13 52837

Германия забранява станциите за бързо зареждане на Tesla

  • tesla-
  • supercharger-
  • зарядни станции-
  • германия

Производителят трябва да обнови модулите в близко бъдеще

Германия забранява станциите за бързо зареждане на Tesla - 1

Авторитетното издание Handelsblatt съобщи, че германското правителство може да забрани работата на станциите за бързо зареждане на електрически превозни средства Tesla Supercharger. Подобно решение е обвързано с местните закони, които предвиждат необходимостта такива станции да имат електромер, показващ консумацията на електроенергия в киловатчаса. Оказа се, че във всички инсталации на американската корпорация няма такова решение.

В Tesla Supercharger няма такива измервателни уреди, тъй като информацията за процеса на зареждане на батерията се показва на бордовата система на електрическите превозни средства или на мобилно приложение. Въпреки факта, че много зарядни станции от други производители също не са снабдени с такова оборудване, Tesla е призната за най-големия нарушител на германското законодателство.

Американската компания има голяма Supercharger мрежа в цяла Германия. Само близо до Дюселдорф има около 40 станции, цената на зареждането на които е 70 цента за киловатчас електроенергия. В същото време правителството на страната не планира незабавно да глобява Tesla или да затваря електрическите станции. За да избегнете корпоративни санкции обаче, американската компания трябва да надстрои зарядните устройства в съответствие с местните закони.

Ще припомним, че в началото на август Tesla предложи необичаен начин за справяне с жегите в Европа. Автомобилният производител инсталира басейн до станцията Supercharger, в който покани собствениците на електрически автомобили да изчакат зареждането на батериите.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 28 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    49 3 Отговор
    Последно, като бях в Берлин преди няколко седмици, не забелязах да имаше множество станции за зареждане из града. Не забелязах да имаше и много електромобили: горе-долу колкото при нас. Изненада ме, че хората си караха старите коли на 15+ години.
  • 2 Последно кое е вярното?

    23 2 Отговор
    Германия забранява станциите за бързо зареждане на Tesla


    В същото време правителството на страната не планира незабавно да глобява Tesla или да затваря електрическите станции.

    Коментиран от #6

  • 3 съдията Дред

    60 8 Отговор
    70 цента киловат час ? При разход от20 квтч на 100 км , това е 14 евро/27 лева на 100 км. Моят дизел харчи 4 на сто. Дори и при 3,50 лева литъра, това са 14 лева на 100 км. Наполовина. Колата ми струваше 27 000 нова/Сега, за съжаление са 56000/ .Най евтиния модел 3 е 80 000 лева. Честито на гретенясалите.

    Коментиран от #14, #15

  • 4 Скорпион

    21 5 Отговор
    Моето галакси 99 г.110 к.с.с ремарке 2000 кг.около 6.5 л.на 100 км.дизел. Досега не съм видял електричка с ремарке.

    Коментиран от #37


  • 5 Гост

    22 5 Отговор
    Измамника Мъск да слага електромери.

    Коментиран от #8

  • 6 Гост

    22 3 Отговор

    До коментар #2 от "Последно кое е вярното?":

    Многониковото,ти разправяше за зарядните на Тесла били безплатни.Тук пише плаща се 0,70 евро на квтч.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Турбо

    23 2 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Сложат ли електромери ще стане ясно колко точно са загубите при зареждане на електромобилите. Електромера ще показва повече ток за плащане , отколкото бордовата система или мобилното приложение.

    Коментиран от #10

  • 9 Турбо

    33 1 Отговор
    "Безплатният" ток излезе,че струва 0,70 евро за квтч.Още една опорка на тесльо падна.
  • 10 А ти как мислиш че се плаща?

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Ето че пак четеш и викаш такова животно нема.

    Разбира се че има електромер по който си плащаш сметката. Единственият проблем, е че нямат дисплей на зарядното.

    А зарядните на Тесла са платени от повече от пет години и това не е тайна за никой друг освен за е па такова животно нема.

    А цената цитирана в статията както виждаш е за автомобили на други марки. Като искат по-евтин ток да са си купили Тесла. При конкуренцията от две години продават стока на евро за киловатчас и на практика Тесла им подбива цените с 30% и клиентите са доволни, че Тесла си отвори зарядните и за тях.

    Правителствата на Германия неслучайно се молеше на Тесла да го направи и затова не ги закача, въпреки че очевидно нарушават закона. На практика политиците са накарали Тесла да го нарушава зорлем, като от частна затворена зарядна мрежа, се превърна в отворена, за която трябват дисплеи

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Турбо

    17 2 Отговор

    До коментар #10 от "А ти как мислиш че се плаща?":

    Пак завъртя лопатата хахахаха доскоро твърдеше,че зарядните на Тесла били безплатни, клиентите на Тесла не плащали нищо.

    Коментиран от #13, #16

  • 12 Гост

    15 1 Отговор

    До коментар #10 от "А ти как мислиш че се плаща?":

    Основната ти опорка многониковото е безплатното зареждане на Тесла с което си компенсираш покупката на скъпия електрически автомобил.Оттогава Тесла става все по скъпа,а зареждането не е безплатно.
  • 13 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Този многониковия е майстор в измъкването.Сега да видим какво ще измисли,за да маскира лъжите си.
  • 14 асдфгх

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "съдията Дред":

    Тихо бе, що прецакваш схемата? Я да видим сега:

    100квт. х 70 цента => 70 евро
    С тея 100квт. за 70 евро официално правиш 500км., реално около 420 лятото и 370-380км. зимата. И то зимата в БГ която е доста мека...
    Според "фуело" у Швабия дизела струва €1,95 което значи почти 36л. дизел за €70...
    500км. (теоретични) с 36л. дизел дават разход от 7,2л./100км.
    Реалистичните 420км. с 36л. дизел дават вече над 8,5л./100км.
    Зимните 380км. с 36л. дизел отиват на близо 9,5л./100км.

    Мога да заложа и пари, и самата колата ама в гаража имам едно БМВ 740Ld x-drive дето единственият шанс да покаже разход над 10л./100км. е да ги направя тези 100км. в час пик у Москва. В Питер тая кола повече от 9л./100км. не ще да покаже колкото и да седим в трафика... И като го купувах струваше около 15% повече от Теслъ еС и имаше с поне 70% повече екстри и лукс- за чий ми е ТеслЪ?

    Коментиран от #33


  • 15 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "съдията Дред":

    Тесла 3 струваше 80 х.лв,преди няколкото поредни увеличения на цената Сега е около 100 х.ле.
  • 16 Дрън-дрън

    3 9 Отговор

    До коментар #11 от "Турбо":

    Зависи кой и къде. Последно зарядните в България бяха безплатни. Някой да е чувал колко струва зареждането в България на зарядните на Тесла?

    Ще ми е интересно и аз да науча цената, защото засега всички обясняват, че зареждат безплатно.

    В Щатите е много по-изгодно да караш електромобил.

    В Европа заради политиката, цените на тока в момента са ужасно високи, но това пък стимулира бързото навлизане на ВЕИ, защото при тези цени на тока инвестициите се връщат за по-малко от 2 години и след това ползваш абсолютно безплатен ток.

    Така че всяко зло за добро. Смешно да не се къпеш през лятото, защото нямало достатъчно енергия точно когато слънцето пече най-силно.

    Неслучайно в България вече има заявки за изграждане на 24 гигавата ВЕИ.

    Тоест всичките ми опорни точки важат с пълна сила.

    Коментиран от #18, #22

  • 17 Турбо

    4 0 Отговор
    Зарядните на Тесла в България бяха безплатни само през първата година.
    За спада на производство в Гига Шанхай през второто тримесечие заради локдауна мълчиш.За недостига на ток в Китай и риска от ново спиране на Гига Шанхай пак мълчиш.Опорката ти беше,заводите на Тесла сами си произвеждат тока с фотоволтаици на покрива.Лъжите за теб са като професия.

    Коментиран от #23, #24

  • 18 Турбо

    8 0 Отговор

    До коментар #16 от "Дрън-дрън":

    Безплатни са зарядните на Кауфланд,но те са с малка мощност и с по една колонка.Приятно "безплатно" висене на зарядната в това горещо време.
  • 19 Ел42222

    4 1 Отговор
    Еми аз зареждам в Мюнхен за 42 цента на киловата.
  • 20 Де е Киро

    8 1 Отговор
    на кирия? Тесла модел С по заводски данни изразходва 19.5 кВч за 100км. С други думи - 14 Евро за 100км….когато скоростта не надвишава 110кмч. Нов Мерцедес Е клас, 6 цилиндъра , редови двигател разход бензин на 100км с 110кмч е около 6.5лтр. При Сегашна цена на бензина в Германия 1.66 Евролтр - разхода на Мерцедеса е 10.66 Евро за 100км! Няма да сравняваме качествата на Мерцедес с ТЕсла. Е, каква у ползата от електричката като кирия никаква….а в бъдеще ще е още по-на загуба!
  • 21 гост

    2 2 Отговор
    Ама естественно. Забавиха им завода с 1г. само и само да не пуснат на пазара готините си коли. И какво значение има дали ще се върти допотопен електромер отстрани на колонката, като станциите са частни, системата е онлайн и всичко е точно с отчитането на тока? Никъде по света няма проблем вече 12г., само германците сега се сетили да ги спират. Ами вижте си Йонити мрежата, защото всяка втора колонка или не работи, или изключва, или не държи уречената скорост на заряд. Да не говорим за цената на Йонити и Тесла, че там пак немците са смешно алчни. При тесла няма такова нещо, лобизъм в пълната му прелест, немците се излагат жестоко.
  • 22 Илиян

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Дрън-дрън":

    Един реактор на аец козлодуй е 1000 мегавата. Ти с тея 24 гигавата ще захраниш цяла Европа 😃😃😃

    Коментиран от #25

  • 23 Пак не разбрал?

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    Кога ли си разбрал от първия път, когато ти казват нещо?

    Защо реши че когато ти говоря че заводите на Тесла се захранват с възобновяема енергия, задължително Тесла трябва да си я произвела сама и то на покрива?

    Защо реши, че когато ти говоря, че фотоволтаичните покриви инсталирани от Тесла повечето по частни домове произвеждат повече енергия отколкото се потребява за зареждането на всички тесли и за заводите, означава че частните домове захранват завода на Тесла и зарядните?

    Май ти се губи връзката между различните факти?

    А да си спомняш, колко десетки и стотици пъти съм повторил че Тесла не е автомобилна компания и се очаква енергийния бизнес да и носи повече приходи отколкото автомобилния? Как точно си представяш че това ще стане с безплатно зареждане на станциите и как е възможно да съм го твърдял?

    Коментиран от #26

  • 24 Пак ли загуба на паметта?

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Турбо":

    "За спада на производство в Гига Шанхай през второто тримесечие заради локдауна мълчиш.

    Май забрави какви ги плещеше с разни други твои дружки? Нали точно аз ви говорих за спад в производството, а вие твърдяхте че не е спад, а направо спиране.

    Нали твърдяхте, че Tesla губи милиарди, при положение че статията беше че конкретни заводи губят милиарди, а не Тесла като цяло, но вие пак не успяхте да схванете разликата?

    Хайде поне запомнете какво ви говорят.

    А какво да му коментирам на спада? Въпреки спиране на производството, успяха да произведат само в Шанхай над 100 000 за тримесечието, което е десет пъти повече от годишното производство на електромобили на Toyota.

    А ти как ще коментираш, че въпреки спирането в началото на юли което е в третото тримесечие, завод в Шанхай ще направи рекорд по производство това тримесечие и вече има капацитет над милион годишно само в тази фабрика?

  • 25 Е именно де!

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Илиян":

    Как ти се струва факта, че 50 години не може да се намери в цял свят инвеститор за 2 гигавата в АЕЦ Белене, а сега само за тази година която още не е приключила, са натрупани заявки за изграждане със собствени средства на над 10 гигавата ВЕИ централи ?

    За всеки който може да прави причинно-следствена връзка е ясно, че този интерес е заради високите цени на тока и предприятията предпочитат сами да си произвеждат тока поне когато пече слънце, като определено са завишили мощностите за да им стигат дори при по-слабо слънцегреене и дори през зимата.

    Това означава че през лятото ще има свръх излишък от енергия и съответно ниски цени на тока, когато дори част от тези мощности бъдат изградени, защото максимума на потреблението на страната за всички времена е под седем гигавата.

    Неслучайно от години ви повтарям, че цената на тока не може да се задържи висока за дълго време, защото себестойността на тока произведен от възобновяеми източници отдавна е под 10 стотинки за киловатчас и всеки ще предпочете да си го произведе само место да плаща по левче за него.

    Коментиран от #27

  • 26 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Пак не разбрал?":

    И нека извъртането на многониковия започне сега.
    Тесла в Берлин щели да се захранват изцяло с еко ток от покрива.Тесла в Шанхай не били засегнати от затварянето заради короната и производството не е спирало.Колкото и да се въртиш,две от опорките ти излязоха лъжа.

    Коментиран от #28

  • 27 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Е именно де!":

    Заявките съществуват само в бол Ния ти мозък.Ще има режим на тока в Европа тази зима.

    Коментиран от #29

  • 28 Дрън-дрън

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Берлин и сега си ползва зелена енергия за да работи, но все още не е от покрива, защото дори не са довършили фотоволтаиците на покрива и няма как да бъде само от този източник и за в бъдеще, защото производството на батерии е изключително енергоемко.

    Въпреки това, цялото производство на батерии ще бъде само от зелена енергия закупена от производителите наоколо.


    А я си спомни дали не ти казах дори за колко дни е било затворено производството в Шанхай, за да ми твърдиш че някога съм казвал че не се затваряли?

    Точно ти обаче спореше, че въобще не са отваряли и че няма как да си изнесат продукцията защото пристанищата са блокирани и няма как да продадат продукция за второто тримесечие и затова ще са на загуба и от Шанхай

    Както виждаш произведоха 100000 броя и са на печалба и твоята опорна точка отпадна, а не моята.
    Ти казваше че такова животно нема и няма изключение от локдауна за Тесла!

    Коментиран от #30

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Дрън-дрън":

    Чакам да видя как се топи алуминий с фотоволтаици.
  • 31 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пак ли Таково животно нема?":

    Заявки може да има,но не виждам да са се разбързали да ги изграждат.Предстои режим на тока,в резултат на безумието зелен преход.Няма ток,няма производство на Тесла

    Коментиран от #35

  • 32 Гост

    2 0 Отговор
    Ти многониковия твърдеше за заводите на Тесла, сами щели да си произвеждат електричеството от фотоволтаични панели на покрива.

    Коментиран от #34

  • 33 А защо

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "асдфгх":

    Не си в Питер или масква ,а мурдджо
  • 34 Пак ли черно-бяло

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Ти май не можеш да схванеш, че едно твърдение не изключва другото и двете не си противоречат.

    Какво пречи на Тесла да си произвежда тока от фотоволтаиците на покрива, като при излишък на енергия да я продава или съхранява в батерии, а при недостиг да си купува от други производители на енергия от ВЕИ?
  • 35 Точно обратното е

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Всички бързат да ги изграждат и ще ги изградят в момента в който им издадат разрешителните. Както виждаш новините са за заявки, а не за разрешителни.

    Един мегават фотоволтаична централа струва около милион лева и годишно произвежда около 1300 мегаватчаса енергия, която в момента струва над 800 лв за мегаватчас.

    Тоест всяка една фирма има избора дали да си купи тези 1300 мегаватчаса по 800 лв, което ще им струва над 1 милион лева или за този един милион лева да си построи фотоволтаична централа, която след това 25 години да му пести по един милион лева, ако цените на тока се запазят.

    Мислиш ли, че са по-глупави и ще изберат първото?

    Защо смяташ, че по собствено желание искат да продължат да си плащат високите сметки за ток с тези пари, вместо още в първия ден в който получат разрешителното да започнат да изграждат централата?

    Смяташ ли че дори да искат да продават тока на борсата, са глупави да откажат 100% годишна възвращаемост?
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Има

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Скорпион":

    Има електрички с ремарке. В него си карат допълнителни батерии. Скоро имаше статия за тези ремаркета тук.