Всеки трети автомобил е с дефектни фарове

2 Декември, 2024 12:11 2 565 9

  • автомобили-
  • фарове-
  • съвети

Това установява проучване, направено от германските асоциации ZDK и DVW

Всеки трети автомобил е с дефектни фарове - 1

С настъпването на късия светъл ден светлинните уреди на автомобилите влизат в интензивен режим на работа, но се оказва, че всеки трети от тях не с добре настроени фарове.

През октомври почти четири милиона автомобила са посетили сервизи за да проверят осветителните устройства на колите си и именно на тази база е направено проучването, което установява този проблем.

Според VerkehrsRundschau, позовавайки се на статистика от Централната асоциация на германските автомобилни търговци (ZDK) и Германския контрол на движението по пътищата (DVW), само две трети от колите по пътищата в Европа са с правилно работещи фарове.

През настоящия сезон 33.1 на сто (миналата година са били 33.6%) от лекотоварните автомобили са имали светлинни дефекти, а сред леките автомобили всеки четвърти не е издържал теста - 25.3% (миналата година 27.4%).

Фактът, че една трета от търговските превозни средства и една четвърт от автомобилите все още се движат по пътищата на Европа с дефектно осветление, може да се избегне. Рискът за сигурността се увеличава ненужно през зимния сезон, защото денят е по-малък.

Затова всички шофьори се насърчават редовно да проверяват фаровете на своите автомобили, особено сега през есента и зимата, и незабавно да отстраняват неизправностите.

"Текущата статистика за неизправностите показва колко важна остава светлината в съвременните осветителни системи", казва президентът на ZDK Арне Йосвиг. Интересното тук е разпределението на основните неизправности и отклонения.

Както показва анализът, голяма част от превозните средства имат дефекти във фаровете. Фарове, които са настроени да светят твърде високо и създават ефект на заслепяване на насрещния трафик, са открити в 14.9% от проверените автомобили.

"Една трета от търговските превозни средства с дефектно осветление е тревожен индикатор, но определено е предотвратим. Светлинният тест остава незаменим инструмент за осигуряване на безопасност по пътищата - особено в тъмния сезон, когато редовните проверки на осветлението на превозните средства са от решаващо значение “, добавя президентът на германската организация Traffic Watch, Кирстен Люман.

Задните светлини на 19.5% от превозните средства също не работят нормално (миналата година 11.5%). Твърде ниско настроени фарове, с къс обсег на действие и ограничено осветяване на пътя са открити в 7.4% от случаите (предходната година: 7.7%).

В Германия, във всички сервизи, участващи в програмата, специалистите по осветление проверяват безплатно пълната функционалност на осветлението на автомобила и издават стикери, но в случай на несъответствие работата по отстраняване на проблеми - това вече е платена услуга.

Припомняме, че светлинният тест съществува в Германия от 1956 година и винаги е бил безплатен. Тази услута се организира съвместно от гореспоменатите ZDK и DVW. Тестването се провежда под патронажа на Федералното министерство на транспорта. У нас, за съжаление, такава услуга е само платена и се извършва от малко сервизи.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Слави

    15 1 Отговор
    Не като наще с лед фарове да правят ден и да свалят самолети.
  • 2 Абсурдистан

    17 1 Отговор
    В Абсурдистан дефектните светлини доближават 90%. По-лошото е, че на приматите управляващи такива автомобили изобщо не им дреме, че по този начин застрашават и себе си. Прьоскат някякви китайски крушки, които не само заслепяват, но и не осветяват добре пъта. За милиционерите на пътя - без коментар.
  • 3 Глиганов

    11 1 Отговор
    Всеки втори по българските пътища кара с един фар дълги и един къси, и дори по-лошо - габарит! Преди няколко вечери щях да се натреса на един бус без задни габарити, извън населено място, след завой!
    Масови глоби, докато Ганьо спре да го мързи да сменя крушки и започне да си поддържа кoчината, която кара!
    Една крушка е три лева и се сменя за две минути. Срамота!

    Коментиран от #4, #6

  • 4 Какви три лева?

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Глиганов":

    Хората нямат пари за ракия, ти ще им искаш по три лева за крушка.
  • 5 Някакво решение

    7 2 Отговор
    Оборудване на пунктовете на КАТ с апаратура, измерваща осветеността в няколко точки. Мисля че бяха 8 за фар. Плюс детайлна инструкция, плюс обучение. А след това патрулиращия полицай като заподозре неизправност спира временно автомобила от движение и го изпраща за преглед в КАТ. Ако мине - мине. Ако не се спира от движение и процедурата започва отначало. Ще видите как стъклата на фаровете ще станат прозрачни и в тях ще светят правилните лампи.6343
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Глиганов":

    Така БЕШЕ❗
    На Москвич и ВАЗ❗
    Днешните са с крушки по над 300 лв, че и сам трудно можеш да ги смениш❗
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор
    Нали са КОНТРОЛ, а не РЕКЕТЬОР❗
    Спират те , предписание и контрол.
    В рамките на седмица отиваш в сервиз и отстраняват проблема, а от там в КАТ и те свалят от графика за инспекция❗
  • 8 Реалист 1

    2 0 Отговор
    Проблемът е че не знаеш дали фаровете ти са твърде силни или твърде слаби. Даже май твърде силни няма ако фокусът им е в ред.
    Това трябва да бъде задължение на техническия преглед да те информират.
  • 9 Петко

    6 0 Отговор
    Блазе им на западняците, че собствениците сами ходят за настройка. Тук сменят халогените с LED. И положението е плачевно за останалите шофьори в насрещното.