Volkswagen Group ще инвестира десет милиарда евро в електрическата мобилност в Испания. За първи път подобна информация се появи през месец май, но до момента компанията изчакваше испанските власти да одобрят програмата за финансиране PERTE, която ще подпомага електрическата мобилност. Първоначално Volkswagen и Seat не бяха доволни от степента на финансиране и заплашиха да прекратят плановете си за проекта в Испания. Тогава правителството отстъпи и увеличи субсидията. Не се знае под каква форма и колко. Във всеки случай Volkswagen и Seat вече ще получат 397 милиона евро, почти половината от първия кръг за финансиране на PERTE.
Инвестицията от 10 милиарда евро ще се насочи главно към фабриката за батерии в Сагунт близо до Валенсия и преобразуването на заводите Марторел и Памплона за производство на малки електрически автомобили. В завода в Памплона ще се прави кросоувъра VW ID.2 X, както и подобната Skoda, която ще се нарича Elroq. Тези нови модели съответстват на сегашните VW T-Cross и Skoda Kamiq. Очаква се началните цени на тези електрически автомобили да бъдат в диапазона от 20 000 до 25 000 евро.
Seat обяви през май, че възнамерява да инвестира сериозно в собствените си заводи в Испания и в развитието на местна верига за доставки. Дори тогава, обаче Seat подчерта, че инвестицията зависи от положително решение за финансиране на PERTE. Испанското подразделение на Volkswagen ще използва средствата за преобразуване на своите заводи в такива за електрически автомобили, създаване на цялостна система за доставка и най-вече за направата на фабриката за батерии в Сагунт. Строителството на фабриката за батерии с годишен производствен капацитет от 40 гигаватчаса трябва да започне през първото тримесечие на 2023 г. Началото на производството е планирано за 2026 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Търновец
19:33 22.11.2022
2 Плевньо
19:52 22.11.2022
3 Исторически парк
20:43 22.11.2022
4 Тия
Да продължават да си се прегръщат с руснаците и да си гукат на ушенце за светлото бъдеще и да си показват едини на други картинки от дъвки Турбо.
09:11 23.11.2022
5 Измекяри
А после се чудят защо Тесла ги изпреварва? Ами за разлика от тях Тесла не говоря че щяла да направи това или онова и как ще строи завод в България в Турция или не знам си къде и кога, а накрая завод няма.
Те са от друга страна не приказва, а действа. И ако може да вземе някоя субсидия в процеса, взима не ги връща, но ако субсидията ще забави процеса, директно се отказва от нея.
Volkswagen се пазари и проси за някакви си 397 милиона евро за завода за батерии. А политиците насила предлагаха на Тесла над милиард евро за да построи завода си за батерии, но Тесла ги отказа, защото прецени че времето и нервите покрай бюрокрацията за да получи субсидиите са по ценни от милиард долара и ги отсвири. Завода вече се строи със собствени средства, вместо да чакат субсидиите през 2023.... евентуално.
Китайците и те настъпват, без да се интересуват от субсидии. И за тях времето и бързото за вземане на пазарен дял е по-важно, отколкото колко пари ще изсмучат от държавата/съюза.
11:15 23.11.2022