В Европейския съюз рязко се е увеличило търсенето на хибриди. През периода януари-април, тази година в ЕС са регистрирани 3.7 милиона нови коли, което е с 6.6% повече от година по-рано. Наблюдава се стабилен растеж в целия континент, особено в Германия и Испания, които отбелязват растеж от 7.8%, Франция, където продажбите се повишиха със 7%, и Италия, където продажбите скочиха с 6,1%.
Бензиновите и дизеловите автомобили представляват 48.9% от пазара през април, но въпреки солидната цифра те бележат спад спрямо април 2023-а. Това обаче не се дължи на електромобилите, а на увеличаването на дела на хибридните автомобили, който нараства от 24.9% на 29.1%. Интересно е още, че продажбите на бензинови автомобили са нараснали със 7.3% до 328 967 броя миналия месец благодарение на ръста в Испания (+24.1%), Германия (+18.6%) и Италия (+14.1%).
Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли остава стабилен през април със 118 000 продадени автомобила, което представлява 13% дял. Продажбите на дизелови автомобили са нараснали с 28.1% в Германия, но са намалели с 21.1% в Италия, с 19.3% в Испания и с 18.1% във Франция.
В същото време интересът към електрифицираните, но не чисто електрически, превозни средства продължава да нараства. Причината е, че все повече нови модели се предлагат под формата на хибриди заради налаганите еконорми. Така продажбите на традиционни хибридни автомобили са се увеличили с 33.1% през април, благодарение на увеличението на продажбите с 48.1% във Франция, 38.5% в Испания и 25.9% в Германия. През април са продадени общо 265 992 хибрида. През миналия месец продажбите на plug-in хибриди са нараснали с 3.7% до 62 148 единици.
Продажбите на изцяло електрически превозни средства в ЕС също се увеличават - с 14.8% до 108 552 броя, като Франция и Белгия регистрират ръст от съответно 45.2% и 41.6%. Пазарният им дял обаче продължава да е сравнтилно нисък - 11.9%. От януари до април в ЕС са регистрирани 441 992 нови електрически превозни средства, което е с 6.4% повече от година по-рано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
Коментиран от #2, #4, #5, #8
11:25 30.05.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Мнение
Въпреки еко-тероризмът на разни там глобалистически античовеци, под формата на стандарти като "Евро 6-7-8-n)", дизеловите двг остават доста по-надеждни и предпочитани, на пук на съвременните ел. ненормалници!
11:27 30.05.2024
4 Град Лом
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
Ковроооо ..11:30 30.05.2024
5 ОТ ХУМАТА
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
Ти ква си м@сти@11:32 30.05.2024
6 алхимик
11:39 30.05.2024
7 Гост
Коментиран от #12, #17
11:41 30.05.2024
8 Гост
До коментар #1 от "Град Козлодуй":
Не е за браво. Дизелът гори много кислород и пуши много отровни вещества. Трябва нова, евтина батерия, която да осигури голяма автономност и дълъг живот на електромобила, която после да се рециклира евтино, лесно и щадящо околната среда.Коментиран от #19
11:42 30.05.2024
9 Айде
11:56 30.05.2024
10 Селянина с колелото
12:29 30.05.2024
11 Механик
Ами аз има лоши новини за тях. А новините ще стават все по-лоши и по-лоши. Няма да им се случи "мастер рессета".
12:34 30.05.2024
12 Механик
До коментар #7 от "Гост":
Много си прав. Но имаш и грешка.Да, ако бяха оставили електричките сами да навлязат, то с времето щяха да се наложат от самосебе си (естествено след като се отстранят дефектите). Да, за това си прав.
Но не си прав за ПРЕХВАЛВАНЕТО на електричките. Тук се получи НАСИЛСТВЕНО НАЛАГАНЕ и то по много брутален начин. Има сили, които налагат да се мине на електрички и не дават и дума да се издума за отлагане. Имам чувството, че НЯКОЙ им е спуснал срок, който вече изтича. За това глашатаите на глобалистите са впрегнати да тръбят навсякъде, колко са надеждни, безотказни, екологични и най-вече модерни, ел. колите.
12:39 30.05.2024
13 НИКОГА ПОВЕЧЕ ДИЗЕЛ
12:48 30.05.2024
14 тъй шъй
Коментиран от #16, #20
14:30 30.05.2024
15 Ха ха ха ха
15:14 30.05.2024
16 Не е баш тъй
До коментар #14 от "тъй шъй":
Дизела си става, доказва се с дълъг пробег, икономичност и надеждност. Бензин има чист, но не и в БГто. Еко тостерите определено не стават. Хибридната технология е в пъти по-сложна и ненадеждна. Интересно защо никъде не се споменават автомобилите на газ, които имат също дял.15:25 30.05.2024
17 Провалът е очакван
До коментар #7 от "Гост":
Нищо вярно няма в това което казваш. Провалът на ел колите е че хората имат познания. Тези които се подвеждат и купуват ел коли са технически неграмотните.16:10 30.05.2024
18 Ония с Фордо
20:28 30.05.2024
19 000013
До коментар #8 от "Гост":
Имам три дизела с над 300 000 километра, единият е модел 1995 и нито един от тях не пуши ! А за електричка нестига само батерия а зарядно инфраструктура и мощности да я захранват което няма как да се случи с перки и фотоволтаици .Коментиран от #22
20:35 30.05.2024
20 Ти си
До коментар #14 от "тъй шъй":
Какво те кара да мислиш че нафтата нестава ?Дай да сравним параметрите на дизелов и на бензинов камион (все още няма хибриден) и да видим кой е с по-добри показатели ......
Коментиран от #21, #23, #24
20:41 30.05.2024
21 тъй шъй
До коментар #20 от "Ти си":
Тук обикновено говорим за леки коли. Тираджиите са другаде. Тая балканска кривотия я няма никъде.08:34 31.05.2024
22 Гост
До коментар #19 от "000013":
Не пуши ли? А, защо имат ауспух, тогава? Откъде изхвърля продуктите от горенето? Въобще, наясно ли си какви са продуктите от горенето, при дизелов процес?19:26 01.06.2024
23 Гост
До коментар #20 от "Ти си":
Единствените плюсове на дизелът, пред бензинът са икономичност, стабилно горене на ниски обороти и взривобезопасност. Без турбината си е слаба ракия, докато бензинът и без турбо е силен.19:28 01.06.2024
24 Гост
До коментар #20 от "Ти си":
...и висок КПД, което води до икономичността.19:29 01.06.2024