Българският футболен съюз подписа 5-годишен договор за партньорство с BLOCKSPORT AG, водещ швейцарски доставчик на иновативни технологични решения в сферата на спорта. По този начин БФС става първата спортна федерация в света, която ще изгради цялостна дигитална екосистема – със специално приложение за запалянковците, фен-токени и NFT-платформа. Революционната стъпка ще даде възможност за използването на всички възможности на блокчейн технологиите и токенизацията в подкрепа на българския футбол и българския спорт като цяло. Редица клубове вече са се възползвали от дигиталните иновации, но това е първият случай, в който всички услуги са взаимносвързани и обединени под една шапка.
Целта на новото партньорство е да бъдат разработени дигитални начини запалянковците да бъдат по-ангажирани с националния отбор, като стартът ще бъде даден с ново интерактивно приложение за привърженици както на територията на България, така и в чужбина. Следващата стъпка ще бъде пускането на NFT-та (оригинални елемeнти – снимки, видео и други цифрови файлове за колекционери), както фен-токени на националния отбор, които ще дават възможност на привържениците да се възползват от ексклузивни оферти и бонуси.
BLOCKSPORT е единствената компания в света, която предлага неспекулативни полезни фен-токени, разработени с ясната идея да генерират реална връзка с публиката. Посредством тях се създават различни нива на дигитално членство със съответните привилегии и услуги.
„Изключително съм горд от факта, че Българският футболен съюз е първата федерация с напълно завършена дигитална екосистема. Това ще помогне не само на националния ни отбор, но и на елитните ни клубове и на запалянковците. Често четем информации за американски, английски и немски първенства и федерации, които обявяват подобни търговски партньорства и добавят допълнителна стойност към така или иначе развития си спорт. Убеден съм обаче, че нашият проект е крайъгълен камък в тази част на Европа – регион, който традиционно произвежда таланти и добър футбол. Радвам се, че Българският футболен съюз и нашите партньори отчитат огромния потенциал и заедно сме готови да открием нови хоризонти в дигиталното пространство. Това не просто ще ни издигне на друго ниво, но и ще ни помогне да привлечем инвестиции във футболната индустрия и в спорта като цяло. Силно се надявам другите федерации в страната и на Балканите да последват примера ни и да открият възможностите на дигиталната трансформация. Благодаря на екипа ми за усърдната работа по проекта в последните 12 месеца и нямам търпение за следващите стъпки в това революционно начинание“, заяви президентът на БФС Борислав Михайлов.
От своя страна изпълнителният директор и съосновател на BLOCKSPORT Владимир Люлка коментира: „Съгласен съм с г-н Михайлов - за нас е истинска привилегия да обявим партньорството си с първата спортна федерация в света, повярвала в потенциала на блокчейн технологиите. Сигурен съм, че съвместният ни проект ще служи за пример за цялата спортна индустрия и съм убеден, че ще видим конкретните резултати в следващите седмици и месеци“.
Представителят на BLOCKSPORT за Балканския регион Владимир Стеванович пък добави: „В момента пишем новата спортна история, което за нас е огромна чест. За да стигнем до този момент, преминахме през доста предизвикателства, но в крайна сметка финалният резултат ще бъде положителен за всички страни. Лично аз съм голям фен на българския футбол още от знаменитите му години и съм сигурен, че подобни проекти и стъпки могат да върнат България на традиционните ѝ силни позиции. Поздравявам г-н Михайлов за решението да отвори нови хоризонти пред българския футбол и българския спорт като цяло“.
За BLOCKSPORT
BLOCKSPORT е доставчик на иновативни технологични решения в сферата на спортната индустрия. Компанията е основана през 2019 г. в Цуг, Швейцария, а към момента обслужва над 40 клиента по цялата планета, в това число футболните клубове на Емполи, Динамо (Киев), Льовен, Металист (Харков), Кайзер Чийфс, баскетболните Партизан (Белград), Арис (Солун) и др. Целта на BLOCKSPORT е да демонстрира как иновационните технологии могат да помогнат на клубовете и федерациите да генерират нови източници на приходи, а на спортните запалянковци – да се насладят на по-добро дигитално изживяване с любимите си отбори.