Last news in Fakti

5 Юни, 2012 12:01 18 615 64

BMW и комбитата с повишена проходимост

  • bmw-
  • 530ix enduro touring

Година преди появата на първия Outback на Subaru и доста преди Audi и Volvo да пуснат своите Allroad и XC70 на бял свят се появява автомобил, чийто производител няма почти никакъв опит с подобни возила. В началото на 90-те години на миналия век BMW предлага на клиентите си модификации с двойно предаване, но те са по-скоро екзотика в гамата от класически бегачки със задно задвижване. Никой не очаква от баварците да експериментират с комби с повишена проходимост.



През 1993 г. обаче подразделението BMW Individual разработва возило, чиято формула ще добие популярност поне десетилетие по-късно. 530iX Enduro Touring предлага всичко, от което може да има нужда един истински почитател на спорта и излетите сред природата. Благодарение на надигнатия с 13 см покрив багажникът безпроблемно поема балон с горещ въздух, а четирите задвижващи колела и регулируемото пневматично окачване осигуряват достъп до девствени местенца из природата.



Както повечява потеклото му, баварското комби с повишена проходимост позволява на двама души, целият им багаж и планинските им велосипеди да се чувстват безгрижно и на магистралата. Под предния капак е монтиран модифициран 2.5-литров шестак с увеличен до три литра работен обем. Мощността му е 246 к.с., а максимумът на въртящия момент от 316 Нм се достига при 4 250 об/мин.



Макар и традиционно силен на аутобана, 530iX Enduro Touring си остава ориентиран към удобствата извън пътя. От багажника излиза платформа, която улеснява товаренето и може да свърши добра работа както за пикник, така и за превоза на моторна шейна. Когато ходът на регулируемия клиренс от 2.5 см не достига за преодоляването на по-сложен терен, налягането в гумите може да се променя благодарение на компресора на борда.



За съжаление 530iX Enduro Touring намира меко казано скромен прием сред клиентите на марката. Основна вина за мижавия тираж от едва 50 екземпляра носи цената, която определят от BMW Individual. За 170 000 дойче марки през 1993 г. може да се купи E34 M5 Touring и да остане сериозно ресто.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ivan

    2 3 Отговор
    Много хубава статия!

    Коментиран от #2, #9

  • 2 Венцеслав Иванков

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "ivan":

    Защо?
  • 3 доктор

    3 4 Отговор
    Значи , тъпотиите на баварците не са от скоро ! Какъв прекрасен салон , а какво да товариш ?! Поне от ситроените да бяха погледнали как да направят ма-а-алко повече 2.5 см регулируемо окачване ! А цената е просто без коментар !!!
  • 4 до №3

    2 2 Отговор
    Ти доктор ли си , или търсиш доктор ?
    Защото не всеки път доктора може да ти помогне.
  • 5 alek

    3 3 Отговор
    moito 940 ka sabira poveche jeuezo

    Коментиран от #25

  • 6 Коломан Дремджийски

    3 7 Отговор
    Грозотия,а пък седалките какви са смешни :) приличат на някаква дебела,разплута гад.Добре,че не съм виждал никога такава "екзотика"на живо.
  • 7 Личката

    6 2 Отговор
    aleeeei neznaete kakvo govorite! Bmw to e mnogo dobro daje ynikalna kola. salona e super. Mnogo dobre e izmisleno! Nqmate vkys za avtomobilite
  • 8 пенчо пенев

    3 5 Отговор
    Neveroqtno! Kakto samo BMW mogat...
  • 9 cEZAR

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "ivan":

    Egati grozotiqta kakto pove4eto bmweta osobenno novite modeli SAMO AUDI...
  • 10 FEN

    3 4 Отговор
    е много ясно Ауди по добрия автомобил
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ВИП АМГ

    3 4 Отговор
    tova BMW za vremeto si e bilo unikalen avtomobil.po dolo niakakv beshe opliul salona,smeshko ti 1990g si se radval na garajnoto Aleko.
  • 13 Станимир Христов

    4 0 Отговор
    относно авторите на статията и изказването за Субару
    "първия пътнически 4х4 автомобил пуснат в масово производство е Subaru Leone през септември 1972 г. Значителен тласък е бил даден няколко години по-късно, през 1980 г., когато Audi представят модела Quattro на изложението във Франкфурт"
    -това е цитат разбирасе но той си е абсолютно реален. Не че е зле колицата но пък да се твърди че са нещо като пионери във тази област е най-малкото НЕСЕРИОЗНО
  • 14 JIGULI

    3 2 Отговор
    наи добрата система 4х4 за лек автомобил е на Ауди рабира се

    Коментиран от #18

  • 15 ВИП АМГе с ремарке

    1 2 Отговор
    Това бмв няма теглич. Каква кола е тва, а...На новата 190-ка на старо като закача ремаркето, и мога да туря 80 щайги с буркани, а на покрива слагам сеното.
  • 16 BMW

    1 3 Отговор
    Момчета ли сте момичета ли,не ви знам но Баварката е адската!!!Колкото до тези които пишат тъпотии как АУДИ била по-добрата кола,да знаят че в Германия има две марки автомобил(вероятно който разбира от коли ще се досети за какво иде реч) и един второстепенен герой който се появява от време на време!!!!
  • 17 BMW

    1 3 Отговор
    Момчета ли сте момичета ли,не ви знам но Баварката е адската!!!Колкото до тези които пишат тъпотии как АУДИ била по-добрата кола,да знаят че в Германия има две марки автомобил(вероятно който разбира от коли ще се досети за какво иде реч) и един второстепенен герой който се появява от време на време!!!!
  • 18 ВИП АМГ

    0 4 Отговор

    До коментар #14 от "JIGULI":

    v Audi niama nishto dobro.
  • 19 USA

    1 3 Отговор
    tova BMW model ot predi 20god pak prevazhojda dori i nai noviat model na AUDI.kakvo se panete s tia troshliaci na VAG.nai dobrite vozila se praviat ot BMW i Mercedes.nauchete si uroka lapeta.

    Коментиран от #35

  • 20 ВИП АМГ

    0 2 Отговор
    a be kakvo bmw be. tova e vw pasat cuntry. nerazbirate ot koli nachi.

    Коментиран от #22

  • 21 740D

    0 4 Отговор
    aide i ot oshte edin nik da vi napisha neshto. ili shte karam mercedes ili karuca s magare. imam si standart!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 M52B28

    2 0 Отговор
    А спрете се де :D Гадно било ,грозно било ... Хайде покажете други марки от тази година да видим имат ли толко екстри колкото 2те опоменати макри по-долу МБ и БМВ ?! Кой са тия марки ,че не се сещам ,които правят бързи и луксозни автомобили .... ? И за тези които казват ,че нямало теглич ,има загледайте се на задната броня посредата има капаче което пада и се монтира теглича ;)
  • 24 автоджамбаз

    2 1 Отговор
    И аз карам Е34 .Много е добро.Само че моето е М5.Изключително здрав и мощен и надежден автомобил за времето си.Моето дори е с чип на 365 конски сили.
  • 25 Личо

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "alek ":

    5-та от 90-те е много зрав автомобил при висока скорост изобщо не се усеща в колата дори при максимална скорост усещането е много стабилно
  • 26 Личо

    0 2 Отговор
    това До коментар #5 от "alek ": не съм го писал
  • 27 хахаха

    2 2 Отговор
    За разлика от Е34 следващата 5та серия е пълен кенеф. Относно разбирачите: от тези години Ауди имат Ауди100 куатро което е в пъти с по качествен интериор , понадеждно задвижване и ако щеш по здраво и стабилно от Е34 ...

    Коментиран от #30

  • 28 Vikenso

    1 1 Отговор
    BMW e34 е най истинското BMW правено някога
  • 29 iani

    1 1 Отговор
    ne si ma4ete akala mersedes Е clas ot 94 do 96g e nai zdraia avtomobil praven niakoga !!!

    Коментиран от #31

  • 30 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "хахаха":

    narichash BMW E39 kenef?ili si lud ili niamash nikakvi nabliudenia nad tozi model.i 2.0 benzin i 2.5D 163ps i 3.0D sa izkliuchitelno koravi motori.a otnosno Audi 100 shte ti kaja che troshiaha debitomeri kato ludi za po 1500lv a pregoriala garnitura na glavata i techashto radiatorche na parnoto se nabliudavaha kato masovo iavlenie.ne na posleddno miasto sa postoiani problemi s klimatronicite i tehnite displei.are pali japankite che ti doide mnogoo infoto.
  • 31 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "iani":

    W124 ako vizirash si napalno prav.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Вълков

    1 2 Отговор
    Allroad е преди 90 година.
  • 35 Йорданка Стефанова

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "USA":

    виж колега, тук става въпрос за автомобил 4x4 а на БМВ от тези години това изобщо не им е силата, повярвай ми занимавам се със автомобили от много малка и поназнайвам някои неща, автомобила не е лош във никакъв случай но точно пълноприводноста не му е силата-точно затова и не е успял де, иначе сега щяха да си ги карат хората както Субару и Ауди например.

    Коментиран от #42

  • 36 333

    0 3 Отговор
    dosega neznaeh ,4e i bmw sa proizvejdali katafalki.....bqh vijdal samo volvo i mercedes :D

    Коментиран от #37

  • 37 daada

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "333":

    prost
  • 38 Osran

    1 2 Отговор
    Позьорът от снимките нарушава абсолютно всички разпоредби за употреба на осветителната система на автомобила в името на гъзарията: използва фарове за мъгла при неограничена видимост, допълнителните фарове на покрива са за лов на дивеч и не могат да бъдат използвани в рамките на пътната мрежа, късите светлини за чий *** ги е облещил посред бял ден, пък за дългите изобщо не коментирам.

    Иначе колата е практична както на пътя, така и извън него, плюс това притежава доза ексцентричност, които ми допадат.
  • 39 rumpi

    2 2 Отговор
    КОЛЕГА , НАУЧИ СЕ ДА ЧЕТЕШ И ПАК ПРОЕТИ ХУБАВО СТАТИЯТА
    Година преди появата на първия Outback на Subaru и доста преди Audi и Volvo да пуснат своите Allroad и XC70 на бял свят се появява автомобил, чийто производител няма почти никакъв опит с подобни возила.
    ПАК САМО ЦИТАТ А ТВОЯ КОМЕНТАР Е ПРОСТО ТЪПИЧЪК (ДА МЕ ИЗВИНЯВАШ )

    Коментиран от #40

  • 40 Станимир Христов

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "rumpi":

    ..ами приятелю, те Субару си пройзвеждат високи комбита 4x4 реално от самото начало. Пойнтересувай се от клиренса който предлага БМВ и този на аналозите му и ще видиш че и те предлагат въздушно окачване със възможност до 80мм повишаване. И ДА извинен си но твоят коментар не виждам на какво точно е базиран за разлика от моя. Жив и здрав.
  • 41 пффффффффф

    1 1 Отговор
    това е клозет
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Митака

    1 0 Отговор
    искам да ви кажа че колата е просто уникална, верно че цената й е била доста за тогава но само погледнете интериора и всичките му глезотиики за 93-та година кола пък 4х4, пък и як мотор и т.н.
  • 44 Нема Бира

    1 0 Отговор
    Това всъщност е прототипът на 4х4 автомобилът, който стартира цяла серия автомобила на БМВ с задвижване 4х4. В производство е пуснат 525ix, който и до сега не отстъпва на нито един модерен 4х4 автомобил!
  • 45 дидо

    0 2 Отговор
    Бмв не могат да правят 4X4 това е.......!
    Ааааа чакай малко ...могат да правят XDrive...което е добро ...ама само на ролки и стативи...лятно време ..пред моловете......там са добри ..да...на релкамки цена нямат ! Иначе на сняг и лед в реална обстановка...не ги търси !

    Коментиран от #46

  • 46 Нема Бира

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "дидо":

    Май ти си тоя дето вярва на реклами!
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k&feature=related[/youtube]

    Коментиран от #47

  • 47 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Нема Бира":

    Ама не ми изпращай клипчета...защото зимата бяхме на почивка на Боровец...и като вечерта падна сняг 50 см.....на сутринта ..само за няколко минути се изясни кое е истина по тези клипчета и кое не.......на сняг Аудито ги прави смешни тези БМВ-та и Тойоти(които не можаха дори да си изкарат колите от паркинга на хотела) Така че не ми обяснявай колко са добри в реални условия......аз знам колко ! ЗА НИКАКЪВ ЧЕП НЕ СТАВАТ !
  • 48 хахаха

    0 1 Отговор
    На кое казваш здраво бе колега ... на трошливия и невървящ 2.0 който прегрява от нищо , пука разширителни съдове като балони , това ли е надеждно. Дизелите (без 3.0) няма да ги коментирам що за трошлаци са , а никасилоите блокове на бензините пък изобщо. БМВ си е ортак на джоба и кола събота и неделя. Е39ката е КЕНЕФ , ДА - протичащи рейки , скърцащи врати и скъсани уплътнения на интериора е типично за тях. Аз със такава кочина не бих рискувал да пътувам далече :) ама ти си знеш де...
  • 49 хахаха

    0 1 Отговор
    До коментар 30

    На кое казваш здраво бе колега ... на трошливия и невървящ 2.0 който прегрява от нищо , пука разширителни съдове като балони , това ли е надеждно. Дизелите (без 3.0) няма да ги коментирам що за трошлаци са , а никасилоите блокове на бензините пък изобщо. БМВ си е ортак на джоба и кола събота и неделя. Е39ката е КЕНЕФ , ДА - протичащи рейки , скърцащи врати и скъсани уплътнения на интериора е типично за тях. Аз със такава кочина не бих рискувал да пътувам далече :) ама ти си знеш де...

    Коментиран от #50

  • 50 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "хахаха":

    smeshen si
  • 51 истината

    0 1 Отговор
    Субару са най добри в този клас.Няма БМВ няма Ауди няма Мерцедес.
    Симетричната система на Субару няма аналог по проходимост.
    А на този дето е писал статията ще му кажа че когато Субару са правили 4х4 БМВ не са и помирисвали такава система.

    Коментиран от #52

  • 52 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "истината":

    Опаааа....пак неподготвени по темата....!
    Пич...интересувал ли си се с какъв диференциал е новото Субару STI.......хайде да ти кажа ...да не търсиш..и да не си губиш времето....ами с Торсен (АУДИ)....защо ли е така ?
    Храна за размисъл малко !

    Коментиран от #53

  • 53 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "дидо":

    lele pak laji

    Коментиран от #54

  • 54 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #53 от "ВИП АМГ":

    Лъжа ли бе незапознат отворко....я прочети тук

    http://bgdriver.org/forum/index.php?topic=784.0

    Прочети сега края на описанието на Торсен..последното изречение.....и ще ти стане ясно още кои автомоб. използват торсен

    Коментиран от #55

  • 55 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "дидо":

    lajesh ta se kasash.
  • 56 за дидо

    1 0 Отговор
    Дидо не си в час. Ауди ползва торсен но и други го ползват.Ауди не го е измислило а само го ползва.
    А Субару точно през 90-те когато е това БМВ от статията не ползват система като Ауди.
    И между другото системата на Ауди е най изостаналото4х4 от всички.
    Айде много здраве и недей да се изказваш неподготвен.
  • 57 Subaru

    1 0 Отговор
    http://www.subaru.com/engineering/all-wheel-drive.html

    Ето тука за необразования фен на кенефа Ауди Дидо малко материал да си попълни липсите от началното училище за 4х4.
    Ако не знаеш английски кажи и ще ти преведем подробностите , но има достатъчно картинки за да разбереш от къде изгрява слънцето.
    Между другото Субару прави 4х4 преди Ауди и е нормално да са по напреднали в това .

    Коментиран от #58

  • 58 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #57 от "Subaru":

    Стига с тези смешни евтини варианти на автомобили бе младежи.....нали виждам колко струва едно субару и колко струва едно ауди на същите години...и има защо ...уверявам ви...
    Нали колегата ми даде да му покарам субаруто.......ами зле си е....като започнеш от простите и евтини материали в купето...като минеш през дизайна на вътрешния интериор....и завършиш с лошата ходова част...която влиза точно като френски автомобил през дупките....бледо подобие си е...
  • 59 4х4

    1 0 Отговор
    ха ха ха .Гледай го фенчето на фризирания Фолксваген ,Ауди.
    Четеш ли какво пише в статията ?
    Кола с която да отидеш извън пътя и да не ти се троши като боклука Ауди с кашкаваленото окачване дето става само за аутобан.
    А това че Audi е надуло цената на която продава въобще не е критерий за здравина.Ако сметнеш за колко са го купили и за колко го продават може да се учудиш че е загубило повече пари от цената си.Защото като остарее този боклук направо ти съдира джоба със скъпи части и чести ремонти.
    Субару може и да има недостатъци но извън пътя Ауди не може да му стъпи и на малкия пръст.
    Само погледни как са направени двете коли като трансмисия и окачване и ще ти стане ясно.Но понеже си файтонджия тези неща не си ги виждал за това говориш глупости.

    Коментиран от #60

  • 60 дидо

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "4х4":

    Стиха бе човече....доста простичко си е Субаруто......нещо като японски москвич например...
    Като влезеш в него ме удря на евтинийка...нескопосани детайли...грубо....
    Возията не ми харесва....не влиза като Аудито например през дупките...доста по шумно е...дрънчи ми на консервна кутия като карам по неравен път.....личи му че си има доста недостатъци !
    Аудито е друга класа .....нямат нищо общо....уверявам те!
    А колегата чието Субару карах...реши и той като теб че е много добро извън пътя.....и като бяхме на море реши да влезе да се разходи по пясъчната линия.......и познайте какво стана......окопа се така яко в пясъка , че ни развали риболова.....скъса ни се г.за да копаме да го вадим......Докато Аудито куатро влезе на пясъка....кара 5 мин ...изора всичко и излезе безпроблемно...много интересно защо...нали субаруто е по-добро !

    Коментиран от #62

  • 61 4х4

    1 0 Отговор
    Да бе тези вицове съм ги слушал много.Да не ти казвам колко аудита съм вадил не само от пясък защото там ако не знаеш да караш и с камион можеш да заседнеш.
    И не ми разправяй за евтиния защото в скапаните А4 пластмасориите са като в китайска кола. А за 2 парчета кожа в грозилището А6 ти искат 100 000.Айде да не си приказваме глупости , който разбира от офроуд само ще ти се изсмее като му кажеш Ауди.
    Единствената немска фирма която е правила здрава кола за офроуд е Мерцедес.
    Ауди са известни с проблемните си окачвания особено в БГ си дежурен всяка година в сервиза.Да не говорим ако прекалиш с офроуда.

    Коментиран от #63

  • 62 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "дидо":

    Smeshnoto Audi samo ti go haresvash.estestveno che Subaru e v pati po zdrava mashina ot kenefa na VAG.
  • 63 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "4х4":

    prav si
  • 64 дидо

    0 0 Отговор
    Еййй...вие феновете на мерцедес и бмв сте .....дори и в статии за 4X4 пак се пишете на първо място....
    Германците масово си прибират колите със задно предаване октомври месец и си вадят вторите или третите автомобили в семейството...само вие .. с тези боклуци дето като падне слана започвате да бутате .....даже френските боклуци се справят по добре на сняг....и пак претенции...луда работа...надъхана история....