Макар у нас все още зимата да е топла и снеяг да няма, то според синоптичните прогнози това се очаква да се промени. А дойде ли истинската зима, шофьорите започват да страдат. Показваме ви три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата и е добре да бъдат избегнати.
Загряване на двигателя
На първо място, експертите съветват да се намали времето за загряване на двигателя при ниски температури. Една или две минути ще бъдат достатъчни, за да "оживее" двигателят. След това е добре да се кара колата с ниска скорост, за да завършите загряването на двигателя.
Сняг върху колата
Любителите на движението с „шапка“ от сняг на покрива трябва да помнят, че аеродинамиката страда, в резултат на това се увеличава съпротивлението на въздуха и оттам и самият разход на гориво. Затова е по-добре да почистите колата от сняг.
Налягане в гумите
Налягането в гумите също е важен фактор, влияещ върху разхода на гориво. То трябва да варира минимално и да е в рамките на препоръките на производителя. През зимата налягането в гумите намалява, а с това се увеличава съпротивлението при търкаляне и отново разходът на гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шофьор
Коментиран от #5
11:26 05.01.2023
2 сектант
Коментиран от #3, #8, #22
11:27 05.01.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Местния Козар
До коментар #1 от "Шофьор":
Истината е, че шофьорите вече са неграмотни, както за управление, така и технически. Разни кодове и не знам още какво на 2см сняг, а за поведение на автомобила и дума не може да става.11:42 05.01.2023
6 ⚜️Просветен⚜️
Коментиран от #7
12:18 05.01.2023
7 сдфгхйк
До коментар #6 от "⚜️Просветен⚜️":
Дебилчовци, кога последно пробвахте да загреете дизелов мотор зимата? Щото шансът ви да се стопли нещо при работа на празен ход е НУЛЕВА. Начинът е про3т, дано схванете:- ако има сняг/лед ги чистете ПРЕДИ да запалите мотора
- палите моторя е в рамките на 30 секунди си потегляте
- карате бавно и спокойно докато излезете от паркинга
- дотук мотора е работил 2 мин. с минимално натоварване и е загрял ПОВЕЧЕ отколкото ако трака на място 15 минути
- продължавате кроткото каране докато загрее колата
И НЕ Е ВАЖНО кога ще се стопли антифриза и ще ви подухне топло от парното- ВАЖНОТО Е кога ще загрее маслото в двигателя, а това се случва СЛЕД антифриза. Тоест при шофиране по-малко от 30 минути зимата (на -3, -5 градуса да кажем) маслото едва ли е загряло...
Коментиран от #9
12:29 05.01.2023
8 Кобра
До коментар #2 от "сектант":
Електричките мислиш, че нямат проблем със студа ли?Тепърва ще видиш какво е проблем през зимата. Точно при ниски температури електричките харчат повече заради отоплението.
ДВГ като топлинна машина отделя топлина, която се ползва и за отопление, при електричките се харчи енергия от батерията отделно.
12:31 05.01.2023
9 Това важи
До коментар #7 от "сдфгхйк":
за по-старите дизелови мотори-милионери….При по-новите печки, произведени за по-северни страни, вкл. и България се оборудват с допълнителни нагреватели на парното и за 2-3 мин започва да духа хладко….а пък ти си стържи замръзналите стъкла, разказвай играта и на гуми, чистачки и уплътнения, дърпай врати/дръжки и после чакай тепърва да загрее…в крайна сметка се стремя да поддържам колите си стриктно с възможно най-добрите консумативи, но пък и когато искам и ми потрябва-експлоатирам я на 110% и тя трябва да служи на мен!!!
Послените ми 4 коли са все нови печки от магазина и за 4-5 години и 200-250 хил км/всяка, никога не са имали проблеми заради едни 5-10 мин работа на място в най-големите снегове…и още се карат най-първите дори!!!
Коментиран от #11, #14
13:21 05.01.2023
10 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
13:22 05.01.2023
11 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #9 от "Това важи":
има спрейове за гумени съединения,обработваш преди зимните месеци и струват 8лева.Ако е кучи студ,какъвто може и да дойде за ден-два тогава с шише вряла вода отваряш бързо и избърсваш със суха кърпа!Като имаш подгряващи отички от парното вероятноста да почне да ти се губи антифриз и да има отечка се увеличава.........Коментиран от #12
13:26 05.01.2023
12 Проблеми
До коментар #11 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
с оттечки, паднали акумулатори досега не съм имал…. антифриз няма как да загуби от нагревателя в парното….Това с водата до някъде става, но по-скоро с хладка към студена, че преди години един “професор” си заля шофьорската врата на една Дедра и попадналата вода на челното стъкло го спука….
Проблеми съз замръзнали дръжки, ключалки, брави и уплътнения съм имал навремето със старите кокали които карах преди 15-20 години и по това време купувах цялата серия на Sonax+
мазане на уплътненията с глицерин от аптеката…не бях много доволен….
13:37 05.01.2023
13 Кокорчо
Прочиташ и си викаш леле защо се захванах да чета
Коментарите са къде къде по точни
07:48 06.01.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Нико
Шапка от сняг.
Ако отворя прозореца,ще се вдигне ли разхода?
Най добре е да си стоим в къщи и разход,никакъв.
Коментиран от #18
09:26 06.01.2023
16 Бени
09:30 06.01.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Шегата
До коментар #15 от "Нико":
настрана, но при някои по нови коли ти изписва именно това: затворете прозореца за да намалите въздушното съпротивление….09:33 06.01.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Ламбо
19:57 06.01.2023
21 Котор
20:46 06.01.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Безполезно
08:22 07.01.2023
24 Селянин
09:37 07.01.2023