Toyota обнови последното поколение на Hilux, като заложи на „нов“ дизелов двигател в тенденция с последните регулации в Европа. Слагаме нов в кавички, тъй като обновеният Hilux Hybrid всъщност се предлага с добре познатия 2.8-литров дизелов мотор, но с 48-волтова хибридна система, която го причислява към така наречните меки хибриди.
Новата хибридна система свързва дизеловия двигател с компактен генератор чрез ремъчно задвижване. Свързаната 48-волтова литиева батерия тежи 7,6 кг и се побира под задната седалка. В резултат на това интериорът е "незначително засегнат". Освен това батерията захранва 12-волтовата бордова система и по този начин електрониката на автомобила чрез нов DC/DC преобразувател.
Батериятя на Hilux Hybrid се зарежда чрез рекуперация по време на спиране. Когато батерията е заредена, генераторът поддържа двигателя с вътрешно горене с мощност до 16 к.с. и 65 нютонметра. Според Toyota ускорението, производителността и ефективността на Hilux Hybrid трябва да се подобрят забележимо в сравнение с варианта с чист двигател с вътрешно горене.
Въпреки това производителят все още не предоставя никаква информация за пътните характеристики. Без хибридно задвижване 2,8-литровият дизел и неговите 204 к.с./500 Нм за време от 0 до 100 км/ч от 10,7 секунди. Клиентите обаче би трябвало да могат да очакват по-добра реакция на газта. Освен това се обещава подобрена спирачна ефективност с по-ефективно и по-естествено усещане за намаляване на скоростта.
Благодарение на усъвършенстваната система за автоматично стартиране и спиране на хибридната система, според Toyota, се постига икономия на гориво до пет процента в сравнение с предишните дизелови задвижвания. При разход по WLTP на конвенционалния 2.8 D от 9.5 литра, това би означавало около половин литър на 100 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СЗО
00:40 06.12.2023
2 Офф-чар
09:25 09.12.2023