Last news in Fakti

5 Март, 2024 17:51 8 669 13

Европейските власти връщат физическите бутони в колите

  • бутони-
  • физически бутони-
  • euro ncap

В противен случай производителите ще получат по-ниска оценка

Европейските власти връщат физическите бутони в колите - 1

Големите екрани в автомобила доведеха до намаляване на традиционните бутони и контролни уреди, което макар и да се харесва на някои, не е любимата новост на повечето шофьори. За радост има вероятност за възраждане на физическото управление, тъй като автомобилните производители се стремят да постигнат най-високите оценки за безопасност на своите автомобили от Euro NCAP. Новите правила, които ще влязат в сила през януари 2026 г., ще санкционират автомобилите, в които липсват определени традиционни органи за управление.

Европейската програма за оценяване на нови автомобили планира да понижи оценките за безопасност на новотестваните автомобили, които нямат бутони или други физически контроли за основни функции като мигачи, аварийни светлини, клаксон, чистачки и функция за спешно повикване (eCall).

Докато някои производители на автомобили използват големи сензорни дисплеи, други избират по-традиционен подход. Hyundai например включва повече физически контролни уреди в автомобилите си, докато марки като Toyota поддържат ясна подредба на бързите клавиши на арматурното табло. Skoda въведе потенциален компромис с три физически бутона с вградени адаптивни екрани, позволяващи настройки с помощта на познати контроли.

Матю Ейвъри, директор по стратегическото развитие на Euro NCAP, подчертава рисковете, свързани с прекомерното използване на сензорни екрани, като набляга на необходимостта да се сведе до минимум разсейването и да се насърчи по-безопасното шофиране чрез използване на отделни физически контроли за основните функции.

Въпреки че Euro NCAP не може да задължи производителите на автомобили да се върнат към традиционните контролни уреди, нейното влияние при определянето на стандартите за безопасност насърчава производителите да спазват новите разпоредби. Постигането на максимални оценки за безопасност остава приоритет за всички производители на автомобили, което потенциално може да доведе до широко разпространение на физическите органи за управление.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 46 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пенсионер

    34 7 Отговор
    Ами нормално е .Моето рено е 25 годишно , и сега единият прозорец не се отваря , защото няма ръчка и ми искат 100лв. за ремонт !!

    Коментиран от #4

  • 2 Урсула фон дер Келепир

    66 8 Отговор
    Теи ДВГ, ще върнат, ама трябва първо Урсула да се нагрухти с пачки, както покрай ваксините!
  • 3 Антон

    82 6 Отговор
    Това с тези екрани дойде от манията на производителите да намаляват производствените разходи с една единствена цел - печалбата. Обаче без да се интересуват от до колко удовлетворен е клиента. Пълна глупсит са тези екрани, неудобни за ползване и създаващи рискове от птп
  • 4 Пръц

    14 28 Отговор

    До коментар #1 от "пенсионер":

    Тури си дръжка от кен.ф .Същата работа върши.
  • 5 Танас

    74 4 Отговор
    И много правилно .Екран ти трябва само за навигация. И 50 копчета да имаш в колата след 3 месеца ги натискаш механично, а екрана трябва да го погледнеш. Кое е по безопасно?
  • 6 от село

    74 3 Отговор
    Аз кола ли ще карам ,или ТВ ще гледам .Направиха ги тези паркетници само за да се развалят !!
  • 7 И бензина ще върнат

    39 2 Отговор
    И т.н.
  • 8 Ха даноа

    28 3 Отговор
    Айде, хаирлия да е! Тази година таблетите, догодина разните му там ADAS недоразумения за четене на знаци, следе на лентара, старт-стоп и т.н., и т.н.
  • 9 бай Даньо

    35 0 Отговор
    Добра идея. На Теслата екрана отнема много внимание. Лошото е че много късно сетиха и Мъск натвори маса глупости. За млади шофьори тъч скрините може да са ОК , но за шофоьр с 30 години стаж е досадно да се учи на ново откъде се пускат чистачките , даже е опасно...
  • 10 само да попитам

    5 1 Отговор
    а психическите кога?

    Коментиран от #12

  • 11 Велизаро

    24 0 Отговор
    Преди няколко години тествах нов Форд Рейнджър. Предното стъкло беше замъглено и докато намеря на едно екранче от къде да пусна парното на стъклото на макс щях да го хвърля в канавката. Взех си Тойота и въобще не съжелявам. Тези екрани се правят от пъпчати тинейджъри дето се возят в метрото или се прибират от работа с ел. тротинетки. На бюрото може и да върши работа но за реална употреба не.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.