4 Август, 2022 16:16 6 203 9

Toyota ще изкупува от собственици колите с падащи колела

  • toyota-
  • bz4x-
  • сервизна акция

Пускането на първия масов електрически автомобил не се оказа особено успешно за японската марка

Toyota ще изкупува от собственици колите с падащи колела - 1

Toyota предлага на собствениците на електрически bZ4X да ги продадат обратно на производителя. Става дума за опасен дефект, който беше открит почти веднага след пускането на модела: при резки завои и спиране колелата могат да се откачат от окачването. В резултат на това хиляди новоизлезли електрически автомобили отидоха на ремонт, а собствениците на останалите бяха посъветвани да не шофират. Именно към тях е посланието на Toyota, която все още не може да намери решение на проблема.

В Reddit се появи информация за необичайна промоция на Toyota. Един от потребителите публикува писмо, в което компанията предлага на собствениците на bZ4X две възможности. При първия те запазват кросоувъра за себе си, като получават заместваща кола, безплатно гориво за него, както и компенсация от пет хиляди долара за закупения bZ4X (или вноска по заем за същата сума) и удължаване на безплатното зареждане за период до края на 2024 г. Вторият вариант е да върнат кросоувъра обратно на производителя.

Говорител на Toyota потвърди автентичността на съобщението, но отбеляза, че „условията за връщане може да варират в зависимост от местоположението на клиента и други обстоятелства“. Тези, които са закупили електрическа кола с голяма отстъпка, се съветват да се свържат с поддръжката. Toyota пусна bZ4X през пролетта и обяви изтегляне само два месеца по-късно. 2 700 екземпляра вече са изпратени за ремонт: 2200 от Европа, 260 от САЩ, 110 от Япония и още 10 от Канада.

Акцията засегна и "близнака" на bZ4X - всъдехода Solterra на Subaru , който също може да остане без колела заради производствената грешка. Оттогава изминаха два месеца и, съдейки по писмото от Toyota, търсенето на решение на проблема се проточва. Японската компания обаче продължава да изпитва трудности в производството, причинени от липсата на части за сглобяване. В края на юли Toyota дори трябваше да помоли клиентите да отменят някои поръчки за кросоувъра Harrier. Според експерти производителят предприема подобна стъпка за първи път.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    7 6 Отговор
    не е възможно тойотите са най-здравите

    Коментиран от #7

  • 2 Паметлив

    7 9 Отговор
    Доколкото си спомням тукашните специалисти обясняваха как в момента в който Toyota реши да произвежда електромобили с Tesla е свършено. Чакам техните коментари с нетърпение?
  • 3 Кристална топка

    2 6 Отговор
    Ех ама съм един врачок! Само преди няколко дни написах, че въобще няма да се учудя Toyota да повтори сценария от филма Кой уби електрическата кола, която е документален филм за EV1 на general motors - първия пълноценен електромобил, който беше толкова успешен, че за да спре масовото навлизане на електромобилите, general motors ги отне от собствениците и ги унищожи.

    От Toyota явно са решили, чай започването на производство на електромобили е било грешка и се върнаха към тезата за отричането им като решение.

    Коментиран от #4

  • 4 Турбо

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "Кристална топка":

    Тойота поне си признават грешките и отстраняват неизправностите или приемат дефектните коли обратно.При Тесла това не се случва,те никога не са виновни.После от Тесла се чудят защо "доволни" клиенти ги съдят.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Объркал си се жестоко

    4 8 Отговор

    До коментар #4 от "Турбо":

    Те са обикновено знаят защо им падат броните и се чупят носачите и си оправят грешката в сервизни акции.

    Toyota от своя страна вече трети месец не може да разбере защо им падат колелата, за да организират сервизна акция и все още дори не са разбрали проблема, за да му намерят решение. Дори след като го намерят, организацията ще им отнеме още няколко месеца, а Тесла всяка седмица прави поне десетина промени по поточната линия за подобряване на продукта.
  • 6 Ето ти пример

    7 7 Отговор

    До коментар #4 от "Турбо":

    Ето колко се е променило производството на Тесла само за последните две години. Правят революция в производството на автомобили. От 120 огънати и заварени ламарини за шасито, при което всяка грешка се натрупва и се отразява на фугите на вратите и панелите, през отливане на задната част на шасито, до напълно от лято шаси и малко на брой но големи рамки и панели от ламарина.

    При всяко разглобяване от Мънро, обикновено им дава съвети за рационализации и къде на майтап къде напълно сериозно се чудеше, дали ще вкарат идеята му на поточната линия тази седмица или ще изчакат до другата, за разлика от останалите компании при които два месеца ще отнеме само придвижването на документите между отделите.

    А през това време Toyota не могат да се научат Как се прави електромобил на който не му падат колелата когато завиваш или спираш

    Коментиран от #8

  • 7 Койчо

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Това не важи за електрически Тойота явно :)) .
  • 8 1234

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ето ти пример":

    Благодаря за линка, тоя Мунро определено знае какво прави. Имат голям прогрес несъмнено.
  • 9 работника

    3 1 Отговор
    Аве какво безплатно гориво като са на ток ве какви ги пишете малко ?!!