Легендарният Microbus на VW се прероди с електрическо сърце на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. С прототипа Budd-e (игра на думи с немския прякор на модела Bulli) дебютира и нова платформа на концерна, наречена MEB и разработена специално за електромобили и хибриди с възможност за зареждане от битовата мрежа.
Габаритите на Budd-e са 4 597, 1 940 и 1 835 мм, съответно дължина, широчина и височина, а междуосието е 3 151 мм. Това означава, че серийната версия ще запълни нишата между Touran и Multivan.
Прототипът има светодиодни фарове, 21-цолови колела и слънчеви батерии на покрива.
Арматурното табло се доминира от три големи сензорни дисплея, а управлението на много функции може да става с жестови команди.
Инженерите на VW са снабдили преродения Microbus с усъвършенствана система за гласови команди, която се активира с фразата "Hello Budd-e".
Ако му бъде наредено да усили малко парното, бордовият компютър не само ще увеличи температурата, а и ще го направи точно в онази част от салона, откъдето идва командата, тъй като може да идентифицира различни гласове.
Budd-e се задвижва от два електромотора за всяка от осите с мощност 135 и 170 к.с. съответно отпред и отзад. Захранват ги акумулатори с капацитет 101 кВтч.
Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 6.9 секунди и приключва при 180 км/ч. Автономният пробег достига 533 км, а за зареждането на батериите до 80% са необходими 30 минути.
Прототипът разполага с редица функции за безпилотно управление, включително със система за напълно самостоятелно паркиране, която ще дебютира в следващото поколение на всъдехода Touareg през 2017-а. Според британското списание Autocar година по-късно Budd-e ще влезе в серийно производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бате Цецо
Коментиран от #4
11:24 06.01.2016
2 гост
Това чудо на снимката може да се появи след 10г, но дотогава ще има съвсем други разработки. Да видят как се прави от Тесла, другата година излиза бюджетната им версия и ще разбият пазара.
ФВ сега пускат подобни разработки заради гафа с дизелите, което изкарва клиентелата им все едно са идиоти и не разбират колко много са сгафили в действителност. Пожелавам им стотици милиарди глоби, за да ги сринат и да им подскажат, че продават коли за хората, не за да си пълнят гушите от сегашната конфекция.
11:45 06.01.2016
3 Дедо Шишарко
12:06 06.01.2016
4 Electric
До коментар #1 от "Бате Цецо":
Поредната спекулация от ВАГ.В момента от всички електромобили Тесла използва батерии с най висока енергийна плътност - 265Wh/kg. 85кWh комплект тежи 544кг за него се получава 156Wh/kg. Разликата е голяма заради добавеното тегло от връзките между батерийките, охлаждане, здрава защитна метална плоча и системи за мониторинг.
Плътността на батерията на другите електрички е:
БМВ i3 – 95Wh/kg(с капацитет 21,6kWh)
нисан лийф – 88Wh/kg (24кWh с 272кг)
Chevrolet Spark EV – 88Wh/kg(19kWh и 215кг)
Ако батерията на Тесла/панасоник в момента е 101кWh ще тежи 647кг. Но техните батерии имат висока енергийна плътност и ниско ниво на зареждане(1,5-1,8С макс и то при първите 30% на заряд, после намалява). Трудно е една батерия да има и двете + дълъг живот. Батериите на А123 понасят големи мощности, но енергийната им плътност е 2-3 по ниска на Тесла/Панасоник. С А123 101кWh батерия ще тежи 1300-1850кг. Тогава този Budd ще тежи около 3 тона.
Коментиран от #8, #9
12:31 06.01.2016
5 Хитлер
Коментиран от #6
12:51 06.01.2016
6 ддд
До коментар #5 от "Хитлер":
те там им е силата на картинкии прогнози
иначе си правят голфове на корем
правят 1 луксозна кола
да си мислим че марката е луксозна
и скачаме щасливи в голфовете:)))
13:47 06.01.2016
7 некойси
След дизелгейт едва ли ще добутат кой знае колко.
14:01 06.01.2016
8 Бате Цецо
До коментар #4 от "Electric":
Добър обзор, поздравления!14:08 06.01.2016
9 Кънчо
До коментар #4 от "Electric":
Electric, ти да не бачкаш в Монбат?Коментиран от #10, #11
14:45 06.01.2016
10 Електрик
До коментар #9 от "Кънчо":
Не. Защо? Само в Монтаб ли се знаят тези неща, които съм написал? Който търси, намира какво да чете.14:54 06.01.2016
11 Електрик
До коментар #9 от "Кънчо":
Фотоволтаиците на покрива няма да са повече от 2кв.м от които ще се получават макс 350W на час в як пек. При 6 часов път от Варна до София ще произведат 2кWh за допълнителни 9-10км. Не са от голяма полза.Коментиран от #12, #14
15:00 06.01.2016
12 гост
До коментар #11 от "Електрик":
Всяка нова кола трябва да ги има. Седи си колата отвън, както е моята и си зарежда акумулатора, ами ако е хибрид или електричка още по-добре. Според мен трябва да ги пуснат както се продават карбонови капаци и фолио, да се упгрейдват и старите коли със солар. Така може да се намали работата на генератора и оттам двигателя да се разтовари.Има много смисъл в тях, било то и само да ти поддържат акумулатора в тези студени дни, а в горещо време ще помагат на консумацията от климатика.
Коментиран от #13
17:19 06.01.2016
13 Electric
До коментар #12 от "гост":
Съгласен17:30 06.01.2016
14 Някой
До коментар #11 от "Електрик":
Шибидаха или панорамния покрив добавят тегло към автомобила. Този голям стъклен покрив, фотоволтаиците и инвертора ще добавят поне 100кг към автомобила. Заради по високото тегло разхода на колата ще се вдигне с поне 230W на 100км. Ако не пътувате при силно слънце, заради това тегло ще имате по-къс максимален пробег. Да не говорим че автомобила ще се оскъпи с поне 6000лв.Коментиран от #19
20:01 06.01.2016
15 Василис Карас
Коментиран от #17
20:08 06.01.2016
16 Концепция
20:50 06.01.2016
17 опсмопсус
До коментар #15 от "Василис Карас":
Това не е срам, това е лъжа, скрита под маркетингова мъгла, трик да привличат клиенти с обещания!Нещо като горд собственик на голф със самочуствие на притежател на файтон или таурег.
То горе долу едно и също, само по-гоуем гоуф!
22:28 06.01.2016
18 ооооо
23:05 06.01.2016
19 гост
До коментар #14 от "Някой":
Има мобилни панели монтирани на раници, за заряд на смартфони, има гъвкави, има и такива като фолио. Ако се монтират гъвкави, които да може да изрещат и залепят подобно на фолио на таван и капак, то теглото може да се задържи до 20 кг, имайки предвид, че инсталацията на колата не изисква инвертор и батерия които са най-скъпото нещо в системата. Панелите са евтини, другото е скъпо.Или подобно нещо може да бъде скалъпено за 200-300лв и е повече идеологично, отколкото полезно, но всички соларни системи са така. Важното е да се използва слънцето, а не да се гори горивото, за да се охлаждаме от слънцето, ако можем да използваме самото слънце за охлаждане.
Соларни панели вързани в системата на жилището може да подпомагат захранването на климатика и да намалят разхода за охлаждане от климатика с 50%, на цена от 500-600лв, но е слабо известно, само който се интересува го знае това.
08:31 07.01.2016
20 CCССС
10:28 07.01.2016
21 фокс
11:51 08.01.2016
22 Офф
19:02 08.01.2016
23 KATQ SLIVEN
08:24 16.01.2016