Last news in Fakti

16 Октомври, 2023 17:13 2 300 21

Защо е по-трудно да се гасят пожари в електромобили, отколкото в коли с ДВГ?

  • електромобили-
  • пожар-
  • гасене

Оказва се, че електрическите коли не са по-опасни от колите с двигатели с вътрешно горене

Защо е по-трудно да се гасят пожари в електромобили, отколкото в коли с ДВГ? - 1

Безопасността на електрическите автомобили все още повдига много въпроси, въпреки тяхната популярност. Експерти от ресурса Autocar обясниха защо пожарите на електрическите модели се гасят по-трудно от колите с двигатели с вътрешно горене.

С нарастващата популярност на електрическите автомобили в интернет все по-често възникват спорове относно опасността от запалване на електромобилите. Много хора вярват, че е почти невъзможно да се гасят такива пожари, но не е точно така.

Често ли се случват пожари в електрически превозни средства?

Honeywell Safety and Productivity Solutions твърди, че 239 пожара на електрически автомобили са докладвани в Обединеното кралство между юли 2022 г. и юни 2023 г. Това е само малка част от общия брой на запалванията на автомобили през този период.

Проучване на Шведската агенция за управление на извънредни ситуации пък установява, че бензиновите и дизеловите автомобили се запалват 19 пъти по-често от електрическите автомобили. В същото време броят на електрическите модели в страната постепенно се увеличава.

Защо пожарите на електрически превозни средства привличат толкова много внимание?

Дизайнът на електрическите автомобили все още повдига много въпроси сред шофьорите. В същото време пожарите на електрически автомобили са по-трудни за гасене. Батериите могат да се запалят отново няколко часа или дори седмица след първия пожар.

Ето защо хората се тревожат за безопасността на електрическите модели. Пожарникарите също трябва да положат повече усилия, за да се справят с огъня.

Как пожарникарите се справят с пожари в електрически превозни средства?
Пожарните служби постепенно разработват нови стратегии за борба с пожари в електрически превозни средства. Има система, която определя модела на електрическото превозно средство, както и местоположението на батерията и изолационните превключватели.

За да се потуши огъня, трябва да се използва огромно количество вода, за да се охлади батерията. Освен това се използва специално противопожарно одеяло. В същото време пожарникарите носят т.нар. дихателна екипировка, за да се предпазят от токсичните изпарения.

Важно е да се огледа околността и да се намерят батерийни клетки, които могат да бъдат изхвърлени от взривната вълна по време на пожар. Те могат да пламнат отново.

След потушаване на пожара повредената електрическа кола се премества на безопасно място, доколкото е възможно по-далеч от сгради и други автомобили. В някои случаи електрическите коли се потапят под вода.

Електрическите автомобили по-опасни ли са от другите коли?
Пол Кристенсен, професор по чиста и приложна електрохимия в университета в Нюкасъл, отбеляза, че електрическите коли не са по-опасни от колите с двигатели с вътрешно горене. Той обясни какво най-често води до запалване на подобни коли.

Професорът заявява, че повреда на батерията може да доведе до запалване. Също така причината за пожара може да бъде прегряване на батерията или повреда по време на зареждане.

Въпреки това електрическите автомобили се запалват по-рядко от колите с бензинови и дизелови двигатели. Според Кристенсен производителите на електрически модели трябва да отделят повече време за безопасността на своя дизайн. Съвременните електрически автомобили са оборудвани със защита срещу прегряване и други повреди, което намалява риска от пожар.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чeстен ционист

    24 1 Отговор
    Виждали ли сте как реагира Литий в контакт с вода?

    Коментиран от #11

  • 2 Някой

    18 4 Отговор
    Хехе, само екоталибаните и неуките не знаят за този факт.
    Поинтересувайте се защо летище Лутън затвори за няколко часа миналата седмица... Подсказка - имаше пожар на многоетажен автомобилен паркинг. Самозапалила се е кола. Сега познайте дали е била с ДВГ или електричка...

    Коментиран от #10

  • 3 Някой

    21 2 Отговор
    Хм, интересно ми е да видя статистиката, на на за която цитираният учен твърди, че колите с ДВГ се палят по-често от електричните. Като номинална стойност може и да е така, но да не забравяме, че електричните да само 1-2% от общият брой на автомобилите по света...

    Коментиран от #12

  • 4 да де

    21 2 Отговор
    Само дето електричката като пламне няма гасене докато не изгори напълно

    Коментиран от #14

  • 5 тъй шъй

    16 1 Отговор
    Група британски учени казват, че електромобилите не са по-опасни от ДВГ. Как да не им повярваш. Това е Аутокар- безпристрастно, честно издание. Вярвам им, но когато спирам до елкар малко не им вярвам.
    То и за Лутънския пожар казаха че е дизел, а слуховете са, че е литиево-йонна батерия на мек, дизелов хибрид Л.Ровър .
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ЯМБОЛИЯ

    2 9 Отговор
    Защото така ви диктува Москва. За да убиват повече хора трябва реклама за руски нефт и газ.

    Коментиран от #9, #20

  • 8 Хайл 14/88

    8 3 Отговор
    От 2000 електрички се запалили 239,от 2 000 000 с двг се запалили 528...та в % кво излиза? Електричките са мъртвец на апарат за поддържане на живота /субсидии/ спре ли субсидирането и в ковчега

    Коментиран от #13

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Познахме ли

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Някой":

    Причината за пожара в Лутън според видеозаписите е дизелов Рейндж Роувър.
  • 11 Бен газара

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "чeстен ционист":

    А ти виждал ли си как реагира бензин в контакт с запалена кибритена клечки?!
    Това което пишеш за лития няма никаква връзка по темата, тъй като водата няма място в литиевата батерия така както кибритената клечка няма място в резервоара ти.
  • 12 Джакомо

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Някой":

    Пичага, когато се правят такива статистики са правят на базата на брой запалени автомобили от група от примерно един милион автомобила .
    Сравняват се милион електрически срещу милион с ДВГ и какъв процент се е запалила от всяка група - било след катастрофа било от само себе си.

    Така че това което казваш, че едната група на пътя са много повече макар и вярно , в случая няма значение
  • 13 Майна

    1 7 Отговор

    До коментар #8 от "Хайл 14/88":

    А ти в кой град живееш?! Защото докато се спусна до центъра на София виждам Тесли на всяко кръстовище, за другите елки да не говоря , че не ги разпознавам всички .

    Та може ли да ни кажеш какви субсидии дават за тези коли в София , че явно сме пропуснали нещо .

    Коментиран от #15, #17, #18

  • 14 Койчо

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "да де":

    Междо другото това че изкарат напълно не е изцяло вярно. Напоследък в по цивилизованите държави намериха начини да ги гасят и има много които не са изгорели напълно.

    Ясно е че батерията съставена от метал гори по съвсем различен начин от въглеводородни горива, което предполага и различен начин на гасене .

    Та това което ти твърдиш се отнасяше за първите години когато още не знаеха как точно да ги гасят и изгаряха до кокал.
    Сега се понаучиха, а и периодично се пробват и откриват нови начини за гасене, така че дългосрочно няма да бъде проблем .
  • 15 Баща ти

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "Майна":

    Виждаш Тесли,но като се събуди чаршафът мокър
  • 16 Механик

    1 4 Отговор
    Защо по-лесно се троши и изтича пластмасовия резервоар?
    Защо гърми отведнъж, докато клетките първо пушат и хората имат достатъчно време да излязат?
    Защо не е възможно да се спрат напълно течовете на масло, антифриз, хидравлична и спирачна течност от ДВГ, както и миризмата на бензин, дизел, газ и изгорели газове?

    Няма смисъл тази реторика. Просто защото е примитивна техника.

    Коментиран от #19, #21

  • 17 Хайл 14/88

    5 1 Отговор

    До коментар #13 от "Майна":

    В цяла България я има 200 тесли я няма.ти в софия колко кръстовища преброи? Щото по твоята логика трябва всички в София да карат тесли.Ганюф не се прави на умен не,гър а си стой в Ловеч и не философствай
  • 18 Хайл 14/88

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Майна":

    Те специално на теб субсидии ще дават.субсидии дават на производителя а не на плямпало като тебе.то на теб каквото и да се каже ти едно и също знаеш-"вижте тесла за колко дига до 100 и колко дига,тесла е голяма работа и мъск е велик",правиш се на "математик" ама 2 кила трици не можеш да разделиш на 3 магарици
  • 19 Хайл 14/88

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Механик":

    Ганюф,казах ти да не се правиш на умен не,гър
  • 20 Хайл 14/88

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "ЯМБОЛИЯ":

    Тихо тъ.пчо че путин е зад теб
  • 21 Пилотът Гошу

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Механик":

    Тц, запалват се по-малко ел. коли само защото са малко. 26 милиона ел. автомобили от 1,5 МИЛИАРДА общо.... Това е съотношение 57,7 към едно. Чисто и просто ДВГ са много повече и е напълно нормално да има по-често инциденти с тях в локалната статистика (да се запали от само себе си паркирана обаче едва ли е толкова вероятно като при електрическите автомобили). При съотношение 1:19 при запалванията как мислиш, къде са повече спрямо базата автомобили? Да не говорим, че електрически автомобили в трудни райони въобще не съществуват.... Не знам из Африка, Близкия Изток и тн. да обикалят с Тесли примерно....