Нов модел хиперзвуков самолет може да значително да намали времето за международни полети, съобщи Express.
Новият модел носи името X-59. Той е конструиран от Lockheed Martin и НАСА.
Основно негово предимство е намаляването на шума. Самолетът е подобен на Конкорд, но това преимущество може да го превърне във водещ в транспорта.
Самолетите Конкорд се ограничаваха да летят основно над океана, тъй като нивото на шума означаваше, че могат да преминат звуковата бариера далеч от населените места. С новата технология нивата на шума достигат само 75 децибела.
Смята се, че новият самолет може да намали средно време за полет между Лондон и Австралия два пъти през следващите години.
Предполага се, че X-59 може да развива по-бърза скорост от Конкорд. Припомня се обаче, че френската компания не успя да постигне бизнес успех и предлагаше много високи цени на билетите.
НАСА вече работи по реализирането на хибридни електрически и водородни двигатели, които биха ограничили изгарянето на гориво от свърхзвуковите самолети.
Самолетът трябва да бъде завършен през 2022 г., след което ще бъдат проведени двугодишни тестове с американски пътници, за да се установи, дали те ще възприемат новия самолет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха ха ха ха ха ха ха
Коментиран от #30
15:06 29.11.2019
2 Бесен Язовец
15:24 29.11.2019
3 jorj
Коментиран от #34, #51, #76
15:29 29.11.2019
4 Бай хой
Коментиран от #8, #9, #11, #13
15:40 29.11.2019
5 въздушен ас пилот на Миг29 Су30 Су35
Тоя сега щели да го построят за 2 години и още 2 години тестове ???!!
Отиде най малка до 2040 година!!
Я да кажат какво става 737 Max ?? За колко време го приземиха ??
15:43 29.11.2019
6 СССРБарета
15:48 29.11.2019
7 ****
15:50 29.11.2019
8 Хи хи хи
До коментар #4 от "Бай хой":
Измекиярите почнахте да злобейте То по принцип това ви остава на гъзолизците15:51 29.11.2019
9 до Бай Хой
До коментар #4 от "Бай хой":
Глупако Ханс - технологията на Ту144 е нескопосано пълно копие на проекта Concorde който е стартиран над 10 години преди руснаците .Също както открадват проекта "проекта Манхатън" за атомната бомба от американците които я създават първи 5 години преди мужиците. Това са фактите !
Проумейте веднъж за винаги със празните си русофилски кратуни че руснака НЕ Е и НЕ МОЖЕ да измисли нищо сам без да го открадне !
Коментиран от #32
16:08 29.11.2019
10 да си го кажем
16:12 29.11.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 НГВС соросня
16:26 29.11.2019
13 Borislav Popov
До коментар #4 от "Бай хой":
Ти недей гледа първия полет, глупи, а гледай началото на експлоатацията - 1 ноември 1977 г. и край на експлоатация 1 юни 1878 г. Тоест на тойти казмуристанци са им трябвали цели 6 месеца, за да разберат, че копието на Конкорд, няма да го бъде .Коментиран от #15, #17, #36
16:35 29.11.2019
14 Ххх
17:29 29.11.2019
15 Ддсс
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Чета ти поста. Очевидно руснаците са направили свръхзвъков пътнически самолет още преди новата ера.17:45 29.11.2019
16 onq s konq
Коментиран от #18
18:06 29.11.2019
17 Бай хой
До коментар #13 от "Borislav Popov":
Съско мчи той ту144 излетя доста преди конкорда ра. Да не би руснаците да са го краднали от бъдещето? Малей ако както твърдиш имат машина на бъдещето Ко ши стани. Ама има резон. Виж как само за няколко месеца проумяха истината. А на франсетата им трябваха години и стотици жертви. Същото май бе и със совалките. Умните и интелигентните знаят кога да се откажат. А говедата си изпотрепаха цвета на нацията. Хувър кръволока ряпа да яде.Коментиран от #19, #24
18:14 29.11.2019
18 Бай хой
До коментар #16 от "onq s konq":
На практика се оказа че мериканците все още имат само вълна на г@зо. Дано не излезе тотален провал като фи117-119-22-35... Наистина от сърце им желая успех на мериканците. Дано този път не се провалят. Че май ще са нужни и нужници на самолета.Коментиран от #21
18:18 29.11.2019
19 SS14
До коментар #17 от "Бай хой":
Виж,ясно е,че си руска слуга,ама поне бъди малко обективен или поне се ограмоти малко преди да се правиш на оборотен в коментарите.ТУ-144 е абсолютно копие на Конкорд и единствената причина да го има въпросното руско хвърчило е ЗАРАДИ Кондкорд.Пуснат е по-рано единственото защото по това време запада и СССР са си мерили сещаш се кое :)Коментиран от #22, #23, #25
18:27 29.11.2019
20 SS14
Коментиран от #26
18:28 29.11.2019
21 SS14
До коментар #18 от "Бай хой":
Между другото именно заради неадекватната работа и копиране на руснаците и бързото представяне пред света ТУ-144 е пълен провал.18:33 29.11.2019
22 Бай хой
До коментар #19 от "SS14":
Господин Садък сладък 14, това абсолютно копие е само в главите на простолюдието. Вярно има крила. Вярно има и опашка. Вярно конструирани са за свръхзвуков полет. Но приликите са до там. Конкорда си намираше по-богати клиенти и затова работи по-дълго и то пак на загуба. Възможностите на ту144 са по-големи но руснаците постъпиха пи-умно като се отказаха навреме. Не си заслужава спестеното време към цената. Дори и за западните бизнесмени които печелели милиони. Някакво дете ли си че разсъждаваш така малоумно?18:36 29.11.2019
23 Бай хой
До коментар #19 от "SS14":
Характеристики на Ту-144Д:екипаж – 3
емкост – 120 – 140 пътници, но обикновено 70~80
дължина – 65,50 m
височина – 10,50 m
празна маса – 85 000 kg
пределна излетна маса – 180 000 kg
силова установка – четири турбовентилаторни двигателя с форсаж тип Колесов РД-36-51
излетна мощност с форсаж – 200 kN
пределна експлоатационна скорост – 2,35 Мах
пределна постигната скорост – 2500 km/h, 1550 mph
типова експлоатационна скорост – Mach 2,16
таван – 18 000 m
обсег – 6500 km
скороподемност – 3000 m/min
масово разпределение по крилото – 410,96 kg/m²
аеродинамично качество – 0,44
18:37 29.11.2019
24 Borislav Popov
До коментар #17 от "Бай хой":
А бе, съсльооооо, а бе няма как пилето да литне по рано от майка си бе, литнал ти е на теб акъла в небето и там е останал. Идиот !Коментиран от #27
18:38 29.11.2019
25 Бай хой
До коментар #19 от "SS14":
ето и данните на конкорда Дължина62,10 m
Размах на крилете
25,50 m
Площ на крилете
385,20 m²
Височина
11,4 m
Тегло (празен)
78 700 kg
Тегло (пълен)
185 066 kg
Двигател
4 Rolls-Royce/Snecma Olympus 593 Mk 610
Максимална
скорост
2179 km/h
Коментиран от #29, #31
18:40 29.11.2019
26 Бай хой
До коментар #20 от "SS14":
Не си прав господин Садък Садък 14. Излез от село и прочети колко и какви самолети се произвеждат в Русия. Това което ви информират в НПО не е истина и е предназначено за дебили.18:46 29.11.2019
27 Бай хой
До коментар #24 от "Borislav Popov":
А дойде ли най после на моята. Ту144 първи полет - 31 декември 1968 г. Конкорд първи полет 02 март 1969г. А хамериканския още не е излетял.Коментиран от #33, #35
18:50 29.11.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бесен Язовец
До коментар #25 от "Бай хой":
Фъфльооооо, Конкорд просъществува 27 години, а вашо руско фърчило-копие, просъществува само 6 месеца ! Та, кой проект викаш е по успешен, Конкорд или Ту -144, питам аз руската подлога и отговор от нея не искам..)18:57 29.11.2019
30 1944
До коментар #1 от "Ха ха ха ха ха ха ха":
руснак самовар не е измислил вие за машини се размечтахте19:02 29.11.2019
31 гост
До коментар #25 от "Бай хой":
Абе много пъти ти казвах че си хой сплескан, ама чак пък такъв скъсан капутник да си...а що не казваш че реалната причина да се приземи Конкордчик е преразхода на моливи, тефтери и шлемофони, раздавани на пасажерите, които на полет са били двама трима само...а? А с тефтерите и моливите са общували със стюардите, поради безобразно високото ниво на шум в пътническия салон. А и какво стана на салона-изложение на летище Бурже 1973г...дори не споменавам за тройно по-високия разход на гориво и многократните опити на каскетите да откраднат системата Лукас...по тая причина са му били необходими две дозареждания за да измине същото разстояние като ''Конкорд''..та затова не е изкарал и една година в експлоатация.А май почти идентична е съдбата на Буранчето, то пък, горкото в кои трънаци се въргаля и ръждясва из казахстанските топраци...19:06 29.11.2019
32 1944
До коментар #9 от "до Бай Хой":
любопитен факт , че френското разузнаване усеща крадливите руски издънкаджии от кгб и сменя част от чертежите с фалшиви. гениалната руска мисъл дълго се чеше по мазната тиква.19:06 29.11.2019
33 Borislav Popov
До коментар #27 от "Бай хой":
Само, че ти съсльо, говориш за първия изпитателен полет, който при Конкорд се е състоял, мнооого преди 2 март 1969 г, когато всъщност се състоял първият експлотационен полет на Конкорда ! Сети ли са за ко иде реч ? А първият експлотационен полет с пътници на Ту -то е бил през ноември 1977 г. и вече през юни 1978 година, след 6 месеца са ги спряли от полети. Така, че не се прави тук на луд за пенсия, а си опичай акъла, да не ти го опека аз, каскет с каскет такъв.19:07 29.11.2019
34 Гост
До коментар #3 от "jorj":
Ти па направо утрепа коня на оня...мухахахах...каскет и технологии, умрех от смех.А да ти е известно че рашастанците и досега нямат тяхна технология за добив на нефт,а...хахахахаа, технологии ...хахахаха....умрех от смех...драги ми смехурко....пак добре че навремето Хамър им направи фабрика за моливи, че и един молив не могат направи като хората досега...А за база на автомобилните им двигатели са ползвани немски прототипи от окрадените германски заводи след края на ВСВ...Коментиран от #55
19:14 29.11.2019
35 Borislav Popov
До коментар #27 от "Бай хой":
Конкорд е ьил експлоатиран от март 1969 до ноември 2003 година, а тойту недоразумение Ту-144 е било експлоатирано и е превозвало пътници, от !!! ноември !!! 1977 г. (тоест цели 8 години по късно) до юни 1978 г. или цели 6 месеца, срещу !!! 23 години на Конкорда. Тоест тойту Ту-144 се роди мъртво и всъщност само бе използвано от съветската пропагандна машина за пиар и реклама - Я ни вижте гнили западняци, какви самолети правим ние, пляс, пляс, педалитееее...)Коментиран от #38, #53
19:16 29.11.2019
36 Пуйчо
До коментар #13 от "Borislav Popov":
я кажи като как копието е с два месеца преди оригинала? и кой е тогава копието?Коментиран от #37
19:20 29.11.2019
37 да си знаеш
До коментар #36 от "Пуйчо":
Само с тоя ограничен въпрос показваш каква невежа си.Коментиран от #41
19:23 29.11.2019
38 гост
До коментар #35 от "Borislav Popov":
Публикувано във факти.бг: ...23 години на Конкорда... 34 г ..малко повече от 23..а и пътниците са пиели шампанско и са слушали музика по време на полета над океана, докато при Ту не си могъл да различиш кой е стюард, кой -пасажер и кой - танкист с тия шлемофони на главите ( то не че е имало и много пътници де , съотношението стюард-пътник е било 5 към 1 в полза на стюардите)....Коментиран от #39
19:25 29.11.2019
39 Borislav Popov
До коментар #38 от "гост":
Прав сте колега, объркал съм нещо сметките, ми ядоса ме този нагляр-лъжец - Бай Хой, от 12 кладенца вода е готов да донесе, само и само да докаже, че сестра му не е от онези...)Коментиран от #40, #43, #48
19:30 29.11.2019
40 гост
До коментар #39 от "Borislav Popov":
Ти пък какво му се връзваш на тоя капутник...не го ли виждаш че си е повреден още от рождението си...Коментиран от #42
19:34 29.11.2019
41 Пуйчо
До коментар #37 от "да си знаеш":
очевидно че си невежа, дори не знаеш от кой род е думата...но аз пак питам, възможно ли е копието да е преди оригинала? възможно ли е синът да е преди бащата, според вашата теория...19:38 29.11.2019
42 Borislav Popov
До коментар #40 от "гост":
Знам го аз този трол, но не мога да трая, когато така нагло лъже !Коментиран от #44, #54
19:38 29.11.2019
43 Иван Грозни
До коментар #39 от "Borislav Popov":
Не му се връзвай, човека жали по годините, когато като ерген го е раздавал баровец на село с гумените галоши и ВЕФ-чето на рамо...а е събирал комшиите в петък да гледат руска програма на ''Електрона''..оня, ламповия туч , дето работи два дни в годината и се събират от цялата махала мъжете да го занесат на сервиз...хахаха19:43 29.11.2019
44 чети
До коментар #42 от "Borislav Popov":
ако можеш -Въпреки повърхностното сходство, между Ту-144 и Конкорд има много значителни различия в: конструктивната схема; системите за центроване, управление и водене на полета, и особено в силовата установка (двигателите и техните уредби). Последните разлики са определящи за сравнителното представяне и евентуалната съдба на двата самолета.Конструктивната схема на Ту-144, макар сходна на тази на Конкорд, съдържа важна разлика -- двигателите са по-близо до надлъжната ос на самолета. Разположението им се променя с вариантите, като цялото време стремежът е да се разположат възможно по-далеч от надлъжната ос на самолета. На първия проект от 1965 г. четирите двигателя са в обща мотогондола под тялото на самолета. Двигателите на първия летящ образец от 1968 г. са леко изместени встрани от надлъжната ос и монтирани в сдвоени гондоли. В разработения вариант от 1973 г. двигателите са в сдвоени гондоли, разположени под корена на крилото.
Коментиран от #47, #49
19:43 29.11.2019
45 чети още
Коментиран от #72
19:45 29.11.2019
46 гост
Коментиран от #50
19:46 29.11.2019
47 гост
До коментар #44 от "чети":
То е ясно че си ''копнал'' статията от Уикито, ама що не си я пуснал цялата, щото има доста интересни факти...а дали е пръв или не е няма никакво значение, качествата си проличават при експлоатацията..я кажи, отворко, колко са превозените пътници и товари от единия и от другия, само това ''копни'' отнякъде и приключваме спора...а концепции и контрацепции -колкото искаш...ми те и ''Жигулката'' и ''БМВ'' са автомобили ама като концепция -разликата е огромна...20:02 29.11.2019
48 Хроникьорчето
До коментар #39 от "Borislav Popov":
Просто си " хиперзвуков " виртуоз с IQ 0,001 и нямаше как да не си свирил фалшиво под тази новина ! 😂 Свирчо , на теб какво ли не ти е объркано - като почнеш от ориентацията , та стигнеш до сетивните органи 😂 .. както казваше един колега „ внимавай да не те удари някоя светкавица , преди да чуеш гръм ” , защото обикновено става така , а не обратното 😂😂😂Коментиран от #52
20:02 29.11.2019
49 Гост
До коментар #44 от "чети":
Публикувано във факти.бг: Последните разлики са определящи за сравнителното представяне и евентуалната съдба на двата самолета- я виж ти къде е било заровено кучетооо...И каква е съдбата на двата самолета.Точно по тези разлики май рашките се дънят, а , какво ще кажеш...къде са 30 години експлоатация, къде са 6 месеца...Даже и каскетите си признаха че е едно недоразумение ''Конкордчик''( между другото точно рашките са му дали тоя прякор)Чудно, защо ли франсетата на са кръстили КОНКОРД- Белия лебед например20:10 29.11.2019
50 999
До коментар #46 от "гост":
Е и какво като е БИЛ първи. От толкова мераци все да са първи, нищо свястно не направиха, освен оръжия.То и затова фалира съветския свинарник, че и другите повлече със себе си, та още няма оправия.20:25 29.11.2019
51 Спиро
До коментар #3 от "jorj":
Кое е руска технология??20:29 29.11.2019
52 Borislav Popov
До коментар #48 от "Хроникьорчето":
Не те знам, аз теб глупи, какви гръмотевици са те удряли и какви светкавици са ти пресветнали в новина за Нов модел хиперзвуков самолет ?? Бегай да си пиеш млекото и си лягай, че късно стана вече за теб, моето момченце, ще ти се кара мамчето.20:32 29.11.2019
53 Геро
До коментар #35 от "Borislav Popov":
То като се замисли човек и идеята им да се направи Буран е същата. “И ние можем да направи совалка”. Много пари на вятъра. Един полет и толкова.Купувам си Мерцедес, отивам веднъж на пазар с него и после в моргата...
Коментиран от #56
20:36 29.11.2019
54 Бай хой
До коментар #42 от "Borislav Popov":
Дъски ето ти и датите от кога до кога се експлоатира Конкорд.Излита за пръв път на 2 март 1969 г. Използван е от авиокомпаниите British Airways и Air France от 21 януари 1976 до 24 октомври 2003 г. Всяка от компаниите е имала по 7 самолета. За 27 години редовни и чартърни полети са превозени повече от 3 милиона пътници[2], общо самолетите са пролетели 243 845 часа. Последният „прощален“ полет е на 26 ноември 2003 г.
Виждаш ли се каква си маруля заблудена. И да не лъжеш повече че ти порасна поялника.
Коментиран от #57, #59
20:42 29.11.2019
55 проста соросня
До коментар #34 от "Гост":
Ама си прост баце. То руснаците нефта го вадят с кофи от герана !!!Коментиран от #58
20:43 29.11.2019
56 Бай хой
До коментар #53 от "Геро":
Гергано а по добре ли е да се правим на това което не сме докато изтрепем суматоха народ. Като краварите например. Да ти напомням ли какво се случи с Колумбия и чалинджър. От калпавите им сглобки.20:48 29.11.2019
57 гост
До коментар #54 от "Бай хой":
Хахахаха...я дай сега да сравним с ТУ-144..колко пътника и колко товари...нали си по статистиките и обичаш да сравняваш...А се отказаха пияниците когато изтрепаха сума народ на Бурже -73...колко ли щяха да утепат, ако летяха колкото ''Конкорд''...Коментиран от #60
21:02 29.11.2019
58 Гост
До коментар #55 от "проста соросня":
Айде па ти у лево бе, цървул, достатъчно инфо има из нета...ходи си го търси..и търси руски източници...даже тръбите за газопроводите не могат още да направят, за това Путин предлага на Меркел суровинив срещу технологии21:08 29.11.2019
59 Borislav Popov
До коментар #54 от "Бай хой":
Добре деее, Бай Фуйчо, руското копие на Конкорд, колко милиона пътници превози за 6 месеца бе, айнщайн ? Защо за него не казваш нищо ? 6 месеца и 34 години експлотация, ко ша кайш ? Освен това пак Конкорда по рано от руското фърчило започва да превозвва пътници, а тези твои първи полети от 196 и незнам си коя година са открровенни руски пиар -лъжи, уж литнал в първи полет по рано, ама пътници започнал да превозва с 1 година по късно. Нерде Ямбол, нерде Стамбул ??Коментиран от #61
21:19 29.11.2019
60 Бай хой
До коментар #57 от "гост":
Това колко ли щели да утепят от вътре ли ти дойде? От детската градина ли си или само ума ти е толкова. Май не осъзнаваш как се излагаш. Преценили са хората че е опасен и са прекратили експлоатацията. За разлика от другите които за престиж са търпели загуби и логичното се случи. Няма успехи. Винаги са били на загуба. Надявали са се на нещо което не се е случило. Умните се отказват навреме.Коментиран от #63, #65
21:22 29.11.2019
61 Бай хой
До коментар #59 от "Borislav Popov":
Съско я кажи сега за 27 години колко гориво спестиха Конкорд и какви печалби реализираха? Тотален провал и то скъп и трагичен. Не е гордост да продължаваш една глупост макар да се е доказало че е неефективна и опасна. Понял гладкомозъчний троле? Не изпадай за пореден път в жалка ситуация да се обясняваш.Коментиран от #62, #64, #66
21:28 29.11.2019
62 Borislav Popov
До коментар #61 от "Бай хой":
Аааа, ти така ди извъртя сега работата ? Виж, какво съсльо, колко гориво са спестили и какви печалби са реализирали, това си тяхна работа, но щом са го експлоатирали толкова време, значи са имали печалби, защото на Запад никой няма да остави непечеливш проект,да работи толкова години. Сети ли са анщайн ? А ти мега ми кажи, тогава, той21:38 29.11.2019
63 гост
До коментар #60 от "Бай хой":
Мак-Мук..стига си въртял опашка ами говори с цифри. С цифри, троле...точно мин .съвет на СССР спира от експлоатация Ту-144 след 15 години разсипия по този проект и сами си признават че е един огромен провал.Разбирам да е направен един или два броя от самолета колкото да направят рекорда,ама ватниците са направили цели 16 парчета , за да направят 5-6 курса до Алма-Ата...искаш да кажеш че това не е провал ли, и то грандиозен след като и те си го признават даже.А Конкорда също не е бил безпроблемен, но все пак е оцелял като работно конче 30 години и е превозил милиони пътници...та поне донякъде е оправдано съществуването му.А и много добре знаеш по каква причина стана катастрофата с него и че бе спрян най-вече по финансови причини , а не по технически..така че --ес назад.Коментиран от #68
21:45 29.11.2019
64 Borislav Popov
До коментар #61 от "Бай хой":
А ти сега ми кажи тогава, затова ли тойти казмуристанци го спряха от експлоатация, да пестят гориво ли ?? Егаааси случая толкова години работа, крадене на технологии, производтво, ала бала, вижте ни какви самолети можем да правим и за какво !? Само 6 месеца да превозват пътници ? Толкова време им трябваше на тойти руслямци, за да разберат, че проекта им е нерентабилен, по рано не можаха ли да си направят изчисленията ?? Изглежда толквова им е бил акъла, то заради такива руски анщайни и рухна СССР-то, ся тойта Рашка с прашка и тя на там отива.Коментиран от #67
21:46 29.11.2019
65 и едно уточнение
До коментар #60 от "Бай хой":
Публикувано във факти.бг: е направен един или два броя от самолета колкото да направят рекорда,ама ватниците са направили цели 16 парчета...вместо ''направе'' или ''направили'' да се чете навсякъде '' сделкали''21:55 29.11.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Ххх
До коментар #64 от "Borislav Popov":
Ами каскет хората акъл имат и нещата ги преценяват за 6 месеца. Пък "умници" като тебе цял живот ще чакат рухването на Рашката и акъла няма да им дойде, напротив, все повече ще изветрява.Коментиран от #69, #71
22:54 29.11.2019
68 Бай хой
До коментар #63 от "гост":
Що не си пиеш хапчетата та да не се пениш. Някъде да съм казал че не е провал? Няколко пъти писах че са се отказали от проекта. Едни успяват в едно други в друго. А Конкорд тоже е провал. Икономически и технически. Покривали са загубите с държавни субсидии и за сметка на другите авиолинии. Прочети сега последната статия и коментирай там колко са изостанали и некадърни са руснаците.23:14 29.11.2019
69 Borislav Popov
До коментар #67 от "Ххх":
Ми тя си е рухнала отдавна бе, каскет и ти си рухнал умствено заедно с нея. Съдраха им дупеата на тойти рушняци от санкции, гък даже не могат да кажат. Доживяхме, да тръгнат великоросите по запада, да плачат да им отменят санкциите, защо не рекат на великия Путен да им ги отмени !? https://fakti.bg/technozone/427951-rabotnici-ot-gaz-otivat-da-protestirat-v-germania-sreshtu-sankciiteКоментиран от #70
23:33 29.11.2019
70 гост
До коментар #69 от "Borislav Popov":
Мани го че сън нема да го фане тоя лешпер...ще почне да ни убеждава че не е верно, точно обратното-работниците от VW протестират на Красная , щото им спрели дневните дажби самогон и им орязали часовете следобеден сън...23:40 29.11.2019
71 гост
До коментар #67 от "Ххх":
Грешка-преценявали са цели 15 години и са произвели 16 самолета, от които са работили само 1, най-много два за около 6-7 месеца ...останалото е отишло за скраб..и тия самолети са стрували маса пари, хвърлени на вятъра, само и само да са първи..е добре, първи са ..в тъпоумието..и какво от това...А за Буран колко пари потрошиха и не можаха да станат първи.А да, приземиха го автоматично, с един метър само отклонение и после го паркираха дистанционно директно в трънаците, и за колко още дивотии, чет нямат...затова фалира свинарника, за какво друго мислиш ..че и нас повлякоха със себе си.23:55 29.11.2019
72 Чети бе ако можеш
До коментар #45 от "чети още":
Първият полет на самолета е през 1969 г. Той е най-сигурният пътнически самолет до единствената му катастрофа през 2000 г., ако се оценява броят на загинали пътници спрямо изминатото разстояние...СТАВА ДУМА ЗА ,,КОНКОРД'', ДА НЕ СИ ПОМИСЛИ НЯКОЙ ЧЕ Е ЗА ТУтко...справка-Уикипедия..да ми говори кой каквото ще....айде каскетите по наровете, че утре БАМ ви чака. п.п.-Това е единствения пътнически самолет, догонвал залеза на слънцето...и друг досега все още не го може тоя номер....а и май искат да възобновят полетите. И сега един въпрос--А от ТУ какво остана ,може би някой и друг чертеж събира прахоляка някъде...ааа, да...и концепцията май или пък беше контрацепцията02:20 30.11.2019
73 до Borislav Popov
14:43 01.12.2019
74 хих хиххи
Евала!
20:58 01.12.2019
75 Ташунко Сапа
22:15 17.12.2019
76 Този коментар е премахнат от модератор.