След като направи USB Type-C портовете за зареждане задължителни на всички смартфони, таблети и лаптопи, Европейският съюз (ЕС) вече се споразумя за нови закони и разпоредби, целящи да направят батериите по-устойчиви и многократно използвани. Този нов регламент ще представи нов набор от предизвикателства пред потребителските технологични фирми и производителите на батерии, тъй като новите закони обхващат целия жизнен цикъл на батерията. Целият жизнен цикъл на една батерия включва извличане на материал, промишлено производство и изхвърляне.
Новият закон на ЕС ще бъде приложим за всички видове батерии, продавани в ЕС, което включва батерии, използвани в електронни устройства, индустриални батерии, автомобилни батерии и батерии, използвани в двуколесни и електрически превозни средства (EV). От началото на 2024 г. производителите на батерии в ЕС ще трябва да отчитат общия въглероден отпечатък на продукта, още от извличането до процеса на рециклиране.
След това тези данни ще бъдат използвани за определяне на максимално ограничение на CO2 за батерии, което ще влезе в сила още през юли 2027 г. Те ще трябва да използват определен процент рециклирани материали, т.е. 16% кобалт, 85% олово, 6% литий и 6% никел.
Новият регламент също така изисква марките за потребителски технологии да проектират устройствата си по такъв начин, че батериите им да могат лесно да се сменят, или чрез премахване на капака на батерията, или чрез премахване на винтовете, които са лесно достъпни. Може ли това да означава връщане на сменяемите батерии в смартфоните? Е, това поне ще направи електронните устройства по-устойчиви и ще подобри живота им. Това също ще намали маржовете на печалбата на компаниите по време на ремонта и поддръжката на устройствата.
Ако бъдат приети, новите разпоредби ще гарантират, че батериите, продавани в региона на ЕС, са по-устойчиви в световен мащаб, като в крайна сметка определят стандарт за останалата част от света. Правилата не само оценяват въглеродния отпечатък, но компаниите, участващи в процеса на производство на батерии в ЕС, също ще трябва да идентифицират, предотвратяват и адресират проблеми с правата на човека и труда във веригите си за доставки.
ЕС приложи този нов закон само за ключови суровини като литий, никел, кобалт и графит. Освен това ЕС си постави и амбициозни цели за събиране. Тя има за цел да събере 45% от рециклируемите материали на електронните устройства до 2023 г. и 73% до 2030 г. Освен това, в случая на електромобилите, тя цели да събере 100% рециклирани материали.
Е, новият регламент на ЕС за батериите очаква окончателно одобрение от Парламента и Съвета и със сигурност ще постави трудни предизвикателства пред фирми за потребителска електроника като Apple, Google, Samsung и други, тъй като те трябва да преосмислят дизайна на своите устройства. Дори производители на батерии като Panasonic и Samsung SDI .
Всички фирми, които се занимават с батерии, ще трябва да започнат да се подготвят за новите закони, да преразгледат своите вериги за доставки и операции, а също така да влязат в решения за сътрудничество с рециклиращите фирми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аззаззз
Коментиран от #3, #5
11:02 24.12.2022
2 градинар
11:07 24.12.2022
3 Не ти ли омръзна
До коментар #1 от "Аззаззз":
... да повтаряш това като папагал и нито веднъж да не можеш да отговориш какво точно имаш предвид?Например като ти паднат батериите да идеш до първия супермаркет и да си купиш нови батерии за електромобил и да си ги смениш, а не заредените да хвърлиш в багажника да си ги заредиш когато имаш време и възможност?
Или пък да си поръчаш от aliexpress батерия за електромобила и да си я смениш сам, като се скапе и дойде време за смяна?
Обясни веднъж поне как си представяш, че сам ще си смениш батерията на електромобила?
Коментиран от #19
11:09 24.12.2022
4 Ново 20
След това тези данни ще бъдат използвани за определяне на максимално ограничение на CO2 за батерии, което ще влезе в сила още през юли 2027 г."
Значи освен Евро 7 за превозните средства, през 2027 трябва да очакваме и Евро 1 за батериите и рестрикциите и за тях ще се увеличават с годините. Ами честито!
11:24 24.12.2022
5 Ти четеш ли нещо по-дълго от два реда?
До коментар #1 от "Аззаззз":
В статията са ти писали ясно и конкретно и за електромобилите, но чукча не читател, а писател.Задава един и същ глупав въпрос под всички статии.
11:26 24.12.2022
6 ДА ИЗМЭТЭМ крадливата пасмина ГЭРБ
11:43 24.12.2022
7 Иван
12:33 24.12.2022
8 ганю
а откога чакам да натисна копчето
15:39 24.12.2022
9 Миро
Когато израсне телефона,остават още 20% капацитет от напрежение с цел:подслушване,проследяване при нужда...
Ако извадиш батерията,ко праем?
15:41 24.12.2022
10 ядрен торент
Коментиран от #11, #15
19:08 24.12.2022
11 Ами то това бе целта
До коментар #10 от "ядрен торент":
Още с въвеждането на тая схема и то не от кой да е! Пак може да има IP68, пак може да си е със здрав корпус дори със сменяема батерия, а не както твърдят някои тук, че това няма как да стане. Всичко е с цел - печалба.20:45 24.12.2022
12 Инженера
22:10 24.12.2022
13 Желяз каменоff
04:26 25.12.2022
14 Румпел Щилтсхем
04:27 25.12.2022
15 Те всички са със сменяеми батерии
До коментар #10 от "ядрен торент":
Идеята е да можеш да си я смениш сам.09:25 25.12.2022
16 охтопипед
17:01 26.12.2022
17 Тези
Коментиран от #18
20:12 26.12.2022
18 Тези онези
До коментар #17 от "Тези":
Говориш пълни глупости! Голееееееми глупости..21:27 26.12.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Миро
04:58 28.12.2022
21 Иванов
Коментиран от #22
08:19 01.01.2023
22 АйТи
До коментар #21 от "Иванов":
Беше за да имаш по-тънки телефони, с безжично зареждане и по-добър IP рейтингКоментиран от #23
11:53 01.01.2023
23 Жмуц
До коментар #22 от "АйТи":
Пак може да са си така - тънки, с ip68 и с безжично зареждане. Да подсказвам ли въобще как е възможно или ще се досетиш сам? Всичко това беше направено с други цели и всички го знаем.Коментиран от #24
21:53 01.01.2023
24 АйТи
До коментар #23 от "Жмуц":
Късмет тогава, аз ще продължавам да си поръчвам от САЩ/Канада, където все още няма комунизъм маскиран като регулацииКоментиран от #25
11:35 02.01.2023
25 Попов
До коментар #24 от "АйТи":
Кое му е лошото да има стандарти в полза на потребителя?Говорим в частност за батериите и usb-c, тук не се говори за ограничаване на иновативността, която може да бъде съчетана с тези регулации.
Ти обичаш да се играе против теб като потребител ли?
Естествено монополистите ще реват, защото им се бъркат в нещата.
Трябва да има контрол съчетан със свободата на творчеството в полза на крайния потребител.
12:43 02.01.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 иво
18:03 15.01.2023