Last news in Fakti

5 Януари, 2023 11:00 31 257 24

Три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата

  • грешки-
  • зима-
  • автомобили-
  • съвети-
  • разход на гориво

Ако се стремите към икономия на гориво е добре да не ги правите

Три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата - 1
Снимки: Shutterstock

Макар у нас все още зимата да е топла и снеяг да няма, то според синоптичните прогнози това се очаква да се промени. А дойде ли истинската зима, шофьорите започват да страдат. Показваме ви три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата и е добре да бъдат избегнати.

Загряване на двигателя

Три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата


На първо място, експертите съветват да се намали времето за загряване на двигателя при ниски температури. Една или две минути ще бъдат достатъчни, за да "оживее" двигателят. След това е добре да се кара колата с ниска скорост, за да завършите загряването на двигателя.

Сняг върху колата

Три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата


Любителите на движението с „шапка“ от сняг на покрива трябва да помнят, че аеродинамиката страда, в резултат на това се увеличава съпротивлението на въздуха и оттам и самият разход на гориво. Затова е по-добре да почистите колата от сняг.

Налягане в гумите

Три грешки, които водят до увеличаване на разхода на гориво през зимата


Налягането в гумите също е важен фактор, влияещ върху разхода на гориво. То трябва да варира минимално и да е в рамките на препоръките на производителя. През зимата налягането в гумите намалява, а с това се увеличава съпротивлението при търкаляне и отново разходът на гориво.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 67 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шофьор

    58 7 Отговор
    През зимата безопасността е много по-важна от пестенето на гориво. Следвайки съвет 1 увеличаваш вероятността за пробрем с двигателя и охладителната система. При съвет 3, ако гумиге са много напомпани, автомобилът е много по-нестабилен при лед, черен лед, размекнат сняг и пр. За съвет 2 съм съгласен, но накрая спестяваш стотинки, а можеш са загубиш хиляди левове за ремонти. Шофирайте внимателно. За последната седмица видях поне 5-6 самокатастрофирали от занасяне в сенчести участъци които имат тънък слой скреж или лед от конденз, макар времето да е сухо.

    Коментиран от #5

  • 2 сектант

    15 56 Отговор
    скоро взимам електричка, пет пари не давам за двг повече

    Коментиран от #3, #8, #22

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Местния Козар

    50 3 Отговор

    До коментар #1 от "Шофьор":

    Истината е, че шофьорите вече са неграмотни, както за управление, така и технически. Разни кодове и не знам още какво на 2см сняг, а за поведение на автомобила и дума не може да става.
  • 6 ⚜️Просветен⚜️

    53 3 Отговор
    Ако позагреете колата с няколко минути по дълго , то ще имате време да почистите снега и при това по лесно, защото стъклата се стоплят! Ще изгорите не повече от 200-300 грама гориво! Относно гумите, дори е препоръчително да са с по ниско налягане , за по добро сцепление! Автора ако иска нека напомпа неговите до 4 АТМ , така не само че ще избегне съпротивлението, но ще може да се пързаля като с шейна! Забавно е и ще спести гориво , а как и къде ще се спре не е проблем на тази статия!

    Коментиран от #7

  • 7 сдфгхйк

    25 13 Отговор

    До коментар #6 от "⚜️Просветен⚜️":

    Дебилчовци, кога последно пробвахте да загреете дизелов мотор зимата? Щото шансът ви да се стопли нещо при работа на празен ход е НУЛЕВА. Начинът е про3т, дано схванете:

    - ако има сняг/лед ги чистете ПРЕДИ да запалите мотора
    - палите моторя е в рамките на 30 секунди си потегляте
    - карате бавно и спокойно докато излезете от паркинга
    - дотук мотора е работил 2 мин. с минимално натоварване и е загрял ПОВЕЧЕ отколкото ако трака на място 15 минути
    - продължавате кроткото каране докато загрее колата

    И НЕ Е ВАЖНО кога ще се стопли антифриза и ще ви подухне топло от парното- ВАЖНОТО Е кога ще загрее маслото в двигателя, а това се случва СЛЕД антифриза. Тоест при шофиране по-малко от 30 минути зимата (на -3, -5 градуса да кажем) маслото едва ли е загряло...

    Коментиран от #9

  • 8 Кобра

    42 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Електричките мислиш, че нямат проблем със студа ли?
    Тепърва ще видиш какво е проблем през зимата. Точно при ниски температури електричките харчат повече заради отоплението.
    ДВГ като топлинна машина отделя топлина, която се ползва и за отопление, при електричките се харчи енергия от батерията отделно.
  • 9 Това важи

    12 8 Отговор

    До коментар #7 от "сдфгхйк":

    за по-старите дизелови мотори-милионери….
    При по-новите печки, произведени за по-северни страни, вкл. и България се оборудват с допълнителни нагреватели на парното и за 2-3 мин започва да духа хладко….а пък ти си стържи замръзналите стъкла, разказвай играта и на гуми, чистачки и уплътнения, дърпай врати/дръжки и после чакай тепърва да загрее…в крайна сметка се стремя да поддържам колите си стриктно с възможно най-добрите консумативи, но пък и когато искам и ми потрябва-експлоатирам я на 110% и тя трябва да служи на мен!!!
    Послените ми 4 коли са все нови печки от магазина и за 4-5 години и 200-250 хил км/всяка, никога не са имали проблеми заради едни 5-10 мин работа на място в най-големите снегове…и още се карат най-първите дори!!!

    Коментиран от #11, #14

  • 10 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    16 5 Отговор
    Според мен е редно двигателят да се подгрява-Винаги преди път.През лятото се подгрява много по-Кратко,а през зимата по-дълго!Колкото до сняг и зима.Сняг може за кратко да падне и в по-ниското,но не търсете сняг в градовете.Какво става с парите за снегопочистване,които се крадат и вече са раздадени.Това е въпрос,който трябва да ви вълнува.В момента няма сняг и на рила и пирин!Жалко за скиорите!Във високата планина има лед,както и на пътя и е много Хлъзгаво.На северните завои може и с нови гуми да излетиш,а горе и с котки да се пребиеш,както преди дни имаше смърти!
  • 11 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    2 9 Отговор

    До коментар #9 от "Това важи":

    има спрейове за гумени съединения,обработваш преди зимните месеци и струват 8лева.Ако е кучи студ,какъвто може и да дойде за ден-два тогава с шише вряла вода отваряш бързо и избърсваш със суха кърпа!Като имаш подгряващи отички от парното вероятноста да почне да ти се губи антифриз и да има отечка се увеличава.........

    Коментиран от #12

  • 12 Проблеми

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    с оттечки, паднали акумулатори досега не съм имал…. антифриз няма как да загуби от нагревателя в парното….
    Това с водата до някъде става, но по-скоро с хладка към студена, че преди години един “професор” си заля шофьорската врата на една Дедра и попадналата вода на челното стъкло го спука….
    Проблеми съз замръзнали дръжки, ключалки, брави и уплътнения съм имал навремето със старите кокали които карах преди 15-20 години и по това време купувах цялата серия на Sonax+
    мазане на уплътненията с глицерин от аптеката…не бях много доволен….
  • 13 Кокорчо

    25 0 Отговор
    Странна статия
    Прочиташ и си викаш леле защо се захванах да чета
    Коментарите са къде къде по точни
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Нико

    14 1 Отговор
    До къде се стигна с разхода на гориво!
    Шапка от сняг.
    Ако отворя прозореца,ще се вдигне ли разхода?
    Най добре е да си стоим в къщи и разход,никакъв.

    Коментиран от #18

  • 16 Бени

    12 2 Отговор
    Да бяхте описали,дюзи,инжектори,свещи,качеството на горивото,километри на автомобила....
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Шегата

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Нико":

    настрана, но при някои по нови коли ти изписва именно това: затворете прозореца за да намалите въздушното съпротивление….
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ламбо

    10 0 Отговор
    Двигателя е ясен , автомата иска поне 7-8 мин. подгряване .
  • 21 Котор

    13 1 Отговор
    Абе на вън е 15 градуса ,какви подгрявания какви шапки от сняг!!! :)
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Безполезно

    7 0 Отговор
    Отново безполезна статия
  • 24 Селянин

    15 2 Отговор
    Някой спомня ли си кога беше последната истинска зима.