След края на “Шоуто на Слави” е любопитно да се види какво се случи с рейтинга в часовия пояс, в който се излъчваше предаването. Темата е любопитна, защото именно Слави и неговото шоу разшириха така наречения “прайм тайм”, тоест най-гледаното телевизионно време след 22:30 часа. А 22:30 часа в никоя телевизия по света не се води най-гледано време.
Ползата за телевизията от това е ясна – висока цена на рекламата. Специално за “Шоуто на Слави” тя е била 9000 лева за 30 секунди. Това са 18 000 лева на минута. При 12 минути реклама за час – просто смятайте.
И сега нека видим простите факти.
ФАКТИ научи, че на 31 юли, когато беше последното издание на шоуто, според агенция ГАРБ, тази, която измерва бТВ, резултатите са следните - 14,77% или 49,35% пазарен дял. Уточняваме, че телевизиите продават реклама по пазарен дял. В случая по онези 49,35%.
За сравнение в това време Нова ТВ има 2,83% рейтинг или 9,45% пазарен дял. Близо 5 пъти по-малко.
И понеже у нас, всяка телевизия си има собствена рейтингова агенция, нека видим данните по агенция “Нилсен”, която ползва Нова ТВ. Там резултатите на шоуто са 12,82% рейтинг или 43,8% пазарен дял.
Една седмица по-късно, на 7-ми август, стойностите са драматично различни. В часовия пояс 22:30 – 23:30 часа, според нейната агенция ГАРБ - бТВ се е сринала до 4,29% рейтинг или 20,92% пазарен дял. Тоест повече от половината зрители от 31 юли в този час са казали: “довиждане” на бТВ. Освен това, в този час, изведнъж Нова ТВ започва да бие, защото има 5,07% рейтинг или 24,72% пазарен дял.
По агенцията на Нова ТВ - “Нилсен” цифрите са още по-драматични – 2,7% рейтинг или 12,79% пазарен дял за бТВ срещу 3,1% рейтинг или 14,61% пазарен дял за Нова ТВ.
Още по-показателното е, че гордостта на бТВ - “Новините”, когато “Шоуто на Слави” спира, също губят гледаемост.
На 31 юли “Новините” на бТВ, по ГАРБ имат - 7,68% рейтинг или 37,82% пазарен дял. Една седмица по-късно те вече са с 3,57% рейтинг или 22,09% пазарен дял, тоест губят близо половината от пазарното си влияние в този часови пояс.
При тези данни е трудно да се намери икономическа логика, защо бТВ изпусна “златната си кокошка”? Защото точно това ръководство започна да цензурира и спира “Шоуто на Слави”, с което явно самият Слави отказа да се примири.