Отидете към основна версия

11 275 25

Големи всъдеходи с малки мотори

  • даунсайзинг-
  • двигател-
  • кубатура-
  • работен обем

Вирусът на даунсайзинга зарази и всъдеходите. Новият Touareg за първи път се оборудва с четирицилиндров двигател, при положение, че в миналото броят на буталата достигаше 10 и никога не е падал под 5.

Струва ли си обаче да се залага на кубатурата ако динамиката не страда и станаха ли четирите цилиндъра под предния капак на петметрово SUV норма? Ако се съди по тези големи момчета с малки сърца - очевидно.

Volvo XC90

Първото поколение на шведския всъдеход се оборудваше с минимум петцилиндрови мотори и имаше версия с V8. Новият модел е пораснал на размери, но всички двигатели в гамата са четирицилиндрови. Мощностният диапазон на дизелите варира от 190 до 245 к.с., а на бензиновите - от 249 до 320. И всичко това от работен обем 2.0 литра...

Toyota Land Cruiser Prado

Японският класик се предлага с два четирицилиндрови двигателя - бензинов с обем 2.7 литра и 2.8-литров турбодизел с мощност съответно 166 и 177 к.с. И двата мотора са от старата школа - с ниска степен на форсиране и доста голяма кубатура, което обикновено означава ресурс в излишък.

Mercedes-Benz GLE 250d 4Matic

По времето на W163, когато GLE се казваше ML, базовият двигател бе бензинова "четворка" с обем 2.3 литра и мощност 136 к.с. Днес ML 230 е същинска рядкост, а купувачите на вторичния пазар го избягват заслужено. Съвсем "друга бира" е новият GLE 250d 4Matic с 2.2-литров четирицилиндров дизел с 204 коня, с който тежкият всъдеход ускорява от 0 до 100 за 8.6 сек. и вдига 210 км/ч.

BMW X5

Баварците също предлагат четирицилиндрови двигатели за най-големия си (засега) всъдеход. Двулитровият дизел на xDrive25d развива 218 к.с., а бензиновият мотор на X5 xDrive40 работи в състава на хибридна силова установка със системна мощност 313 к.с.

Volkswagen Teramont

Флагманът на волфсбургските всъдеходи може да носи името Touareg, но най-голямото SUV с емблемата на VW е седемместният Teramont. Базовата версия на модела се оборудва с четирицилиндров 2.0-литров турбомотор с мощност 220 к.с.

Audi Q7

Четири цилиндъра за най-голямото си SUV предлага и Audi. 2.0-литровият турбомотор развива 252 к.с. и осигурява на петметровата Q-седмѝца неочаквано прилична динамика. Ускорението от 0 до 100 трае 6.3 сек. и приключва при 233 км/ч.

Infiniti QX60 Hybrid

Купувачите предпочитат седемместния японец с 3.5-литров бензинов V6. За хибридната версия на модела обаче инженерите на Infiniti са заложили на четирицилиндров компресорен двигател с обем 2.5 литра, работещ съвместно с електромотор. Системната мощност е 250 к.с. От фискална гледна точка тази версия е много по-изгодна от шестцилиндровия QX60 с 262 к.с. при незначителен пасив в динамиката - 8.6 срещу 8.4 секунди за ускорение от 0 до 96 км/ч.

Range Rover

Четирицилиндров двигател с обем 2.0 литра може да изглежда несериозно под предния капак на Range Rover Sport, но инженерите на Land Rover са си направили сметката - дизелът развива 240 к.с., а бензиновият турбомотор - 300 (7.3 сек. от 0 до 100). Четирицилиндров агрегат работи и в състава на хибридната задвижваща система на големия Range Rover P400e, който лепи стотака за 6.8 секунди.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини