Last news in Fakti

5 Ноември, 2023 10:30 2 694 24

Ford губи по $36 000 за всяка нова електрическа кола

  • ford-
  • продажби-
  • електромобили-
  • загуби
Ford губи по $36 000 за всяка нова електрическа кола - 1

Ford обяви, че ще намали инвестициите си в електрически превозни средства след трудното трето тримесечие, в което компанията е изчислила, че губи около 36 000 долара за всяко продадено електрическо превозно средство през периода.

Ford призна, че неговото подразделение Model e, което се фокусира върху електрическите превозни средства и бъдещата мобилност, е отчело загуба от 1.3 милиарда долара между юли и септември 2023 година.

Автомобилният производител казва, че тези значителни загуби могат да се дължат на „продължаващите инвестиции в електрически превозни средства от следващо поколение и предизвикателната динамика на пазара“.

Интересното е, че продажбите на електрически превозни средства са се увеличили през третото тримесечие, като през този период са продадени 20 962 автомобила. Продажбите на Mustang Mach-E са нараснали с 42.5% до 14 824 единици.

За съжаление продажбите на F-150 Lightning рязко спаднаха. Ford наскоро намали производството на своя електрически пикап, но не каза защо. Най-вероятната причина е ниското търсене на модела.

„Ford е в състояние да балансира производството на дизелови, хибридни и електрически превозни средства, за да отговори на темпото на приемане на електрически превозни средства по начин, по който другите не могат. Това очевидно е добре за клиентите, които получават продуктите, които искат, и е добре и за нас, защото дисциплинираното разпределение на капитала и липсата на преследване на мащаба на всяка цена увеличава рентабилността и паричния поток“, каза финансовият директор на компанията Джон Лоулър.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    24 2 Отговор
    Хак да им е за дет спряха Фиестичките!
  • 2 Буха ха

    29 3 Отговор
    F-150 ситуацията е ясна. Каубойците си харесват голям осмак, миксер може да кипи само някой геец.

    Коментиран от #3

  • 3 А дали е така, кой да ти каже?

    6 12 Отговор

    До коментар #2 от "Буха ха":

    Дали пък намалените продажби нямат нещо общо със започването на производството на пикапа на Тесла за който има 2 милиона поръчки? Най-вероятно две трети от тях са с цел пре продажба, но така или иначе за първите години всичко което се произведе ще бъде продадено и последните поръчки ще се изпълнят най-рано след 4-5 години

    Коментиран от #9, #11

  • 4 сиган

    5 3 Отговор
    Форд не трябваше да спират производството на трактори преди войната. По-простички са и купувачите им не са толкова взискателни.
  • 5 Уолстрийт

    16 1 Отговор
    Да се каже, че Форд губи по $36 000 от всяка кола е все едно да се каже, че ФЕД губи от всеки напечатан долар.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Внос / Износ

    7 4 Отговор
    В тази статия е написана една малоумна манипулация! Явно за местна употреба и някой без да мисли ни я предлага в същия вид.
    Инвестициите са смесени със себестойността , но не е ясно за какъв период става дума. Сам по себе си такава загуба за един брой автомобил е абсурдна.

    Коментиран от #22

  • 8 Факт

    13 5 Отговор
    А ми нормално Мъск разчита на държавби дотации за да съществува
  • 9 Факт

    11 6 Отговор

    До коментар #3 от "А дали е така, кой да ти каже?":

    Защо електриката никога няма да се наложив нрщо транспортно като пикапи камиони кораби влакове самолетики тн.А ми защото на мястото на батериитр можеш да турнеш товар или пътници което повишава печалбите на тегло.

    Коментиран от #13, #17

  • 10 Ае...

    10 2 Отговор
    ...важното е мега мощем напън на елктричките, докато и супербогаташите спрат да си купуват детски играчки, с живот от 7 години, без затраховка срещу овъгляване на чуждо имущество по обществени паркинки или гаражи на блокове и така нататък! Една такава батерия като започне да гори и целият автоблок гори със стотици автомобили, за което НИКОЙ застраховател няма да покрие имущесвените вреди за другите автомобили. Тези б.окллл.ууу...ццци са и толкова тежки, че като малко разкаля или заледи стават страхотни неща от рода, тръгнал тир!
  • 11 Стиви Уондър

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "А дали е така, кой да ти каже?":

    Аз си поръчах два пикапа Сайбъртрък.Казват били грозни,ще видим като пристигнат.

    Коментиран от #23

  • 12 Фен

    5 3 Отговор
    Форд губи, защото не разчита на дотации от държавата и продажба на въглеродни квоти.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Арендатор

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Факт":

    Браво точно така
  • 18 Алпитроник Хиперчарджър

    3 7 Отговор
    Вие губите, ние печелим.

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 19 Тойота

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Алпитроник Хиперчарджър":

    Още на милион коли ли сте
  • 20 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "Алпитроник Хиперчарджър":

    Какво точно спечели от електрокар на картинка?
  • 21 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Алпитроник Хиперчарджър":

    Тези Тесли на репатрака до зарядната станция ли ще ги возят?
  • 22 Импорт експорт

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Внос / Износ":

    "Инвестициите са смесени със себестойността , но не е ясно за какъв период става дума. Сам по себе си такава загуба за един брой автомобил е абсурдна."

    А ти как мислиш че се смята загуба и печалба? То след като не ти е станало ясно за какъв период става дума, след като си прочел статията в която пише:


    "Ford призна, че неговото подразделение Model e, което се фокусира върху електрическите превозни средства и бъдещата мобилност, е отчело загуба от 1.3 милиарда долара между юли и септември 2023 година."

    За същия период

    "през третото тримесечие, като през този период са продадени 20 962 автомобила. "

    Ако погледнем през тази призма, ако не бяха ДВГ да компенсират част от тази загуба, то като разделиш 1,3 милиарда на 21 000, загубата отива на 62 000 на електромобил.

    Тесла за същото три месеца добави няколко милиарда към кешовата си наличност, въпреки огромните разходи които прави за преоборудване на заводите и строеж на нови заводи за разширяване на производствения капацитет както и строежа на нови зарядни станции.
  • 23 Знайко

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Стиви Уондър":

    Всички знаем , че Стиви Уондър е сляп, така че в твоя случай няма да видиш НИКОГА И НИЩО.
    ....ааааа и ще ти трябва шофьор!

    Коментиран от #24

  • 24 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Вярно ли е,че е сляп? Вие трабва да се шегувате!