Безопасността на електрическите автомобили все още повдига много въпроси, въпреки тяхната популярност. Експерти от ресурса Autocar обясниха защо пожарите на електрическите модели се гасят по-трудно от колите с двигатели с вътрешно горене.
С нарастващата популярност на електрическите автомобили в интернет все по-често възникват спорове относно опасността от запалване на електромобилите. Много хора вярват, че е почти невъзможно да се гасят такива пожари, но не е точно така.
Често ли се случват пожари в електрически превозни средства?
Honeywell Safety and Productivity Solutions твърди, че 239 пожара на електрически автомобили са докладвани в Обединеното кралство между юли 2022 г. и юни 2023 г. Това е само малка част от общия брой на запалванията на автомобили през този период.
Проучване на Шведската агенция за управление на извънредни ситуации пък установява, че бензиновите и дизеловите автомобили се запалват 19 пъти по-често от електрическите автомобили. В същото време броят на електрическите модели в страната постепенно се увеличава.
Защо пожарите на електрически превозни средства привличат толкова много внимание?
Дизайнът на електрическите автомобили все още повдига много въпроси сред шофьорите. В същото време пожарите на електрически автомобили са по-трудни за гасене. Батериите могат да се запалят отново няколко часа или дори седмица след първия пожар.
Ето защо хората се тревожат за безопасността на електрическите модели. Пожарникарите също трябва да положат повече усилия, за да се справят с огъня.
Как пожарникарите се справят с пожари в електрически превозни средства?
Пожарните служби постепенно разработват нови стратегии за борба с пожари в електрически превозни средства. Има система, която определя модела на електрическото превозно средство, както и местоположението на батерията и изолационните превключватели.
За да се потуши огъня, трябва да се използва огромно количество вода, за да се охлади батерията. Освен това се използва специално противопожарно одеяло. В същото време пожарникарите носят т.нар. дихателна екипировка, за да се предпазят от токсичните изпарения.
Важно е да се огледа околността и да се намерят батерийни клетки, които могат да бъдат изхвърлени от взривната вълна по време на пожар. Те могат да пламнат отново.
След потушаване на пожара повредената електрическа кола се премества на безопасно място, доколкото е възможно по-далеч от сгради и други автомобили. В някои случаи електрическите коли се потапят под вода.
Електрическите автомобили по-опасни ли са от другите коли?
Пол Кристенсен, професор по чиста и приложна електрохимия в университета в Нюкасъл, отбеляза, че електрическите коли не са по-опасни от колите с двигатели с вътрешно горене. Той обясни какво най-често води до запалване на подобни коли.
Професорът заявява, че повреда на батерията може да доведе до запалване. Също така причината за пожара може да бъде прегряване на батерията или повреда по време на зареждане.
Въпреки това електрическите автомобили се запалват по-рядко от колите с бензинови и дизелови двигатели. Според Кристенсен производителите на електрически модели трябва да отделят повече време за безопасността на своя дизайн. Съвременните електрически автомобили са оборудвани със защита срещу прегряване и други повреди, което намалява риска от пожар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 чeстен ционист
Коментиран от #11
17:19 16.10.2023
2 Някой
Поинтересувайте се защо летище Лутън затвори за няколко часа миналата седмица... Подсказка - имаше пожар на многоетажен автомобилен паркинг. Самозапалила се е кола. Сега познайте дали е била с ДВГ или електричка...
Коментиран от #10
17:19 16.10.2023
3 Някой
Коментиран от #12
17:23 16.10.2023
4 да де
Коментиран от #14
17:23 16.10.2023
5 тъй шъй
То и за Лутънския пожар казаха че е дизел, а слуховете са, че е литиево-йонна батерия на мек, дизелов хибрид Л.Ровър .
17:39 16.10.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ЯМБОЛИЯ
Коментиран от #9, #20
20:42 16.10.2023
8 Хайл 14/88
Коментиран от #13
23:25 16.10.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Познахме ли
До коментар #2 от "Някой":
Причината за пожара в Лутън според видеозаписите е дизелов Рейндж Роувър.23:56 16.10.2023
11 Бен газара
До коментар #1 от "чeстен ционист":
А ти виждал ли си как реагира бензин в контакт с запалена кибритена клечки?!Това което пишеш за лития няма никаква връзка по темата, тъй като водата няма място в литиевата батерия така както кибритената клечка няма място в резервоара ти.
08:51 17.10.2023
12 Джакомо
До коментар #3 от "Някой":
Пичага, когато се правят такива статистики са правят на базата на брой запалени автомобили от група от примерно един милион автомобила .Сравняват се милион електрически срещу милион с ДВГ и какъв процент се е запалила от всяка група - било след катастрофа било от само себе си.
Така че това което казваш, че едната група на пътя са много повече макар и вярно , в случая няма значение
08:59 17.10.2023
13 Майна
До коментар #8 от "Хайл 14/88":
А ти в кой град живееш?! Защото докато се спусна до центъра на София виждам Тесли на всяко кръстовище, за другите елки да не говоря , че не ги разпознавам всички .Та може ли да ни кажеш какви субсидии дават за тези коли в София , че явно сме пропуснали нещо .
Коментиран от #15, #17, #18
09:05 17.10.2023
14 Койчо
До коментар #4 от "да де":
Междо другото това че изкарат напълно не е изцяло вярно. Напоследък в по цивилизованите държави намериха начини да ги гасят и има много които не са изгорели напълно.Ясно е че батерията съставена от метал гори по съвсем различен начин от въглеводородни горива, което предполага и различен начин на гасене .
Та това което ти твърдиш се отнасяше за първите години когато още не знаеха как точно да ги гасят и изгаряха до кокал.
Сега се понаучиха, а и периодично се пробват и откриват нови начини за гасене, така че дългосрочно няма да бъде проблем .
09:13 17.10.2023
15 Баща ти
До коментар #13 от "Майна":
Виждаш Тесли,но като се събуди чаршафът мокър09:50 17.10.2023
16 Механик
Защо гърми отведнъж, докато клетките първо пушат и хората имат достатъчно време да излязат?
Защо не е възможно да се спрат напълно течовете на масло, антифриз, хидравлична и спирачна течност от ДВГ, както и миризмата на бензин, дизел, газ и изгорели газове?
Няма смисъл тази реторика. Просто защото е примитивна техника.
Коментиран от #19, #21
09:54 17.10.2023
17 Хайл 14/88
До коментар #13 от "Майна":
В цяла България я има 200 тесли я няма.ти в софия колко кръстовища преброи? Щото по твоята логика трябва всички в София да карат тесли.Ганюф не се прави на умен не,гър а си стой в Ловеч и не философствай10:27 17.10.2023
18 Хайл 14/88
До коментар #13 от "Майна":
Те специално на теб субсидии ще дават.субсидии дават на производителя а не на плямпало като тебе.то на теб каквото и да се каже ти едно и също знаеш-"вижте тесла за колко дига до 100 и колко дига,тесла е голяма работа и мъск е велик",правиш се на "математик" ама 2 кила трици не можеш да разделиш на 3 магарици10:50 17.10.2023
19 Хайл 14/88
До коментар #16 от "Механик":
Ганюф,казах ти да не се правиш на умен не,гър10:52 17.10.2023
20 Хайл 14/88
До коментар #7 от "ЯМБОЛИЯ":
Тихо тъ.пчо че путин е зад теб10:53 17.10.2023
21 Пилотът Гошу
До коментар #16 от "Механик":
Тц, запалват се по-малко ел. коли само защото са малко. 26 милиона ел. автомобили от 1,5 МИЛИАРДА общо.... Това е съотношение 57,7 към едно. Чисто и просто ДВГ са много повече и е напълно нормално да има по-често инциденти с тях в локалната статистика (да се запали от само себе си паркирана обаче едва ли е толкова вероятно като при електрическите автомобили). При съотношение 1:19 при запалванията как мислиш, къде са повече спрямо базата автомобили? Да не говорим, че електрически автомобили в трудни райони въобще не съществуват.... Не знам из Африка, Близкия Изток и тн. да обикалят с Тесли примерно....14:24 28.10.2023