11 Декември, 2021 06:00 75 506 237

Учени: "Години наред данни за ромската ДНК са били манипулирани"

• роми-
  • фрайбург-
  • днк-
  • германия-
  • ром-
  • генетичен материал-
  • проби-
  • днк проби-
  • българия

Години наред в научните публикации за ромската ДНК са били допускани груби грешки

Учени: "Години наред данни за ромската ДНК са били манипулирани" - 1

"България, в средата на 1990-те години. Учени започват проект, за който искат да съберат възможно най-голям брой генетични данни от ромското население. По онова време много от ромите в България са живеели в изолирани общности, в които са се женели помежду си." Така започва обширна статия на Йоахим Буде в "Дойчландфунк" за манипулирани генетични изследвания за ромите. По темата авторът е разговарял с Вероника Липхард от университета във Фрайбург, която заедно със своя научен екип е изследвала над 450 публикации от последните 100 години, свързани с генетични данни за ромите.

Пред журналиста тя посочва, че през 2014 година българските учени са написали, че за целите на своя проект успели да убедят 97% от жителите на тези затворени ромски общности да дадат ДНК-проби. "Това е невероятно много, просто впечатляващо. И въз основа на тези данни след това са се появили десетки научни публикации, които е трябвало да покажат, че ромите са резервоар на точно определени - генетично обусловени - болести."

Ромският произход: хомогенна група от Индия?

Освен медицинските въпроси, интерес събуждат и въпросите за произхода на ромите. От края на 18 век лингвисти и страноведи създават един образ на ромите като хомогенна група, която е мигрирала от Индия и се е заселила в Европа. Българските учени-генетици комбинират своите резултати с данни от изолирани ромски групи от други европейски страни. Техните публикации потвърждават образа на ромите като хомогенна група. Поне на пръв поглед, посочва германският журналист и цитира Вероника Липхард, която пояснява следното: "Там пише например, че всички европейски роми произхождат от пет малки основни популации, чиито корени се намират в Индия. А определени генетични варианти, установени във въпросните малки затворени общности, след това просто по презумпция се пренасят като валидни и за всички останали европейски роми. Поради което на европейските роми като цяло се лепва характеристиката "група с висок генетичен риск"."

Ромите като въображаема общност

В повечето региони на Европа обаче ромите не живеят в такива изолирани общности. Българските генетици следователно възприемат една печално известна мисловна традиция, довеждайки я до крайност, казва Вероника Липхард. "Но в случая става дума за нещо имагинерно или както казват историците - Imagined Community, т.е. въображаема общност: тя е такава не в собствените си очи, а само в очите на останалите. В действителност всички европейски държави наричат роми много повече хора, отколкото самите роми биха определели като такива. И всеки опит тази група да бъде поставена под някакъв общ знаменател, е обречен на неуспех. Никъде досега не съм успяла да намеря този общ знаменател", казва Липхард. Въпреки това някои учени продължават да го търсят. А когато подборът на участниците в един анализ не им е харесвал, те просто са разкрасявали самия анализ.

"Така например при лабораторните анализи учените често откриват, че някой, който е твърдял, че неговите баби и дядовци са били роми, очевидно не е казал истината. Но въпросните проби после чисто и просто се отстраняват от подборката, защото изглеждат прекалено европейски", посочва Вероника Липхард.

"Изследвания с недопустими обобщения"

А от всичко това следва, че резултатите от подобни изследвания поначало са често изкривени и съдържат недопустими обобщения, пише авторът на статията в "Дойчландфунк". "Това е все едно да кажете например, че щом жителите на алпийските села в Швейцария страдат от всевъзможни генетични заболявания, следователно те се отнасят и до цялото население на Швейцария", казва пред него изследователката от Фрайбург.

В много от публикациите, анализирани от научния екип от университета във Фрайбург, се крие и допълнителен етичен проблем: в наши дни учените са длъжни да представят конкретни доказателства, че участниците в техните изследвания са дали съгласие техните генетични данни да се използват за научни цели. Подобна документация липсва в много от ромските изследвания. "През 1980-те години са били правени дори проучвания сред затворниците и никой не може да твърди, че тези хора доброволно са дали информирано съгласие за участие в подобни проекти", посочва Вероника Липхард.

Автор: Йоахим Буде (Дойчландфунк)

• 1 rusnak

Дойче професор да говори за роми ми звучи някак дежаву.

• 2 Стрелата

Вие си гледайте рязани те каляски те щте ви върнат чистата нация. Дойчовци. Спукаха ва пакитата араби всякви други папуази.
  • 3 Брабинеца

За ромите незнам, но тсиганите си живеят в общности, та си правят джамбурета, сватби и кланета.
    Да, някои от тях правят опити за интеграция, които принципно са неуспешни поради ДНКто им и тсиганите, които почват да вършат.
    Самите те определят свършената от тях работа като "тсиганска"
  • 4 Симеон Станоев

Можете да изследвате гените на ромите от България, например в Дортмунд..имате ги хиляди... Те се правят на българите, но ее са и не могат да бъдат. Българският паспорт е гражданство. По-истинската дума е "поданство". За да си българин, родният ти език трябва да е български, а техният е или турски, или някой ромски диалект. Името нямама значение - всичките от тях с официални български имена имат истински други!! Няма ли кой да отвори очите на Дойче Веле или тя се прави на ударена зарада политиката си??
  • 5 Много важно

Дали доброволно са дали съгласие или не. Това да ви е проблема.

• 9 Антимилиционер

Аз и моите братя и биричеди сме си халф индийци, халф мангости
  • 10 348т8

Виктория сигур е на 22 с хомо мустачки и заплата към някое меркелско нпо. Предателка в собствената си родина, с глупави изводи от безспорни в едно изследвания: когнитивния капацитет и здравния статус на тези групи са ниски.

• 14 Qqq

До коментар #13 от "Romesku":

Значи си български циганин.

• 15 Данчо

Не разбрах - изследвани над 450 публикации в света относно генетични данни за ромите, установени са нередности от днешна гледна точка (напр. липса на информирано съгласие), но пак България е в устата на ДВ-пропагандистите!

• 17 гошо

альоу, вкисналото зеуе, за вашите успехи в генетиката знаем! и още - защо не си изследвате и коментирате общностите на ваша територия? добре е да знаете генома на тия, които ще ви сменят.
  • 18 Химлер

На генички ще ми станете.

• 21 Фактъ

Бе хай , ромовете са си баш сигани .

• 23 Миро

До коментар #13 от "Romesku":

Интересен казус. Такъв си какъвто ти се определиш сам. Това което искаш ти . Слушай сърцето си.

• 24 Не се

До коментар #15 от "Данчо":

мъчи над този казус. Там повечето са силно облъчени и толерастни. Бита карта са. Ако бяха нормални, нямаше да допуснат да им натресат толкова дупещи се академици, които направо издевателстват над тях, а те търпят и умуват за глупости. Например в Манхайм, ченгенета от България, отнеха бизнеса с проституция от турската мафия. Такива "културни" изменения стават там. Както е тръгнало, немците ще живеяг в гета, извън които ще властва законът на Жунглата. Но както казват : Когато Господ реши да накаже някой, първо му отнема ума. Нека си либерастват на воля, щом такива са им ценностите.

• 25 Танев

Общи нападки срещу Българските учени. Основното различие е в ДНК хаплогрупите. Основната мъжка хаплогрупа при Ромите е "Н" хаш - 55 до 60 процента. Има Роми с други хаплогрупи и те са резултат от смесването с други народи при преселението си или по битови причини.
  • 26 Намерил

До коментар #20 от "Грък":

кой да го рекне. На бас, че ако сложиш снимка на грък и циганин една до друга, не можеш да кажеш кой какъв е. Като две капки вода сте.

Расизма бил дълноко влоренен и до днес. Не бих се съгласили със заглавието. Бивяли сме в 50 години на миналият век с арменка и ром месар. Те живееха на квартира и бяха си осиновили лейля дъщеричка. Тя арменката гледаше на карти и не работеше никъде. Смееше се на майка ми. Аз ги лъжа, те ми вярват и алтън жълтица във водата ми пускат. Добри хора бяха, дори приятелка арменката, весела жена, а али циганина много работеше и рядко го виждахме у дома. Др случай с Айтен циганката. Биеше в училище всички деца, всички бягаха от нея да не ги набие. Вечно у тях, но ме бе гнус да ям у тях. Дели и викаха. Сега и новите от балкана, селата, нищо против тях но преди 3 г нямаха навици, всичко изхвърляха през терасата, викат от прозорците, елементарни неща не знаят, много лъжат, нищо против тях, но е редно да спазват както българите. Да затварят асансьора, а не със сила да удрят при затваряне, много са нещата, или така им е, утре ще избягат от квартирата и да му мислят на 8 етаж хората без асансьор, а и уринираха тяхните в асансьора. Имат си защитници ромите, тартории кой можа избяга и отиде в големия град, а там мръсотия в жилищата на българи. Навън наконтени, а вътре мирише на умрели мишки. Съвкупни са нещата. Предпочитам чистотата. Тя е здраве.

• 29 Кико

До коментар #16 от "Пенди":

Добре е да знаете, че тази версия в казана за сапун не е истинска и никога не се е практикувала през ВСВ, това са провакативни писания между съюзници за обявят повече страни война на Германия, а в частност по въпроса Китай. Там са били отправени съобщения в "обвинения" за казаното от Вас. На практика просто Лъжа.

• 31 Я си гледайте вашите ц&гани, Гнойче зеле

нашите и без това са ви на гости у Гейманията, ако толкова много са си мили, товарете ги в самолети и ги прибирайте всичките!

• 32 падналия ангел

Дойчланчовците май забравиха какви ДНК "изследвания" им правиха на виолетовите по времето на чичко Адолф! Шведите ги стерилизираха и след ВСВ! То бива лицемерие ама, тяхното е наглост!

• 35 Калъчева

В Европа смениха наименованията на тоя етнос с пиратската напитка ром. А тия сами искат и сами се наричат цигани. Защо ги мъчите хората да им налагате възродителен процес?! Европааа, вас ви питат?

Тия горе на снимката са като нашите. По цял ден в студ и топло с бебета, израстнаха им по улицата, на сканейките срещу автогарата. Просят и никой не им дава, а вечер на таксито, или безплатно ги катат. Такситата щулят яко на спирките споделят турците чакащи автобус прибирайки се уморени от работа.. И сега що няма както при живково автобуси да извозва работниците у домовете. Има много неща важни за рвшаване. Циганина не моцеш го промени, ако не иска да се промени, нямам предвид интелигентните цигани. От балкана дето но и от тях има добри, а не дели. На бг и трябват роми, цигани да им вършат черната работа. Замениха туржите, а другите българите. Искат си с право 2 групи държава, депутати, партия. Дайте им я, да има мир и рахат/спокойствие.

• 38 Ще има и още

До коментар #1 от "rusnak":

Много лицемерна нечистоплътност е възможно да стои зад тази публикация. Защо ? Ами защото никой не е чувал за подобни изследвания в България, докато точно обратното - от българи, работещи в немски университети съм чувал , че са водели подобни генетични изследвания, и да - имало е някои необясними, а от там и политнекоректни резултати. Поради което нещата не се оповестяват. Не изключвам в случая публикацията да цели инициатива за проверка за подобни изследвания като се пише за несъществуващи такива в удобната за целта България. В подкрепа посочвам коментара, че в сайта на университета няма такъв "професор"т.е. не се знае кой стои реално зад тази публикация и какво всъщност се цели.

• 39 Гдр

След 50 години немските учени Чок Гюзел и Баш Левент ще правят проучване как се е появило странното име Ханс. Ще стигнат до заключение ,че е умалително на Хасан.

• 40 DW=пропаганда

Съд и затвор за всички, които работят за тази манипулативна пропагандна сороска антибългарска организация DW
  • 41 Радко Младич

До коментар #8 от "666":

Ми иди си вземи земя и животни и излез от панелката бре момко. Бъди различен. Стани овчар.

• 43 Най ме е яд

Като почна да чета някоя статия и накрая се сетя да я видя кой я е написал.
    Дойче веле е най манипулативната и най антибългарска медия у нас.
    Чудя се дали това е политика на Германия към нас.
    Жалко ако е така.
  • 44 kolqn

Братя българи чета тук и се дивя. В 21 век живеем а разсъждения на пещерняци. И със сигурност никой от тук по долу коментиралите не е излизал по далече от Мало бучино или Долно нанагорнище. Ако си човек си човек ако си боклук и българин и турчин и немец да си все си боклук. Умните хора ценят човека. Ама да обяснявам тука и да ви ограмотявам сигурно няма нужда, надали ще разберете. Знаете ли защо една Америка е велика? Защото и черния и. Жълтия когато за свири измисленият им химн стават и с ръка на сърцето и гордост в очите пеят и няма значение гени мени и Днк... А вие тук демек сите чисти българи и голяма работа когато за свири химни сигурно се оглеждат като гърмяни и се чудите на къде да гледате "Чисти българи")))) затова сме на този хал няма гордост няма самосъзнание а само махленски идиотизм превърнат в Бг гордост. Бях в Италия имаше един идиот казваше на всички ама аз съм българин не съм като другите, ама и двете му ръце никнеха не от където трябва и хората го гледаха странно защото той искаше да го уважават за тази му "способност)

• 45 Джанго

Най примерното европейско племе.
  • 46 Гост9

Глупости, за да говори някой, следва да събере генетичен материал, изследва и обори посочените констатации, а не да слвоблюдства.

• 48 Е дин

Само да добавя, че не разбрах добре смисъла на статията на Дойче веле, освен традиционната антибългарска насоченост.
  • 49 Полиция

Проблем при циганите, е че са изнасилвачи.

• 50 Covid 21

Значи за едни неща сме принудени да се доверяваме на науката, а за други това е недопустимо... поредният двоен стандарт с произход Германия! Най-вече DW. Докога така?
  • 51 Е дин

И защо изтрихте коментара ми 47? Проверихте ли дали това не са научно доказани исторически факти? Жалки сте.
  • 52 Дядя

До коментар #13 от "Romesku":

Май не си от поколението, когато на индийски филми аудиторията в салона беше само мургава,ели пък на Слона моя приятел! После в маалата година се носиха музикални възклицания от рода-"Рамо, Рамоооо друже мооой". Сега ще се изкарате първи братчеди на митичния Ашина!

• 54 ДаЗдраПерМа

2017г руски медии писаха че чужди фирми събират биоматериал от руските болници. По поръчка на Пентагона фирма е изнесла 250литра кръв на онкоболни но основния интерес е към течности в сухожилия и остатъчни тъкани след операции. Много е важно от каква географска точка са получени образците и да са строго от руски етнос.

• 55 Абе

До коментар #49 от "Полиция":

Проблемите при циганите са много. Основният е, че са подчовеци, от него идват и всички останали.

• 56 Сремежливата

До коментар #6 от "истина е":

И вие не знаете какви сте защо ли защото биха пра дедитеви в турско робство него забравяйте несе правете на чисти България.

Коментиран от #62, #66, #142

• 58 Доко

Вероника по добре на напише д-р Менгеле, какво казва по въпроса?

• 59 Аре нема нужда

Циганите миришат и са прости.

• 63 Дойчо Велевци

Говорете за Хитлер. От от цигани не разбирате.Чак пък роми.
  • 64 Мирослав

Типична статия в стил "Дойче Веле". Заглавието няма нищо общо с текста (дори си е чиста лъжа), текстът се състои от отделни, несвързани логически помежду си части, изложените аргументи нямат нищо общо с основното твърдение в статията. За сметка на това статията е пълна с вой колко онеправдани са ромите и как всички искат да ги прецакат. Медиите нека си направят рубрика "Либерастия" и там да си слагат подобни статии. По този начин нормалните хора ще пропускат подобни словесни повръщни.
  • 65 Да приберат

До коментар #31 от "Я си гледайте вашите ц&гани, Гнойче зеле":

И българите пияници.Това са 50 процента от населението на България.Значи ще останат.Старци и деца.Много злоба....

• 66 А ти душа,

До коментар #56 от "Сремежливата":

от кой етнос точнУ бешИ?
  • 67 Боб

Малцинствата в една държава са индикатор как живее народа. Малцинствата са като канарчетата ползвани в мините... А бие в България гледаме да уморим канарчето.. не му мястото там.. не копае... Никой не го интересува че това канарче не изисква никаква грижа, а ако има изтичане на газ миньорите ще умрат и само канарчето може да ги предупреди и да им даде шанс да се спасят
  • 68 Под човек

До коментар #55 от "Абе":

Си ти не може да казваш на хората под човек.Циганите са създадени от Бога .Както и ти.Ето те не се мият.Ти пък си злобар.На ицката баща му си знае защо съществуваш.Когато човечеството трябва да сеотсее ....срази злобица нали знаеш къде ще се озовеш.Много мина Малко остана.

• 69 Лелееееее

До коментар #14 от "Qqq":

Цигански Българин има ли.Оооо Чакай маса има има .Сичкото българин е пияница.Значи има Цигански Българин и много даже.

• 70 Затвор

Борисов направи хиляди джамий в България по нареждане на Ердоган.За да могат да изучават Турски език.
    Няма циганин на запъд да не знае турски.
    Окрадоха помощите с милиони на западняците и сега копуват Българска земя.
  • 71 Механик

Дойчевеле, я стига с глупостите! Я ми кажете по-добре, кога РОМИТЕ сами ще направят проучване за себе си и кога ще напишат резултатите в книга? Книгата да е написана с ромската азбука! Аз ще ви кажа кога- НИКОГА. Това е непотребно и паразитиращо в по-голямата си част племе. Вашият спонсор, Сорос ни го насажда по някакви причини, но това не означава, че глупостите които пишете по темата са верни.

• 72 глоги

"България в средата на 90-те години на миналия век."
  • 73 глоги

Всички европейски роми произхождат от пет малки основни популации, чиито корени се намират в Индия. ТАКА Е. СИТЕ СЫГАНЕ СА ИНДУСИ.
  • 74 Кирчо Киртаков

Цигани ни прави не етническият ни произход, а делата ни. А относно твъденията, че изследванията са невалидни, е ясно едно. Щом не е немско изследване, значи е невалидно. Смешници и циркаджии.
  • 75 Госあ

Факти мислят да ни занимават само с пропаганда на швабите, явно. Поредната помия.
  • 76 Бобо

Само едно знам със СИГУРНОСТ, ромите са друг ВИД и нямот нищо общо с европейците!! А ако знаете колко МРАЗЯТ да работят, чак ги боли! Предпочитат да направят съпругата си проститутка или да крадат, но работа не! Познавам ги до болка - нищо не става от тия!!
  • 77 Абе

До коментар #68 от "Под човек":

Ангибу морков?
  • 78 ГОСТ

ДВ 100% пропаганда

Не се дразнете! Всеки има някакъв чар и недостатък.Просто сме различни като натюрел.
  • 80 Бобо

Абе ние може да сме циганска държава, но Германия усилено се превръща в Зоопарк! Негри, араби, роми, афжанистанци сичкото паплач е в Германистан, и само далавери без да работят!

• 81 ххбот

До коментар #68 от "Под човек":

Много мина до кое и малко остана до кога?Говориш като радикализирано зомби.
  • 82 go6ku

До коментар #38 от "Ще има и още":

Изследвания се правят още от 40-те години на миналия век. Дори имаше специално построени изследователски центрове - Аушвиц, Бухенвалд, Майданек....
  • 83 Ханс

На влака и за Индия.

• 85 Онзи

Ромската ДНК произлиза от мaймyна.

• 86 Axel

Какви точно генетични изследвания от преди 100 години са изучавали. Тя генетиката, била много древна наука!
  • 87 Истината е тази, че

Сиганите са преките наследници на траките.

• 88 Факти да се преименуват

Понеже ДВ си нямат сайт,Факти ги публикуват непрекъснато.Факти,защо не се преименувате на ДВ и всичко да е ясно.Непрекъснато ни навирате техни глупости и провокации.Ако искам да знам мнението им,ще си отворя техния сайт,няма нужда да препечатвате.Тези от ДВ се интересуват от п.е.д.е.р.а.с.и,г.е.й.о.в.е,траверси,тсигани,и всякаква друга паплач, която мен не ме интересува.Вижда се негативното им мнения за нас,българите,и не знам от какво е провокирано,но при това положение сте ми през оная работа,Дойчевелевци.

• 90 Колчо

Вероника Липхард да ги вземе всичките роми в къщата си и да ги изследва, колкото ще.
  • 91 Qqqq

До коментар #58 от "Доко":

За разлика от други псевдо биолози , лекари , генетици , каквито днес можеш да ги ринеш с лопати той поне е истински такъв и неговото мнение ще да е най точно
  • 92 Дойче

Дойче веле са к.а.п.у.т.и.

До коментар #87 от "Истината е тази, че":

Преки наследници на траките са милиони на Балканския полуостров. Най-много обаче са в централната му част - България!

Статия без начало и край - типично за Дойче зеле. Питайте чичко Адолф да ви светне за генетиката им.
  • 95 Б. М.

До коментар #42 от "777":

Сега е лесно. През комунизЪма обаче, имаше забрана за частни стопанства. Имаше ограничение за максимален брой животни в така наречените лични стопанства. Човека за онзи период говори. Сега вече има "пробив" в генната памет(знания) и връщането към селото ще бъде трудно.
  • 96 ами не е случайно явно

До коментар #93 от "1111":

Че точно в България има най-голяма концентрация на сиганин.

• 97 Б. М.

До коментар #44 от "kolqn":

Еееех, защо си затваряш очите за очевидни истини. Една от тях е, че ПРОИЗХОДА ИМА ЗНАЧЕНИЕ! Защо ли, например в бяганията НЯМА бели? Няма и жълти. И това е най - яркият пример.

• 100 Грульо

"Никъде досега не съм успяла да намеря този общ знаменател", казва Липхард."

Иди в Столипиново, бе Липхард, и ще го намериш тоз общ знаменател. :D

• 101 Атила

Г-бо Вероника Липхард .А вие как разбрахте за всичко това само с чете без изследване.Поне някой се постараха да си оправдаят заплатите.А от вас и вашия екип за Тея средства които са отделени от нашите данъци не виждам полза.И аз се опитвам да проумея как вашите 97%.са ваксинирани в някой страни,,но е факт..Само се питам защо не работите а четете.По лесно е нали.
  • 102 Атила

До коментар #100 от "Грульо":

Как ще го намери.Само с четене не става трябва и работа.А защо ли процентите са 97.Толкова е процента на учените обявени без принос..
  • 103 kirasirav

Ако реално се изследват всякакви такива ромове гените ще са абсолютна шарения ( принципно са се женили м/у тях, но го има това че много деца на други етноси са попадали при тях и са отгледани със циганско самосъзнание ). То и от турците в сегашна Турция със тюркски гени са едни 10-15%, повечето са си от покорените народи.
    От тези тръгнали от Индия - има някои и с индоевропейски гени (по светли от СЗ Индия ), но има и други много черни, почти като негри - те са от коренното индийско население покорено от арийците (то и сега да ги погледнеш са си същите ) - които са със разни азиатски гени.
    И още нещо - отдавна е установено и продължават да се изнасят факти, че хората не произлизат от точно определена прачовешка група - специално повечето европейци имат и някаква неандерталска ДНК.
    При азиатците пък присъства ДНК от Денисовия човек, като има няколко кръстосвания/смесвания кроманьонци с денисовци и отново тези със другите.
    Така че такива неща (политкоректни )за общ произход на всички хора не ги разправяйте, отдавна е опровергано официално. Просто с недомлъвки и под сурдинка, нещата не се афишират пред широката публика и се замитат доколкото може.
  • 104 Кремена

До коментар #80 от "Бобо":

В Швеция е същото.
  • 105 Атила

До коментар #31 от "Я си гледайте вашите ц&гани, Гнойче зеле":

Лично ще платя 5 билета.
  • 106 Четеш коментарите и се сещаш за

Радой Ралин : "Срещнали се на полянка, прабългарин и славянка ; цуни гуни, вади тури, народили чукундури. Хем крадливи, хем еб.иви, но най-вече завистливи ".

• 110 Ббб2

До коментар #24 от "Не се":

2050 година ,полицай спират автомобил ,проверяват шофьорската книжка.Единия се обръща към колегата си-Ахмед,виж какво странно име-Гюнтер??
  • 111 не е така

До коментар #96 от "ами не е случайно явно":

В Румъния има най-голяма концентрация, но ти очевидно изобщо не разбираш от тези неща!

• 112 Мелиха

Абе нещо много въздухарска тази статия. Някакъв журналист цитирал някакви медийни публикации относно някакви изследвания на неназовани учени от неназована организация някъде в България. Ако тръгнеш да проверяваш фактите няма за какво да се хванеш. Загуба на време е да се чете.
  • 113 Селянинът с кололото

Да го напишат с две думи, а не научно, не всички са цигани да могат да четат...

• 116 Мехмед

Тези на снимката са чисти българи. Българите са от ромски произход.

Коментиран от #117, #128, #156

• 117 Трол

До коментар #116 от "Мехмед":

Нито са чисти, нито са българи! По скоро приличат на преките наследници на племето Кайъ и Ертогрул!

• 118 Каквото почукало, такова се обадило !

С каквото ги замярваш ромите, със същото ти отвръщат и те .Колкото повече ги риташ и плюеш, толкова по-интензивно се свиват в черупките си.Злобата и омразата подхранват тази "черупка", която постепенно поглъща България.
  • 119 Мехмед

До коментар #117 от "Трол":

Тамгата на Кайъ е IYI, същата като на /пра/ българите.

• 120 ОСМАНЛИЯ

До коментар #117 от "Трол":

В края на 14 век, кат додах в България, потомците на тюрките прабългари ме посрещнаха със "Здравствуйте братушки ". Не се сблъсках с никаква съпротива ; даже ми помагаха да завладеем останалите Балкани.

• 121 Елена

Интересно от кога обществеността в Германия живо се вълнува от научни изследвания правени в България преди 40 години?
  • 122 Ам гъл

И Германция си търси Опитни Зайчета, но вече ги Намери. ЕС Опитни Зайчета на Фашистка Германия. За третия Опит смятат, че ще им се получи. Сега Оглупяла Германия реши, че няма сили да воюва и Реши да Подкупи и задължи 27 страни да Предадат Народите си. Е ще видим какво ще се Случи. To be continued.
  • 123 Прав си!

До коментар #27 от "Гост":

За ромове могат да говорят само учени от Куба или Ямайка - страните, които са основни производителки на ром. Тоя да се ограничи до шнапса!!!
  • 124 Алиса Б

Естествено... Обществена тайна е, че всички истински немци са всъщност роми. После идва Хитлер и набеждава тъмните арийци и евреите за непълноценни, а всъщност във вените на всеки истински немец тече чиста ромска кръв. То и в България се наблюдава сериозно избеляване на ромското население, макар злите езици да твърдят, че е в резултат на серии от трудови злополуки.

• 125 адолф

след години ще излезе доклад,че статистиката за смъртността от КОВИД е била манипулирана,но в момента стадото блее и поглъща всичко което медиите му подхвърлят
  • 126 Домакин

До коментар #27 от "Гост":

Започнахте обещаващо - с "ром" месар. Продължих да чета, очаквайки появата и на джин кравар...или поне на коняк дървар...Уви, уви ...Не Ви е силата в езоповия език...
  • 127 порнхъб

ако не сте пробвали чай с ром сега е момента,през зимата в студа е нещо много готино

• 128 Бай вую

До коментар #116 от "Мехмед":

Кюрдите ще ви оправят и ДНК то ще ви наместят

• 129 Патко Старич

До коментар #41 от "Радко Младич":

А братчеди - текили и бърбъни имаш ли? За един "дегустатор" питам?

• 132 Много злоба ли?

До коментар #65 от "Да приберат":

На -какеото си си постлал - на това ще легнеш! Замисли се (мисия невъзможна) защо няма подобно отношение нито към арменците, нито към каракачаните?!? Подсказка - НЕ е заради тена😉.
  • 133 КУНЦ КАМЕРЩАЙН

Първо - не се казва роми, а ци.гг гани. И второ - интересът на немски доктори и институти към цигааааа.ните, пък било то и в частност към тяхната генетика никога не е бил здравословен към обектите на изследванията. Манннн.гите да внимават щом тия пак се заинтересуваха.

• 135 Трол

До коментар #119 от "Мехмед":

Дамгата на племето Кайъ и рода Дуло е има на два от бойните шлемове на Осман Първи! Фамилия Дуло се среща и сега в Казахстан. Основополагащия и държавнотвшрчески род на България е Дуло, следват Вакил и Угаин и др. Но едните са дошли на Балканите през 7 в. а другите през 14 век. И разликите са станали от тук до "гьок"-а! Няма да ви изнасям лекции!

Нищо против, но знаят правата си, но не и задълженията си. Гена им го търсете по затворите. Действителен случай в съда по време на Тодор Живков, демек социализАма. Баба Мандица тръгнала с малките многобройни дечица или внучета й бяха да калайдисва тигани, тави и сие по селата. Докато старицата българка да си вземе нужната вещ или тава и през това време намират 2300 лева и ги открадват от старицата и така от село на село ги хващат и в Сливенският женски затвор ги осъждат всички. И от българите има. Но днешните елементарни неща не знаят, неуки, но на 30 г с 2 деца, на 15 г и др на 3,и нищо против, но да са далеч от вас. Ако са при вас едва ли ще издържите на техните навици. Говоря за едно семейство. Не ме интересуват. Много българки се женят от зор за тях, защото им носели пари. Много викат, пушат, таксита. Има и от тях трудолюбиви. Цепят дърва на феодала помак. Да са живи и здрави. Те не харесват старите българите. Но умират до 50 години. Все пак млади, но мързеливи. Мързела ги убива. Да ме извинят, но във всяко стадо си има мърша. А в дойче веле има журналистка от Hs, no смее ли да каже или не си ходи в родния град. Но там са интелигентни те. От балкана са зле всички, и бг помаци и ромите. Балкански хора. На запад ги вземете, обучете и ги върнете в Бг
  • 138 Анонимен

На снимката са готини и бог здраве да им дава. Весели празници и дпс да им купи коледни подараци колела, а на бабата храна.
  • 139 Хахаха

Дойче зеле още малко и ще ни вмени геноцида над евреите!
    Министерство на външните работи трябва да реагира оттро на тези немски лъжи

• 141 Анонимен

Няма роми, българи. Който има пари ще живее. Без значение вяра, раса, цвят. Всички сме хора на тоя свят. От тях има много вече заможни и децата им добре облечени, добри са, мъжете им по чужбина. Има ги всякакви, и от българи и роми. Не може всички да са пид един знаменател. Добри са моите приятели роми. Работеха в шивашки фирми, по чистотата. Ок са. Понякога те са много по ок от страна на бкп 80 г задръстеняци българи. Няма да забравя как едно младо ми се оплака, че откраднал 2 кокошки и лежал в затвора. Намерил златна гривна при отпадъците в джоба на палто хвърлено и се радваше. Има ги всякакви, но повечето са добри хора от ромите.

• 142 Едуард Петров-Едо

До коментар #56 от "Сремежливата":

Виж сега! ,,Духовното е несравнимо по важно от биологичното!" Точно тази Скъпоценна Вяра в Бога Отца и Господа Иисуса Христа на Българския Целокупен Древен Християнски Народ ни е държала далеч от Иноверците турци и други подобни етнически групи! Българите, които са били потурчвани, завинаги са се отдалечили от Българската Общност, като тъй наречените помаци например! През Безбожния Социализъм имаше опити да се неглижират Верските различия, но този опит на комунистическата държава се провали, завършвайки трагично с покръстването на етническите турци и последвалото отваряне на границата с Турция, при което няколко стотици хиляди турци заминаха за Турция! Малко от тях се върнаха! Общо взето Българският Християнски Народ е толерантен! Ние се радваме на нашите братя християни от другите етнически групи! Някои цигани са по българи от някои българи! БОГ ДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ! АМИН!

• 143 Янко

До коментар #127 от "порнхъб":

Сега когато ще си пия чая от къде да намеря ром да го поканя ?

• 144 Wolf

Абе то на снимката най малкия много меза на принц Чарлс ...той дане е осиновен от Ингилизите ...мищо чудно ами защо тогаз плуй по сина си че се жени за негритянка ...???
  • 145 Инко

До коментар #143 от "Янко":

Няма да се коркаш, ...почти адаш! Кат не намериш ром - каниш ракия или бренди ... то май едно и също... Ма мене ко питаш - най добре покани някое "Курвоазие";-)...

• 146 За снимката,

поне за снимката, да бяхте сложили на младия татко най вдясно в ръката вместо телефон - учебник, и едни очилца да му бяхте нахлузили ...не че щяхте да трогнете някого повече с тази ...басня, ама поне щяхте да ни разсмеете...
  • 147 Wolf

До коментар #124 от "Алиса Б":

По резус фактор Др.Дороти А. Мюлър доказа че голема част от гермени, литовци поляни..естони са наследнитци на Финийийтците вид Семитски мореплаватели обслужващи интересите на древен Египет . са един вид Еврейи.!!! ???
  • 148 Мехмед

До коментар #135 от "Трол":

Та вие нямате нищо общо с /пра/ българите - тюрки. Няма лингвистична, генетична и културна връзка между вас.
    Втората "българка" държава е дефакто куманска. Трите династии /Асеневци, Тертеровци и Шишмановци/ са кумански - тюркски. За Османската епоха е ясно. Етнонимът "българи" е краден от друг народ, Вие нямате нито история нито бъдеще. Така че не се хаби с излишни "лекции".

• 149 АМИН!

До коментар #142 от "Едуард Петров-Едо":

Ама турците НЕ бяха покръствани, а преименувани. То за българин да се кръсти си беше кажи-речи престъпление, пък какво остава и социалистическата държава да почне да покръства когото и да е...
  • 150 ДНК-то

На българина е от Авганистан!?!!!
  • 151 Лектор

До коментар #148 от "Мехмед":

И история си имаме ( след като едни комшии от югозапад си я присвояват на едро), и бъдеще - след като и след щприсъствието" на "присъствители" като тебе сме оцелели - ще имаме. А за твоето бъдеще питай кюрдите. Пък за историята ви - "блестите" ( и вие, и всички мохамедани като цяло) с отсъствието си сред гениите на литературата, музиката, науката ..."славна" история, та дрънка... История на невежеството и мракобесието.

Коментиран от #155, #157, #162

• 152 По-анонимен

До коментар #141 от "Анонимен":

А приятели -кампарита и водки имаш ли?
  • 153 Янко

До коментар #145 от "Инко":

Да ти е сладко...конячето едно време бях бармен пристга един космат с златни зинджири като вълчи намордник давай от най скъпото ..сервираха му Френски комяк неколко вида шоколат и кафенце..след малко избухна каква е тази голяма чаша с един пръст питие, къдеса мезетата къде са олтопда и калмарите защо нема на масата печена риба ( барът беше на 5 метра от морето)...готвачът ни беше Фрнски въспитаник грабнал най големият сатър ..Къдейе изродът който поругава Френският коняк...та понекога Циганията нема нациия и гени има дивотия...

• 154 Инко

До коментар #153 от "Янко":

Не си политкоректен, почти адаш ... след като според някои трезвеници (?) циганите били "ром"ове - циганията вече "ром"ия требе да и казуват...
  • 155 А всъщност

До коментар #151 от "Лектор":

И наука и литература и поезия при вас идват от мохамеданите :). Без тях щяхте да сте още в тъмните векове на средновековието.

• 156 Амед

До коментар #116 от "Мехмед":

А ние с тебе сме от 24-каратов цигански прлизход😏!
  • 157 Мехмед

До коментар #151 от "Лектор":

Дрънкаш ама напразно. Точно основите на съвременната наука /Алгебра, Химия, Астрономия/ тръгват от Мюсюлманите /арабите/. Ние турците ви научихме да се обличате в дрехи. Преди османците предците ви ходеха обвити в кожи без долни и горни гащи. Османците ви научиха на потури. Научиха ви на баня /хамам/ и хигиена. Друг е въпроса, че до ден днешен не се подмивате след голяма нужда.

• 158 Общности, които се женят

помежду си да ги търсят в Албания, каква БГ пак, тия от дойчето веле не минава ден, тия да не плюят по БГ, целенасочено и системно отдавна
  • 159 Мъка мъка

• 160 Нали,

До коментар #39 от "Гдр":

Натам вървят нещата, ама дойчето веле да се изхрачи пак по БГ
  • 161 Лесно е бе ганчо

До коментар #111 от "не е така":

Отваряш Гугъл и намираш от 100 човека колко са роми. Това е концентрация. Няма цял живот да ви уча.

• 162 Мехмед

До коментар #151 от "Лектор":

Аз проблеми с етническия произход на хората нямам.Било то роми, кюрди или какви да е. Проблем имам с ганювщината защото етнос "българи" няма. Това е сбирщина от езиково славянизирано туземно население омесено с всеки който е минал през територията му. "Българин" не означава етнос, а е психическо разтройство.

• 163 ПЕНКО

ПОНЕ В БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ Е : " ЦИГАНСКА МАЙКА ЮНАШКА " !!!!!!!!!!!
  • 164 А всъщност

До коментар #155 от "А всъщност":

спомням си за Тургут Йозал, дето се беше изцепил, че Омир всъщност бил турчин (мохамеданин демек), и се бил казвал ОМЕР🤣🤣🤣!!! А колко "и наука и литература и поезия " идват от мохамеданите, го сочат красноречиво таблицата на Менделеев (нито един от елементите вътре НЕ е открит от мохамеданин), физическите закони (нито един НЕ е открит от мохамеданин), теоремите в математиката ( странно защо НИТО една не носи името на мохамеданин), учебниците по литература ( писателите - мохамедани странно защо липсват), художествените галерии (художниците - мохамедани ОТНОВО липсват), оперните театри (композиторите - мохамедани хич ги НЯМА).
    Ей на това му се казва : с твоите камъни - по твоята глава...

• 165 Мехмед не

До коментар #162 от "Мехмед":

означава име, а диагноза.
  • 166 Лектор

До коментар #157 от "Мехмед":

Да бе, туй Архимед, Аристофан, Сократ, Праксител, Евклид, Фидий... арабин до арабина, мила моя майнольо , мохамеданин до мохамеданина... . От някой с диагноза "Мехмед" - толкоз...

Коментиран от #168, #171, #223

• 168 Да да

До коментар #166 от "Лектор":

Те тези всичките са християни 😂😂😂😂

• 169 Ясно ми е колко разбираш от математика

До коментар #164 от "А всъщност":

Чувал ли си за теоремата на Арф? За пръстените на Арф? Едва ли...хахаха...Ганчо ганчо

• 170 Елементарно,

До коментар #168 от "Да да":

"присъствителю" - НЕ са мохамедани, от които всичко било започнало в науките и изкуствата ...не ли🤣🤣🤣?

• 171 Мехмед

До коментар #166 от "Лектор":

Иманата на алгебрата и химията от какъв език произхождат? Какво да се очаква от индиви в държава, където вишУ-то образование се купува с пари.

• 172 Изключението

До коментар #169 от "Ясно ми е колко разбираш от математика":

потвърждава правилото, една лястовица пролет не прави! Мемедчо, мемедчо...

• 173 Много ясно

До коментар #170 от "Елементарно,":

Наука има много преди съвременните религии, но само християнството е изгаряло на клада хората на науката и ако християнска Европа не е била в контакт с арабите в Испания и с османската империя на балканите от които да се просмучат идеите на просвещението все още е щяла да тъне в безпросветен мрак.

• 174 Лектор

До коментар #171 от "Мехмед":

С едни голи имена, зад които стои "блестящото", поголовно, тотално мохамеданско отсъствие, какво ще докажеш🤔🤣🤣🤣? От някой с диагноза "Мехмед" - толкоз...

• 176 Мехмед

До коментар #172 от "Изключението":

А вие ганювците, какво сте дали на света? Освен невежество и злоба за друго не се сещам.

Коментиран от #179, #201, #204

• 177 Бонго Васил

Тези почти 200 коментара са огледално отражение на Циганията, която се вихри в родната мамковина.
  • 178 Донякъде си прав...

До коментар #173 от "Много ясно":

при мохамеданите учените за горене определено са били кът...компенсирали са ги с "кривоверници" които не желаели да приемат "мирната" религия. И добре са ги компенсирали🙌👍👌...

• 179 Ние,

До коментар #176 от "Мехмед":

"ганьовците" и седем милиона нямаме ...на фона на невежия милиарден мохамедански океан , и след петте века мохамеданско мракобесие, достатъчно сме дали, мемедчо...
  • 180 Е как да го

До коментар #175 от "Де да беше само една":

видя, като ятото, но от бръмбари, кръжи в главата ти🤔🤣🤣🤣?

• 181 ЕЕМ

Ромеите сме дошли по тези земи още с хан Аспарух.
  • 182 stan40

Рус ром, ром със сини очи има ли? Намеса има от българин.
  • 183 Чувал ли си

До коментар #180 от "Е как да го":

За Метин Гюрсез и кой аджеба е той? Айде Ганчо още една културна бомба изгърмя в празната ти чутура хахаха
  • 184 Тия нежелаещите

До коментар #178 от "Донякъде си прав...":

Ги е унищожила инквизицията. Не виждаш ли, че където се е простирала османската империя се е запазило многообразието на вярвания и етноси. Едва ли осъзнаваш, че точно исляма ви е запазил вас ортодоксите или православните християни. Ако ви бяха оставили на католиците отдавна щяхте да сте минали под ножа или да се кръстите наобратно.
  • 185 stan40

До коментар #173 от "Много ясно":

Европейците много са инвестирали в науката и затова са успели, за разлика от арабите. Сравни Турция с Великобритания, или Германия.
  • 186 Момчил

До коментар #157 от "Мехмед":

Мехмеде да си чувал за Архимед, Омир за гръцките философи и учени. Всичко това е откраднато от арабите( мюсюлманите)

• 187 Норге

До коментар #26 от "Намерил":

Тук въпроса е,кой е въвел в секса жената?
    Оня от Анадола или пишман "византиеца"-мангаал?!
  • 188 Ромопиец

До коментар #6 от "истина е":

По-голямо наказание са тези трезвеници(?), дето не могат да различат РОМ от ЦИГАНИН

• 190 Аз Негодника

Голямата ЗАГАДКА...Циганите се разселват от Индия при походите на Александър Македонски и от Египет също
    ...Музиканти,танцьори гадатели...Нормално е в генетичния им код да присъствата,и част от кода и на войните на Алекскандър...Древна СПАРТА...Почти целия европейски КОД...Включително и този и на РУСИЯ...Мита и легендите че циганите крадат деца,а те всъщност са осиновявали, осиротели деца,и по този начин са обогатявали генетичния си код,а и по белите деца по лесто са се смесвали с останалата маса.
  • 191 Моряка

До коментар #6 от "истина е":

Множат се като гризачи,но по вредност ги надминават значително.Как да се намали популацията им- има много вицове ,но това са само вицове.
  • 192 Моряка

До коментар #32 от "падналия ангел":

А у нас кога?

• 194 Анонимен

До коментар #6 от "истина е":

Ако ги няма циганската общност...кои ще ви чисти боклуците и мръсотията по улиците ?..надали някои българин или българка ще се захване да чистят боклуците по улиците,едва ли???...така че се благодарете че ги има ...и те са хора ...така както и в Библията и в Свещения коран се подчертава ...обичай човека заради ТОЗИ които го е сътворил...национализмът в християнските среди се е превърнало в болестно състояние ,...но в Исляма тази дума е чужда и не заема място в религията.
  • 195 Анонимен

До коментар #6 от "истина е":

Наказанието на хората са неверниците ,които Богохулстват спрямо своя Създател.
  • 196 Моряка

До коментар #186 от "Момчил":

Те са живели 1000 и повече години преди исляма,ако си учил история в прогимназията,колега.
  • 197 Анонимен

Ромите и циганите са едни и същи крадливи тарикати които гледат винаги как да те прецакат. Затова с циганин дослук не се прави.
  • 198 ПОСЛЕДНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Ромите всъщност са цигани крадливи мързеливи дебили
  • 199 Анонимен

До коментар #71 от "Механик":

Ще ми каже ли някои по учен как се е появил циганският език ,откъде е взет след като не са имали азбука ,и от къде произхожда този етнос ...през цялото време на историята нито един историк изследовател,професор не съм чувал да е доказал откъде се е пръкнал този език ...може би знаят истината но нея рагласяват ..все ми се струва че този етнос произхожда от индианците които са населявали в днешна Америка,или пък са наи древната цивилизация която след време са били асимилирани от по развиващите се култури.

• 200 .....

Какви роми бе те са Цигани и ги има в цял свят,само вие се правите на луди не си измисляте етнос идете да кажете на Испанските цигани ,че са роми да видите какво ще ви отговорят глупаци......
  • 201 ...

До коментар #176 от "Мехмед":

А вие турците какво дадохте освен кланета и насилсвено смяна на религия друго не се сещам.. Никога няма да забравим и няма да простим!!!

• 202 Студопор

И от кога потомците на Хитлер са толкова загрижени за малцинствта?
    Другото което е - щом германски учен казва нещо, значи трябва да го приемем за истина, но щом го казват български учени - изследванията са неточни и неверни...
    Я да си гледат работата!
  • 203 Тролев,

До коментар #161 от "Лесно е бе ганчо":

А ти така не научи, че на стъкмистиката не може да се вярва!
  • 204 А Б

До коментар #176 от "Мехмед":

Писменост им дадохме, точно това, което така и не научихте!
  • 205 ГруЮ

До коментар #13 от "Romesku":

Ми к’ъв си?- Ром с претенции.

• 207 До циганите (ромите)

Обичам повечето от циганите. Работил съм с тях. Имали са дарования и вродени таланти, които в случая са надминавали тези на българите. Някои от циганките са доста красиви, но нека си ги имат мъжете им...
  • 208 Щирлиц

До коментар #199 от "Анонимен":

Със сигурност не е от Америка. Цигани има в Европа преди откриването на Америка. Никога не е имало преселение от Америка към Европа. Днешните цигани с лекота разбират индийски филми, което няма как да стане, ако езика им не е някакав индийски диалект.

• 210 Информиран, не от ДВ

Аз съм видял циганите в България и в Италия, всички са си капсулирани общности(на мен лично ми приличат на племена). Тия изследвания "факти" може някъде другаде да си ги пуска, някъде къде им вярват. Дойче веле отдавна са доказали, че когато кажат "добро утро" трябва да гледаме небето.
  • 211 Айде айде

Кой знае какъв я чеше тая !
  • 212 Милчев

Миризмата когато си около циганин и индиец е сходна и дали е необходимо днк тест или научен труд за да си отговориш кой какъв е.Ако се довериш на обонянието си ще разбереш.

• 214 Иян

Аууу.Какъв стойностен проблем от междупланетарно значение е изследвала професорката.
  • 215 ***

Чиаче
  • 216 След

Геноцида, който спретнаха при Хитлер сега каквото и да разправят ще изглежда, че се опитват да прехвърлят проблема от болната на здравата глава, апропо 90 България нямаше пари за хляб, че такива изследвания ще прави
  • 217 ХАХАХА

До коментар #97 от "Б. М.":

А Ивет Лалова каква е
  • 218 Миро

Статията касае български учени. Ако не искате да бъдете обикновени преписвачи и да участвате в нагласена манипулация, а истински журналисти, хубаво е да вземете и тяхното мнение. Терминът "манипулирани" е много общ и с много значения. Все ще има и някое верно. Извън контекста. Един дребен факт : 90-те години, доколкото знам България не е имала техника и технология за изследване на ДНК. Ако пробите са изследвани на Запад, къде са им декларациите за информирано съгласие? И много други...

Вероника е гузна от изстъпленията на оня с мустачките и избива комплекси - той не е вземал съгласие от жертвите си и вие ( БГ учениге) сте като него.
  • 220 Ахмет

До коментар #201 от "...":

А вие пък сте много чисти и никога не сменихте имената на Мюсюлманите,Турците ???

• 221 Адвокат София

Статия с подозрително съдържание. Какво е това изследване в БГ? 2014 г.? С подобни обобщения, неонародвано, неизвестно, финансирано от кого? Май нещо лъжат от ДВ както южуалли... Каква достоверност гоните, като търсите информирано съгласие? Още повече, че тези изисквания са съвсем нови... Май тотален фейк е всичко това..
  • 222 Gost

DW засрамете се!Ние за разлика от Германия не даваме,който иска да ни е.е жените
  • 223 Nemo

До коментар #166 от "Лектор":

Прочел ли си нещо от тях ,лекторе?
    Без скулптура.
    Колко от пишещите тук, знаят кой е той ?

• 226 Адресат Германия, без връщане

С една дума нашите са си цигани, а в Европа всеки определил се за ром е някаква друга тюрлия. Няма лошо, ние за вашите не претедираме, но ако сте решили да поправите тази велика българска несправедливост, получавате бонус, преотстъпваме ви цялата затворена циганска общност, да я отворите и промените!

• 230 Американец 🏈

На германец не вярвай, каквото и да блещи
  • 231 въйй

Намерено е липсващото звено...
  • 232 Колю фишека

Ясно. И сега от този събран лош генетичен материал произвеждат ваксини против ковид и ревът за задължителна ваксинация.
  • 233 Представям

До коментар #223 от "Nemo":

си ти колко от тях си прочел, след като не можеш да различиш "скулптор" от творението му - "скулптура ".
  • 234 А трябваше

До коментар #220 от "Ахмет":

и "мирната" ви идеология, сродната с нацизма, да забраним...

• 236 Истината

До коментар #128 от "Бай вую":

Кюрдите не смеят да се покажат от пещерите, че ги дебне байрактара! Но тука гледам индийците се размножават като хлебарки и безчинстват по селата! Турците не ги мисли имат си огромна и мощна армия, която решава проблема с терорягите кюрди!
  • 237 Айзък Азимов

Събитието се случва 2095г.Двамата немски полицаи Хасан и Мюмун спират немец шофьор за праверка. Единият полицай споделя на другия : "Ей , виж какво странно име има този - ГЮНТЕР !!!"
Новини по държави: