Според Kia България електромобилите са бъдещите решения за нашата мобилност, обаче за безпроблемното им движение е необходим лесен достъп до зарядната инфраструктура. Ето защо от Kia изграждат мрежа от зарядни станции в България, а сега добавят и мобилно приложение за ползване на тази мрежа.
Иновацията се нарича Kia Hypercharge и осигурява достъп до 400 000 зарядни станции на в цяла Европа, даващи възможност за зареждане с мощност от 22 kW до 300 kW. Апликацията е своеобразна карта, която показва локациите на зарядни станции на Стария континент. Всички станции, свързани към платформата, предлагат интелигентни възможности за дистанционно управление и автоматично таксуване.
Чрез приложението потребителите имат възможност да стартират и спират зареждането на електромобила; да проследяват детайлите свързани със зареждането и да управляват потребителския си акаунт. Kia Hypercharge съдържа информация за избраната станция – местоположение, мощност, тип, брой точки на зареждане (конектори) и цена за извършената услуга. Плащането на зарядните сесии се извършва според тарифата на съответната станция.
Киа България създава това приложение, базирайки се на опита си в изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната, като компанията планира инсталацията на още много зарядни станции с мощност до 300 kW, подготвени да посрещнат нуждите на бъдещето, способни да зареждат следващо поколение електромобили.
Kia Hypercharge е партньор на Virta – най-бързо развиващата се платформа за зареждане на електрически превозни средства в Европа. Virta е част от международното обединение за електрическа мобилност Hubject с над 10 милиона потребители в Европа. В мрежата на Hubject са включени 960 оператора, като техният брой се увеличава всяка изминала година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ццц
13:17 12.12.2021
2 Последния Софиянец
Коментиран от #16
13:23 12.12.2021
3 ФИЛИП ЕЙДЖИ
13:55 12.12.2021
4 още нещо
Коментиран от #8
14:38 12.12.2021
5 Ами ...
14:46 12.12.2021
6 Батето
14:53 12.12.2021
7 незнайко
15:06 12.12.2021
8 Чия консумация ще се вдигне три пъти
До коментар #4 от "още нещо":
Ако съвсем случайно утре българите намерят едни 300 милиарда за си купят 3 милиона електрически и решат да ги зареждат от мрежата, консумацията на България ще се вдигне не 300% както твърдиш, а само 10%. Към момента изнасяме 20% от произвеждания ток, така че даже няма да се налага да включваме нови мощности, а просто трябва да намалим износа наполовина. Не разбрахте ли, че тази опорна точка не върви?Да беше направил една елементарна сметка преди да пльоснеш тази глупост тук.
Коментиран от #9, #10, #11
15:11 12.12.2021
9 БРЦК
До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":
Каква е методиката ти за изчиление?. Бързо зареждащи те кабели искат и нова преносна мрежа. Консумацията ще се увелеличи драстично на 1млн автомобили все едно В БГ Домакинствата са двойноКоментиран от #12
15:28 12.12.2021
10 Гост
До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":
Колко ти е слаба математиката, ако знаеш. По статистика българите изминават средно по 27 км на ден с колите си. Това е при 2000000 автомобили в движение. Това прави по 54000000 км на ден. За 300 дни са 16 200 000 000 км. Една електричка да гори средно 15 квч на 100 км. При 20% загуби от зареждане и конвертиране на тока, това прави 3 037 500 000 квч електроенергия на година. При това, ако имаме само леки коли без камиони и бусове. Това са малко над 3 ТВТЧ ток годишно.15:30 12.12.2021
11 Гост
До коментар #8 от "Чия консумация ще се вдигне три пъти":
За сравнение през 2020 България е произвела едва 3,3 ТВЧ електроенергия. Ще ни трябва двойно повече ток, ако всички минем на електрически коли.Коментиран от #13
15:33 12.12.2021
12 Давай твоите сметки де
До коментар #9 от "БРЦК":
Че май пак бъркаш мощност с енергия? От колко енергия се нуждае един електромобил за дневния си пробег? Умножи тази цифра по един милион и виж колко ще се вдигне консумацията на държавата? И защо зарядните трябва да са мощни? За да са малко на брой като бензиностанциите и хората да се редят на опашки по тях ли? За цената на една бърза зарядна станция могат да се изградят 100 броя "бавни"15:34 12.12.2021
13 Я пак провери
До коментар #11 от "Гост":
Защото без да проверявам за тази година само изнесената енергия е поне три пъти повече!Коментиран от #19
15:35 12.12.2021
14 гост
15:45 12.12.2021
15 Правилно си го сметнал!
А ако видиш и разликата в потребяваната мощност в гигавати през деня и през нощта, ще видиш че има едни свободни инсталирани 2 гигавата, които чакат да бъдат ползвани през нощта. Два гигавата, са по 2 киловата мощност на милион електромобила. Тоест имаме достатъчно централи които да произвеждат енергията, имаме електропреносна система която да осигури зареждането на милиони електромобили, само електромобилите ги няма и скоро няма да ги има. Всеки път задавам един и същ елементарен въпрос и досега не съм получил отговор. Кога смяташ че в България ще има "само един" милион електромобила, та си се загрижил дали ще издържи системата? Дай примерна година? Аз не виждам това да се случи преди 2050 година.
Коментиран от #17, #20
15:48 12.12.2021
16 Да но
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Ми да я убиват! Като ни управляват шимпанзета със самочувствие на научни работници, това е резултата!16:30 12.12.2021
17 гост
До коментар #15 от "Правилно си го сметнал!":
Е с това последното не позна ! В България се купуват над 240-250 000 автомобила годишно , макар че 90 процента са употребявани ! Просто след 5-6 години , когато масово тръгне пазара втора ръка за електрички 1 милион такива ще се внесат и купят само за 5-6 години ! Още 2030 поне 50 процента от реално движещите се ще са електрички ! Тия кюмбета дето гният по дворове и градинки и едвам навъртат по 1000 км годишно може и да се срещат още 15-20 години , но не и в градовете , там още 2030 -2035 ще са абсолютно забранени ! И ако се ослушваме , има начини да ни принудят ! Обаче най-сигурният начин няма нужда от никаква принуда , при повишение на горивата само със 50 процента оборота на бензиностанциите ще падне 2-3 пъти , което значи масов фалит , дори за тия на Лукойл , а кюмбета без бензиностанции или с такива през 100 км на цените на златото просто ще е гавра със петролопитеците !Коментиран от #18, #21
17:36 12.12.2021
18 Дрън-дрън
До коментар #17 от "гост":
Винаги съм ти казвал че си от моя отбор но си прекалено голям оптимист. Колкото и абсурдно да звучи, повечето Антиелектрици, които са в противниковия отбор, също са по-големи оптимисти от мен и днес търсят решения които евентуално ще стоят на дневен ред през 2050 година. Знаеш ли каква е цената на 6-годишен електромобил? А знаеш ли каква е средната покупна цена на онези 250 000 автомобила? Тенденциите непрекъснато се променят и първите собственици задържат автомобилите повече години при себе си, най-малкото предвид 8-годишната гаранция.Забраните в българските градове ще следват забраните в белите държави с поне 5-6 години и ще има да им износваме почти новите дизели и бензинки на пет-шест пъти по-ниска цена от електромобилите.
30% електромобили от автопарка през 2030 година за които говориш, няма да бъдат постигнати дори в белите държави, дори 100% от продажбите там да са на електромобили по това време.
Коментиран от #24, #25
17:50 12.12.2021
19 Гост
До коментар #13 от "Я пак провери":
И като спрем да изнасяме ти ли ще запълниш дупката в бюджета? С джобните си от закуски ли?Коментиран от #22
18:25 12.12.2021
20 Гост
До коментар #15 от "Правилно си го сметнал!":
Написал съм ти колко произвеждаме. Чети преди да коментираш.Коментиран от #40
18:27 12.12.2021
21 Гост
До коментар #17 от "гост":
Колко трябва да е зле един такъв, за да си мисли, че бензиностанциите щели да фалират? Собствениците им ше се преориентират по-бързо, отколкото ти ще си купиш електромобил на старо. Казано като за твоите възможности, че да го разбереш, който ти е продавал бензина, ще ти продава и тока. Ти си само плащач и консуматор. Винаги ще си от страната на булката.Коментиран от #23
18:30 12.12.2021
22 Ти да видиш!
До коментар #19 от "Гост":
И какво значение има на кого си продал енергията? Дали навън или е останала в България? Само че като си я продал на електромобилите, си спестил на държавата няколко десетки милиарда, за внос на горива. Износът на ток няма нужда да спира или да се ограничава. Изнасяли сме и по повече и ще продължим да изнасяме.19:02 12.12.2021
23 гост
До коментар #21 от "Гост":
Въпроса е тебе какво те грее , като бензиностанциите минат на продажби на ток ??? Щото и в двата случая за феновете на кюмбета все едно са затворили !! Щото и сега има такива , ресторанти , дето предлагат безплатно зареждане срещу консумация !! Щото за час - два ако ядеш вътре гаранция ще похарчиш много повече , отколкото ток ще зареди колата ! И при положение , че можеш да си заредиш в къщи на нощна тарифа наистина единствения начин да те спечелят за клиент е да ти подарят тока срещу консумация ! Нещо повече , в моловете и хипермаркетите ще има масово безплатни зарядни и то даже без гаранция за "консумация" , просто защото тия в които няма , клиентите ще идат в другите , които имат !!19:22 12.12.2021
24 гост
До коментар #18 от "Дрън-дрън":
Аз много добра представа имам , ама ти не правиш сметка колко бързо се променят ! В момента спокойно се намират електрички по 6-7 000 евро и то 6-7 годишни ! И то с показатели по-добри от на Дачия Спринг примерно ! И това са коли от години , когато в Европа са се продавали по 50-100 000 електрички годишно !! А сега се продават по 1-2 МИЛИОНА годишно , а след 5 години ще се продават по 6-7 милиона , при това на цената на петролка ! След 5 ще има употребявани по 2-3-4 000 евро максимум , а употребяваните петролки ще са на същите цени , щото те пък поскъпват заради намаляващия брой ! А има пазари много по-платежоспособни от България , които ще ги изсмучат като прахосмукачки , даже част от тия дето вече са в България ще заминат за Средна Азия и Африка , щото там изкарват по 3-4 години и са на боклука , а в Европа нови се намират все по-трудно и на по-висока цена ! Всеки джамбазин ще ти каже , че последните 2 години цените се вдигнаха с поне 20% , а това само ще се увеличава ! Употребяваните петролки , които влизат в България ще паднат поне наполовина и то на 40-50% по-високи цени , а тия от моргите даже няма да могат да минат преглед , което значи , че не могат да се регистрират като сега . В най-добрия случай ще искат ремонт по-скъп от цената им ! Продажбите в Европа падат с по 15-20 % годишно , вдигат се само на електричките , а пазара за употребявани в Азия и Африка расте ! Вече половината джамбази казват , че им е по-евтино да изкуКоментиран от #26, #27
19:59 12.12.2021
25 Фен
До коментар #18 от "Дрън-дрън":
Вие двамата гост и дрън-дрън сте един и същи човек страдащ от раздвоение на личността.Личи от еднаквия стил на писане и от еднаквия начин на мислене.Симулираш масовост и поддръжка с множество никове.20:05 12.12.2021
26 Фен
До коментар #24 от "гост":
Електричка втора употреба ще си купи само пълен кретен.След покупката следва смяна на скъпа батерия.За утилизацията на старата ще те изтръскат допълнително.20:10 12.12.2021
27 гост
До коментар #24 от "гост":
Казват , че им е по-евтино да изкупуват от България , отколкото да вкарват отвън ! Плюс това самите европейци предпочитат да си карат старите коли още 2-3-4 години , докато чакат по-добри оферти за електрички , а това още повече свива пазара на употребяваните ! А както оня ден се коментираше само след 4-5 години в центровете не само на София , ами и още 5-6 най-големи градове няма да може да се влиза с петролка , а това е над 50-60 % от България ! Та не е нужен никакъв оптимизъм да видиш , че до 8-9 години поне 50% от продажбите ще са на електрички !20:15 12.12.2021
28 Дремеминашапката
В една електрическа кола освен батерията няма какво да се развали, двигателите могат да карат по 1 милион километра.
Коментиран от #29
20:34 12.12.2021
29 Ивелин
До коментар #28 от "Дремеминашапката":
Пич, в твоя гараж има ли инсталация, която ще ти достави за една нощ ток за 100км или само си дрънкаш празни приказкиКоментиран от #30, #31
20:46 12.12.2021
30 гост
До коментар #29 от "Ивелин":
Ток "за 100 км" е 15 квт в най-лошия случай , ако не си наясно ! Който от който си искаш контакт у вас , а не в гаража ще изкараш най-много за 3 часа или даже за 2 , ако инсталацията ти не е повече от 20 годишна ! От всеки контакт който намериш където и да е за "една нощ" ще изкараш ток поне за 300-400 км , в зависимост от електричката която зареждаш !! Не се цепете неподготвени , че ще докарате спазми от смях на нормалните хора !! А от гаража , където всеки втори има трифазен ток 100 км се зареждат за по-малко от час !!Коментиран от #36
21:49 12.12.2021
31 Тъп ли си
До коментар #29 от "Ивелин":
Ами чакай да видим, 10 часа7.2 kW = 72 kWh/20 = 350 km... Май да, ти кво мислиш ? Или ти нямаш къде да зареждаш ????Коментиран от #32
21:50 12.12.2021
32 Анонимен
До коментар #31 от "Тъп ли си":
От кой обикновен контакт вкъщи викаш вадиш 7 kWh ?Коментиран от #34, #35
22:01 12.12.2021
33 Барба Ганьос
22:05 12.12.2021
34 ...
До коментар #32 от "Анонимен":
Така е, от контакт може да е 3.6 kW, ако човек си вземе зарядна станция е 7.2 kW.22:16 12.12.2021
35 Сложил е розовите очила
До коментар #32 от "Анонимен":
За 7,2 киловата ти трябва малко по-специален контакт, но инсталацията може да го понесе. От най-обикновен контакт 16А, мощността е 3,6 киловата и за 10 часа през нощта се зареждат 200км - над 70 хиляди километра годишно. Малко ли са ти?22:24 12.12.2021
36 Ивелин
До коментар #30 от "гост":
Ограмотете се малко, колко е разхода на ток на един електромобил(не триколка). Това за трифазния ток ме развесели.Коментиран от #41
23:31 12.12.2021
37 номад
00:23 13.12.2021
38 Всичко е сценарии и измама
Коментиран от #39
04:36 13.12.2021
39 Дали се взема или се дава
До коментар #38 от "Всичко е сценарии и измама":
Май забравяш че производството на ток се дава в ръцете на нормалният човек и всеки може да си инсталира фотоволтаици на покрива, ако е имал благоразумието да си осигури покрив над главата.И изведнъж тези хора спират да са роби на петролната мафия, енергийната мафия, електроразпределителната мафия и въглищната мафия, които чрез своята работа осигуряват работа на фармацевтичната мафия и оръжейната мафия.
Виждаш ли колко робства ще се премахнат, ако енергията стане чиста и от евтина до безплатна? А съвременните фотоволтаици имат живот 30 години и е трудно да кажеш, че ще станеш роб на някой от който трябва да си напазаруваш два пъти в живота.
Батериите също имат дълъг живот при правилна експлоатация. Там има опасности за зависимост, но вече има достатъчно технологии, които да заместят критични материали с по общодостъпни. Ето че заместиха кобалта с никел, а китайците вече заместват лития с натрий.
А циклите е живот на батериите, вече стигат за цял човешки живот. Остава да видим как ще им е деградацията във времето.
09:34 13.12.2021
40 Аз чета, а ти?
До коментар #20 от "Гост":
Даже ти казах с колко ти е грешката. Както виждаш самият ти си сметнал че за електромобилите трябват 3 тераватчаса и обясняваш че на година произвеждаме толкова. Но ако беше сметнал само АЕЦ Козлодуй колко произвежда, щеше да видиш в каква огромна грешка си. Само АЕЦ Козлодуй произвежда по 16 тераватчаса годишно. Тоест само една пета от произвежданата само от една централа енергия стига за зареждането на всички автомобили в България. Това са 20% от мощността само на една централа, а ти ми говориш че трябва да увеличим със 100% тоест двойно производството на електрическа енергия? В България годишно се произвежда над 45 тераватчаса енергия от които десетина се изнасят. Сещаш ли се какво представляват на този фон скромните 3 тераватчаса за електромобилите? Хайде стига с тази мантра за недостига на енергия заради електромобилите. Дай първо да видим как ще се появят три милиона електромобила в България. Според вас ще стане с магическа пръчка за една нощ и ще почнат проблемите с тока и със зарядните станции.09:41 13.12.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Именит
Коментиран от #43
14:07 13.12.2021
43 Гост
До коментар #42 от "Именит":
И да е вярна, хората нямат пари за електрически коли. Все едно всички да караме Q7.Коментиран от #44
19:45 13.12.2021
44 А другата вярна ли е
До коментар #43 от "Гост":
Последно 3 тераватчаса електрическа енергия ли се произвежда в България годишно или 45? Успя ли да провериш?А местата на които са инсталирани тези 400 хиляди зарядни станции, очевидно са места на които хората имат пари за електромобили. Стига си надничал в чуждата паничка!
21:41 13.12.2021
45 От чужбина
23:45 13.12.2021
46 XXL
И откъде ще дойде тока, след като от краварника ни наредиха, че не ни трябва АЕЦ Белене и седми блок в Козлодуй?!
00:06 14.12.2021
47 Да попитам...
12:46 14.12.2021