно обратното е
До коментар #31 от "Гост":
Всички бързат да ги изграждат и ще ги изградят в момента в който им издадат разрешителните. Както виждаш новините са за заявки, а не за разрешителни.Един мегават фотоволтаична централа струва около милион лева и годишно произвежда около 1300 мегаватчаса енергия, която в момента струва над 800 лв за мегаватчас.
Тоест всяка една фирма има избора дали да си купи тези 1300 мегаватчаса по 800 лв, което ще им струва над 1 милион лева или за този един милион лева да си построи фотоволтаична централа, която след това 25 години да му пести по един милион лева, ако цените на тока се запазят.
Мислиш ли, че са по-глупави и ще изберат първото?
Защо смяташ, че по собствено желание искат да продължат да си плащат високите сметки за ток с тези пари, вместо още в първия ден в който получат разрешителното да започнат да изграждат централата?
Смяташ ли че дори да искат да продават тока на борсата, са глупави да откажат 100% годишна възвращаемост?
20:55 19.08.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Има
До коментар #4 от "Скорпион":
Има електрички с ремарке. В него си карат допълнителни батерии. Скоро имаше статия за тези ремаркета тук.14:24 24.08.2022