6 Януари, 2016 11:12 7 513 23

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

  • volkswagen-
  • microbus-
  • budd-e-
  • bulli
Volkswagen показа микробуса на бъдещето - 1

Легендарният Microbus на VW се прероди с електрическо сърце на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас. С прототипа Budd-e (игра на думи с немския прякор на модела Bulli) дебютира и нова платформа на концерна, наречена MEB и разработена специално за електромобили и хибриди с възможност за зареждане от битовата мрежа.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Габаритите на Budd-e са 4 597, 1 940 и 1 835 мм, съответно дължина, широчина и височина, а междуосието е 3 151 мм. Това означава, че серийната версия ще запълни нишата между Touran и Multivan.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Прототипът има светодиодни фарове, 21-цолови колела и слънчеви батерии на покрива.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Арматурното табло се доминира от три големи сензорни дисплея, а управлението на много функции може да става с жестови команди.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Инженерите на VW са снабдили преродения Microbus с усъвършенствана система за гласови команди, която се активира с фразата "Hello Budd-e".

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Ако му бъде наредено да усили малко парното, бордовият компютър не само ще увеличи температурата, а и ще го направи точно в онази част от салона, откъдето идва командата, тъй като може да идентифицира различни гласове.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Budd-e се задвижва от два електромотора за всяка от осите с мощност 135 и 170 к.с. съответно отпред и отзад. Захранват ги акумулатори с капацитет 101 кВтч.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 6.9 секунди и приключва при 180 км/ч. Автономният пробег достига 533 км, а за зареждането на батериите до 80% са необходими 30 минути.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Прототипът разполага с редица функции за безпилотно управление, включително със система за напълно самостоятелно паркиране, която ще дебютира в следващото поколение на всъдехода Touareg през 2017-а. Според британското списание Autocar година по-късно Budd-e ще влезе в серийно производство.

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Volkswagen показа микробуса на бъдещето

Volkswagen показа микробуса на бъдещето


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Цецо

    0 1 Отговор
    Като се изключи гразният дизайн машината е супер технологична. Интересно ми е колко тежи батерията с капацитет 101 квтч. Аз залагам на 500 - 700 кг (при 160 - 200 wh/kg), но ако някой намери инфо ще се радвам да сподели.

    Коментиран от #4

  • 2 гост

    2 3 Отговор
    ФВ правят много неща на хартия, реално до конвейра нищо серийно не достига. Електричките им са толкова скъпи и с ограничен пробег, че не се купуват.
    Това чудо на снимката може да се появи след 10г, но дотогава ще има съвсем други разработки. Да видят как се прави от Тесла, другата година излиза бюджетната им версия и ще разбият пазара.
    ФВ сега пускат подобни разработки заради гафа с дизелите, което изкарва клиентелата им все едно са идиоти и не разбират колко много са сгафили в действителност. Пожелавам им стотици милиарди глоби, за да ги сринат и да им подскажат, че продават коли за хората, не за да си пълнят гушите от сегашната конфекция.
  • 3 Дедо Шишарко

    1 0 Отговор
    А ако си поискаш духалка,дали борд компютъра ще те пита от ,кой етнос да бъде?
  • 4 Electric

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бате Цецо":

    Поредната спекулация от ВАГ.
    В момента от всички електромобили Тесла използва батерии с най висока енергийна плътност - 265Wh/kg. 85кWh комплект тежи 544кг за него се получава 156Wh/kg. Разликата е голяма заради добавеното тегло от връзките между батерийките, охлаждане, здрава защитна метална плоча и системи за мониторинг.
    Плътността на батерията на другите електрички е:
    БМВ i3 – 95Wh/kg(с капацитет 21,6kWh)
    нисан лийф – 88Wh/kg (24кWh с 272кг)
    Chevrolet Spark EV – 88Wh/kg(19kWh и 215кг)
    Ако батерията на Тесла/панасоник в момента е 101кWh ще тежи 647кг. Но техните батерии имат висока енергийна плътност и ниско ниво на зареждане(1,5-1,8С макс и то при първите 30% на заряд, после намалява). Трудно е една батерия да има и двете + дълъг живот. Батериите на А123 понасят големи мощности, но енергийната им плътност е 2-3 по ниска на Тесла/Панасоник. С А123 101кWh батерия ще тежи 1300-1850кг. Тогава този Budd ще тежи около 3 тона.

    Коментиран от #8, #9

  • 5 Хитлер

    1 0 Отговор
    Като са тръгнали да събират всички екстри в една картинка да бяха сложили завиващи задни гуми, възможност за превръщане в батмобил и трансформърс на волтрон.

    Коментиран от #6

  • 6 ддд

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Хитлер":

    те там им е силата на картинки
    и прогнози
    иначе си правят голфове на корем
    правят 1 луксозна кола
    да си мислим че марката е луксозна
    и скачаме щасливи в голфовете:)))
  • 7 некойси

    0 2 Отговор
    Според мен няма как да показват автомобил на бъдеще, след като те самите нямат бъдеще.
    След дизелгейт едва ли ще добутат кой знае колко.
  • 8 Бате Цецо

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Electric":

    Добър обзор, поздравления!
  • 9 Кънчо

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Electric":

    Electric, ти да не бачкаш в Монбат?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Кънчо":

    Не. Защо? Само в Монтаб ли се знаят тези неща, които съм написал? Който търси, намира какво да чете.
  • 11 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Кънчо":

    Фотоволтаиците на покрива няма да са повече от 2кв.м от които ще се получават макс 350W на час в як пек. При 6 часов път от Варна до София ще произведат 2кWh за допълнителни 9-10км. Не са от голяма полза.

    Коментиран от #12, #14

  • 12 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Електрик":

    Всяка нова кола трябва да ги има. Седи си колата отвън, както е моята и си зарежда акумулатора, ами ако е хибрид или електричка още по-добре. Според мен трябва да ги пуснат както се продават карбонови капаци и фолио, да се упгрейдват и старите коли със солар. Така може да се намали работата на генератора и оттам двигателя да се разтовари.
    Има много смисъл в тях, било то и само да ти поддържат акумулатора в тези студени дни, а в горещо време ще помагат на консумацията от климатика.

    Коментиран от #13

  • 13 Electric

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Съгласен
  • 14 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Електрик":

    Шибидаха или панорамния покрив добавят тегло към автомобила. Този голям стъклен покрив, фотоволтаиците и инвертора ще добавят поне 100кг към автомобила. Заради по високото тегло разхода на колата ще се вдигне с поне 230W на 100км. Ако не пътувате при силно слънце, заради това тегло ще имате по-къс максимален пробег. Да не говорим че автомобила ще се оскъпи с поне 6000лв.

    Коментиран от #19

  • 15 Василис Карас

    2 0 Отговор
    Какъв е тоя срам за фолксваген.

    Коментиран от #17

  • 16 Концепция

    1 0 Отговор
    Тия концепции има ли смисъл да се показват??? То и аз мога в къщи да скицирам един автомобил и да заявя, че това е автомобила на бъдещето. Като същевременно заявя, че именно този автомобил, ще е с най голяма енергийна плътност на батериите и най-голям пробег на зареждане, но ще заявя, че това ще се случи в близкото бъдеще "евентуално" Това не е новина скъпи журналисти. Това е "фантасмагория". Същия филм съм го гледал многократно.
  • 17 опсмопсус

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Василис Карас":

    Това не е срам, това е лъжа, скрита под маркетингова мъгла, трик да привличат клиенти с обещания!

    Нещо като горд собственик на голф със самочуствие на притежател на файтон или таурег.
    То горе долу едно и също, само по-гоуем гоуф!
  • 18 ооооо

    1 0 Отговор
    направо си купувам една такава табуретка, само да ги пуснат.
  • 19 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Някой":

    Има мобилни панели монтирани на раници, за заряд на смартфони, има гъвкави, има и такива като фолио. Ако се монтират гъвкави, които да може да изрещат и залепят подобно на фолио на таван и капак, то теглото може да се задържи до 20 кг, имайки предвид, че инсталацията на колата не изисква инвертор и батерия които са най-скъпото нещо в системата. Панелите са евтини, другото е скъпо.
    Или подобно нещо може да бъде скалъпено за 200-300лв и е повече идеологично, отколкото полезно, но всички соларни системи са така. Важното е да се използва слънцето, а не да се гори горивото, за да се охлаждаме от слънцето, ако можем да използваме самото слънце за охлаждане.
    Соларни панели вързани в системата на жилището може да подпомагат захранването на климатика и да намалят разхода за охлаждане от климатика с 50%, на цена от 500-600лв, но е слабо известно, само който се интересува го знае това.
  • 20 CCССС

    0 0 Отговор
    За първи път да ми хареса модел на VW.
  • 21 фокс

    0 0 Отговор
    Какъв е тоя Евок, бе?
  • 22 Офф

    0 0 Отговор
    Това купе рено го правиха преди 10 години.
  • 23 KATQ SLIVEN

    0 0 Отговор
    Mnogo mi haresaha,kolko stryvat,koga shte izlqzat na pazara za prodan.