S&P Global Mobility прогнозира 30-процентен ръст на продажбите на електромобили през следващата година, като те ще достигнат 15,1 милиона броя в световен мащаб. Това означава 16,7% дял от световния пазар на автомобили, в сравнение с очакваните 13,2% (11,6 млн. единици) през 2024 г. Този ръст обаче няма да бъде равномерен в целия свят; фактори като правителствени политики, тарифи, стимули и инфраструктура за зареждане ще играят съществена роля за регионалните различия.
Проучването подчертава ярките контрасти в приемането на електромобилите в световен мащаб. В Индия например се очаква сравнително скромен пазарен дял от 7,5%, въпреки че значителният ръст от 117% на годишна база предполага бързо приемане. В САЩ се очаква 36-процентно увеличение, което ще доведе до 11,2 % пазарен дял на електромобилите. Този ръст обаче зависи от политиките на бъдещата американска администрация, особено по отношение на данъчните облекчения за електромобили и вносните мита.
Очаква се Китай, който е лидер в приемането на електрически превозни средства, да завладее близо 30 % от автомобилния пазар. Макар че темпът на растеж (20%) не е толкова драматичен, колкото в други региони, поради вече големия пазарен дял на EV, се очаква ключов етап: Прогнозите са, че през 2025 г. електромобилите за първи път ще изпреварят по продажби автомобилите с двигател с вътрешно горене в Китай, което значително изпреварва целта на правителството за 2035 г. за 50-процентов пазарен дял на електромобилите.
Въпреки този непрекъснат растеж, китайският пазар на електрически превозни средства е изправен пред свои собствени предизвикателства. Анализаторите прогнозират, че свръхпредлагането, силната конкуренция и произтичащите от това ценови войни ще доведат до фалит на множество местни марки. Освен това европейските, японските и американските автомобилни производители, които някога доминираха на китайския пазар, отбелязват значителен спад в продажбите, тъй като потребителите все повече предпочитат местните марки. Пазарният дял на чуждестранните производители на автомобили в Китай е спаднал от 64% през 2020 г. до едва 37% през 2024 г.
Опасенията за отслабване на търсенето на електрически превозни средства, особено в Германия след намаляването на субсидиите, допринесоха за сътресения в автомобилните производители като VW Group, което доведе до обсъждане на съкращения на работни места и затваряне на заводи. Въпреки това проучването все още прогнозира здравословен ръст от 43% на продажбите на електрически превозни средства в Западна и Централна Европа, което ще доведе до надхвърляне на пазарния дял от 20%, дори и при планираното намаляване на субсидиите във Франция и Испания през 2025 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ще ще
10:38 30.12.2024
2 Ще се увеличат
10:41 30.12.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Невъзможно!
Коментиран от #7
11:08 30.12.2024
7 Възможно
До коментар #6 от "Невъзможно!":
Форд се отказва от транзишъна към електрически автомобили. Мерцедес разработва ДИЗЕЛОВ двигател от ново поколение.Миналата седмица в Гърция на студа масово бедствали ... електрички.
11:11 30.12.2024
8 Радо
Коментиран от #9
11:12 30.12.2024
9 Мда
До коментар #8 от "Радо":
Особено да караш Ел трошка в балкана зимата е мисия невъзможна, батерията няма да ти стигне до никъде 🤣Коментиран от #18
11:14 30.12.2024
10 Гунчо
11:17 30.12.2024
11 Много интересно
20 Декември, 2024 15:14 6 125 24
11:35 30.12.2024
12 То, масово
Коментиран от #19
11:53 30.12.2024
13 Добре
Коментиран от #14
12:11 30.12.2024
14 Хсйдйфхф
До коментар #13 от "Добре":
А китайската статистика е като статистиката на СССР.12:42 30.12.2024
15 Син на Слънцето
13:34 30.12.2024
16 Гориил
13:45 30.12.2024
17 ВсичкоТок БГ
10-годишният ни опит показва:
Свършва тока и "умират" батериите само на хора, които не са карали ЕА.
Коментиран от #21
15:58 30.12.2024
18 Реалността ⚡
До коментар #9 от "Мда":
Стига и се връща. Колкото поискам пъти.80-100 киловатчаса на борда. Мога да захраня рок концерт.
Цяла нощ сауна в колата черпи само 7% заряд.
Коментиран от #27
16:04 30.12.2024
19 Мхм
До коментар #12 от "То, масово":
Ток няма, щото не си си произвел.Искаш ток? По-малко с устенцата, повече с ръчичките и краченцата.
Коментиран от #20
16:18 30.12.2024
20 Гост
До коментар #19 от "Мхм":
Тесла с ремарке генератор, пробег неограничен.Коментиран от #23
16:51 30.12.2024
21 Гост
До коментар #17 от "ВсичкоТок БГ":
Точно обратното е.Не зарядната мрежа е развита, електрокарите са малко.Коментиран от #24
16:53 30.12.2024
22 И язе така мисла
17:13 30.12.2024
23 Реалността ⚡
До коментар #20 от "Гост":
Е тази. Твоя фотошоп от нета е слаба ракия.Колата на ток минава 100 км за 2.50.
Няма пушек.
Няма ремонти и обслужване. Има 2 чарка: ротор и статор.
Няма синя зона.
Върви на нepeз: 4х4, 2 мотора (3 при PLAID), изпреварваш с мисъл (PLAID 100-200 4 секунди), вдига 250 (328 PLAID).
Батериите държат по 20 години (три Model S 2013 в групата на по 300 хил. са на 87-90% капацитет).
За 8 години и 192 хил., колкото е гаранцията на Long Range, само от гориво си напред 40 бона. Минаваш държавата с 1 кафе пауза при повече газ.
На всяко спиране и спускане връща ток обратно и пълни батерията (кое ДВГ връща гориво в резервоара?).
Цяла нощ парно черпи 7% заряд (Camp mode). Климата се пуска през телефона. Зимата няма чегъртане, колата те чака на сауна. Затопля моментално. Лятото вътре е Боровец.
Кара на БГ ток, вместо вносна нафта. Може да пълни на всяко Шуко, можеш да си произвеждаш сам гориво.
Най-доброто.
Коментиран от #25
20:33 30.12.2024
24 ВсичкоТок БГ
До коментар #21 от "Гост":
Погледнахте ли картата, преди да се изходите? В България има повече DC станции, отколкото бензиностанции. Зарядната мрежа към момента се работи от над 20 оператора и колите посмъртно няма да надхвърлят капацитета й по 2 причини:1. Шубето е голям страх
2. Има няколко милиона Шуко контакта на територията на страната .
20:40 30.12.2024
25 Тъпчо Тъпанчев
До коментар #23 от "Реалността ⚡":
Имаш два чарка в главата .Плюс неограничен фонд от фантазии.
14:39 31.12.2024
26 Мнение
Сегашните джисеми на колела са всичко друго, но не и еко!!! Освен това имат ултра нисък пробег! Също така капацитета на батерията пада драстично при студено време! И не на последно място токът дето зареждат иде от въглища!
Не, мерси!!!
11:46 01.01.2025
27 Мнение
До коментар #18 от "Реалността ⚡":
Наистина ли си мислите, че мнението на "Ергенът" е критерий за тия автомобили?!Запомнете добре!!!
Токът в България е толкова достъпен, заради пробългарските политики на предишния строй!
Централите в България са строени от българи за за българи!!!
Сега едни мафиоти решиха да слагат посредници и да съсипват тецове е аец!!!
Знаете ли какво ще стане с ел енергията в България, ако планът за възстановяване от ковид влезе в сила???
А сега си представете, че освен горното антибългарските управляващи поставят частните домакинства и на свободния пазар???
Ако това се случи (да пази Господ), такива като "ергенчето" ще въртят п...лите всеки ден, без повече да им мине през ума теслЪта или подобните на нея глупости!!!
11:54 01.01.2025