Близо една от пет регистрации на нови автомобили през юни е била на електрическа кола. Общо повече от 5.8 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди са регистрирани по света през 2023 г.
През юни в света са регистрирани 1 260 470 нови електрически превозни средства и plug-in хибриди. Това е нов рекорд по продажби за 2023 година, като информацията е на уебсайта InsideEVs.
Глобалните продажби на електрически превозни средства и плъгин хибриди почти достигнаха нов рекорд през юни, само с няколко хиляди автомобила зад предишния най-добър резултат, постигнат през 2022 г.
Почти всяко пето новорегистрирано превозно средство в света вече е електрическо. Въпросните 5.8 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди, регистрирани по света през 2023 година представляват около 15% от общите продажби на автомобили.
Интересното е, че сред първите десет модела няма нито един европейски. Лидер е Tesla, следвана по петите от китайски модели. Ето и ТОП 10 на най-популярните електрически автомобили и Plug-in хибриди за юни:
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ВлеЗнахме
13:58 08.08.2023
2 Тоз
Коментиран от #9, #10
14:15 08.08.2023
3 ДрайвингПлежър
А същевремено все повече изследвания показват, че ЕЛ не променя нищо за екологията и е по-скъпо за потребителя... а специално за Европа това означава и 100% зависимост от китайците!
Абе не е нещо с което да се хваля!
14:40 08.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ДрайвингПлежър
Коментиран от #11
15:30 08.08.2023
7 Драйвер плезещ
Има марки, на които общите им продажби на всичките им десетина модела са по-малко за същия месец и вероятно ще са по-малко за годината.
15:34 08.08.2023
8 ДрайвингПлежър
Коментиран от #14
15:46 08.08.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Интересно
До коментар #2 от "Тоз":
Това не го знаех, но истинското решение е вече факт. От близо година Модел Y е с незапалими LFP (железофосфатни) батерии, тествани масово над 15 години от BYD в такситата BYD E6 и електробуси BYD eBus K7 в Шенжен.При наш тест на такава LiFePo4 клетка, на пълно късо само се издува и свършва курса. Няма искри, няма пушеци, няма фойерверки.
Мъск действа, подобрява и продава. Останалото се ослушва и изпада от борда.
Коментиран от #12
17:28 08.08.2023
11 Админ
До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":
т.1 Не се допуска тролене и спамт.2 Не се допуска изразяване на едно и също мнение под 10 000 теми, а именно:
Аз мразя електромобилите, защото са чисти, тихи, бързи, нямат lag при ускорение, нямат празен ход и студен старт, не се чупят, нямат обслужване, зареждат се при всяко спиране и спускане, зареждат се за 20 мин. на DC и харчат 2 лв/100 км.
Мразя ги, защото ако станат масови, ще ми забранят да бълвам отрова, масла и токсични газове. Ще спрем да ходим на работа (защото ще караме безплатно) и няма да мога да си лафя с колегите за ремуси, дюзи и гарнитури.
Коментиран от #16
17:41 08.08.2023
12 Тоз
До коментар #10 от "Интересно":
Да тези батерии вероятно са напълно безопасни. Всичко друго-пробег, бързина на зареждане е маловажен проблем след като старите имат толкова сериозен проблем. Трябваше потребителски асоциации и др.подобни да забранят използването на литииионните. Рестарт на производството на електромобили независимо от цената и щетите. Защото милионите произведени, с времето ще стават все по-опасни. Но в Тесла желязо-фосфатни се използват в вариантите с по-малък пробег. Явно и там проблема не осъзнат и най-вече не се решава дефинитивно.Коментиран от #13
18:36 08.08.2023
13 бай Даньо
До коментар #12 от "Тоз":
Желязо фосфатните имат и друго предимство имат повече цикли заряд-разряд , всичко останало е недостатък - по малък капацитет, по ниско напрежение, по малък максимален ток . Аз лично смятам да купя Тесла с желязо фосфатни батерии има шанс да остане за внуците по живо по здраво дай боже ...01:12 09.08.2023
14 гост
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
Горката Тойота първо продава ПОД 10 милиона ГОДИШНО от всички модели , така че продава на месец ПОД 850 000 , а не милиони , за твое голямо съжаление !! Второ тия ПОД 850 000 ги продава от над десетина години с разлики от 1-2 % нагоре и надолу , в последно време само надолу !! Трето Тесла преди същите десетина години продаваше 25 000 ГОДИШНО , а тази година ще мине 2 МИЛИОНА годишно , тоест около 100 (СТО) ПЪТИ увеличение !!! Дори с половината от тоя темп ще мине жалката Тойота след не повече от 5 години , за твой ужас !! Щото Тойота НЕ РАСТЕ практически , напротив скоро ще почне да спада и то сериозно , щото няма НИКАКЪВ шанс да произвежда повее от 100-200 000 електромобила годишно в близките 10 години , а кюмбетата вече не ги щат дори в Китай !!Коментиран от #17, #18
09:45 09.08.2023
15 Така е
10:04 09.08.2023
16 Какъв си ти
До коментар #11 от "Админ":
бе, самопровъзгласил се и повярвал си, че е нещо!???А вие в средите на меките за какво си говорите…. за зарядни станции, какво правите докато висите и колко малко минавате със 120…???
От къде на къде и като какъв реши, че са екологични??? И защо изобщо мнението ти трябва да се налага??? Защо нито 1 от вас не смее да дойде и да се опита да демонстрира на живо “предимстава” на жалките ви тротинетки!???
Какво загряване, какви 5 левс…??? На вас ви пречи: топло/студено; атмосферни условия; нссрещен вятър…. подгрявате се преди зареждане….треперите да не останете с под 20% батерия, пък не е хубаво да се зарежда често над 80-90%….
Все куп ограничения и насилствено налагани на не-пазарен принцип забрани за продажби и развитие на ДВГ…. и пак имате “мижав” пазарен дял…. тръгнали от едни посредствени 20 000 бр от нищото на практика и се хвалят, че за 10 години ще имат 2 млн бройки…. Ако си малко “умен” (сори, но не си!), ще схванеш че дори и да стигнат след още години до 4-5-6 млн и ще са дотам….
14:58 11.08.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Доближете
До коментар #14 от "гост":
се до 5-6, после евентуално до 10 млн продажби пък тогава говорете…. мечтатели…16:13 11.08.2023