Last news in Fakti

29 Ноември, 2019 15:00 6 736 75

X-59: Революцията на хиперзвуковия самолет

  • x-59-
  • хиперзвуков самолет-
  • самолет

По-бърз и по-тих от Конкорд

X-59: Революцията на хиперзвуковия самолет - 1
Снимка: Wikipedia

Нов модел хиперзвуков самолет може да значително да намали времето за международни полети, съобщи Express.

Новият модел носи името X-59. Той е конструиран от Lockheed Martin и НАСА.

Основно негово предимство е намаляването на шума. Самолетът е подобен на Конкорд, но това преимущество може да го превърне във водещ в транспорта.

Самолетите Конкорд се ограничаваха да летят основно над океана, тъй като нивото на шума означаваше, че могат да преминат звуковата бариера далеч от населените места. С новата технология нивата на шума достигат само 75 децибела.

Смята се, че новият самолет може да намали средно време за полет между Лондон и Австралия два пъти през следващите години.

Предполага се, че X-59 може да развива по-бърза скорост от Конкорд. Припомня се обаче, че френската компания не успя да постигне бизнес успех и предлагаше много високи цени на билетите.

НАСА вече работи по реализирането на хибридни електрически и водородни двигатели, които биха ограничили изгарянето на гориво от свърхзвуковите самолети.

Самолетът трябва да бъде завършен през 2022 г., след което ще бъдат проведени двугодишни тестове с американски пътници, за да се установи, дали те ще възприемат новия самолет.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха ха ха ха ха ха

    22 10 Отговор
    Руска машина

    Коментиран от #30

  • 2 Бесен Язовец

    29 11 Отговор
    Това Х нещо си на Локхий дано не е като нещотото Ф35!!!
  • 3 jorj

    16 24 Отговор
    Тези Фашистки гадове крадат само Руски Технологии и ги внедряват в гражданския икономически сектор, за да се покажат, колко големи хуманисти са въпреки жестоката експлоатация на хората !!! ООН трябва да приеме резолюция, тези високи технологии да се прилагат само в оръжейната промишленост, както правят нашите Братя Усвободители руснаци!!!! СМЪРТ НА фашистите и техните американски приятели!!! Да живее бащица ПУТИ и руския технологично хуманен гений!!!!

    Коментиран от #34, #51

  • 4 Бай хой

    30 17 Отговор
    Егати и революцията. Ту144 първи полет 1968 година а туй нещо евентуално 2022 година. Дано не е с мериканското качество на Боинг макс.

    Коментиран от #8, #9, #11, #13

  • 5 въздушен ас пилот на Миг29 Су30 Су35

    36 13 Отговор
    То и ф35 го доизкусуряват вече 25 години при положение че взеха документацията на готово от руснаците /Як141/ !

    Тоя сега щели да го построят за 2 години и още 2 години тестове ???!!
    Отиде най малка до 2040 година!!

    Я да кажат какво става 737 Max ?? За колко време го приземиха ??
  • 6 СССРБарета

    29 9 Отговор
    поредната американска анимация! още чакаме на Мъск анимацията дето ни казваше че през 2020-та ще вози хора в космоса!
  • 7 ****

    22 7 Отговор
    Тя рибата още в морето,а те гласят тигана,те боингите още не са оправили,че тръгнали за нероден Петко да говорят.
  • 8 Хи хи хи

    11 16 Отговор

    До коментар #4 от "Бай хой":

    Измекиярите почнахте да злобейте То по принцип това ви остава на гъзолизците
  • 9 до Бай Хой

    18 21 Отговор

    До коментар #4 от "Бай хой":

    Глупако Ханс - технологията на Ту144 е нескопосано пълно копие на проекта Concorde който е стартиран над 10 години преди руснаците .
    Също както открадват проекта "проекта Манхатън" за атомната бомба от американците които я създават първи 5 години преди мужиците. Това са фактите !
    Проумейте веднъж за винаги със празните си русофилски кратуни че руснака НЕ Е и НЕ МОЖЕ да измисли нищо сам без да го открадне !

    Коментиран от #32

  • 10 да си го кажем

    14 4 Отговор
    Чакаме сега по инерция руснаците отново да копират нещата.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 НГВС соросня

    24 10 Отговор
    Америте копират руска техника и „Туполев”, защото са с гладки мозъци и меки китки и сами нищо не могат да измислят; досега ползваха знанията и опита на германски учени и инженери, привлечени и изведени от Германия след края на ВСВ (Операция „Кламер”), но те одъртяха и измряха! И нали знаете, сорософреници, че колкото и да мучите, няма да промените факта, че ФАЩ е изгнила ферма и скоро ще се разпадне!
  • 13 Borislav Popov

    8 17 Отговор

    До коментар #4 от "Бай хой":

    Ти недей гледа първия полет, глупи, а гледай началото на експлоатацията - 1 ноември 1977 г. и край на експлоатация 1 юни 1878 г. Тоест на тойти казмуристанци са им трябвали цели 6 месеца, за да разберат, че копието на Конкорд, няма да го бъде .

    Коментиран от #15, #17, #36

  • 14 Ххх

    8 7 Отговор
    Каскет, бива си те в обратното броене. Но до 1878 г. са - 99, не е една.
  • 15 Ддсс

    13 3 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Чета ти поста. Очевидно руснаците са направили свръхзвъков пътнически самолет още преди новата ера.
  • 16 onq s konq

    2 15 Отговор
    На практика се оказва че с Помощта на Технологията за производство на "Уникалните" хиперзвукови Руски ракети с които Путин със задоволство се хвали,Западът си произвежда ...Пътническите самолети!:)

    Коментиран от #18

  • 17 Бай хой

    21 3 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    Съско мчи той ту144 излетя доста преди конкорда ра. Да не би руснаците да са го краднали от бъдещето? Малей ако както твърдиш имат машина на бъдещето Ко ши стани. Ама има резон. Виж как само за няколко месеца проумяха истината. А на франсетата им трябваха години и стотици жертви. Същото май бе и със совалките. Умните и интелигентните знаят кога да се откажат. А говедата си изпотрепаха цвета на нацията. Хувър кръволока ряпа да яде.

    Коментиран от #19, #24

  • 18 Бай хой

    15 3 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    На практика се оказа че мериканците все още имат само вълна на г@зо. Дано не излезе тотален провал като фи117-119-22-35... Наистина от сърце им желая успех на мериканците. Дано този път не се провалят. Че май ще са нужни и нужници на самолета.

    Коментиран от #21

  • 19 SS14

    4 16 Отговор

    До коментар #17 от "Бай хой":

    Виж,ясно е,че си руска слуга,ама поне бъди малко обективен или поне се ограмоти малко преди да се правиш на оборотен в коментарите.ТУ-144 е абсолютно копие на Конкорд и единствената причина да го има въпросното руско хвърчило е ЗАРАДИ Кондкорд.Пуснат е по-рано единственото защото по това време запада и СССР са си мерили сещаш се кое :)

    Коментиран от #22, #23, #25

  • 20 SS14

    6 16 Отговор
    Факт е,че руснаците нямат никаква представа как да правят самолети,а подобно нещо като този самолет е просто един мокър сън за руснаците и надали в близките 20 години ще видим въобще нещо иновативно да дойде от Русия.

    Коментиран от #26

  • 21 SS14

    4 14 Отговор

    До коментар #18 от "Бай хой":

    Между другото именно заради неадекватната работа и копиране на руснаците и бързото представяне пред света ТУ-144 е пълен провал.
  • 22 Бай хой

    18 4 Отговор

    До коментар #19 от "SS14":

    Господин Садък сладък 14, това абсолютно копие е само в главите на простолюдието. Вярно има крила. Вярно има и опашка. Вярно конструирани са за свръхзвуков полет. Но приликите са до там. Конкорда си намираше по-богати клиенти и затова работи по-дълго и то пак на загуба. Възможностите на ту144 са по-големи но руснаците постъпиха пи-умно като се отказаха навреме. Не си заслужава спестеното време към цената. Дори и за западните бизнесмени които печелели милиони. Някакво дете ли си че разсъждаваш така малоумно?
  • 23 Бай хой

    12 1 Отговор

    До коментар #19 от "SS14":

    Характеристики на Ту-144Д:

    екипаж – 3
    емкост – 120 – 140 пътници, но обикновено 70~80
    дължина – 65,50 m
    височина – 10,50 m
    празна маса – 85 000 kg
    пределна излетна маса – 180 000 kg
    силова установка – четири турбовентилаторни двигателя с форсаж тип Колесов РД-36-51
    излетна мощност с форсаж – 200 kN
    пределна експлоатационна скорост – 2,35 Мах
    пределна постигната скорост – 2500 km/h, 1550 mph
    типова експлоатационна скорост – Mach 2,16
    таван – 18 000 m
    обсег – 6500 km
    скороподемност – 3000 m/min
    масово разпределение по крилото – 410,96 kg/m²
    аеродинамично качество – 0,44
  • 24 Borislav Popov

    4 13 Отговор

    До коментар #17 от "Бай хой":

    А бе, съсльооооо, а бе няма как пилето да литне по рано от майка си бе, литнал ти е на теб акъла в небето и там е останал. Идиот !

    Коментиран от #27

  • 25 Бай хой

    8 1 Отговор

    До коментар #19 от "SS14":

    ето и данните на конкорда Дължина
    62,10 m
    Размах на крилете
    25,50 m
    Площ на крилете
    385,20 m²
    Височина
    11,4 m
    Тегло (празен)
    78 700 kg
    Тегло (пълен)
    185 066 kg
    Двигател
    4 Rolls-Royce/Snecma Olympus 593 Mk 610
    Максимална
    скорост
    2179 km/h

    Коментиран от #29, #31

  • 26 Бай хой

    14 3 Отговор

    До коментар #20 от "SS14":

    Не си прав господин Садък Садък 14. Излез от село и прочети колко и какви самолети се произвеждат в Русия. Това което ви информират в НПО не е истина и е предназначено за дебили.
  • 27 Бай хой

    15 1 Отговор

    До коментар #24 от "Borislav Popov":

    А дойде ли най после на моята. Ту144 първи полет - 31 декември 1968 г. Конкорд първи полет 02 март 1969г. А хамериканския още не е излетял.

    Коментиран от #33, #35

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бесен Язовец

    6 12 Отговор

    До коментар #25 от "Бай хой":

    Фъфльооооо, Конкорд просъществува 27 години, а вашо руско фърчило-копие, просъществува само 6 месеца ! Та, кой проект викаш е по успешен, Конкорд или Ту -144, питам аз руската подлога и отговор от нея не искам..)
  • 30 1944

    3 9 Отговор

    До коментар #1 от "Ха ха ха ха ха ха ха":

    руснак самовар не е измислил вие за машини се размечтахте
  • 31 гост

    3 9 Отговор

    До коментар #25 от "Бай хой":

    Абе много пъти ти казвах че си хой сплескан, ама чак пък такъв скъсан капутник да си...а що не казваш че реалната причина да се приземи Конкордчик е преразхода на моливи, тефтери и шлемофони, раздавани на пасажерите, които на полет са били двама трима само...а? А с тефтерите и моливите са общували със стюардите, поради безобразно високото ниво на шум в пътническия салон. А и какво стана на салона-изложение на летище Бурже 1973г...дори не споменавам за тройно по-високия разход на гориво и многократните опити на каскетите да откраднат системата Лукас...по тая причина са му били необходими две дозареждания за да измине същото разстояние като ''Конкорд''..та затова не е изкарал и една година в експлоатация.А май почти идентична е съдбата на Буранчето, то пък, горкото в кои трънаци се въргаля и ръждясва из казахстанските топраци...
  • 32 1944

    7 12 Отговор

    До коментар #9 от "до Бай Хой":

    любопитен факт , че френското разузнаване усеща крадливите руски издънкаджии от кгб и сменя част от чертежите с фалшиви. гениалната руска мисъл дълго се чеше по мазната тиква.
  • 33 Borislav Popov

    4 11 Отговор

    До коментар #27 от "Бай хой":

    Само, че ти съсльо, говориш за първия изпитателен полет, който при Конкорд се е състоял, мнооого преди 2 март 1969 г, когато всъщност се състоял първият експлотационен полет на Конкорда ! Сети ли са за ко иде реч ? А първият експлотационен полет с пътници на Ту -то е бил през ноември 1977 г. и вече през юни 1978 година, след 6 месеца са ги спряли от полети. Така, че не се прави тук на луд за пенсия, а си опичай акъла, да не ти го опека аз, каскет с каскет такъв.
  • 34 Гост

    3 9 Отговор

    До коментар #3 от "jorj":

    Ти па направо утрепа коня на оня...мухахахах...каскет и технологии, умрех от смех.А да ти е известно че рашастанците и досега нямат тяхна технология за добив на нефт,а...хахахахаа, технологии ...хахахаха....умрех от смех...драги ми смехурко....пак добре че навремето Хамър им направи фабрика за моливи, че и един молив не могат направи като хората досега...А за база на автомобилните им двигатели са ползвани немски прототипи от окрадените германски заводи след края на ВСВ...

    Коментиран от #55

  • 35 Borislav Popov

    2 6 Отговор

    До коментар #27 от "Бай хой":

    Конкорд е ьил експлоатиран от март 1969 до ноември 2003 година, а тойту недоразумение Ту-144 е било експлоатирано и е превозвало пътници, от !!! ноември !!! 1977 г. (тоест цели 8 години по късно) до юни 1978 г. или цели 6 месеца, срещу !!! 23 години на Конкорда. Тоест тойту Ту-144 се роди мъртво и всъщност само бе използвано от съветската пропагандна машина за пиар и реклама - Я ни вижте гнили западняци, какви самолети правим ние, пляс, пляс, педалитееее...)

    Коментиран от #38, #53

  • 36 Пуйчо

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Borislav Popov":

    я кажи като как копието е с два месеца преди оригинала? и кой е тогава копието?

    Коментиран от #37

  • 37 да си знаеш

    4 3 Отговор

    До коментар #36 от "Пуйчо":

    Само с тоя ограничен въпрос показваш каква невежа си.

    Коментиран от #41

  • 38 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    Публикувано във факти.бг: ...23 години на Конкорда... 34 г ..малко повече от 23..а и пътниците са пиели шампанско и са слушали музика по време на полета над океана, докато при Ту не си могъл да различиш кой е стюард, кой -пасажер и кой - танкист с тия шлемофони на главите ( то не че е имало и много пътници де , съотношението стюард-пътник е било 5 към 1 в полза на стюардите)....

    Коментиран от #39

  • 39 Borislav Popov

    3 7 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Прав сте колега, объркал съм нещо сметките, ми ядоса ме този нагляр-лъжец - Бай Хой, от 12 кладенца вода е готов да донесе, само и само да докаже, че сестра му не е от онези...)

    Коментиран от #40, #43, #48

  • 40 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #39 от "Borislav Popov":

    Ти пък какво му се връзваш на тоя капутник...не го ли виждаш че си е повреден още от рождението си...

    Коментиран от #42

  • 41 Пуйчо

    5 2 Отговор

    До коментар #37 от "да си знаеш":

    очевидно че си невежа, дори не знаеш от кой род е думата...но аз пак питам, възможно ли е копието да е преди оригинала? възможно ли е синът да е преди бащата, според вашата теория...
  • 42 Borislav Popov

    3 6 Отговор

    До коментар #40 от "гост":

    Знам го аз този трол, но не мога да трая, когато така нагло лъже !

    Коментиран от #44, #54

  • 43 Иван Грозни

    3 6 Отговор

    До коментар #39 от "Borislav Popov":

    Не му се връзвай, човека жали по годините, когато като ерген го е раздавал баровец на село с гумените галоши и ВЕФ-чето на рамо...а е събирал комшиите в петък да гледат руска програма на ''Електрона''..оня, ламповия туч , дето работи два дни в годината и се събират от цялата махала мъжете да го занесат на сервиз...хахаха
  • 44 чети

    4 1 Отговор

    До коментар #42 от "Borislav Popov":

    ако можеш -Въпреки повърхностното сходство, между Ту-144 и Конкорд има много значителни различия в: конструктивната схема; системите за центроване, управление и водене на полета, и особено в силовата установка (двигателите и техните уредби). Последните разлики са определящи за сравнителното представяне и евентуалната съдба на двата самолета.

    Конструктивната схема на Ту-144, макар сходна на тази на Конкорд, съдържа важна разлика -- двигателите са по-близо до надлъжната ос на самолета. Разположението им се променя с вариантите, като цялото време стремежът е да се разположат възможно по-далеч от надлъжната ос на самолета. На първия проект от 1965 г. четирите двигателя са в обща мотогондола под тялото на самолета. Двигателите на първия летящ образец от 1968 г. са леко изместени встрани от надлъжната ос и монтирани в сдвоени гондоли. В разработения вариант от 1973 г. двигателите са в сдвоени гондоли, разположени под корена на крилото.

    Коментиран от #47, #49

  • 45 чети още

    4 2 Отговор
    Концепция за пътнически свръхзвуков самолет е публикувана в статия в януарската бройка на сп. „Техника воздушного транспорта“ през 1962 г. Министерството на гражданската авиация (тогава тъждествено с Аерофлот) отправя искане за разработване на подобен самолет на 26 юли 1963 г., десет дни след като ескизният проект на Ту-144 е одобрен от Съвета на министрите на СССР. Според публикувания тогава план, пет пробни образци (четири за летателни изпитания и един за статични наземни изпитания) ще бъдат изготвени в четиригодишен срок, първият през 1966 г.

    Коментиран от #72

  • 46 гост

    9 3 Отговор
    и да се плюете и да не се плюете, ту-144 е първият свръхзвуков пътнически самолет...а от пишещите нито един не е авиоинженер...

    Коментиран от #50

  • 47 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "чети":

    То е ясно че си ''копнал'' статията от Уикито, ама що не си я пуснал цялата, щото има доста интересни факти...а дали е пръв или не е няма никакво значение, качествата си проличават при експлоатацията..я кажи, отворко, колко са превозените пътници и товари от единия и от другия, само това ''копни'' отнякъде и приключваме спора...а концепции и контрацепции -колкото искаш...ми те и ''Жигулката'' и ''БМВ'' са автомобили ама като концепция -разликата е огромна...
  • 48 Хроникьорчето

    9 2 Отговор

    До коментар #39 от "Borislav Popov":

    Просто си " хиперзвуков " виртуоз с IQ 0,001 и нямаше как да не си свирил фалшиво под тази новина ! 😂 Свирчо , на теб какво ли не ти е объркано - като почнеш от ориентацията , та стигнеш до сетивните органи 😂 .. както казваше един колега „ внимавай да не те удари някоя светкавица , преди да чуеш гръм ” , защото обикновено става така , а не обратното 😂😂😂

    Коментиран от #52

  • 49 Гост

    0 4 Отговор

    До коментар #44 от "чети":

    Публикувано във факти.бг: Последните разлики са определящи за сравнителното представяне и евентуалната съдба на двата самолета- я виж ти къде е било заровено кучетооо...И каква е съдбата на двата самолета.Точно по тези разлики май рашките се дънят, а , какво ще кажеш...къде са 30 години експлоатация, къде са 6 месеца...Даже и каскетите си признаха че е едно недоразумение ''Конкордчик''( между другото точно рашките са му дали тоя прякор)Чудно, защо ли франсетата на са кръстили КОНКОРД- Белия лебед например
  • 50 999

    2 4 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Е и какво като е БИЛ първи. От толкова мераци все да са първи, нищо свястно не направиха, освен оръжия.То и затова фалира съветския свинарник, че и другите повлече със себе си, та още няма оправия.
  • 51 Спиро

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "jorj":

    Кое е руска технология??
  • 52 Borislav Popov

    1 3 Отговор

    До коментар #48 от "Хроникьорчето":

    Не те знам, аз теб глупи, какви гръмотевици са те удряли и какви светкавици са ти пресветнали в новина за Нов модел хиперзвуков самолет ?? Бегай да си пиеш млекото и си лягай, че късно стана вече за теб, моето момченце, ще ти се кара мамчето.
  • 53 Геро

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Borislav Popov":

    То като се замисли човек и идеята им да се направи Буран е същата. “И ние можем да направи совалка”. Много пари на вятъра. Един полет и толкова.
    Купувам си Мерцедес, отивам веднъж на пазар с него и после в моргата...

    Коментиран от #56

  • 54 Бай хой

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Borislav Popov":

    Дъски ето ти и датите от кога до кога се експлоатира Конкорд.
    Излита за пръв път на 2 март 1969 г. Използван е от авиокомпаниите British Airways и Air France от 21 януари 1976 до 24 октомври 2003 г. Всяка от компаниите е имала по 7 самолета. За 27 години редовни и чартърни полети са превозени повече от 3 милиона пътници[2], общо самолетите са пролетели 243 845 часа. Последният „прощален“ полет е на 26 ноември 2003 г.
    Виждаш ли се каква си маруля заблудена. И да не лъжеш повече че ти порасна поялника.

    Коментиран от #57, #59

  • 55 проста соросня

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Ама си прост баце. То руснаците нефта го вадят с кофи от герана !!!

    Коментиран от #58

  • 56 Бай хой

    3 2 Отговор

    До коментар #53 от "Геро":

    Гергано а по добре ли е да се правим на това което не сме докато изтрепем суматоха народ. Като краварите например. Да ти напомням ли какво се случи с Колумбия и чалинджър. От калпавите им сглобки.
  • 57 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "Бай хой":

    Хахахаха...я дай сега да сравним с ТУ-144..колко пътника и колко товари...нали си по статистиките и обичаш да сравняваш...А се отказаха пияниците когато изтрепаха сума народ на Бурже -73...колко ли щяха да утепат, ако летяха колкото ''Конкорд''...

    Коментиран от #60

  • 58 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #55 от "проста соросня":

    Айде па ти у лево бе, цървул, достатъчно инфо има из нета...ходи си го търси..и търси руски източници...даже тръбите за газопроводите не могат още да направят, за това Путин предлага на Меркел суровинив срещу технологии
  • 59 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Бай хой":

    Добре деее, Бай Фуйчо, руското копие на Конкорд, колко милиона пътници превози за 6 месеца бе, айнщайн ? Защо за него не казваш нищо ? 6 месеца и 34 години експлотация, ко ша кайш ? Освен това пак Конкорда по рано от руското фърчило започва да превозвва пътници, а тези твои първи полети от 196 и незнам си коя година са открровенни руски пиар -лъжи, уж литнал в първи полет по рано, ама пътници започнал да превозва с 1 година по късно. Нерде Ямбол, нерде Стамбул ??

    Коментиран от #61

  • 60 Бай хой

    4 3 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Това колко ли щели да утепят от вътре ли ти дойде? От детската градина ли си или само ума ти е толкова. Май не осъзнаваш как се излагаш. Преценили са хората че е опасен и са прекратили експлоатацията. За разлика от другите които за престиж са търпели загуби и логичното се случи. Няма успехи. Винаги са били на загуба. Надявали са се на нещо което не се е случило. Умните се отказват навреме.

    Коментиран от #63, #65

  • 61 Бай хой

    1 1 Отговор

    До коментар #59 от "Borislav Popov":

    Съско я кажи сега за 27 години колко гориво спестиха Конкорд и какви печалби реализираха? Тотален провал и то скъп и трагичен. Не е гордост да продължаваш една глупост макар да се е доказало че е неефективна и опасна. Понял гладкомозъчний троле? Не изпадай за пореден път в жалка ситуация да се обясняваш.

    Коментиран от #62, #64, #66

  • 62 Borislav Popov

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "Бай хой":

    Аааа, ти така ди извъртя сега работата ? Виж, какво съсльо, колко гориво са спестили и какви печалби са реализирали, това си тяхна работа, но щом са го експлоатирали толкова време, значи са имали печалби, защото на Запад никой няма да остави непечеливш проект,да работи толкова години. Сети ли са анщайн ? А ти мега ми кажи, тогава, той
  • 63 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Бай хой":

    Мак-Мук..стига си въртял опашка ами говори с цифри. С цифри, троле...точно мин .съвет на СССР спира от експлоатация Ту-144 след 15 години разсипия по този проект и сами си признават че е един огромен провал.Разбирам да е направен един или два броя от самолета колкото да направят рекорда,ама ватниците са направили цели 16 парчета , за да направят 5-6 курса до Алма-Ата...искаш да кажеш че това не е провал ли, и то грандиозен след като и те си го признават даже.А Конкорда също не е бил безпроблемен, но все пак е оцелял като работно конче 30 години и е превозил милиони пътници...та поне донякъде е оправдано съществуването му.А и много добре знаеш по каква причина стана катастрофата с него и че бе спрян най-вече по финансови причини , а не по технически..така че --ес назад.

    Коментиран от #68

  • 64 Borislav Popov

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Бай хой":

    А ти сега ми кажи тогава, затова ли тойти казмуристанци го спряха от експлоатация, да пестят гориво ли ?? Егаааси случая толкова години работа, крадене на технологии, производтво, ала бала, вижте ни какви самолети можем да правим и за какво !? Само 6 месеца да превозват пътници ? Толкова време им трябваше на тойти руслямци, за да разберат, че проекта им е нерентабилен, по рано не можаха ли да си направят изчисленията ?? Изглежда толквова им е бил акъла, то заради такива руски анщайни и рухна СССР-то, ся тойта Рашка с прашка и тя на там отива.

    Коментиран от #67

  • 65 и едно уточнение

    1 3 Отговор

    До коментар #60 от "Бай хой":

    Публикувано във факти.бг: е направен един или два броя от самолета колкото да направят рекорда,ама ватниците са направили цели 16 парчета...вместо ''направе'' или ''направили'' да се чете навсякъде '' сделкали''
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Ххх

    2 2 Отговор

    До коментар #64 от "Borislav Popov":

    Ами каскет хората акъл имат и нещата ги преценяват за 6 месеца. Пък "умници" като тебе цял живот ще чакат рухването на Рашката и акъла няма да им дойде, напротив, все повече ще изветрява.

    Коментиран от #69, #71

  • 68 Бай хой

    4 3 Отговор

    До коментар #63 от "гост":

    Що не си пиеш хапчетата та да не се пениш. Някъде да съм казал че не е провал? Няколко пъти писах че са се отказали от проекта. Едни успяват в едно други в друго. А Конкорд тоже е провал. Икономически и технически. Покривали са загубите с държавни субсидии и за сметка на другите авиолинии. Прочети сега последната статия и коментирай там колко са изостанали и некадърни са руснаците.
  • 69 Borislav Popov

    2 3 Отговор

    До коментар #67 от "Ххх":

    Ми тя си е рухнала отдавна бе, каскет и ти си рухнал умствено заедно с нея. Съдраха им дупеата на тойти рушняци от санкции, гък даже не могат да кажат. Доживяхме, да тръгнат великоросите по запада, да плачат да им отменят санкциите, защо не рекат на великия Путен да им ги отмени !? https://fakti.bg/technozone/427951-rabotnici-ot-gaz-otivat-da-protestirat-v-germania-sreshtu-sankciite

    Коментиран от #70

  • 70 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #69 от "Borislav Popov":

    Мани го че сън нема да го фане тоя лешпер...ще почне да ни убеждава че не е верно, точно обратното-работниците от VW протестират на Красная , щото им спрели дневните дажби самогон и им орязали часовете следобеден сън...
  • 71 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #67 от "Ххх":

    Грешка-преценявали са цели 15 години и са произвели 16 самолета, от които са работили само 1, най-много два за около 6-7 месеца ...останалото е отишло за скраб..и тия самолети са стрували маса пари, хвърлени на вятъра, само и само да са първи..е добре, първи са ..в тъпоумието..и какво от това...А за Буран колко пари потрошиха и не можаха да станат първи.А да, приземиха го автоматично, с един метър само отклонение и после го паркираха дистанционно директно в трънаците, и за колко още дивотии, чет нямат...затова фалира свинарника, за какво друго мислиш ..че и нас повлякоха със себе си.
  • 72 Чети бе ако можеш

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "чети още":

    Първият полет на самолета е през 1969 г. Той е най-сигурният пътнически самолет до единствената му катастрофа през 2000 г., ако се оценява броят на загинали пътници спрямо изминатото разстояние...СТАВА ДУМА ЗА ,,КОНКОРД'', ДА НЕ СИ ПОМИСЛИ НЯКОЙ ЧЕ Е ЗА ТУтко...справка-Уикипедия..да ми говори кой каквото ще....айде каскетите по наровете, че утре БАМ ви чака. п.п.-Това е единствения пътнически самолет, догонвал залеза на слънцето...и друг досега все още не го може тоя номер....а и май искат да възобновят полетите. И сега един въпрос--А от ТУ какво остана ,може би някой и друг чертеж събира прахоляка някъде...ааа, да...и концепцията май или пък беше контрацепцията
  • 73 до Borislav Popov

    0 0 Отговор
    Махни се ,че ставаш за смях на всички.Средно имаш ли ?Всички знаем менталните ти способности.
  • 74 хих хиххи

    0 0 Отговор
    Абе експерти сме по всичко, това ябълки, круши, футбол, икономика, политика, Луната, сега и хиперзвука!
    Евала!
  • 75 Ташунко Сапа

    0 0 Отговор
    Свиквайте робофили защото ватниците тотално умряха, вече и Москвичи не могат да "сделат".