22 Декември, 2021 14:23 34 229 92

Електромобилите ще дойдат и у нас, при това по-скоро отколкото предполагаме

  • електромобили-
  • бъдеще-
  • българия
Електромобилите ще дойдат и у нас, при това по-скоро отколкото предполагаме - 1
Снимки: Shutterstock

Бъдещето без въглеродни емисии настъпва с бързи темпове. У нас все още това не се усеща, но рано или късно то ще настъпи и в България - неизбежно е. Просто още не можем да го проумеем. Но да погледнем назад. С появата на първия персонален компютър животът ни се промени завинаги: бързо и неумолимо компютърът се превърна от чудо в атрибут на всеки дом. Същото се случва и сега в сферата на транспорта.

Критичната точка, от която няма връщане назад за развитието на електрическия транспорт вече е премината. Европейският съюз възнамерява да премине към нулев въглероден отпечатък до 2050 г. През юли Европейската комисия прие план за опазване на климата и околната среда, който призовава за пълен преход към електрически превозни средства до 2035 г.

Електромобилите ще дойдат и у нас, при това по-скоро отколкото предполагаме

Анализаторите от международната одиторска и консултантска компания EY очакват, че до 2033 г. продажбите на електрически превозни средства ще надхвърлят продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Последните, според прогнозите, до 2045 г. ще останат под един процент.

Скептиците, а може би просто реалисти у нас, смятат, че ерата на автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще продължи по-дълго. Предстоят много обстоятелства, които могат да ускорят и, обратно, да забавят прехода към електрически транспорт. Вероятно основната грижа, около която еколозите и служителите се суетят, е: колко „зелено“ ще се окаже електрическото „гориво“. Всички са виждали карикатури по темата, като например пушещ дизелов двигател в някаква безлюдна местност, захранващ с електричество чисто нова Tesla.

Електромобилите ще дойдат и у нас, при това по-скоро отколкото предполагаме

Всъщност количеството емисии от използването на електрически автомобили зависи от това на кои енергийни източници разчита енергийната система на страната и по кое време на деня жителите зареждат автомобилите си. Но проучване от 2021 г. показа, че в повечето страни електрическата кола може да намали емисиите с повече от 60% от бензиновия си аналог, а в най-развитите страни (Швейцария, Норвегия, Франция, Швеция и Австрия) намаляването на емисиите ще надвишава 90%.

Разбира се, има изключения от всяко правило, а в две европейски държави, Полша и Косово, производството на електроенергия е по-малко ефективно, поради което преминаването към електрически превозни средства в момента там ще увеличи общите вредни емисии. Не бива обаче да забравяме, че електроцентралите са далеч от хората, а сега всеки ден дишаме отработените газове на бензиновите и дизелови автомобили.

Електромобилите ще дойдат и у нас, при това по-скоро отколкото предполагаме

Разбира се, електрическите автомобили не са единствената „зелена“ технология и спокойно може да се каже, че няма да има „електрически“ концентрационен лагер. Като „зелена“ алтернатива има перспективи за транспорт на водород, който е още по-подходящ за автомобилен транспорт, но все още подобни инсталации са доста опасни. Следователно най-вероятно светът ще следва балансирания път на енергиен преход.

Въпреки това електрическите превозни средства са най-развитият и обещаващ вид транспорт на бъдещето. И настоящето също. Преди няколко години изглеждаше, че българите ще се противопоставят на този път, но сега, с всеки изминал ден осъзнаваме, че рано или късно електрификацията ща дойде и у нас, колкото и да не им се иска на някои.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 80 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    69 29 Отговор
    Много хубав и верен анализ на Радо, но не ми се иска да вярвам в такова бъдеще. Наречете ме назадничев и какъвто искате, но си искам колите с ДВГ.

    Коментиран от #31, #73

  • 2 МаКаТа

    37 62 Отговор
    Да, много добър анализ, но Ганьо никога няма да узрее за такава идея, Европа обаче просто ще ни принуди.

    Коментиран от #51

  • 3 Ивайло

    90 23 Отговор
    Ще си карам старата кола, ако ще бензина да стане 5 лв/л.!!! По-евтино ще ми излезе, отколкото да събирам пари за електричка, на която след 5 години да и сменям батерията, която ще струва повече от колата!!!

    Коментиран от #6, #79

  • 4 БАЙ Х@Й‼

    67 8 Отговор
    Браво за снимката - Тесла си тегли агрегат‼️
  • 5 ФобоФил

    31 9 Отговор
    Малко намаля руския метан. Още малко да намалее и ще подкараме ТЕЦ-овете пак на въглища.
  • 6 Ицо

    20 35 Отговор

    До коментар #3 от "Ивайло":

    Ще те задължат да караш електричка. просто ще ги забранят ДВГ-тата и това си е. Прав е автора, така ще стане.

    Коментиран от #8, #14, #75, #85

  • 7 русенец

    50 6 Отговор
    То хубаво да караме електрически автомобили, ама електричество за тях откъде ще вземаме? Ще купуваме от турските АЕЦ ли?:) Защото 5 и 6 ЕБ на АЕЦ Козлодуй имат разрешение за още 7-8 години. Ако руснаците кажат, че са си изчерпали ресурса ? :)) Да, става все по-интересно!
  • 8 Ивайло

    55 8 Отговор

    До коментар #6 от "Ицо":

    Как ще ме задължат ми е интересно??? Ако не мога да мина на преглед, ми ПРОСТО НЯМА ДА МИНАВАМ НА ПРЕГЛЕД и толкова!!! 50 лв. е глобата!!! А и не живея в центъра на София, така че в провинцията това скоро няма да се случи!!! Те елекетронно правителство не могат да направят в България, та ще правят зарядни станции и всякаква там инфраструктрура и ще субсидират покупка на електромобили??? Нали 80 % от хората и бизнеса, които движат държавата ще станат резко пешеходци и държавата ще умре съвсем!!!

    Коментиран от #15

  • 9 Некой си

    46 4 Отговор
    В "хубавия" анализ липсват няколко основни елементи:
    1. Не само в България, а и в цяла Европа липсва нужната инфраструктура за поддържане на електротранспорт - зарядни станции, епктропреносна мрежа, електроразпределителна мрежа, подстанции, генериращи мощности. По груби сметки, за да се постигне целта, е необходимо УТРОЯВАНЕ капацитета на електроразпределителните мрежи и увеличаване с 50% капацитета на електропреносните.
    2. Не само в България, а и в цяла Европа липсва необходимата инфраструктура за утилизиране на излезли от употреба електромобили.
    Ако някой си мисли, че инвестициите по-горните 2 точки ще се плащат от някой друг, а не от потребителите, жестоко се лъже.
    Въпрос - колко по-скъпо е склонен европеецът да плаща, за да ползва електро?
    Отговор - в момента в Дрезден немците, доброволно плащащи нисковъглеродно отопление са 4% (ЧЕТИРИ ПРОЦЕНТА).

    Коментиран от #40

  • 10 Антиелектрика

    45 7 Отговор
    Точно сега във времена на рекорден недостиг на чипове и електроенергия, тази статия изглежда ултра лобистка!
  • 11 5544

    9 29 Отговор
    Не знам кога ЩЕ дойдат, ама аз всеки ден виждам десетки, включително и Тесли. Вероятно виждам много повече, просто не обръщам внимание.

    Коментиран от #21, #69

  • 12 Тая статия е

    49 9 Отговор
    боза с люти чушки. От къде ел. за тези каруци? Нямат КПД. Колко време ще траят батериите? От ден до пладне. После? Нова батерия колко струва? Една малка батерия 1,5 волта, замърсява площ от 15 кв. метра, онея колко? На много места в ЕС-а е пълно с паркинги, с изоставени ел. мобили, със скапали се батерии. Тоя проблем как ще се решава? А тея тука ни успиват със судена скара и вкиснала,топла бира. Няма да ви мине ментето.

    Коментиран от #90

  • 13 Джамбаза

    43 7 Отговор
    След като всички толкова искат зелена планета, защо не се забранят всички коли още сега?
    И влаковете, и автобусите, и самолетите!
    До Малдивите може да се стигне и с плуване...

    Коментиран от #19, #91

  • 14 Ще го натресат

    34 5 Отговор

    До коментар #6 от "Ицо":

    на овньовците които си траят и ги откарват в кланицата. Това е поредната приумица на глобалистите, която няма как да се осъществи без наше участие и помощ. Ще се оставим ли на шепа психо паразити? От нас зависи.

    Коментиран от #44

  • 15 Това е целта

    29 3 Отговор

    До коментар #8 от "Ивайло":

    на глобалистите. НаЩе подлоги само изпълняват. Не трябва да се оставяме на шизофренията им.
  • 16 Българин

    29 3 Отговор
    Нямам нищо напротив следващия ми автомобил да е електрически, стига да мога да си го позволя. В момента истински надеждните такива са твърде скъпи. Няма как със заплата от сорта на 1300-1500лв. каквото е масовото в момента да плащаш такъв лизинг.

    Коментиран от #27, #56

  • 17 Подводно дишане

    38 4 Отговор
    Какво следва,когато след десет години батерията даде фира и ще трябват20 000 евро за нова?Какво правим,когато си купим електричка от запад и след две години се скапе батерията?Какво се случва,когато решиш да си дадеш електричката за скрап,но трябва да платиш няколко хлядарки за утилизацията батерията?

    Коментиран от #18, #30

  • 18 Не биха изкарали

    21 6 Отговор

    До коментар #17 от "Подводно дишане":

    10 години. Около 5 - 6 максимум.
  • 19 Калоян

    9 4 Отговор

    До коментар #13 от "Джамбаза":

    И цигарите и вулканите.
    Според мен всички ядрени страни да поемат разходите по изменение на климата.Само те и никой друг.Те си знаят защо.
  • 20 Я кажи облаче ле бяло....

    23 5 Отговор
    Къде ще ги зареждате като половината от съществуващи някога паркинги около блоковете с реституцията станаха или други блокове или застроиха търговски обекти? Когато на 99% каквито и да е блокове нямат свои подземни паркинги.Или когато улиците са претъпкани от коли и как ще се построи те изобщо зарядни пунктове.За обществени ва по 5,6че и 8 подзечни нива да не говорим (тука ги има).То и за къщите положението не и розово.А с скъпият ток направо не ми се мисли. Аз не живея в БЪЛГАРИЯ от отдавна и гледам тука (където съм) от сигурно 25 години всеки блок си има свой паркинг и открит и подземен,дори и бариери си имат,така че всяка квартира е осигурена с паркомясто. То не и като в тикволандия "юруш на маслините" и който свари,другите да се спасяват.Така че преди да пишете химери има много неща да се оправят та чак тогава евентуално тая мода.....
  • 21 БАЙ Х@Й‼

    22 5 Отговор

    До коментар #11 от "5544":

    Да не живееш до зарядната станция ❓❓ Защото десет дузини електрички хукнали една сутрин от София за морето, естествено няма да стигнат без дозареждане, естествено зарядът се свършва в близки граници , та те естествено ще се наредят на пет шест от "стоте" колонки !
  • 22 Алфа Вълкът

    16 3 Отговор
    В БГто понеже нямаме 200 бона за нови тесли, ще купим една стара и пак, че не можем да дадем 20 бона за нови батерии, един ръчен генератор и едно цигъне в багажника да прави ток!
  • 23 Аха

    21 4 Отговор
    "Европейската комисия прие план за опазване на климата и околната среда, който призовава за пълен преход към електрически превозни средства до 2035 г."
    То дотогава евросъюза вече няма да го има така че...
  • 24 Mnemonic

    8 5 Отговор
    И ти замърсяват но това не де коментира достатъчно. И то повече от тези с ДВГ. Трябва да изминат сериозен пробег за да станат по-екологични от другите. Засега поне е така. А може би бъдещето не принадлежи на електрическите автомобили!?

    Коментиран от #45

  • 25 мани мани

    12 5 Отговор
    1 време виждах електрички на жп гарите :) кефех им се много ... искахме чичките да ни повозят, ама все не искаха ... ги еа :) илон еврейчетo напипа тая ниша ... другите да не изтърват края и те хопалянка се намърдаха ... разбира се, започнаха да екомекaт :) еко тва, еко онова :) много е еко, ахам :) с тъпи пропаганди тръбят как двг ще бъдат забранени :) аз понеже не съм чак толкоз прост, та не вярвам да ги забранят :) и понеже пари за ел. кола нямам, но имам за кока кола :) , та ше си жулкам таралясника и тва е... то положението при мен е ясно, ама аз се явявам малка извадка :) и ако някой хитрец ме извади и насложи милионно, ей тъй да ме измултиплицира, и ще разбере цялата макро рамка, и ще му светне, че не мое си пробута ел. колите, гъ3a да си скъса от пропаганди ... закоту я пари нямам! просто е, но не е за тъпaци!
  • 26 идея си нямам

    15 5 Отговор
    Във Варна онзи ден ,малко преди да се кача на бул. Трети Март гледам един Нисан Лийф на платното и вътре нямя никой,ясно е ,че токеца свършил.И след 200 години няма да сме готови за подобно нещо

    Коментиран от #29

  • 27 идея си нямам

    9 4 Отговор

    До коментар #16 от "Българин":

    Къде давати такива заплати?Не се заяждам ,а питам,за да отида да кандидатствам
  • 28 мани мани

    6 3 Отговор
    никой няма да тръгне да ви строи тук ел. станции, за нещо, което видиш ли излиза евтино на водача на мпс :) значи аз да тръгна да се набутвам да купувам земя, да строя станции, за да дойдете вие богаташчетата и да измeкярствате понеже тока евтин (не че е, но на вас евтинко да ви ляга и да си шофиркате, и да ви е евтинко транспортчето от а до б) ... а аз набутания? не ви eбe ли ве? :) има да чакате тогава трита ел. нек крaдци да ги стоят, а и огромните компании, които пък от своя страна ще изискват преференции и народа жа плата, закоту народот е прост та дрънчи на кухо кат гъдулка! ама пък модерен народ ва ... електрифициран с таблети вътре :) той хляб не мое си купи, ама с таблет :) и ел. кола кат на жп гарите ...
  • 29 Ф акт

    4 10 Отговор

    До коментар #26 от "идея си нямам":

    А виждал ли си автомобили да им свърши нафтата или бензина?

    Коментиран от #32, #35

  • 30 Ф акт

    2 10 Отговор

    До коментар #17 от "Подводно дишане":

    Гений си!Браво!А да не би случайно след 10 години батериите да са по 2000 лв?Кой знае...

    Коментиран от #46, #67

  • 31 Ф акт

    7 10 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Преди 100 години и кочияшите са казвали че си искат каруците.

    Коментиран от #47

  • 32 Идея си нямам

    11 2 Отговор

    До коментар #29 от "Ф акт":

    Виждал съм ,но поне могат да се бутат,я тръгни да буташ ел.автомобил и дори да го буташ няма зад всеки ъгъл ел.колонка
  • 33 Хаджи Генчо

    9 2 Отговор
    Нито електрички ще има за всички, нито ток! Ваксинирайте се редовно и който има късмет ще влезе в "обетованата земя"-златният милиард!
  • 34 PlimP

    9 2 Отговор
    ура, повечко контрол над тъпото материалистично стадо, купете си повечко електроника, накрая и пръдните ви ще броят, едни хорица казаха, че EQC ще стане еко след около 130 000км. спрямо нафтовия си еквивалент и тва ако не пукне някоя батерия през тва време => има вероятност никога да не стане еко
  • 35 БАЙ Х@Й‼

    15 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ф акт":

    Виждали сме водачи с тубичка или шише с гориво! Ама ти виждал ли си някой да носи ток ❓

    Коментиран от #41

  • 36 Behemoth

    8 15 Отговор
    Какъв народ ,сме ние Минке...когато в целият свят няма да има нито един ДВГ у нас бодро ще клокочат под панелките хиляди бракми...какъв народ ...какъв народ...
  • 37 глупост

    11 2 Отговор
    Пълни глупости. Нищо няма да дойде
  • 38 не благодаря

    7 1 Отговор
    Пак рекламни статии
  • 39 Авторе не бъркай Лом с Лондон

    7 2 Отговор
    Авторе не бъркай Лом с Лондон. Гледаш статии от други държави и пишеш ама тук е различна конюктурута.

    Коментиран от #81

  • 40 АC\DC

    10 13 Отговор

    До коментар #9 от "Некой си":

    Пич, помниш ли началото на мобифоните, големи тухли с още по-големи батерии, достъпни само за босове и бандюги и минимално покритие само в София и още 2-3 града. Айде виж сега, всеки е с телефон в джоба с немислими параметри за допреди 10 г. , че ги и сменяме на 1-2г. Та ако мислиш, че въпросите ти нямат отговори сега, само след 2-3 години няма да си ги спомняш дори!
  • 41 АC\DC

    9 9 Отговор

    До коментар #35 от "БАЙ Х@Й‼":

    Ха-ха, допреди 100г. щеше да се хвалиш, че може да си напасеш магарето край пътя и не си виждал някой да разнася туба с бензин, умник! Сега всичко се случва много по бързо!
  • 42 Аааа

    2 7 Отговор
    Леле майко, колко много хеит. Аиде стига цял свят се е юрнал да си взима електрички, ама не вие сте по умни от милионите по белия свят. Друг е въпросът с цените на тия коли, с нашите български заплати не знам кой у нас ще си вземе електричка. Но и въпроса с паркоместата в подивяла София ще трябва да му се намери решение!
  • 43 DrivingPleasure

    8 2 Отговор
    Как не ми се слушат глупости. До 2030та година се очаква европа да УДВОИ електроенергията, която потреблява в момента! При едва 20% зелена (ядрената не се смята за зелена) говорим за замяна и добавяне на 180% "чисти" мощности - това само човек с изключителни ментални увреди може да го вярва като възможно! Дори декарбонизацията чрез преминаване на водород е силно съмнителна, въпреки, че това е не лоша алтернатива.
  • 44 DrivingPleasure

    6 1 Отговор

    До коментар #14 от "Ще го натресат":

    Абсолютно си прав колега, за това се опитвам ъдето може да контра на тия простотии, нищо, че се явява като "на всяко гърне мерудия" важно е да се дава отпор на масовата "зелено"- кавява бълвоч, с която ни обливат. Срещу масираната пропаганда работи само анти-пропаганда!
  • 45 DrivingPleasure

    3 2 Отговор

    До коментар #24 от "Mnemonic":

    В много близко бъдеще електричките ще трябва да се състезават с водорода като гориво... но имам дълбоки съмнения, че и това е автомобилното (транспортно) бъдеще. За производството на така наречения "зелен" водород трябват сериозни енергийни мощности, много повече смисъл има това електричество да се ползва в ежедневието (домакинство и производство), а транспорта да си остане на изкопаеми горива. В крайна сметка имено производството на електроенергия причинява над 50% от общото замърсяване...
  • 46 DrivingPleasure

    12 2 Отговор

    До коментар #30 от "Ф акт":

    Цената на лития е скочила с 260 процента. медта се е удвоила очакванията са до 25та да се утрои и нагоре. Рдкоземните метали са точно такива - редки и ги няма. Ще чакаш евтино ел с евтина батерийка... ама дано си някое тинейджърче, че да доживееш до медицинската революция дето да те държи жив докато дойде електромобилната ;)
  • 47 Антиелектрика

    11 2 Отговор

    До коментар #31 от "Ф акт":

    Ти пък как за 5 години в сайта не разбра, че аналогията с каруците и ДВГ е абсурдна, зашото електричките са много по-дъртата технология, а не ДВГ.
    Не е лесно обаче да се продаваш за стотинки и да не може да измислиш сериозен аргумент, нали?
    Светът бил тръгнал към електрификация с тази криза за чипове и дизелова Дачия не може да си купиш, пък електричката ще си я заредиш с много "евтиния" ток тази зима, който всеки момент може да изчезне, нали?

    Коментиран от #49

  • 48 TSLA®

    3 6 Отговор
    Дизелов Концлагер: столицата на България - София.
  • 49 AC\DC

    0 5 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Връзката с каруците изплува след въпроса - колко коня е колата?

    Коментиран от #63

  • 50 Фен

    4 7 Отговор
    За България да все още сме далеч пред масово електрически коли. Но аз живея в Германия и ми предстои да закупя нов автомобил. Срещу 6000 Евро първоначална вноска и 48 месеца по 329 Евро на месец мога да взема базовия Polestar (Volvo) със пълна гаранция. Да уточня че на моята работа се изгражда Ел станция и също на 200 метра пред кауфланд има 4 станции за зареждане и в радиус от 2 км мога на още 2-3 места да заредя. Аналогично ако избера ДВГ, мога да взема за същият депозит и месечна вноска средно bmw 3, Audi a4 или Ц класа. При които въпреки гаранцията съм задължен да ходя в техен Сервиз и годишното обслужване (ако карам нормално) да плащам при тях средно около 600 Евро. Та ситуацията е такава, че Ел колата изглежда по изгодна. Също и в скоро време Тесла ще заработи те също ще продават в тоя ценови диапазон

    Коментиран от #84

  • 51 Луд с кирка

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    На тебе винаги ти става хубаво като те принудят, нали?
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 🤨🤨🤨

    6 0 Отговор
    Сега с вируса и инфлацията тези електрички само богаташи че карат
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 hjhj

    5 0 Отговор
    ша дойдат като българите станат европейци и по заплати
  • 56 шт штш

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Българин":

    масова заплата 1300 лв ти нещо н е виждаш по надалече от носа си .българите са с минимални заплати а някой и под тях
  • 57 шт штш

    6 0 Отговор
    самите германци казаха че немогат да произвеждат зелен ток и затова няма как да са зелени електромобилите
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Return Loss

    2 13 Отговор
    ДВГ е една отживелица. От коментарите става ясно колко сериозно промиване на мозъци е осъществено от пропагандата на петролните динозаври и колко страх от новото е насаден. А всъщност потребителя се оттървава от една сбъркана технология с много проблеми.

    Коментиран от #72

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Гост

    11 1 Отговор
    Аз не знам правителството да е налагало насила да си купуваме компютри.
    Мога да си позволя кола до 5000 лв, която да изминава 1000 км с едно зареждане и на година да ми коства по 2000 лв за всякакви документи, данъци и поддръжка. Когато намеря електричка с такива условия, тогава ще си я купя. До тогава - нямам пари за глупости.
  • 63 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #49 от "AC\DC":

    По-сериозният въпрос е, кой го интересува колко коня ти е колата, щом в България над 100 коня данъка е непосилен за 70% от собствениците.
  • 64 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #61 от "Return Loss":

    Май твоя мозък е промит, щом смяташ електричките за по-нова технология. И 100 пъти да пуснеш коментара си, пак няма да промениш факта, че си неграмотен.
  • 65 1111111111

    2 7 Отговор
    Първо кой ви е казал, че всеки трябва да има автомобил, пък бил той и електрически? Нещата много бързо се променят. Те и римляните са си мислели, че вечно ще е така, но изведнъж идват тъмните векове и после са необходими над 1000 години на хората пак са почнат да си строят канализация.

    Коментиран от #66

  • 66 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #65 от "1111111111":

    Както не веднъж е казвано тук: Ако колите в България намалеят, останалите ще поемат финансовата издръжка на отраслите, които се изхранват от тях. Всички цени на застраховки, винетки, горива, данъци и т.н. ще се качат толкова, че и вие няма да имате възможност да имате коли.
  • 67 Гост

    12 1 Отговор

    До коментар #30 от "Ф акт":

    Ето ти още един пресен факт, колко губят електричките от пробегът си през зимата:
    Tesla Model 3 - пробег 200.2 от 468 км (-57.2%)
  • 68 Бай Тошо

    10 0 Отговор
    "А пари имате ли? Немате! Е какви електромобили ще карате тогава? "
  • 69 Хохохо

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "5544":

    Прав си, аз самия имам три тесли, с едната кова, с другата дялкам, а с третата вадя пирони.
  • 70 Радо избърши си лигите от устата

    5 3 Отговор
    напълни ти се устата със слюнка, докато се пениш да възхваляваш електрическите ютии на колела!
    Нищо не може да се сравни с усещането да си зад волана на нормален автомобил, ръчните скорости и ръмженето на двигателя при укорение... Нищо общо с нежните пластмасовите електрички, подходящи за евроджендърчета и хамерикански полуИдиотчета, вярващи в американската демокрация и в изкукалия си пРезидент!

    Коментиран от #86

  • 71 селтак

    6 1 Отговор
    Е да ама един компютър струва 1000лв а една Тесла колко струва?
  • 72 С тази сбъркана технология

    10 0 Отговор

    До коментар #60 от "Return Loss":

    докараха майка ти в родилното! Същата сбъркана технология я караше баща ти и сигурно още я кара! Със същата сбъркана технология се зареждат магазините, от които си купуваш сиренето и хляб, понеже идея си нямаш откъде идват и как се правят! Карай си електричка, щом може да си позволиш,но остави нас нормалните хора да си караме таралясниците с двг и да сме щастливи,с това което имаме!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 ФИЛИП ЕЙДЖИ

    0 0 Отговор
    ленин го е предрекъл, европейски директиви и комисари + електрефикация=комунизъм. и по маркс е така, с техническото развитие идва комунизма, и капитализма се противопоставя, но това е естествения ход на еволюцията!
  • 75 факт

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ицо":

    ПКП го каза: ходете пеша
  • 76 Омръзна ми

    7 0 Отговор
    да чета откровените глупости на този автор.
  • 77 Спомням си

    6 0 Отговор
    Преди години, когато се появиха енергоспестяващите лампи как ни баламосваха, че ако инвестираме в тях как сме щели да плащаме по-малко ток. Ами нищо подобно. Просто тока стана по-скъп. С навлизането на ел коли тока ше стане в пъти по-скъп. Който си печели пак ще си пепели яко. Ние, бай уювите пак ще гризем дръвцето.
  • 78 Гого

    4 0 Отговор
    А КОГА ЩЕ ГОВОРИМ ЗА УДОБСТВАТА ДА ПРОИЗВЕЖДАМЕ ТОК В ДОМАКИНСТВАТА

    Коментиран от #83

  • 79 мечо

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ивайло":

    кат неможеш да влезеш вав центарат на пазаржик на пример щте продадеш и щте си купиш електрическа кола
  • 80 Трънки

    1 3 Отговор
    и глогинки. Електромобилите са временно решение. Пълна финансова заблуда. Истината е водородното гориво, Браунов газ. След горенето се отделя само вода. Горивната система остава същата на Ото. За леките коли може да се използват електродвигатели, а за товарните и тировете? Няма да стане с тази измишльотина. Това са само хитри финансови ходове на Мъск и разни такива шмекери.

    Коментиран от #82

  • 81 От чужбина

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Авторе не бъркай Лом с Лондон":

    Какво му е на ЛОМ бе? Нали точно там е /беше/ един от центровете на електрическите ни превозни средства наречени електрокари.
  • 82 Серсем

    1 0 Отговор

    До коментар #80 от "Трънки":

    ДА бе, вземаш един браунов газ, слагаш го в колата и караш! :)
  • 83 ДА ДА

    1 4 Отговор

    До коментар #78 от "Гого":

    Ами монтираш си соларни панели на покрива на къщата. Купуваш си ел.кола и си е зареждаш от слънцето. За пари не говорим! :))
  • 84 От чужбина

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Фен":

    А колко струва тока от зарядните станции? Май по едно време беше толкова скъп, че пробега на бензин беше по-евтин?!?! Трябва всички да значт, че цената на електричеството на зарядните станции е друга, по-висока. До някъде в това е проблема за навлизане на електричките, защото всеки може да си ги зарежда от вкъщи и така да не плаща достатъчно за движение. Защо мислите на електрическите коли не им монтират соларни панели по покривите и капаците? Подобни соларни панели НЕ могат да изкарат мощност да се кара колата, но оставена на паркинг за през деня на слънце е възможно да се събере достатъчно заряд за ... поне 15-20 км пробег. Това е достатъчна помощ. А много от автомобилите се ползват именно в такъв режим - до работа и обратно.
  • 85 Ам гъл

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Ицо":

    Да прав е защото "Човека" е късиглед те Въздуха който диша ще му спрат. Та всички Наивни Хорица "Верват", в Глупуста на Сенилните Старци който искат да са Архитекти /богове на Света.
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Дани

    0 0 Отговор
    Тока за тия миксери от къде ще дойде? От централи на въглища, предполагам..... Егати и еко прехода.
  • 88 Оня с коня

    0 0 Отговор
    Много ми е интересно какво ще е отоплението зимно време на електричката,и климатика лете.За какъв пробег ще остава ток ако се ползват.И какво ще се случи,ако попаднете в задръстване,а вън са минусови или над 30 градусови температури?Това никой не го обяснява.
  • 89 Тра-ла-ла

    0 0 Отговор
    Да не забравяме обаче, че нулевите въглеродни емисии, които се целят до 2050 година изключват и електрическите автомобили! Това защо не се съобщава, а се говори само за ДВГ?
  • 90 Тра-ла-ла

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Тая статия е":

    А ми ще забранят и електромобилите.
  • 91 Мишо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Джамбаза":

    Не може още сега! Трябва постепенно! Турците казват- яваш, яваш , гърците- сига, сига, българите лека, полека!
  • 92 селтак

    0 0 Отговор
    Кироwww нали обеща евро заплати? Иначе като подкараме магаретата с каручките ше сме въглеродно неутрални!