Last news in Fakti

8 Август, 2023 13:45 3 593 18

Глобалните продажби на електрически превозни средства поставиха нов рекорд: Вижте и най-популярните модели

  • електромобили-
  • продажби-
  • юни 2023
Глобалните продажби на електрически превозни средства поставиха нов рекорд: Вижте и най-популярните модели - 1

Близо една от пет регистрации на нови автомобили през юни е била на електрическа кола. Общо повече от 5.8 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди са регистрирани по света през 2023 г.

През юни в света са регистрирани 1 260 470 нови електрически превозни средства и plug-in хибриди. Това е нов рекорд по продажби за 2023 година, като информацията е на уебсайта InsideEVs.

Глобалните продажби на електрически превозни средства и плъгин хибриди почти достигнаха нов рекорд през юни, само с няколко хиляди автомобила зад предишния най-добър резултат, постигнат през 2022 г.

Почти всяко пето новорегистрирано превозно средство в света вече е електрическо. Въпросните 5.8 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди, регистрирани по света през 2023 година представляват около 15% от общите продажби на автомобили.

Интересното е, че сред първите десет модела няма нито един европейски. Лидер е Tesla, следвана по петите от китайски модели. Ето и ТОП 10 на най-популярните електрически автомобили и Plug-in хибриди за юни:

Tesla Model Y - 132 593 коли.
Tesla Model 3 - 68 850 коли.
BYD Song Plus - 42 810 коли.
BYD Qin Plus - 42 093 коли.
BYD Yuan Plus - 36 546 коли.
BYD Dolphin - 26 627 коли.
BYD Han - 23 306 коли.
GAC Aion S - 22 488 коли.
GAC Aion Y - 20 587 коли.
Wuling Bingo - 19 740 коли.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВлеЗнахме

    13 10 Отговор
    Влезнахме преди 16 години в този съюз и вече берем плодовете - само неща, правени в Китай ползваме, но пък сме уверени че ние сме по-добри .... ще има масови съкращения и икономии на пари и безработица, ама така е като човек живее в утопия, че по-добър от всички по света...
  • 2 Тоз

    6 9 Отговор
    Те продажбите ще растат, защото се намери решение на най-големия проблем- самозапалването на литиевойонните батерии. То се нарича огнеупорно одеяло. Пожарникарите покриват горящата кола, ако е на открито и за половин час огънят спира. Вероятно вече вместо пожарогасител ще се изисква такова платнище в багажника. А на скорошно видео със самозапалил се ел. МБ и изгоряла къща се виждат големи поразии. Няма как да се покрие къщата. Колата не се е зареждала, а е стояла 1 ден в гаража. Пострадалите не искат да чуят за елкола и питат как може да се продава това нещо.

    Коментиран от #9, #10

  • 3 ДрайвингПлежър

    12 7 Отговор
    Горе долу 10% от пазара на автомобили. И то при условие на тецко субсидиране на сектора и забрани за конкурентните технологи.

    А същевремено все повече изследвания показват, че ЕЛ не променя нищо за екологията и е по-скъпо за потребителя... а специално за Европа това означава и 100% зависимост от китайците!
    Абе не е нещо с което да се хваля!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ДрайвингПлежър

    2 9 Отговор
    Помолих за обяснение коя точка от правилника нарушавам?

    Коментиран от #11

  • 7 Драйвер плезещ

    10 6 Отговор
    Tesla Model Y - 132 593 коли х 12 месеца = 1 591 116 коли на година и продължават да растат. Не изглежда зле и не виждам кой ще е този който ще ги стигне!

    Има марки, на които общите им продажби на всичките им десетина модела са по-малко за същия месец и вероятно ще са по-малко за годината.
  • 8 ДрайвингПлежър

    6 9 Отговор
    Горката Тойота с нейните милион продажби на месец... отивам да търся попа да и правим опело :D

    Коментиран от #14

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Интересно

    8 6 Отговор

    До коментар #2 от "Тоз":

    Това не го знаех, но истинското решение е вече факт. От близо година Модел Y е с незапалими LFP (железофосфатни) батерии, тествани масово над 15 години от BYD в такситата BYD E6 и електробуси BYD eBus K7 в Шенжен.
    При наш тест на такава LiFePo4 клетка, на пълно късо само се издува и свършва курса. Няма искри, няма пушеци, няма фойерверки.

    Мъск действа, подобрява и продава. Останалото се ослушва и изпада от борда.

    Коментиран от #12

  • 11 Админ

    10 6 Отговор

    До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":

    т.1 Не се допуска тролене и спам
    т.2 Не се допуска изразяване на едно и също мнение под 10 000 теми, а именно:
    Аз мразя електромобилите, защото са чисти, тихи, бързи, нямат lag при ускорение, нямат празен ход и студен старт, не се чупят, нямат обслужване, зареждат се при всяко спиране и спускане, зареждат се за 20 мин. на DC и харчат 2 лв/100 км.
    Мразя ги, защото ако станат масови, ще ми забранят да бълвам отрова, масла и токсични газове. Ще спрем да ходим на работа (защото ще караме безплатно) и няма да мога да си лафя с колегите за ремуси, дюзи и гарнитури.

    Коментиран от #16

  • 12 Тоз

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Интересно":

    Да тези батерии вероятно са напълно безопасни. Всичко друго-пробег, бързина на зареждане е маловажен проблем след като старите имат толкова сериозен проблем. Трябваше потребителски асоциации и др.подобни да забранят използването на литииионните. Рестарт на производството на електромобили независимо от цената и щетите. Защото милионите произведени, с времето ще стават все по-опасни. Но в Тесла желязо-фосфатни се използват в вариантите с по-малък пробег. Явно и там проблема не осъзнат и най-вече не се решава дефинитивно.

    Коментиран от #13

  • 13 бай Даньо

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Тоз":

    Желязо фосфатните имат и друго предимство имат повече цикли заряд-разряд , всичко останало е недостатък - по малък капацитет, по ниско напрежение, по малък максимален ток . Аз лично смятам да купя Тесла с желязо фосфатни батерии има шанс да остане за внуците по живо по здраво дай боже ...
  • 14 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Горката Тойота първо продава ПОД 10 милиона ГОДИШНО от всички модели , така че продава на месец ПОД 850 000 , а не милиони , за твое голямо съжаление !! Второ тия ПОД 850 000 ги продава от над десетина години с разлики от 1-2 % нагоре и надолу , в последно време само надолу !! Трето Тесла преди същите десетина години продаваше 25 000 ГОДИШНО , а тази година ще мине 2 МИЛИОНА годишно , тоест около 100 (СТО) ПЪТИ увеличение !!! Дори с половината от тоя темп ще мине жалката Тойота след не повече от 5 години , за твой ужас !! Щото Тойота НЕ РАСТЕ практически , напротив скоро ще почне да спада и то сериозно , щото няма НИКАКЪВ шанс да произвежда повее от 100-200 000 електромобила годишно в близките 10 години , а кюмбетата вече не ги щат дори в Китай !!

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Така е

    0 1 Отговор
    Не спира оплаквача на Тойота да я жали. Малко еволюция в коментарите няма ли да има. И тези статистически бройки могат много рязко да се променят, ако наистина се забранят елколите, докато станат по-малко опасни. А натрупаното негодувание от собственици на самозапалили се литиево-йонни превозни средства може да раздвижи най-внезапно многото органи, следящи за заплахата на живота и здравето. Защото за едни стелки пощуряха преди години. Та може в един момент други да бъдат съжалявани. Крайно време е това да се случи и статистиката, колко бензинови се палят срещу елкари, няма да има никакво значение.Пък и натиска върху тези инстанции от някои егоцентрици може да не е достатъчен да продължават да си затварят очите и да не виждат фойерверките.
  • 16 Какъв си ти

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Админ":

    бе, самопровъзгласил се и повярвал си, че е нещо!???
    А вие в средите на меките за какво си говорите…. за зарядни станции, какво правите докато висите и колко малко минавате със 120…???
    От къде на къде и като какъв реши, че са екологични??? И защо изобщо мнението ти трябва да се налага??? Защо нито 1 от вас не смее да дойде и да се опита да демонстрира на живо “предимстава” на жалките ви тротинетки!???
    Какво загряване, какви 5 левс…??? На вас ви пречи: топло/студено; атмосферни условия; нссрещен вятър…. подгрявате се преди зареждане….треперите да не останете с под 20% батерия, пък не е хубаво да се зарежда често над 80-90%….
    Все куп ограничения и насилствено налагани на не-пазарен принцип забрани за продажби и развитие на ДВГ…. и пак имате “мижав” пазарен дял…. тръгнали от едни посредствени 20 000 бр от нищото на практика и се хвалят, че за 10 години ще имат 2 млн бройки…. Ако си малко “умен” (сори, но не си!), ще схванеш че дори и да стигнат след още години до 4-5-6 млн и ще са дотам….
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Доближете

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    се до 5-6, после евентуално до 10 млн продажби пък тогава говорете…. мечтатели…