Последният VR6 на VW слезе от поточната линия

19 Декември, 2024 19:47 1 220 9

  • volkswagen-
  • vr6-
  • golf-
  • passat

Легендарният двигател се произвежда от 34 години

Последният VR6 на VW слезе от поточната линия - 1

Volkswagen се сбогува с емблематичния си двигател VR6 - уникален агрегат, който задвижваше широка гама автомобили през последните три десетилетия. Последният двигател VR6 слезе от производствената линия на 12 декември 2024 г., отбелязвайки края на една ера за германския автомобилен производител.

Двигателят VR6, с характерната си конфигурация V6 с тесен ъгъл, предлагаше плавно и мощно шофиране. Той се използваше в множество модели на Volkswagen, включително Golf, Passat, Touareg и Phaeton. Универсалността на двигателя го направи подходящ и за други марки в рамките на Volkswagen Group, като Audi, SEAT и Skoda, както и за някои модели, произвеждани от Ford и Mercedes-Benz.

Залезът на VR6 може да се отдаде на нарастващата популярност на четирицилиндровите двигатели с турбокомпресор, които предлагат сравними характеристики и горивна ефективност, като същевременно са по-компактни и икономични. Освен това по-строгите правила за емисиите, наложени на автомобилната индустрия, направиха трудно поддържането на конкурентоспособността на двигателя VR6.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ню Джендърейшън

    28 1 Отговор
    Еднорозите сакат миксери!
  • 2 Коментар

    3 18 Отговор
    Подобни статии са побликувани преди 100 години, по повод спиране производството на модели локомотиви! :)
  • 3 Гост

    36 2 Отговор
    Това е тъжен ден в историята на автомобилостроенето..
    Ще караме еднолитрови двигатели с турбо…или автомобил на батерии… ще ги търсим 30 годишните автомобили , които са в пъти по добри от това което правят днес…
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Демократ

    7 12 Отговор
    Тоя сгрешен още на чертожната дъска двг няма да липсва на кикого. Никога не извадиха повече от 300кс. от него.
  • 6 Някой

    20 0 Отговор
    И VW се запътва към фалит. Няма кой да им купува електричните.
  • 7 Успех пожелавам

    12 0 Отговор
    На немските автомобилостроители с новите 1200 кубикови "SUV".. 🥲🤡
  • 8 Новите концепции

    2 2 Отговор
    Новите концепции 4 редови турбо не са ми присърце. Еднодневки в общи линии. Имах за известно време МB V12, чудесен автомобил но с много скъпа поддръжка /за мен скъпа/. Сегашния ми V8 е компромис но приемлив. Ако трябва да избирам двигател в днешни дни бих слязъл на 6 редови със супертурбо /супер чарджър + турбо/. И ако трябва непременно да е 4 цилиндров то поне да е 2.4литра със супертурбо за по - спортен модел.
  • 9 Цеко сифоня

    10 0 Отговор
    Амчи то и германската автомобилна индустрия като цяло слиза от конвейера.