Volkswagen обяви миналата година, че ще инвестира около 1.1 милиарда долара за преобразуване на завода в Емден за производство на електрически превозни средства на платформата MEB. Но изглежда, че плановете на компанията са се променили донякъде.
Както каза Манфред Волф, ръководител на производствения съвет на завода, в интервю за германските медии, част от производствената площадка ще бъде затворена за шест седмици. Работниците, участващи в поточните линии за електрически превозни средства, ще получат един месец удължена лятна ваканция, а една от смените ще бъде отменена за още две седмици.
Намаляването на производството ще засегне електрическия кросоувър ID.4 и новия електрически седан ID.7 . Началото на производството на последния беше отложено от юли за края на годината. Докато производството на модели с дизелови двигатели, включително Passat, ще остане на предишното ниво.
Волф също така обяви намаляването на 300 от 1500-те временни работници. Компанията не планира да продължи договорите с тях за август. Тези мерки са отговорът на Volkswagen на "кризата в продажбите". Според топ мениджъра в сравнение с първоначалните показатели търсенето на електрически автомобили е намаляло с 30%.
В същото време продажбите на Volkswagen Group в Европа през първото тримесечие на 2023 г. са се увеличили с 68% спрямо миналата година. В САЩ продажбите на автомобили на немския концерн са се увеличили с внушителните 98%. Картината на успеха беше развалена от Китай: минус 25% спрямо миналата година, а това е най-големият пазар на Volkswagen Group.
Производството на електрически автомобили Volkswagen е установено на няколко места. Четири от тях се намират в Германия. Това са вече споменатата фабрика в Емден и обектите в Хановер, Дрезден и Цвикау. Също така немски електрически автомобили, главно Volkswagen ID.4, се сглобяват в Чатануга, Тенеси, САЩ, и китайските градове Антинг и Фошан.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #2
13:37 06.07.2023
2 Емил
До коментар #1 от "Емил":
Електричките нямат бъдеще хората осъзнават каква глупост са всичко е до време. Тесла правят печалби за момента и китайците също но всичко е до време.От ДВГ по-хубаво няма.13:44 06.07.2023
3 цена пладнешки обир
13:46 06.07.2023
4 Гост
Коментиран от #5, #6
13:47 06.07.2023
5 Хахахаха
До коментар #4 от "Гост":
При Тесла не се забелязва намаляване на търсенето, защо ли! Модел У е най-продаваната кола в света. Просто при електричките е Тесла и всички останали!Коментиран от #9, #12
14:02 06.07.2023
6 Мхм
До коментар #4 от "Гост":
Теслите се купуват от богаташите и основни са 2-3-4 кола в семейството може и 10та при колекционерите.Богаташа разсъждава просто имам милиони дали ще дам 100к не ме бригъ нищо не са за мен такава е модата искам последният и писък.Освен това печелят от имидж ето вижте ме в Кан на килима идвам с тесЛъ супер еко съм грижа се за природата а съботата и неделята се качва с изрусената си приятелка на някое Феррари или Бугати и замърсява колкото един работник с 1.1 Клио за месец и пак се прибира.Това са еколозите на нашето време.Коментиран от #11
14:25 06.07.2023
7 Така е
14:41 06.07.2023
8 Сатаната
Коментиран от #24
16:39 06.07.2023
9 Гост
До коментар #5 от "Хахахаха":
Затова ли намалиха цените,защото много вървят продажбите?Когато продажбите вървяха нагоре, цените на Тесла се вдигаха по няколко пъти в годината.Коментиран от #10
18:39 06.07.2023
10 Хахахаха
До коментар #9 от "Гост":
Тесла намали цените, защото увеличи много производството! Мъск винаги се се стремил да направи електричките достъпни и масови. Е, постига го.Коментиран от #13, #20
19:57 06.07.2023
11 Хахахаха
До коментар #6 от "Мхм":
Глупости. Тесла не са коли с имидж, те вече не са и нещо супер скъпи, стига с тези глупости.Коментиран от #14
19:59 06.07.2023
12 Хихонеее
До коментар #5 от "Хахахаха":
И накрая на годината големите концерни пак с 2-цифрени продажби в милиони бройки, докато тесла ако доближи 2-те милки, тук ще забелите очите тесларите….Коментиран от #15
23:13 06.07.2023
13 Мхм
До коментар #10 от "Хахахаха":
Е колко да го е увеличил продава един модел все пак У01:47 07.07.2023
14 Име
До коментар #11 от "Хахахаха":
Кола за 160 бона масова и достъпна ли я наричаш.Коментиран от #18
01:51 07.07.2023
15 Койча
До коментар #12 от "Хихонеее":
Пич , какви ги дрънкаш?! Мерцедес продават около 2 милиона на година , БМВ около 2,5.Масово "големите концерни" продават около 2 до 5 милиона.
Единствено Тойота и VW достигат до 10на милиона и то като се включат всичките им придворни марки.
Тесла също вече е голям концерт - преживей го 😁🫠
Коментиран от #16, #17
08:48 07.07.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Койчо Койчев
До коментар #15 от "Койча":
Именно ФВ и Тойота имам предвид... а така докато си ровил в Гугъл (друго не ти се отдава и няма от къде да вземеш информация), да ти направи впечатление все пак в какъв клас са МБ/БМВ и дали любимата ти тесла все пак не е зад тях...???тесла = концерт = смешка, да-ти го написа!!! За сериозен концерн имат да си мечтаят доста....
Аз нямам проблем и не се налага да преживявам каквото и да е...вие тесларите нещо се напъвате да блеснете и се изживявате...
12:57 07.07.2023
18 Хахахаха
До коментар #14 от "Име":
Нещо се бъркаш. Провери цените на У и 3 преди да пишеш.Коментиран от #19, #22
16:29 07.07.2023
19 Взимайте
До коментар #18 от "Хахахаха":
и карайте де, какво ревете!???18:41 08.07.2023
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Франк
Коментиран от #23
15:59 14.07.2023
22 Хайл 14/88
До коментар #18 от "Хахахаха":
Ганюф ХОРАТА НЕЩАТ ЕЛЕКТРОКАРИ.ко блещиш едно и също ама и без пари да станат хората са хитри-веднъж се парят,няма да вземат такъв боклук повече.който е карал електричка и е успял да се отърве не иска да чуе повече за тия боклуци18:49 19.07.2023
23 Хайл 14/88
До коментар #21 от "Франк":
Не е хубава,ПРЕКРАСНА Е 😉18:50 19.07.2023
24 Хайл 14/88
До коментар #8 от "Сатаната":
И тогава няма да ги вземат тия боклуци.ако е 10 лв с пълна батерия да идеш до работа и назад става и после на белканто за бакъра да си избие човек десетте лева18:55 19.07.2023