5 Февруари, 2023 11:00 25 652 38

Ново 20: Не е добре да пускаме климатика на колата при студено време

  • зима-
  • климатик-
  • съвети

Според експерти това лесно може да доведе до фатални последици за климатичната система

Ново 20: Не е добре да пускаме климатика на колата при студено време - 1

Много експерти препоръчват през зимния сезон периодично да включвате климатика в колата. Има обаче противоположни мнения относно шофирането с активирана климатична система в студено време.

В името на превенцията много собственици на автомобили, макар и спорадично, включват климатичната система. Най-малкото, за да премахнат влагата от предното стъкло бързо. Но не са малко експертите, които смятат, че това не трябва да се прави. Ето защо.

Струва си да се знае, че фреонът влиза във въздушната система не в газообразна, а в течна форма. И едва тогава се превръща в газ, като същевременно отнема топлината от въздуха, влизащ във вентилацията. Впоследствие, в газообразно състояние хладилният агент влиза в компресора на климатика, където отново се превръща в течен.

Ново 20: Не е добре да пускаме климатика на колата при студено време

Но през зимата, за да превърнете течния фреон в газообразен, може просто да няма достатъчно топлина. И това лесно може да доведе до фатални последици за климатичната система, най-неприятната от които е повреда на компресора.

С други думи, според някои специалисти, при минусови температури активирането на климатичната система е противопоказано. Но при лек спад на термометъра, когато тя е около нулата, е напълно възможно да използвате бутона A/C.

Тогава можете чрез климатика да "оберете" влагата от вътрешната част на стъклото. Но е по-добре да не използвате автоматичната функция за поддържане на зададената температура (auto), която климатрониците на колите имат.

В подкрепа на това твърдение, което пак ще отбележим, че не се споделя от всички експерти, е и факта, че някои от по-съвременните климатични системи дори имат защита и не могат да се включат при минусови температури.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 79 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 батерия 0%

    61 5 Отговор
    При теслите, как стои въпроса?

    Коментиран от #14

  • 4 7357

    23 60 Отговор
    Как да стоплим купето ако не включваме климатика?

    Коментиран от #8, #10, #11

  • 5 Гошу

    83 3 Отговор
    По добре е да си запотен отвсякъде като в аквариум и да мажеш стъклата с парцал изваден от джоба на вратата
    Класика,
  • 6 Компресор

    58 5 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    Дори на колите от преди 30 години имаше температурен сензор на околната среда, който спираше работата на климатика при температура под 1 градус по Целзий. При японските коли дори беше на 5 градуса.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 мисирко мисирков

    21 35 Отговор
    разбира се че не е добре става още по-студено в купето акп се включи климатика … по-добре е в случая през зимата да се пуска парното
  • 10 Реалист

    26 7 Отговор

    До коментар #4 от "7357":

    Купуваш си термобельо и топлиш себе си не купето:)
  • 11 Сарс

    41 1 Отговор

    До коментар #4 от "7357":

    Много некомпетентно запитване. Няма смисъл от отговор.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ми най-добре

    21 1 Отговор
    да отваряме прозорците.

    Коментиран от #15

  • 14 За тях не се притеснявай

    11 29 Отговор

    До коментар #3 от "батерия 0%":

    Притесните през зимата климатика работи на топло, което е точно обратния режим на този за който става въпрос в статията.

    Ти си поредното доказателство че абсолютно всички антиелектрици сте функционално неграмотни, технически неграмотни, математически неграмотни или просто неграмотни и не можете да направите елементарна причинно-следствена връзка, че това което питаш няма нищо общо с написаното в статията.

    А иначе тесла има най-добрата термопомпа в бранша и затова е най-ефективна за изминаване на километър през зимата.

    Коментиран от #17, #18, #19

  • 15 Няма смисъл

    22 7 Отговор

    До коментар #13 от "Ми най-добре":

    За какво ти е да отваряш прозорците като всеки един съвременен автомобил има опция да вкарва свеж въздух отвън, който за разлика от отворения прозорец ще бъде затоплен преди да влезе в купето.


    Точно това е и начина за премахване на изпотяването на стъклата. При минусови температури въздуха навън е много по-сух и поема влагата от купето и стъклата а вече овлажнение въздух се изхвърля навън, а отвън продължава да влиза сух въздух.

    Това е на абсолютно същия принцип на който се случва изсушаването на въздуха в купето чрез включване на климатика.
  • 16 Нарича се..-

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Иво":

    -...,,Пресостат"...!
  • 17 Гост

    17 9 Отговор

    До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":

    Теслю стана спейшълист по климатици.В статията се говори точно за отопление на купето през зимата с климатик.

    Коментиран от #20

  • 18 Гост

    40 5 Отговор

    До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":

    През зимата по добро от парното на една петролна кола няма.Ти се надявай с термопомпа на Тесла да се стоплиш и заряда на батерията падна под 20%.

    Коментиран от #21, #23

  • 19 Гост

    19 5 Отговор

    До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":

    Ти ли ще ми говориш за грамотност,с завършено ВИУ висше интернет училище?Виж си аргументите,цитати от уики и филмчета от ютуб.
  • 20 Пак функционална неграмотност?

    17 18 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Прочети отново статията, няколко пъти. Дано да я разбереш! Говори си за включване на климатика, докато си пуснал парното на топло, за да може по-топлообменникът му да кондензират водните пари във въздуха от купето и да го изсушат.

    Но това няма как да го знаеш с четене на уикипедия, а трябва поне веднъж да си го пробвал и на практика за да видиш, че работи. Това го знае всеки полуграмотен шофьор и го практикувам от преди 20 години, още когато климатиците се пускаха с копче и не бяха климатроници, вместо да мажа по стъклата като се изпотят.

    100 пъти ти казвам, че четенето на уикипедия и гледането на клипчета не помагат, да не говорим пък за четене на статии, ако не можеш да разбереш смисъла им, като в твоя случай!

    Като си пуснеш парното след като си влязъл с мокри дрехи от снега, само ще повишиш влажността на въздуха и изпотяването на стъклата ще се влоши, а няма да се подобри ако не си пуснеш климатика или не отвориш клапата да влезе сух въздух отвън при минусови температури. Но за да разбереш защо е така трябва да знаеш и физичните закони, а ти ги отричаш редовно и мислиш, че можеш да ги нарушиш.
  • 21 Знам че не знаеш английски

    6 15 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Но няма такъв клип на български. Все пак има огромни термометри на които можеш да видиш температурата. Едната кола е с нагревател, а другата с термопомпа като температурата на външния въздух е около минус 20 градуса. Дали пък термопомпата не се справя по-добре от нагревателя, въпреки че харчи много по-малко енергия?

    Коментиран от #22

  • 22 Клипа

    3 14 Отговор

    До коментар #21 от "Знам че не знаеш английски":

    Ето ти и клипа. Помоли някой да ти превежда ако не разбираш.

  • 23 Искам да го видя това

    3 21 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Искам да видя как ще постигнеш с твоя автомобил 43 градуса температура в купето, докато двигателя работи на място. Поне се опитай да ме излъжеш, че може да го постигнеш?

    Коментиран от #27

  • 24 За всяка елкола

    31 2 Отговор
    не е лошо да има парно "за всеки случай" на LPG. Някъде в багажника да има място за една туристическа бутилка 2кг. и с тръбички дискретно в купето. Енергията на тия 2кг. газ са 20кВтч. и при свършване на батерията през зимата можете да изкарате на топло 7-8 часа докато дойде репатрака.

    Коментиран от #26

  • 25 Дърт

    31 6 Отговор
    Най доброто отопление на автомобил е бензиновото на ЗАЗ.

    Коментиран от #30, #33

  • 26 Става точно обратното

    6 32 Отговор

    До коментар #24 от "За всяка елкола":

    В щатите при блокиране на пътищата, много малки деца бяха прехвърлени от автомобилите на родителите си в блокираните електромобили на топло, защото се оказа че батериите изкарват повече отколкото резервоарите с бензин при работа на място

    Освен това при снежни бури и спиране на тока за дни, електрическите пикапи захранваха домовете на собствениците си за денонощия.

    Не забравяй че батерията на един електромобил е огромен power bank на колела, а за отоплението на купето на автомобил не ти трябва повече енергия отколкото за отоплението на цяла стая с климатик.

    А един домашен климатик 12 може да работи на пълна мощност при минусови температури 4 5 денонощия с една батерия.

    Коментиран от #28, #34, #35

  • 27 Гост

    21 2 Отговор

    До коментар #23 от "Искам да го видя това":

    С рекламни клипове от ютуб нищо не ми доказваш.Пропусна да копираш нещо от уикипедия. Толкова си можеш с образованието от ВИУ.
  • 28 Гост

    14 7 Отговор

    До коментар #26 от "Става точно обратното":

    Ти затова ли си се запънал като магаре на мост, не щеш да си купиш Тесла и си караш нафтенката.

    Коментиран от #29, #32

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Хахахах

    8 7 Отговор

    До коментар #25 от "Дърт":

    За топлото дума няма, ама за охлаждане през лятото ................
  • 31 Шпек

    24 2 Отговор
    Кажете как си пускате климатика когато температурата отвън е под 3 градуса?
  • 32 Къде е тази тесла

    17 2 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    С която можеш да си захранваш климатика на къщата? Покажи ми я поне на рекламен клип или от уикипедия или някоя рекламна статия?

    Както виждаш не можеш да покажеш нещо, което не съществува. И аз не мога, но на тебе не ти пречи да отричаш същесвуващи факти, събития и физични закони за които ти давам реални примери!
  • 33 Така е!

    4 9 Отговор

    До коментар #25 от "Дърт":

    И после имаш...,,най-добрата" сметка...
  • 34 дедо Прът

    14 0 Отговор

    До коментар #26 от "Става точно обратното":

    олелеее...захранвали домовете, тва сънува ли го. Едиснтвената eлeктричка в момента, която ревърс чарджинг в момента е ionic 5
  • 35 Хааааахахаха

    15 1 Отговор

    До коментар #26 от "Става точно обратното":

    Хааааахахахаааааааааааааааааааааа.....
    Те заради това бежанците от Украйна разменяха Тесличка за стара Лада. ..Хаааааааахахахахахааааа, термапомпа, хееееееееееехехеееееее. Смешкооо, смешкооо...вервай им на клипчетата, практиката мили ми Смехурко е друга, Тесличка с 80% батерия изкара 45 мин на място при 0 градуса (вътре беше поносимо , около 14 градуса) и на табрета цъфна надпис да се спре парното и да се отиде на станция. 45 минути!!!! Смееееех!

    Коментиран от #36

  • 36 И аз имам фантазия

    2 12 Отговор

    До коментар #35 от "Хааааахахаха":

    И мога да ти съчиня каквото си пожелая. Само че обикновено говоря с факти и винаги мога да дам източника на информацията, а всеки който не е съгласен да ме опровергае както пожелае.


    Затова ще те помоля за същото - дай източника на тази информация как за 45 минути работа на място се точи батерията от каквото и да било?

    При 80 киловата часа батерия това е работа с мощност над 100 киловата входяща мощност на термопомпата, каквато е мощността на цял хотелски комплекс с изходяща мощност 300-400 киловата.

    Сещаш ли се какви фантасмагории си написал?

    Един домашен климатик харчи около 1 киловат при пълно натоварване, но обикновено около 500 вата за да поддържа температурата на 100 кубиково помещение. Купето на автомобила е около два кубични метра.

    При работа с един киловат мощност, термопомпата може да работи 80 часа със заряда на една батерия в големи студове, а иначе повече при температури като сегашните.


    Ти ако си оставиш автомобила да работи на място, резервоарът ще му стигне ли за 80 часа работа на двигателя? А ако е с турбини и малък картер, знаеш ли какво ще му се случи от локалните прегрявания след няколко часа работа на минимални обороти при които маслената и охладителната помпи работят с минимален дебит?
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 знаещможещ

    6 0 Отговор
    Тая тъф0тия не спря да се върти из изданията! Разберете, компресора има термозащита! При температура 6 градуса целзий, той нне разрешава включването на компресора. може от копчетата на арматурата да го включиш, системата е сигнализира "включено", но компресора не работи. И понеже отвън влиза студен въздух, ти си мислиш, че климатика работи. Който поне малко разбира как работи компресора, може да го погледне и ще види, че се върти само външната шайба.