Tesla одобри дизайна на своя характерен конектор Supercharger в Северна Америка. В бъдеще компанията предлага на производителите на електрически превозни средства и операторите на мрежи за зареждане да използват тези щепсели и контакти за зарядни устройства. Компанията иска да превърне своята система в стандарт за зареждане в Северна Америка.
За разлика от Европа, където CCS - по-точно в комбинация с щепсел тип 2, CCS2 - се е утвърдил като стандарт за бързо зареждане, Tesla ясно се насочва към северноамериканския пазар и уверено нарича своята система "North American Charging" (NACS). Според Tesla системата комбинира AC и DC зареждане с капацитет до 1 MW в един тънък корпус. Той няма движещи се части, наполовина е по-малък и два пъти по-мощен от CCS връзката.
Но как точно трябва да се постигне зареждане с постоянен ток до 1 MW остава загадка. Tesla не предоставя никаква информация за охлаждането. Файловете с дизайна и спецификацията са достъпни за изтегляне на сайта. Има две версии за 500V и 1000V, които са взаимозаменяеми. 500V щепсел може да бъде свързан и към 1000V контакт.
В други документи Tesla заявява, че последователно е използвала NACS „с вход за превозно средство без течно охлаждане“ при токове над 900 A. Въз основа на 1000 V очакваната мощност, зареждането ще е с до 900 kW. Не е точно мегаватът, който се казва в рекламата, но поне е конкретно изявление. Дори ако към днешна дата превозните средства няма да използват 900 A DC, технологията NACS има допълнителен потенциал да го направи за няколко години.
Ще припомним, че когато Tesla навлезе на пазара с Model S през 2012 г., нямаше нито достатъчно инфраструктура, нито стандарти, които да позволяват използването на подходящи мощни системи за зареждане. Затова Tesla разработи свой собствен конектор за зареждане и оттогава продължава да го развива, без да се обвързва с никакви стандарти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омъскаряване
12:46 18.11.2022
2 Мъскича
18:02 19.11.2022
3 Време беше
21:17 22.11.2022