30 Януари, 2024 16:37 3 472 14

Китайска батерия за новото Porsche

  • porsche-
  • catl-
  • macan-
  • батерия

Моделът Macan ще се оборудва с акумулаторни блокове от CATL

Китайска батерия за новото Porsche - 1

Както вече ви информирахме преди седмица, компанията Porsche най-накрая показа своя дългоочакван нов продукт - електрическия кросоувър Macan EV . Електрическият автомобил е оборудван с батерия от 100 kWh, която според най-новата информация ще бъде доставена от китайската компания CATL.

Очаква се електрическият Macan да играе важна роля в прехода на Porsche към електричество. Новият електрически кросоувър се предлага в два варианта: Macan 4 и Macan Turbo. Базовото Porsche Macan 4, задвижвано от 100 kWh литиево-йонна батерия, има WLTP пробег до 613 км.

Сега, според нов доклад от Mobile China, новото Porsche със сигурност ще използва батерии от водещия китайски доставчик на батерии CATL. Тъй като Volkswagen използва батерии CATL за своите електромобили, логично е и Porsche да последва този пример.

Ще припомним, че CATL доставя и батерии за Tesla, Ford, Hyundai, Toyota, Volvo, BMW и др., като батерийният гигант доминира в индустрията с пазарен дял от 37.4%. Наскоро CATL показа няколко иновативни батерии.

Но найинтересна бе показаната през август ултра-бърза батерия Shenxing. CATL твърди, че тя може да генерира енергия за 400 км пробег само за десет минути. Не е ясно точно каква батерия ще доставят китайците за новия Macan.

Цените на Porsche Macan 4 в САЩ започват от $78 800, докато препоръчителната цена на дребно за версията Turbo е $105 300. Доставките на новото Porsche се очаква да започнат през втората половина на годината.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    21 5 Отговор
    Ми каква да е ако не китайска батерията?! Не разбрахте ли - електрификацията ВИ зависи на 90% от Китай! Честито самоубийство!
  • 2 Синхуа

    15 2 Отговор
    Скоро ще има и китайска батерия за новите Ф35

    Коментиран от #14

  • 3 Механик

    15 1 Отговор
    Малко по-горе има статия в която се пита, дали Германия е зависима от Китай. И се отговаря, че никак не е зависима.
    Гадни пичове излезнаха немаските трактористи, бе! Не дават на Шолци и АНАЛ-енчто да спят спокойно. Страхуват ги, начиййй.
  • 4 Пилот на Ферари

    19 2 Отговор
    То да е само батерията . Поне половината останали части са от Китай. Табло , компютър , фарове , стопове , седалки , тапицерия , че и моторите .....
    Само цената Европейска .
  • 5 Китайски боклуци

    5 0 Отговор
    Къде ще продават,в китайските магазини за едно левче?
  • 6 Край

    10 0 Отговор
    Специално за Перник и Дупница обявяваме - немското автомобилостроене приключи. Батерията е половината от стойността на ел. колата. БМВ/Мерцедес/ Порше вече са много повече китайски отколкото германски. Може да се каже, че са немски ментета на китайски ел. коли. Само германците останаха да правят коли, които вдигат над 200 - скорост, която е забранена по пътищата на целия бял свят.

    Коментиран от #8

  • 7 Експерт

    6 0 Отговор
    "ултра-бърза батерия Shenxing. CATL твърди, че тя може да генерира енергия за 400 км пробег само за десет минути."

    Ало преводацичте, батериите не генерират, а приемат/зареждат се/ и отдават/издържат/ енергия.
  • 8 Експерт

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Край":

    Цената на смяна на батерията, не е цената на самата батерия.

    Половината цена на автомобила е, когато ти я сменят в сервиза заедно с труда за демонтаж на старат и монтаж на новата. Когато батерията я слагат в завода, цената и е само 30%-40% от цената на автомобила.
  • 9 Будител

    1 1 Отговор
    Само дето днес в Хамбург заради стачките и срахотният хаос който беше по магистралите и улиците със задръствания от по 4-5 часа , най малко половината собственици на елекроавтомобили съжалявате карат електромобили
  • 10 Будител

    2 1 Отговор
    Иначе , немските автомобили вече не са немски на 80%...от 15 години минимум частите им са китайск, индийски и турски...
  • 11 Ха ха

    5 1 Отговор
    Запада е по-зависим от ИЗТОКА.СТИГА ПРОПАГАНДА И БЪЛВОЧИ,ЕС И САЩ СА ГОМНАРИ!!!
  • 12 смях

    6 0 Отговор
    Porsche и китайска батерия... нещо не върви!

    Коментиран от #13

  • 13 Ти да видиш

    7 0 Отговор

    До коментар #12 от "смях":

    Ми по добре да си купа китайски кочиняк на 1/3 от цената на това ,,Порше! Разликата ше е само във имената!
  • 14 истина ти казвам

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Синхуа":

    Абе се едно да си купа Rolex от Илиянци!🤣🤣🤣