Last news in Fakti

18 Септември, 2023 10:53 13 135 35

Знаете ли, че собствениците на електромобили в САЩ вече подлежат на допълнителни данъци

  • електромобили-
  • данъци-
  • сащ
Знаете ли, че собствениците на електромобили в САЩ вече подлежат на допълнителни данъци - 1

Държавата използва данъци от продажбата на изкопаеми горива, за да плаща за транспортни проекти, а сега, поради бързото нарастване на парка от електрически автомобили, се притеснява, че до 2040 г. приходите може да спаднат с 20 процента.

Сега собствениците на електрически автомобили във Флорида са изправени пред годишна такса от $200, която правителството на щата планира да използва, за да покрие поне частично данъчния дефицит. Законът все още не е обнародван, но беше внесен документ под формата на областен законопроект. Ако бъде одобрен, собствениците на електрически автомобили ще трябва да плащат допълнителна годишна такса.

Шофьорите на изцяло електрически превозни средства първоначално ще плащат годишна такса от 200 долара, а от 2029 г. данъкът ще нарасне до 250 долара. Всичко това ще бъде добавено към редовните такси и данъци, които в момента варират от $50 до $255 във Флорида.

JD Power and Associates изчислява, че американците харчат между $150 и $200 на месец за бензин, но собствениците на електромобили плащат средно само $56 на месец, ако зареждат у дома, спестявайки $1700 на година.

Законопроектът има за цел да компенсира намаляването на данъчните приходи, което Флорида очаква през следващите години. Статистиката показва, че жителите на щата все повече изоставят класическите превозни средства с двигател с вътрешно горене в полза на електрически превозни средства.

Законопроектът беше внесен от републиканския сенатор Ед Хупър. Той председателства комисията по бюджетни кредити за транспорт, туризъм и икономическо развитие и стана поредният сред политиците от цялата страна, който прави подобно предложение за своите региони.

Напомняме, че повече от 30 щата вече таксуват собствениците на електрически автомобили с допълнителна такса за използване на акумулаторни автомобили. Това отдавна е така в щатите Вашингтон, Джорджия, Арканзас и Охайо. Тексаските законодатели също приеха собствена мярка по-рано тази година за налагане на годишна такса от 200 долара.

Досега най-ниските данъци върху електрическите автомобили са регистрирани в Хавай. Там е 50 долара, въпреки че някои щати, като Кентъки, все още не таксуват нищо. Шофьорите на електрически автомобили във Вашингтон бяха засегнати най-тежко: те трябва да плащат 225 долара годишно.

Повечето хора все още вярват, че електрическата кола ще бъде по-евтина за работа от класическия двигател с вътрешно горене, особено когато зареждат батериите у дома. Има много други предимства от притежаването на електрически автомобил. Следователно годишните такси за ползване на е-коли вече няма да могат да спрат прехода към електрическа тяга.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    60 7 Отговор
    Ааа......знаем , и предупреждавахме , а балъците подскачаха , и обясняваха , колко са модерни. !!! Да висят сега , като " Птица върху жица " !!!

    Коментиран от #15

  • 2 ЕВРОНЮЗ

    59 4 Отговор
    😂 😂 😂 аРе тарикатите къде мислят да минат тънко да бъркат в кесията. Държавата никога няма да остави овцете да пасат гратис. Без значение каква е.... Спомняте ли си газовите бутилки на автомобилите в България преди време.
  • 3 Гост

    46 4 Отговор
    Излъганите камилчета.
  • 4 милиционер

    33 4 Отговор
    далаверката приключи ......

    Коментиран от #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ДрайвингПлежър

    51 2 Отговор
    Това е само за загряване. И ако в щатите мнат с по 300тина долара в полудяла европа ще са много повече защото акцизите на горивата формират огромна част от бюджетите и без тях ще е глад и мизерия. В щатите акциза на петрола е около 180 долара ама те го налагат на галон - демек за към 3.7 тона - в полудяла европа е към 350 евро на 1 тон!
    В българия АгоВасилев печели по 400 евраци вече на тон нафта. Няма как държавата, която и да е тя да се откаже от такива лесни пари! Точно шофьорите дето сме най-лоши за всички плащаме та издържаме подобието на държава и всичките и социални дейности!
  • 7 геноцид

    18 3 Отговор

    До коментар #4 от "милиционер":

    Не , тя сега започва , за държавата разбира се , за овчиците мили ще има стригане.....
  • 8 Гост

    32 2 Отговор
    Сега чакаме да видим с колко ще обложат "безплатния" ток от фотоволтаика.
  • 9 Плащат

    5 27 Отговор
    $200 допълнителна такса на година, но спестяват $1700 на година от горива. Абе някой чете ли статията?

    Коментиран от #11, #12, #19

  • 10 ...

    22 1 Отговор
    франсетата са по-хитри - събират данъци за тегло на колата от известно време

    Коментиран от #14

  • 11 ДВГ

    22 3 Отговор

    До коментар #9 от "Плащат":

    Когато включим и цената на електората, която е 10к до 15к евро повече от ДВГ сметката става друга!!! След 7-8г ползване на електрокар може да излезеш на далавера, ако след това не ти трябва нова батерия!!!

    Коментиран от #13

  • 12 ДрайвингПлежър

    23 3 Отговор

    До коментар #9 от "Плащат":

    Пич, не много отдавна се въртеше статия, че зареждането на ЕЛ е по-скъпо от зареждането на ДВГ, пак американци го бяха правили. По спомен зареждане с гориво 9 долара на 100 мили, за ЕЛ беше 12 долара от в къщи и близо 15 от публична зарядна.

    Тия 1700 дето си ги бил спестил ги има само в рекламните клипчета ;)
    Да не говорим, че си платил много повече за самото купуване на ЕЛ, и да не говорим, че ремонтите на ЕЛ са доста по-скъпи. Недай боже да трябва смяна на батерия (а то ще трябва)...

    Дерзай отдавна ви говоря - ходете купете си по една Тсла тя и пари връщала, ще станете милионери ;)

    Коментиран от #21

  • 13 Пич

    11 4 Отговор

    До коментар #11 от "ДВГ":

    От никаква кола не си на далавера. Просто необходимост в ежедневието, но ако теглим чертата сметни и обслужването на двг.

    Коментиран от #17

  • 14 ДрайвингПлежър

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "...":

    Това за теглото им е "бонус" имат си акцизите за горивото, а теглото е нещо като за винетка дето плащаме, но с различни ставки според размера на колата
  • 15 Не знаехме,

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    но сме приятно изненадани!

    Коментиран от #30

  • 16 Нормално

    23 3 Отговор
    Нормално. В много държави собствениците на електрокари вече плащат данъци и такси както всички други.

    Отстъпка имаше само докато овцете се излъжат да купят.
  • 17 ДрайвингПлежър

    20 2 Отговор

    До коментар #13 от "Пич":

    Какво толкова им обслужвате на тия коли бе хора? На 10-12 хил км масло (даже го дават на 15 к по стандарт а стигат и до 30 с "лонг лайф щуротиите ама това е ако въобще не си харесваш колата). При средно за Европа 13 000 км годишен пробег това за болшинството водачи е е една смяна - 200 лева в официален сервиз на марката, 100 при гаражния майстор.
    За всичко друго - окачване гуми и т.н. Ел е по-скъп за обслужване
  • 18 скоро и тук

    16 4 Отговор
    И в София на скоро обсъждаха и ще отпаднат привилегиите за ел автомобили. Няма вече да има отстъпки, ще си плащат данък и няма да паркират безплатно
  • 19 Нищо не спестяваш от гориво.

    18 4 Отговор

    До коментар #9 от "Плащат":

    Нищо не спестяваш от гориво.

    При днешните цени на ток на зарядна, за малка кола ти излиза около 17-20 лв на 100 км

    Коментиран от #28

  • 20 Така е

    10 3 Отговор
    Тук се обясняваше как годишното обслужване на бензин или хибрид е много повече от батерийна кола. Само с една такса отпадна и тази опорка.

    Коментиран от #29

  • 21 Пак си сънувал нещо и разказваш тук

    3 11 Отговор

    До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":

    Пич, не много отдавна се въртеше статия, че зареждането на ЕЛ е по-скъпо от зареждането на ДВГ, пак американци го бяха правили. По спомен зареждане с гориво 9 долара на 100 мили, за ЕЛ беше 12 долара от в къщи и близо 15 от публична зарядна.


    Много ме кефи как се правиш на ерудиран и информиран и четеш много, но се оказва че си прочел само заглавието дори на статията която коментираш в момента, защото там си пише:

    JD Power and Associates изчислява, че американците харчат между $150 и $200 на месец за бензин, но собствениците на електромобили плащат средно само $56 на месец, ако зареждат у дома, спестявайки $1700 на година.


    Тоест само със спестеното от гориво за 1 година ще си плащаш данъците на електромобила за следващите 8 години.

    Коментиран от #22, #23, #24

  • 22 1234

    11 2 Отговор

    До коментар #21 от "Пак си сънувал нещо и разказваш тук":

    А с 10к долара по-висока цена, кое точно спестяваш ?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 ДрайвингПлежър

    11 2 Отговор

    До коментар #21 от "Пак си сънувал нещо и разказваш тук":

    Не ми даде да ти отговоря с оригинала:

    "Проучване на каркоп казва, че зареждането на ЕЛ струва повече от зареждането на автомобил с лед на 100 изминати мили

    Зареждането на базов ДВГ може да струва $9,78 на 100 мили, които могат да бъдат изминати, в сравнение с $15,97 на 100 мили за ЕЛ. Същото е положението и при среден клас и кросоувър където цената за ЕЛ скача до $16.10. цените за зареждане се изравняват чак при луксозния клас.

    Айде дръпай щепсела и плувай :D
  • 25 Пак си сънувал нещо и разказваш тук

    4 5 Отговор
    Дай оригиналното заглавие на статията на английски, че пак си чел нещо с google преводач и не си разбрал. Къде е сравнението с домашното зареждане за което говориш в предишното мнение, за което ти говоря аз и за което става въпрос в тази статия?

    Дай да видим какво пак не си разбрал или преиначаваш или направо си измисляш както винаги?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 МЪСК 🥇

    2 3 Отговор
    Коли като коли. Плащат им се данъци. Е, и?

    Коментиран от #33

  • 28 Г.Д.

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Нищо не спестяваш от гориво.":

    Аз съм с хибрид,при текуща цена от 1.8 евро ми идва към 7 евро за 100км градско/междуградско. Тока е доста скъп тъй и на Ел определено ще ми е по-скъпо.
  • 29 Г.Д.

    4 1 Отговор

    До коментар #20 от "Така е":

    Е какво му е по-скъпо то? Ти като си вземеш нов хибрид да не мислиш, че освен за масло ще си по 3-4 пъти годишно в сервиза. От 4 години съм с хибрид и засега само масло,догодина ще му сменям антифризите. Туй то.

    Коментиран от #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Сложи си

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "МЪСК 🥇":

    още едно медалче... циркаджия ... за едни има-няма 100-200 лв на месец ли сте???
    Ама мечтаете за ппс-та за по 80 000 лв и нагоре.... мечтайте си... пешеходци...
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Светослав Златев

    1 0 Отговор
    Публикацията пропуска поне 3 видимо лесни за разбиране фактори за да дава ЦЯЛОСТНА представата

    Пропуск 1
    Флорида не е типичен „южняшки“щат

    Пропуск 2
    Анатемата в Американската политика между
    а) Демократи и Републиканци,
    б) Федерално правителство спрямо Губернатор на Щат

    Пропуск 3
    Средно статистическа Финансова разлика между крайбрежните спрямо юните и средните щати.
    Не е адекватно да се смята $200 за еднаква глоба
    Щат Вашингтон спрямо Щат Аркансас (типично най беден)


    Германия спрямо България е сравнението