Експерти сравниха разходите за ремонт на електрически автомобили и коли с двигатели с вътрешно горене след инцидент. Резултатите от изследването се оказаха доста двусмислени. Информацията от това проучване бе публикувана от уебсайта на Mitchell International.
Електрическите автомобили са известни с ниската си цена за поддръжка. Подмяната на много от части им обаче се оказва, че може да бъде много скъпа. Това твърди застрахователната компания Mitchell International, специалистите на която заявяват, че в случай на авария разходите за ремонт на електрически автомобил ще бъдат значително по-скъпи от подобен автомобил с двигател с вътрешно горене.
Интересно е още, че и средната цена на застраховката на тези автомобили също се оказва по-висока. В доклада се казва, че американски и канадски собственици на електрически автомобили Tesla харчат средно около 1 600 долара за ремонт след лек пътен инцидент, докато при същите условия за колите с ДВГ са необходими средно по 900 долара.
Също така леко ударените електрически автомобили по-често се нуждаят от смяна на основни възли и агрегати- 90.75% срещу 66.50% при колите с двигатели с вътрешно горене.
В частност електрическите коли имат по-нисък процент ремонтируеми части - 13.49% спрямо 20% при моделите с двигатели с вътрешно горене. Времето за ремонт също е значително по-дълго, което още повече оскъпява ремонта.
Електрическите автомобили имат още един недостатък. След по-тежка катастрофа много често те въобще не могат да бъдат ремонтирани, докато бензиновите и дизеловите коли са далеч по-ремонтопригодни след същите инциденти.
Най-проблемен за електромобилите е удар в задната част, който много често ги изважда от строя. Експертите обаче добавят, че в бъдеще ремонтът на електрически автомобили ще стане значително по-евтин. Въпросът е колко далечно е това бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Новинар
11:11 30.08.2023
2 Име
Късай и хвърляй.
11:12 30.08.2023
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
В случая балонът на ИЛюзОН М ❗
Коментиран от #12
11:29 30.08.2023
4 Икономист
11:33 30.08.2023
5 Ха ха ха ха
11:36 30.08.2023
6 Облъчен
11:40 30.08.2023
7 Прав Лост
11:42 30.08.2023
8 Любо
Обикновен автомобил можеш да го позакърпиш от тук, от там и пак да се търкаля. Но батерията като я пръснеш няма как да я ремонтираш.
12:04 30.08.2023
9 Механик
За любителите на сегашните електрички имам лоши вести.
Не, аз няма да остана без работа, тъй като и електричките си имат ходова част, редуктори, спирачки, охлаждане, кормилна уредба, окачване. А и ДВГ-та вече почти не се ремонтират, така че не виждам какво губя.
Какво губие вие, обаче? Губите от скъпа поддръжка и ремонт, тък като всичката тая електроника изисква сепциализирани стендове, скенери и пр. А това струва скъпо. И това е само една малка част от това което ще губите, но сега не го виждате.
12:10 30.08.2023
10 МЪСК 🥇
Драма няма!
14:05 30.08.2023
11 Собственик
Ремонти.. на кое? Имаш един ротор и един статор. Нямаш износване, нямаш празен ход, нямаш 6 хил. чаркалака. След 1 млн. км колата е СЪЩИТЕ коне като от завода. Няма издухване, няма течове няма гарнитури и т.н.
Сега ще запеят всички ами батерията...
Горепосочените сервизи сменят само отделни клетки при проблем и колата е като нова.
14:16 30.08.2023
12 Моряка
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Точният цитат е: "Ледът се пука,господа съдебни заседатели".Все пак интелигентност над средната,в сегашното чалга културно време даже далеч над средната,колега.23:09 09.09.2023