Стартъпът Lightyear от Нидерландия очаква да започне да доставя първия си модел One през следващата година. Въпреки че това е доста скъп електрически автомобил от малко известна марка, изглежда, че нидерландците имат шанс да засегнат сериозно целия сегмент. Най-атрактивната характеристика на модела е автономният пробег, който по метода WLTP е солидните 725 км.
Но още по-изненадващо е, че Lightyear постига толкова впечатляващ пробег с батерия от само 60 kWh! Как е възможно? Просто е: на покрива на колата има огромен слънчев панел, който генерира електричество. Не напразно западните журналисти често сравняват One с известния Volkswagen XL1, който по едно време също държеше рекордите за ефективност и пробег.
В същото време, подобно на XL1, Lightyear One е доста бавен електрически автомобил: заявеното време за ускорение до 100 км/ч е малко под 10 секунди. За разлика от много други стартъпи, които се борят със серийното производство, производствената база на Lightyear е наред. Моделът Ome ще се произвежда в завода на известната финландска компания Valmet Automotive - на същото място, където сега се произвеждат Mercedes-Benz A-Klasse и кросоувърът GLC.
Обещаващият втори модел Lightyear Two също трябва да бъде произвеждан в това скандинавско предприятие. Според плановете на компанията Two ще дебютира през 2025 г. и ще бъде достъпна алтернатива на скъпия One (който се оценява на около $175 000). The Two трябва да бъде значително по-евтин от по-стария модел - сега говорим за $30 000 - чрез използването на още по-малка батерия.
Но в същото време, както обещава нидерландската компания, автономният пробег на Two ще бъде два пъти по-голям, а скоростта на зареждане - пет пъти по-висока от тази на конкурентите в ценовия сегмент! Тайната на такава енергийна ефективност отново се крие в използването на иновативни слънчеви панели, с които ще бъде оборудвана иновацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дрън-дрън
При тези е същото. Два пъти по-голям пробег ама ако караш автомобила на екватора. Ако го караш в родната му Холандия, пробегът ще се увеличи само с 5% защото не пече чак толкова слънце.
11:05 20.12.2021
2 Циганин
На 1/4 да зареди, пак е нещо.
Според мен всики ел. автомобили трябва да имат солари.
Между другото ГЕШЕВ КВО ГО ПРАИМЕ? ПП малко по радикално действайте!!!
13:22 20.12.2021
3 Съдията Дред
Коментиран от #4
18:33 20.12.2021
4 Луд
До коментар #3 от "Съдията Дред":
Там им е проблема.Като минеш 5 км до работа и стой цял ден на слънце ,защо пък да няма панел който ,ако възстанови 2 киловата на ден пак е нещо.Нали се борят за екология ,защо тези 2 киловата да дойдат от изгаряне на въглища.Сега си го представи в глобален мащаб,примерно 2 млн. автомобила за 1 година.Купуваш кола за 150 бона в най-добрия случай и спестили 1000 лева точно от най-важното част.За автобусите пък да не говорим с тоя огромен покрив.Или целта е те да ти продадат енергията21:11 21.12.2021