Много експерти препоръчват през зимния сезон периодично да включвате климатика в колата. Има обаче противоположни мнения относно шофирането с активирана климатична система в студено време.
В името на превенцията много собственици на автомобили, макар и спорадично, включват климатичната система. Най-малкото, за да премахнат влагата от предното стъкло бързо. Но не са малко експертите, които смятат, че това не трябва да се прави. Ето защо.
Струва си да се знае, че фреонът влиза във въздушната система не в газообразна, а в течна форма. И едва тогава се превръща в газ, като същевременно отнема топлината от въздуха, влизащ във вентилацията. Впоследствие, в газообразно състояние хладилният агент влиза в компресора на климатика, където отново се превръща в течен.
Но през зимата, за да превърнете течния фреон в газообразен, може просто да няма достатъчно топлина. И това лесно може да доведе до фатални последици за климатичната система, най-неприятната от които е повреда на компресора.
С други думи, според някои специалисти, при минусови температури активирането на климатичната система е противопоказано. Но при лек спад на термометъра, когато тя е около нулата, е напълно възможно да използвате бутона A/C.
Тогава можете чрез климатика да "оберете" влагата от вътрешната част на стъклото. Но е по-добре да не използвате автоматичната функция за поддържане на зададената температура (auto), която климатрониците на колите имат.
В подкрепа на това твърдение, което пак ще отбележим, че не се споделя от всички експерти, е и факта, че някои от по-съвременните климатични системи дори имат защита и не могат да се включат при минусови температури.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 батерия 0%
Коментиран от #14
11:22 05.02.2023
4 7357
Коментиран от #8, #10, #11
11:26 05.02.2023
5 Гошу
Класика,
11:27 05.02.2023
6 Компресор
До коментар #2 от "Иво":
Дори на колите от преди 30 години имаше температурен сензор на околната среда, който спираше работата на климатика при температура под 1 градус по Целзий. При японските коли дори беше на 5 градуса.11:28 05.02.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 мисирко мисирков
11:35 05.02.2023
10 Реалист
До коментар #4 от "7357":
Купуваш си термобельо и топлиш себе си не купето:)12:01 05.02.2023
11 Сарс
До коментар #4 от "7357":
Много некомпетентно запитване. Няма смисъл от отговор.12:06 05.02.2023
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Ми най-добре
Коментиран от #15
12:38 05.02.2023
14 За тях не се притеснявай
До коментар #3 от "батерия 0%":
Притесните през зимата климатика работи на топло, което е точно обратния режим на този за който става въпрос в статията.Ти си поредното доказателство че абсолютно всички антиелектрици сте функционално неграмотни, технически неграмотни, математически неграмотни или просто неграмотни и не можете да направите елементарна причинно-следствена връзка, че това което питаш няма нищо общо с написаното в статията.
А иначе тесла има най-добрата термопомпа в бранша и затова е най-ефективна за изминаване на километър през зимата.
Коментиран от #17, #18, #19
12:58 05.02.2023
15 Няма смисъл
До коментар #13 от "Ми най-добре":
За какво ти е да отваряш прозорците като всеки един съвременен автомобил има опция да вкарва свеж въздух отвън, който за разлика от отворения прозорец ще бъде затоплен преди да влезе в купето.Точно това е и начина за премахване на изпотяването на стъклата. При минусови температури въздуха навън е много по-сух и поема влагата от купето и стъклата а вече овлажнение въздух се изхвърля навън, а отвън продължава да влиза сух въздух.
Това е на абсолютно същия принцип на който се случва изсушаването на въздуха в купето чрез включване на климатика.
13:04 05.02.2023
16 Нарича се..-
До коментар #2 от "Иво":
-...,,Пресостат"...!13:39 05.02.2023
17 Гост
До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":
Теслю стана спейшълист по климатици.В статията се говори точно за отопление на купето през зимата с климатик.Коментиран от #20
14:14 05.02.2023
18 Гост
До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":
През зимата по добро от парното на една петролна кола няма.Ти се надявай с термопомпа на Тесла да се стоплиш и заряда на батерията падна под 20%.Коментиран от #21, #23
14:18 05.02.2023
19 Гост
До коментар #14 от "За тях не се притеснявай":
Ти ли ще ми говориш за грамотност,с завършено ВИУ висше интернет училище?Виж си аргументите,цитати от уики и филмчета от ютуб.14:21 05.02.2023
20 Пак функционална неграмотност?
До коментар #17 от "Гост":
Прочети отново статията, няколко пъти. Дано да я разбереш! Говори си за включване на климатика, докато си пуснал парното на топло, за да може по-топлообменникът му да кондензират водните пари във въздуха от купето и да го изсушат.Но това няма как да го знаеш с четене на уикипедия, а трябва поне веднъж да си го пробвал и на практика за да видиш, че работи. Това го знае всеки полуграмотен шофьор и го практикувам от преди 20 години, още когато климатиците се пускаха с копче и не бяха климатроници, вместо да мажа по стъклата като се изпотят.
100 пъти ти казвам, че четенето на уикипедия и гледането на клипчета не помагат, да не говорим пък за четене на статии, ако не можеш да разбереш смисъла им, като в твоя случай!
Като си пуснеш парното след като си влязъл с мокри дрехи от снега, само ще повишиш влажността на въздуха и изпотяването на стъклата ще се влоши, а няма да се подобри ако не си пуснеш климатика или не отвориш клапата да влезе сух въздух отвън при минусови температури. Но за да разбереш защо е така трябва да знаеш и физичните закони, а ти ги отричаш редовно и мислиш, че можеш да ги нарушиш.
16:52 05.02.2023
21 Знам че не знаеш английски
До коментар #18 от "Гост":
Но няма такъв клип на български. Все пак има огромни термометри на които можеш да видиш температурата. Едната кола е с нагревател, а другата с термопомпа като температурата на външния въздух е около минус 20 градуса. Дали пък термопомпата не се справя по-добре от нагревателя, въпреки че харчи много по-малко енергия?Коментиран от #22
16:57 05.02.2023
22 Клипа
До коментар #21 от "Знам че не знаеш английски":
Ето ти и клипа. Помоли някой да ти превежда ако не разбираш.16:58 05.02.2023
23 Искам да го видя това
До коментар #18 от "Гост":
Искам да видя как ще постигнеш с твоя автомобил 43 градуса температура в купето, докато двигателя работи на място. Поне се опитай да ме излъжеш, че може да го постигнеш?Коментиран от #27
17:03 05.02.2023
24 За всяка елкола
Коментиран от #26
18:02 05.02.2023
25 Дърт
Коментиран от #30, #33
18:58 05.02.2023
26 Става точно обратното
До коментар #24 от "За всяка елкола":
В щатите при блокиране на пътищата, много малки деца бяха прехвърлени от автомобилите на родителите си в блокираните електромобили на топло, защото се оказа че батериите изкарват повече отколкото резервоарите с бензин при работа на мястоОсвен това при снежни бури и спиране на тока за дни, електрическите пикапи захранваха домовете на собствениците си за денонощия.
Не забравяй че батерията на един електромобил е огромен power bank на колела, а за отоплението на купето на автомобил не ти трябва повече енергия отколкото за отоплението на цяла стая с климатик.
А един домашен климатик 12 може да работи на пълна мощност при минусови температури 4 5 денонощия с една батерия.
Коментиран от #28, #34, #35
20:12 05.02.2023
27 Гост
До коментар #23 от "Искам да го видя това":
С рекламни клипове от ютуб нищо не ми доказваш.Пропусна да копираш нещо от уикипедия. Толкова си можеш с образованието от ВИУ.20:35 05.02.2023
28 Гост
До коментар #26 от "Става точно обратното":
Ти затова ли си се запънал като магаре на мост, не щеш да си купиш Тесла и си караш нафтенката.Коментиран от #29, #32
20:37 05.02.2023
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Хахахах
До коментар #25 от "Дърт":
За топлото дума няма, ама за охлаждане през лятото ................21:11 05.02.2023
31 Шпек
21:17 05.02.2023
32 Къде е тази тесла
До коментар #28 от "Гост":
С която можеш да си захранваш климатика на къщата? Покажи ми я поне на рекламен клип или от уикипедия или някоя рекламна статия?Както виждаш не можеш да покажеш нещо, което не съществува. И аз не мога, но на тебе не ти пречи да отричаш същесвуващи факти, събития и физични закони за които ти давам реални примери!
22:08 05.02.2023
33 Така е!
До коментар #25 от "Дърт":
И после имаш...,,най-добрата" сметка...01:43 06.02.2023
34 дедо Прът
До коментар #26 от "Става точно обратното":
олелеее...захранвали домовете, тва сънува ли го. Едиснтвената eлeктричка в момента, която ревърс чарджинг в момента е ionic 507:33 06.02.2023
35 Хааааахахаха
До коментар #26 от "Става точно обратното":
Хааааахахахаааааааааааааааааааааа.....Те заради това бежанците от Украйна разменяха Тесличка за стара Лада. ..Хаааааааахахахахахааааа, термапомпа, хееееееееееехехеееееее. Смешкооо, смешкооо...вервай им на клипчетата, практиката мили ми Смехурко е друга, Тесличка с 80% батерия изкара 45 мин на място при 0 градуса (вътре беше поносимо , около 14 градуса) и на табрета цъфна надпис да се спре парното и да се отиде на станция. 45 минути!!!! Смееееех!
Коментиран от #36
12:11 06.02.2023
36 И аз имам фантазия
До коментар #35 от "Хааааахахаха":
И мога да ти съчиня каквото си пожелая. Само че обикновено говоря с факти и винаги мога да дам източника на информацията, а всеки който не е съгласен да ме опровергае както пожелае.Затова ще те помоля за същото - дай източника на тази информация как за 45 минути работа на място се точи батерията от каквото и да било?
При 80 киловата часа батерия това е работа с мощност над 100 киловата входяща мощност на термопомпата, каквато е мощността на цял хотелски комплекс с изходяща мощност 300-400 киловата.
Сещаш ли се какви фантасмагории си написал?
Един домашен климатик харчи около 1 киловат при пълно натоварване, но обикновено около 500 вата за да поддържа температурата на 100 кубиково помещение. Купето на автомобила е около два кубични метра.
При работа с един киловат мощност, термопомпата може да работи 80 часа със заряда на една батерия в големи студове, а иначе повече при температури като сегашните.
Ти ако си оставиш автомобила да работи на място, резервоарът ще му стигне ли за 80 часа работа на двигателя? А ако е с турбини и малък картер, знаеш ли какво ще му се случи от локалните прегрявания след няколко часа работа на минимални обороти при които маслената и охладителната помпи работят с минимален дебит?
13:16 06.02.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 знаещможещ
19:43 07.02.2023