Last news in Fakti

22 Ноември, 2022 19:16 1 943 5

Volkswagen инвестира 10 милиарда евро в Испания

  • volkswagen-
  • seat-
  • испания-
  • електрически автомобили

Компанията смята да изгради завод за батерии

Volkswagen инвестира 10 милиарда евро в Испания - 1

Volkswagen Group ще инвестира десет милиарда евро в електрическата мобилност в Испания. За първи път подобна информация се появи през месец май, но до момента компанията изчакваше испанските власти да одобрят програмата за финансиране PERTE, която ще подпомага електрическата мобилност. Първоначално Volkswagen и Seat не бяха доволни от степента на финансиране и заплашиха да прекратят плановете си за проекта в Испания. Тогава правителството отстъпи и увеличи субсидията. Не се знае под каква форма и колко. Във всеки случай Volkswagen и Seat вече ще получат 397 милиона евро, почти половината от първия кръг за финансиране на PERTE.

Инвестицията от 10 милиарда евро ще се насочи главно към фабриката за батерии в Сагунт близо до Валенсия и преобразуването на заводите Марторел и Памплона за производство на малки електрически автомобили. В завода в Памплона ще се прави кросоувъра VW ID.2 X, както и подобната Skoda, която ще се нарича Elroq. Тези нови модели съответстват на сегашните VW T-Cross и Skoda Kamiq. Очаква се началните цени на тези електрически автомобили да бъдат в диапазона от 20 000 до 25 000 евро.

Seat обяви през май, че възнамерява да инвестира сериозно в собствените си заводи в Испания и в развитието на местна верига за доставки. Дори тогава, обаче Seat подчерта, че инвестицията зависи от положително решение за финансиране на PERTE. Испанското подразделение на Volkswagen ще използва средствата за преобразуване на своите заводи в такива за електрически автомобили, създаване на цялостна система за доставка и най-вече за направата на фабриката за батерии в Сагунт. Строителството на фабриката за батерии с годишен производствен капацитет от 40 гигаватчаса трябва да започне през първото тримесечие на 2023 г. Началото на производството е планирано за 2026 година.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Търновец

    11 6 Отговор
    Браво на Испания. Унгария също прави Немски коли а вече се изгражда завод за верижни Немски БМП. Унгарците освен това подписаха за нови трактори, както и Турците. А у нас подлоги закриват работещи реактори и плащат милиарди да остаряващи ефки.
  • 2 Плевньо

    8 2 Отговор
    А! Каква стана тя! А толкова ги напъвах да дойдат тук с меката китка…
  • 3 Исторически парк

    11 2 Отговор
    A тука ще инвестират в перки върху най-плодородните земи в Добруджа ;) румънците като по умни го забраниха и там новите перки са само в Черно море
  • 4 Тия

    2 0 Отговор
    Тия са същински партийни секретари и политици. Ще това, ще онова, и все за милиарди говорят, а някакви клоуни от САЩ и Китай произвеждат и продават днес и тук.
    Да продължават да си се прегръщат с руснаците и да си гукат на ушенце за светлото бъдеще и да си показват едини на други картинки от дъвки Турбо.
  • 5 Измекяри

    3 0 Отговор
    Значи ако не смучат субсидии, за стотици милиони, заплашват политиците че въобще няма да направят завод за батерии.

    А после се чудят защо Тесла ги изпреварва? Ами за разлика от тях Тесла не говоря че щяла да направи това или онова и как ще строи завод в България в Турция или не знам си къде и кога, а накрая завод няма.

    Те са от друга страна не приказва, а действа. И ако може да вземе някоя субсидия в процеса, взима не ги връща, но ако субсидията ще забави процеса, директно се отказва от нея.

    Volkswagen се пазари и проси за някакви си 397 милиона евро за завода за батерии. А политиците насила предлагаха на Тесла над милиард евро за да построи завода си за батерии, но Тесла ги отказа, защото прецени че времето и нервите покрай бюрокрацията за да получи субсидиите са по ценни от милиард долара и ги отсвири. Завода вече се строи със собствени средства, вместо да чакат субсидиите през 2023.... евентуално.

    Китайците и те настъпват, без да се интересуват от субсидии. И за тях времето и бързото за вземане на пазарен дял е по-важно, отколкото колко пари ще изсмучат от държавата/съюза.