От наши източници в АПИ, получихме информация за готвени промени в ръководството на Агенцията. След изгонването на Лазар Лазаров той беше скрит в Пловдивския панаир от олигарха Георги Гергов. На всички в АПИ е известно, че Лазаров ще оглави строителната фирма на олигарха и това е заобикаляне на закона.
Новият Председател на агенцията може да прекрати дейността на фирмата, не само на АМ „Марица”, а за всички обекти спечелени от АПИ. Причината е проста - конфликт на интереси!
Самият нов председател обаче е в крещящ конфликт на интереси – все още 7 от неговите 13 фирми изпълняват проекти на пътната агенция. Очаква се и решението на комисията за конфликт на интереси в НС, която ако спази закона ще трябва да го отстрани. За него също се установи, че е поставен на поста от задкулисни олигархични кръгове. Другият член на УС Илиана Захариева е разследвана за многобройни далавери с поръчките за проектиране и отчуждителните процедури. Тя беше назначена в АПИ с протекциите на Лазаров и продължава да изпълнява негови поръчки.
Според запознати към УС се е устремил и бившият директор на контролната дирекция на агенцията Дончо Атанасов, който беше касичката на Иван Атанасов, управлявал агенцията по време на Тройната коалиция. Всички помним, че тогава бяха спрени парите за пътища от ЕК. За Дончо Атанасов се говори, че не ползвал компютър и бил единственият служител на Агенцията без компютърна грамотност. Служителите на АПИ се питали това ли е новото ръководство, което ще модернизира пътната агенция.
За пост в УС се бори и бившият изпълнителен директор от същата компания - Янко Янков. Освен спрените средства от ЕС, той е известен и с факта, че през 2008 г. доведе НАПИ до фалит и едва се отърва от арест. В момента е назначен за член да УС на държавното дружество „Автомагистрали”, но е пуснал всичките си връзки да се върне в АПИ. Явно там предстоят големите сблъсъци на отделни олигархични кръгове, които не могат да си разделят апетитните поръчки на Агенцията. Според нашите източници в АПИ никой не иска да разрови нещата, а иначе всичките посочени до тук били за затвора. Не е ясно какво стана и с проверката, назначена от Цикламената министърка.
Имаме много въпроси, очакваме отговори?
А до тогава ще се чудим на обявените от АПИ конкурси, като поръчката за социологическо проучване на тема дали харесваме пътищата в България на стойност 600 000 лв. Кой ще връща утре тези пари и как да спрем децата ни да не емигрират от държавата?
Разследване на Факти.бг сред социологическите агенции у нас показа, че за максимум 50 000 лв., половината от които за работа на терен, може да се направи проучване, съобразено с най-стриктно спазване на социологическите критерии. Така че въпросът за тези 600 000 лв. изобщо не е лишен от основание.