Година преди появата на първия Outback на Subaru и доста преди Audi и Volvo да пуснат своите Allroad и XC70 на бял свят се появява автомобил, чийто производител няма почти никакъв опит с подобни возила. В началото на 90-те години на миналия век BMW предлага на клиентите си модификации с двойно предаване, но те са по-скоро екзотика в гамата от класически бегачки със задно задвижване. Никой не очаква от баварците да експериментират с комби с повишена проходимост.
През 1993 г. обаче подразделението BMW Individual разработва возило, чиято формула ще добие популярност поне десетилетие по-късно. 530iX Enduro Touring предлага всичко, от което може да има нужда един истински почитател на спорта и излетите сред природата. Благодарение на надигнатия с 13 см покрив багажникът безпроблемно поема балон с горещ въздух, а четирите задвижващи колела и регулируемото пневматично окачване осигуряват достъп до девствени местенца из природата.
Както повечява потеклото му, баварското комби с повишена проходимост позволява на двама души, целият им багаж и планинските им велосипеди да се чувстват безгрижно и на магистралата. Под предния капак е монтиран модифициран 2.5-литров шестак с увеличен до три литра работен обем. Мощността му е 246 к.с., а максимумът на въртящия момент от 316 Нм се достига при 4 250 об/мин.
Макар и традиционно силен на аутобана, 530iX Enduro Touring си остава ориентиран към удобствата извън пътя. От багажника излиза платформа, която улеснява товаренето и може да свърши добра работа както за пикник, така и за превоза на моторна шейна. Когато ходът на регулируемия клиренс от 2.5 см не достига за преодоляването на по-сложен терен, налягането в гумите може да се променя благодарение на компресора на борда.
За съжаление 530iX Enduro Touring намира меко казано скромен прием сред клиентите на марката. Основна вина за мижавия тираж от едва 50 екземпляра носи цената, която определят от BMW Individual. За 170 000 дойче марки през 1993 г. може да се купи E34 M5 Touring и да остане сериозно ресто.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ivan
Коментиран от #2, #9
12:27 05.06.2012
2 Венцеслав Иванков
До коментар #1 от "ivan":
Защо?12:36 05.06.2012
3 доктор
12:44 05.06.2012
4 до №3
Защото не всеки път доктора може да ти помогне.
13:08 05.06.2012
5 alek
Коментиран от #25
13:21 05.06.2012
6 Коломан Дремджийски
13:36 05.06.2012
7 Личката
13:53 05.06.2012
8 пенчо пенев
14:22 05.06.2012
9 cEZAR
До коментар #1 от "ivan":
Egati grozotiqta kakto pove4eto bmweta osobenno novite modeli SAMO AUDI...14:46 05.06.2012
10 FEN
14:50 05.06.2012
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ВИП АМГ
15:59 05.06.2012
13 Станимир Христов
"първия пътнически 4х4 автомобил пуснат в масово производство е Subaru Leone през септември 1972 г. Значителен тласък е бил даден няколко години по-късно, през 1980 г., когато Audi представят модела Quattro на изложението във Франкфурт"
-това е цитат разбирасе но той си е абсолютно реален. Не че е зле колицата но пък да се твърди че са нещо като пионери във тази област е най-малкото НЕСЕРИОЗНО
16:42 05.06.2012
14 JIGULI
Коментиран от #18
16:48 05.06.2012
15 ВИП АМГе с ремарке
17:14 05.06.2012
16 BMW
17:23 05.06.2012
17 BMW
17:43 05.06.2012
18 ВИП АМГ
До коментар #14 от "JIGULI":
v Audi niama nishto dobro.18:03 05.06.2012
19 USA
Коментиран от #35
18:14 05.06.2012
20 ВИП АМГ
Коментиран от #22
18:15 05.06.2012
21 740D
18:18 05.06.2012
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 M52B28
18:44 05.06.2012
24 автоджамбаз
19:15 05.06.2012
25 Личо
До коментар #5 от "alek ":
5-та от 90-те е много зрав автомобил при висока скорост изобщо не се усеща в колата дори при максимална скорост усещането е много стабилно20:43 05.06.2012
26 Личо
20:47 05.06.2012
27 хахаха
Коментиран от #30
21:03 05.06.2012
28 Vikenso
21:05 05.06.2012
29 iani
Коментиран от #31
22:54 05.06.2012
30 ВИП АМГ
До коментар #27 от "хахаха":
narichash BMW E39 kenef?ili si lud ili niamash nikakvi nabliudenia nad tozi model.i 2.0 benzin i 2.5D 163ps i 3.0D sa izkliuchitelno koravi motori.a otnosno Audi 100 shte ti kaja che troshiaha debitomeri kato ludi za po 1500lv a pregoriala garnitura na glavata i techashto radiatorche na parnoto se nabliudavaha kato masovo iavlenie.ne na posleddno miasto sa postoiani problemi s klimatronicite i tehnite displei.are pali japankite che ti doide mnogoo infoto.00:18 06.06.2012
31 ВИП АМГ
До коментар #29 от "iani":
W124 ako vizirash si napalno prav.00:19 06.06.2012
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Вълков
06:35 06.06.2012
35 Йорданка Стефанова
До коментар #19 от "USA":
виж колега, тук става въпрос за автомобил 4x4 а на БМВ от тези години това изобщо не им е силата, повярвай ми занимавам се със автомобили от много малка и поназнайвам някои неща, автомобила не е лош във никакъв случай но точно пълноприводноста не му е силата-точно затова и не е успял де, иначе сега щяха да си ги карат хората както Субару и Ауди например.Коментиран от #42
07:58 06.06.2012
36 333
Коментиран от #37
09:30 06.06.2012
37 daada
До коментар #36 от "333":
prost09:47 06.06.2012
38 Osran
Иначе колата е практична както на пътя, така и извън него, плюс това притежава доза ексцентричност, които ми допадат.
09:54 06.06.2012
39 rumpi
Година преди появата на първия Outback на Subaru и доста преди Audi и Volvo да пуснат своите Allroad и XC70 на бял свят се появява автомобил, чийто производител няма почти никакъв опит с подобни возила.
ПАК САМО ЦИТАТ А ТВОЯ КОМЕНТАР Е ПРОСТО ТЪПИЧЪК (ДА МЕ ИЗВИНЯВАШ )
Коментиран от #40
09:56 06.06.2012
40 Станимир Христов
До коментар #39 от "rumpi":
..ами приятелю, те Субару си пройзвеждат високи комбита 4x4 реално от самото начало. Пойнтересувай се от клиренса който предлага БМВ и този на аналозите му и ще видиш че и те предлагат въздушно окачване със възможност до 80мм повишаване. И ДА извинен си но твоят коментар не виждам на какво точно е базиран за разлика от моя. Жив и здрав.10:25 06.06.2012
41 пффффффффф
19:31 06.06.2012
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Митака
13:37 07.06.2012
44 Нема Бира
15:09 07.06.2012
45 дидо
Ааааа чакай малко ...могат да правят XDrive...което е добро ...ама само на ролки и стативи...лятно време ..пред моловете......там са добри ..да...на релкамки цена нямат ! Иначе на сняг и лед в реална обстановка...не ги търси !
Коментиран от #46
21:33 07.06.2012
46 Нема Бира
До коментар #45 от "дидо":
Май ти си тоя дето вярва на реклами![youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k&feature=related[/youtube]
Коментиран от #47
02:17 08.06.2012
47 дидо
До коментар #46 от "Нема Бира":
Ама не ми изпращай клипчета...защото зимата бяхме на почивка на Боровец...и като вечерта падна сняг 50 см.....на сутринта ..само за няколко минути се изясни кое е истина по тези клипчета и кое не.......на сняг Аудито ги прави смешни тези БМВ-та и Тойоти(които не можаха дори да си изкарат колите от паркинга на хотела) Така че не ми обяснявай колко са добри в реални условия......аз знам колко ! ЗА НИКАКЪВ ЧЕП НЕ СТАВАТ !07:15 08.06.2012
48 хахаха
11:21 08.06.2012
49 хахаха
На кое казваш здраво бе колега ... на трошливия и невървящ 2.0 който прегрява от нищо , пука разширителни съдове като балони , това ли е надеждно. Дизелите (без 3.0) няма да ги коментирам що за трошлаци са , а никасилоите блокове на бензините пък изобщо. БМВ си е ортак на джоба и кола събота и неделя. Е39ката е КЕНЕФ , ДА - протичащи рейки , скърцащи врати и скъсани уплътнения на интериора е типично за тях. Аз със такава кочина не бих рискувал да пътувам далече :) ама ти си знеш де...
Коментиран от #50
11:23 08.06.2012
50 ВИП АМГ
До коментар #49 от "хахаха":
smeshen si10:07 09.06.2012
51 истината
Симетричната система на Субару няма аналог по проходимост.
А на този дето е писал статията ще му кажа че когато Субару са правили 4х4 БМВ не са и помирисвали такава система.
Коментиран от #52
20:14 09.06.2012
52 дидо
До коментар #51 от "истината":
Опаааа....пак неподготвени по темата....!Пич...интересувал ли си се с какъв диференциал е новото Субару STI.......хайде да ти кажа ...да не търсиш..и да не си губиш времето....ами с Торсен (АУДИ)....защо ли е така ?
Храна за размисъл малко !
Коментиран от #53
21:54 09.06.2012
53 ВИП АМГ
До коментар #52 от "дидо":
lele pak lajiКоментиран от #54
22:11 09.06.2012
54 дидо
До коментар #53 от "ВИП АМГ":
Лъжа ли бе незапознат отворко....я прочети тукhttp://bgdriver.org/forum/index.php?topic=784.0
Прочети сега края на описанието на Торсен..последното изречение.....и ще ти стане ясно още кои автомоб. използват торсен
Коментиран от #55
08:46 10.06.2012
55 ВИП АМГ
До коментар #54 от "дидо":
lajesh ta se kasash.10:41 10.06.2012
56 за дидо
А Субару точно през 90-те когато е това БМВ от статията не ползват система като Ауди.
И между другото системата на Ауди е най изостаналото4х4 от всички.
Айде много здраве и недей да се изказваш неподготвен.
11:30 10.06.2012
57 Subaru
Ето тука за необразования фен на кенефа Ауди Дидо малко материал да си попълни липсите от началното училище за 4х4.
Ако не знаеш английски кажи и ще ти преведем подробностите , но има достатъчно картинки за да разбереш от къде изгрява слънцето.
Между другото Субару прави 4х4 преди Ауди и е нормално да са по напреднали в това .
Коментиран от #58
11:40 10.06.2012
58 дидо
До коментар #57 от "Subaru":
Стига с тези смешни евтини варианти на автомобили бе младежи.....нали виждам колко струва едно субару и колко струва едно ауди на същите години...и има защо ...уверявам ви...Нали колегата ми даде да му покарам субаруто.......ами зле си е....като започнеш от простите и евтини материали в купето...като минеш през дизайна на вътрешния интериор....и завършиш с лошата ходова част...която влиза точно като френски автомобил през дупките....бледо подобие си е...
14:16 10.06.2012
59 4х4
Четеш ли какво пише в статията ?
Кола с която да отидеш извън пътя и да не ти се троши като боклука Ауди с кашкаваленото окачване дето става само за аутобан.
А това че Audi е надуло цената на която продава въобще не е критерий за здравина.Ако сметнеш за колко са го купили и за колко го продават може да се учудиш че е загубило повече пари от цената си.Защото като остарее този боклук направо ти съдира джоба със скъпи части и чести ремонти.
Субару може и да има недостатъци но извън пътя Ауди не може да му стъпи и на малкия пръст.
Само погледни как са направени двете коли като трансмисия и окачване и ще ти стане ясно.Но понеже си файтонджия тези неща не си ги виждал за това говориш глупости.
Коментиран от #60
14:31 10.06.2012
60 дидо
До коментар #59 от "4х4":
Стиха бе човече....доста простичко си е Субаруто......нещо като японски москвич например...Като влезеш в него ме удря на евтинийка...нескопосани детайли...грубо....
Возията не ми харесва....не влиза като Аудито например през дупките...доста по шумно е...дрънчи ми на консервна кутия като карам по неравен път.....личи му че си има доста недостатъци !
Аудито е друга класа .....нямат нищо общо....уверявам те!
А колегата чието Субару карах...реши и той като теб че е много добро извън пътя.....и като бяхме на море реши да влезе да се разходи по пясъчната линия.......и познайте какво стана......окопа се така яко в пясъка , че ни развали риболова.....скъса ни се г.за да копаме да го вадим......Докато Аудито куатро влезе на пясъка....кара 5 мин ...изора всичко и излезе безпроблемно...много интересно защо...нали субаруто е по-добро !
Коментиран от #62
15:27 10.06.2012
61 4х4
И не ми разправяй за евтиния защото в скапаните А4 пластмасориите са като в китайска кола. А за 2 парчета кожа в грозилището А6 ти искат 100 000.Айде да не си приказваме глупости , който разбира от офроуд само ще ти се изсмее като му кажеш Ауди.
Единствената немска фирма която е правила здрава кола за офроуд е Мерцедес.
Ауди са известни с проблемните си окачвания особено в БГ си дежурен всяка година в сервиза.Да не говорим ако прекалиш с офроуда.
Коментиран от #63
16:11 10.06.2012
62 ВИП АМГ
До коментар #60 от "дидо":
Smeshnoto Audi samo ti go haresvash.estestveno che Subaru e v pati po zdrava mashina ot kenefa na VAG.22:12 10.06.2012
63 ВИП АМГ
До коментар #61 от "4х4":
prav si22:13 10.06.2012
64 дидо
Германците масово си прибират колите със задно предаване октомври месец и си вадят вторите или третите автомобили в семейството...само вие .. с тези боклуци дето като падне слана започвате да бутате .....даже френските боклуци се справят по добре на сняг....и пак претенции...луда работа...надъхана история....
23:13 11.06.2012