30 Май, 2024 11:17 1 879 24

Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли в Европа остава стабилен

  • дизелови автомобили-
  • хибриди-
  • продажби-
  • европа-
  • 2024

В страните от ЕС търсенето на хибриди рязко се увеличи

Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли в Европа остава стабилен  - 1
Снимки: Shutterstock

В Европейския съюз рязко се е увеличило търсенето на хибриди. През периода януари-април, тази година в ЕС са регистрирани 3.7 милиона нови коли, което е с 6.6% повече от година по-рано. Наблюдава се стабилен растеж в целия континент, особено в Германия и Испания, които отбелязват растеж от 7.8%, Франция, където продажбите се повишиха със 7%, и Италия, където продажбите скочиха с 6,1%.

Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли в Европа остава стабилен

Бензиновите и дизеловите автомобили представляват 48.9% от пазара през април, но въпреки солидната цифра те бележат спад спрямо април 2023-а. Това обаче не се дължи на електромобилите, а на увеличаването на дела на хибридните автомобили, който нараства от 24.9% на 29.1%. Интересно е още, че продажбите на бензинови автомобили са нараснали със 7.3% до 328 967 броя миналия месец благодарение на ръста в Испания (+24.1%), Германия (+18.6%) и Италия (+14.1%).

Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли остава стабилен през април със 118 000 продадени автомобила, което представлява 13% дял. Продажбите на дизелови автомобили са нараснали с 28.1% в Германия, но са намалели с 21.1% в Италия, с 19.3% в Испания и с 18.1% във Франция.

В същото време интересът към електрифицираните, но не чисто електрически, превозни средства продължава да нараства. Причината е, че все повече нови модели се предлагат под формата на хибриди заради налаганите еконорми. Така продажбите на традиционни хибридни автомобили са се увеличили с 33.1% през април, благодарение на увеличението на продажбите с 48.1% във Франция, 38.5% в Испания и 25.9% в Германия. През април са продадени общо 265 992 хибрида. През миналия месец продажбите на plug-in хибриди са нараснали с 3.7% до 62 148 единици.

Противно на очакванията, пазарът на дизелови нови коли в Европа остава стабилен

Продажбите на изцяло електрически превозни средства в ЕС също се увеличават - с 14.8% до 108 552 броя, като Франция и Белгия регистрират ръст от съответно 45.2% и 41.6%. Пазарният им дял обаче продължава да е сравнтилно нисък - 11.9%. От януари до април в ЕС са регистрирани 441 992 нови електрически превозни средства, което е с 6.4% повече от година по-рано.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Град Козлодуй

    8 5 Отговор
    Браво

    Коментиран от #2, #4, #5, #8

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Мнение

    33 8 Отговор
    Естествено!
    Въпреки еко-тероризмът на разни там глобалистически античовеци, под формата на стандарти като "Евро 6-7-8-n)", дизеловите двг остават доста по-надеждни и предпочитани, на пук на съвременните ел. ненормалници!
  • 4 Град Лом

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "Град Козлодуй":

    Ковроооо ..
  • 5 ОТ ХУМАТА

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Град Козлодуй":

    Ти ква си м@сти@
  • 6 алхимик

    23 5 Отговор
    Хората искат да имат коли за да ги ползват , бензин или дизел ,но за какво са им електрички ? Зимата като пуснеш парното и свършва батерията , през лятото е същото с климатика .Зарядните станции са като четерилистни детелини , съществуват , но са малко . За сервизно обслужване и дума да не става .Другия минус е , че може да теглиш лодка , каравана , ремарке .
  • 7 Гост

    29 4 Отговор
    Провалът на електричките дойде от прехвалването им. Можеше да се навлязат постепено, да си развият технологията и да се наложат, като щяха да изместят ДВГ с годините. Ама не! Голямо хвалене, голямо тръбене, голямо надуване. И естествено, балонът се спука.

    Коментиран от #12, #17

  • 8 Гост

    12 21 Отговор

    До коментар #1 от "Град Козлодуй":

    Не е за браво. Дизелът гори много кислород и пуши много отровни вещества. Трябва нова, евтина батерия, която да осигури голяма автономност и дълъг живот на електромобила, която после да се рециклира евтино, лесно и щадящо околната среда.

    Коментиран от #19

  • 9 Айде

    15 4 Отговор
    Процент увеличение върху различна база е елементарна демагогия! От кога пишем, че електричките нямат бъдеще, ама производителите не вдяват! Ще видите данните след година!
  • 10 Селянина с колелото

    6 11 Отговор
    Ако си говорим честно ДВГ е много по-сложен като констукция и изработка от Електрическия. Съответно ДВГ има и доста по-малък ресурс и изисква повече разходи за поддръжка. Проблема при електрическите коли си остава единствено батерията. От нея идват всички проблеми - високото тегло на автомобила, малкия пробег и т.н.
  • 11 Механик

    14 4 Отговор
    Противно на очакванията.. ?? Ама на чии очаквания? На ония чичковци в Давос, дето се изживяват като собственици на планетата ли?
    Ами аз има лоши новини за тях. А новините ще стават все по-лоши и по-лоши. Няма да им се случи "мастер рессета".
  • 12 Механик

    12 3 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Много си прав. Но имаш и грешка.
    Да, ако бяха оставили електричките сами да навлязат, то с времето щяха да се наложат от самосебе си (естествено след като се отстранят дефектите). Да, за това си прав.
    Но не си прав за ПРЕХВАЛВАНЕТО на електричките. Тук се получи НАСИЛСТВЕНО НАЛАГАНЕ и то по много брутален начин. Има сили, които налагат да се мине на електрички и не дават и дума да се издума за отлагане. Имам чувството, че НЯКОЙ им е спуснал срок, който вече изтича. За това глашатаите на глобалистите са впрегнати да тръбят навсякъде, колко са надеждни, безотказни, екологични и най-вече модерни, ел. колите.
  • 13 НИКОГА ПОВЕЧЕ ДИЗЕЛ

    6 12 Отговор
    не искам и да чуя
  • 14 тъй шъй

    2 9 Отговор
    Аз най-много се чудя на електрическа латерна с раздвоение в двете крайности- или ток или нафта. Хибридът бил най-лошото. Сега всички разбрахме, че електриката пак се отлага. Нафтата отдавна се става. Чист бензин няма и няма да има. Какво може да е толкова лошо при хибрида.Сега минах с кеф половината град с разход 4 на 100. Със сигурност среден разход е малко по-нисък от дизел. Евентуално след 10г. гаранция, някой ще трябва да сменя батерия на 13-14г. Като се съберат разходите на дизела-съединител, турбо, дюзи и става колкото нова хибридна батерия.

    Коментиран от #16, #20

  • 15 Ха ха ха ха

    8 4 Отговор
    Еко, меко....таратанци. Дизела ще се продава винаги, това е истината
  • 16 Не е баш тъй

    11 4 Отговор

    До коментар #14 от "тъй шъй":

    Дизела си става, доказва се с дълъг пробег, икономичност и надеждност. Бензин има чист, но не и в БГто. Еко тостерите определено не стават. Хибридната технология е в пъти по-сложна и ненадеждна. Интересно защо никъде не се споменават автомобилите на газ, които имат също дял.
  • 17 Провалът е очакван

    7 4 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Нищо вярно няма в това което казваш. Провалът на ел колите е че хората имат познания. Тези които се подвеждат и купуват ел коли са технически неграмотните.
  • 18 Ония с Фордо

    5 0 Отговор
    В последните три държави газта и газовите уредби са много популярни и потая причина е нормално да има повече продадени бензинки.
  • 19 000013

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Имам три дизела с над 300 000 километра, единият е модел 1995 и нито един от тях не пуши ! А за електричка нестига само батерия а зарядно инфраструктура и мощности да я захранват което няма как да се случи с перки и фотоволтаици .

    Коментиран от #22

  • 20 Ти си

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "тъй шъй":

    Какво те кара да мислиш че нафтата нестава ?
    Дай да сравним параметрите на дизелов и на бензинов камион (все още няма хибриден) и да видим кой е с по-добри показатели ......

    Коментиран от #21, #23, #24

  • 21 тъй шъй

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ти си":

    Тук обикновено говорим за леки коли. Тираджиите са другаде. Тая балканска кривотия я няма никъде.
  • 22 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "000013":

    Не пуши ли? А, защо имат ауспух, тогава? Откъде изхвърля продуктите от горенето? Въобще, наясно ли си какви са продуктите от горенето, при дизелов процес?
  • 23 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Ти си":

    Единствените плюсове на дизелът, пред бензинът са икономичност, стабилно горене на ниски обороти и взривобезопасност. Без турбината си е слаба ракия, докато бензинът и без турбо е силен.
  • 24 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ти си":

    ...и висок КПД, което води до икономичността.