Американската компания Oracle Lighting сътвори истински фурор на тазгодишното изложение SEMA 2025 в Лас Вегас, представяйки продукт, който буквално преобръща столетната история на автомобилното осветление. Запознайте се с първите в света LED фарове без външна леща – иновация, която обещава да сложи край на досадните проблеми с пожълтяване и напукване, променяйки завинаги представата ни за aftermarket аксесоари.
От зората на ацетиленовите лампи до най-модерните LED системи, външната прозрачна леща е била неизменна част от всеки фар. Нейната функция е да защитава вътрешните компоненти и да фокусира светлината. Уви, тя е и най-слабото звено. С времето, пластмасата помътнява, драска се или се напуква, а подмяната често струва цяло състояние – говорим за суми, надхвърлящи 500 евро за цял фар.
Инженерите на Oracle обаче казват "сбогом" на този компромис. Вместо нея, те използват херметически запечатани, модулни LED излъчватели, които са вградени директно в корпуса на фара. Всеки от тези елементи притежава впечатляващия клас на защита IP68, което ги прави абсолютно неуязвими за прах, вода и всякакви механични агресии. Накратко – природата и времето вече не са враг на вашата автомобилна оптика.
А сервизирането вече е детска игра
Едно от най-големите предимства на този гениален дизайн е лесната поддръжка. В повечето съвременни автомобили, изгорял LED или повреда в DRL (дневната светлина) означава едно: купуване на цял, скъп модул. Oracle разбива тази практика. Тъй като системата е модулна, отделните компоненти – например късата или дългата светлина – могат да бъдат заменени поотделно, без да е нужно да се сменя целият фар. Това драстично намалява дългосрочните експлоатационни разходи и, да си го кажем честно, спестява доста нерви.
Освен това, целият монтаж е закрепен върху подсилени, подвижни скоби. В случай на инцидент или механична повреда, подмяната е бърза и елементарна.
Персонализация и пазарна ниша
Новият фар на Oracle не е само инженерен шедьовър, но и стилно изявление. Корпусът му е скулптуриран по начин, който позволява лесно да бъде боядисан в цвета на каросерията. Това отваря несравними възможности за персонализация за собствениците на автомобили, които искат да постигнат уникален и "чист" OEM+ вид, правейки фаровете част от цялостния дизайн на превозното средство.
Въпреки че еталонът е поставен, стартът ще става поетапно. Премиерната версия на "безлещените" фарове ще бъде налична от януари 2026 година, като първи ще бъдат облагодетелствани собствениците на Toyota Tacoma от трето поколение. Скоро след това компанията ще предложи варианти и за популярните модели Toyota 4Runner и Ford F-150.
Цената на един комплект се очаква да варира между $800 и $900, което, предвид спестените разходи за бъдещи ремонти и повишената издръжливост, може да се окаже изключително изгодна инвестиция. Анализаторите вече предричат, че иновацията на Oracle Lighting има потенциала да се превърне в нов стандарт в премиум сегмента на допълнителното автомобилно осветление.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
10:28 13.11.2025
2 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
Коментиран от #4, #5
10:29 13.11.2025
3 карчи
10:39 13.11.2025
4 Ами
До коментар #2 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":
Сменяш ги с нови ,старите в съдомиялната10:42 13.11.2025
5 карчи
До коментар #2 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":
Ще вървят с клечка и спрей за почистване за 600$ 😂 Не знам дали знаеш, но "запад" нямат кал те и по голяма нужда не хидят 😅10:42 13.11.2025
6 Хи хи хи
Цената на един комплект се очаква да варира между $800 и $900…
Коментиран от #9
11:38 13.11.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 хаха
11:46 13.11.2025
9 хаха
До коментар #6 от "Хи хи хи":
800-900 цена в САЩ преди надценка на автомобилния производител за неговите модели пригодени, мита и ДДС. По-скоро сложи в ЕС да е 1500-2000 евро минимум. И ще спестят след 5-6г полиране на 1-2 няколко пъти по 50ина лв и след това нова пластмаса за 200лв за още 10г ползване.11:49 13.11.2025
10 Пдпздпз
Да, вярно, че новите фарове светят по-добре от тези през 90те, ама не мисля, че е от превръщането им в неразглобяеми пластмасови модули. Както казва старото клише, каквото и да ти говорят, знай че става дума за пари.
Коментиран от #12
11:52 13.11.2025
11 ъхъ
12:32 13.11.2025
12 Новите фарове
До коментар #10 от "Пдпздпз":
се правят от пластмаса заради разпоредбите прибсблъсък с пешеходец. Фара е по-мек така да се каже. Стъкления фар направонти чупи кокала директно. Пластмасовия имаш поне теоретичен шанс ти да го счупиш или леко да се огъне и така да поеме малко от кинетичната енергия и с повече късмет да се разминеш с натъртване а не фрактура припинена от фара.Да пластмасата е също и по-евтина.
Стъклото не пожълтява но пък е по скъпо за производство и фрсктурата ти е почти в кърпа вързана.
Та преди всичко в момента се правят от пластмаса с цел безопасност, изискване е.
С тия фарове без предпазната леща отпред са мъртвородена глупост. Ще се пълни с прах, мухи, камъни, лез и сняг и с нищо не може да се изчисти в движение, Тая леща сегашната отпред спомага фара да се и самопочиства във влажно дъждовно време.
Всичко в тоя фар ше изгори от ув-то от слънцето и гаранция ще потъмнее или ще се олющи след години.
22:26 15.11.2025