Last news in Fakti

16 Януари, 2023 11:31 3 978 0

Плюсове и минуси на допълнителната подкартерна защита

  • подкартерна защита-
  • съвети

Как шофьорите могат да съсипят колата, като инсталират неподходяща защита на двигателя

Плюсове и минуси на допълнителната подкартерна защита - 1

В нашата страна т.нар. подкартерна защита на двигателния отсек отдолу е желателна. В края на краищата, дори на асфалтов път, можете да ударите някой камък или да попаднете в дупка и да пробиете картера на двигателя. Ако автомобилът ви няма такава защита обаче, трябва обаче да знаете как да я направите правилно. В противен случай не можете да избегнете проблемите, за които ви разказваме сега.

Основната трудност е, че сега има все повече и повече модели, на които не можете просто да поставите „щит“. Дори за редица кросоувъри намесата в дизайна ще доведе до тъжни последици, тъй като формата на подрамката е специфична.

Ето защо някои майстори често използват радиаторната рамка за закрепване на въпросната подкартерна защита. Та обаче е направена от мек метал или дори от пластмаса. Този начин ще доведе до сериозни проблеми. В случай на силен удар стоманеният лист ще се огъне и ще разкъса изцяло гайките, а радиаторите ще изпаднат под колата увисвайки само на меките връзки. Последните пък ще се разкъсат и антифризът ще изтече.

Малко хора знаят и, че самоделна подкартерна защита също може да причини износване на двигателя. В крайна сметка двигателното отделение също има аеродинамика. Входящите въздушни потоци охлаждат "сърцето" на автомобила и скоростната кутия. И инсталирането на различни допълнителни защите променят преноса на топлина.

Последствията обаче няма да са незабавни. През лятото маслото в картера ще започне редовно да "кипи", тоест ще загуби свойствата си по-бързо. Същото ще се случи и с трансмисионната течност. Резултатът е появата на драскотини по стените на цилиндъра и износване на трансмисията. Следователно маслата в мотора и скоростната кутия ще трябва да се сменят по-често, което ще увеличи разходите за поддръжка.

Дори и при здраво закрепена такава защита, тя може да създаде проблем при евентуален удар. Защитата в този случай може да имитира ролята на силов елемент. Тоест, при челен удар , двигателят няма да отиде надолу, а ще влезне в купето, което ще доведе до наранявания на водача и пасажерите. А при лек инцидент подрамката може да се деформира и нейната геометрия ще трябва да бъде възстановена, което не е лесна процедура.

Затова най-добре е да избирате автомобили, които имат такава фабрична защита или монтирайте допълнителна, само ако е предвидена в дизайна на колата.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА