В продължение на десетилетия Япония е доминираща сила на световния пазар за износ на автомобили, като Германия и Южна Корея също имат значителен принос. Китай обаче е на път да надмине трите държави и да стане най-големият износител в света. През първото тримесечие на 2023 г. износът на Китай надхвърли този на Япония и тази тенденция се запази през цялата година. По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) между януари и ноември Китай е изнесъл 4,41 млн. автомобила, което бележи 58% увеличение спрямо същия период на 2022 г. За сравнение, Япония е произвела 3,99 млн. единици през първите 11 месеца на 2023 г., което отразява 15-процентно увеличение.
Макар че Китай все още не е постигнал съществен напредък на пазара на САЩ и е в начален етап на навлизане на европейската арена за продажби на автомобили, той вече е установил присъствие в Мексико и Русия. Достъпът до тези пазари допринесе значително за забележителния ръст на износа на Китай. Между януари и октомври Китай е изнесъл изумителните 730 000 автомобила за Русия, което е седемкратно увеличение спрямо 2022 г., а износът за Мексико, макар и малко по-малък - 330 000 единици, е нараснал със 71%.
Китайските производители на автомобили не се ограничават само с износа за Мексико; няколко от тях работят активно за създаване на производствени бази там. Някои експерти от бранша предполагат, че тези бази биха могли да послужат като стратегически ход за китайските марки за достъп до американския пазар, без да се сблъскват със значителни вносни мита. Заслужава да се отбележи, че не целият китайски износ на автомобили носи китайска емблема; големи играчи като BYD водят усилията на страната за износ на автомобили, но международни марки като Tesla, Volvo, BMW и Buick също произвеждат автомобили в Китай за глобално разпространение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дарк хорс
Коментиран от #3
12:14 01.01.2024
2 Колективния запад
12:14 01.01.2024
3 Исторически парк
До коментар #1 от "Дарк хорс":
Byd отварят огромен завод в УнгарияКоментиран от #4
12:21 01.01.2024
4 Мхм
До коментар #3 от "Исторически парк":
Отде ли намират работници в Унгария има 2-3 -4 завода сигурно на Сузуки Ауди и тн.Мексико горе чета че то Мексико е бъкано със заводи Стеллантис Форд ГМ Тесла ФВ Ниссан Рено и тн.Единствено руските курвачки ама те имат ли пари за такъв люкс наречен кола?!Коментиран от #5
12:23 01.01.2024
5 Исторически парк
До коментар #4 от "Мхм":
Ми там само 13% от учениците са функционално неграмотни.. а не като тука 54% ...Коментиран от #6
12:25 01.01.2024
6 Мхм
До коментар #5 от "Исторически парк":
Къде бе в Унгария има 20% роми поне.Коментиран от #11
12:30 01.01.2024
7 Фен
12:35 01.01.2024
8 Значи
12:40 01.01.2024
9 САЩ
12:53 01.01.2024
10 мдаааа
13:01 01.01.2024
11 Исторически парк
До коментар #6 от "Мхм":
Само дето там не ги оставят да правят каквото си искат 😉13:25 01.01.2024
12 Бай Фуй
Коментиран от #13
16:44 01.01.2024
13 Страната на изгряващото слънце
До коментар #12 от "Бай Фуй":
Някой източни държави очевидно отиват по на изток, защото страната на изгряващото слънце залязва също! Както виждаме японската индустрия включително автомобилната, също западат с бързи темпове.Традиционализма ще им изиграе много лоша шега. Не пожелаха да преминат към електромобили, а сега китайците са лидери. Както в технологиите така и в масовото производство и веригите за доставки на електромобили и батерии. Скоро ще изнасят и за Япония.
09:21 02.01.2024
14 Мдаа
Коментиран от #15
10:25 02.01.2024
15 Само така си мислиш
До коментар #14 от "Мдаа":
В Китай почти спряха субсидиите за електромобилите, но въпреки това цените им вече са по-ниски от цените на автомобилите с ДВГ и затова за вземат все по-голям пазарен дял. Субсидии вече не са нужни. Точно както вече няма нужда от субсидии за изграждане на фотоволтаични централи, защото произвеждат най-евтиния ток. Сега вече субсидии са необходими за електропреносната мрежа и за съхранение на евтината енергия. Тоест субсидиите за батериите може и да продължат, което допълнително ще сваля и цените на електромобилите дори да не ги субсидират пряко. Това допълнително ще оскъпи покупката на ДВГ, което постепенно ще бъде изоставено като скъпо и ненужно "удоволствие"10:53 02.01.2024
16 инж Химик
Коментиран от #17, #18
10:56 02.01.2024
17 Ти в кой век живееш?
До коментар #16 от "инж Химик":
Към момента основния и най-голям проблем в енергетиката е огромния излишък на възобновяема енергия който създава огромен спад на цените на тока. Спад който създава абсурдните ситуации цената на тока да става отрицателна и да ти плащат за да го ползваш, защото АЕЦ и ТЕЦ не могат да бъдат спрени защото няма търсене и им е по-евтино да плащат на някой да им ползва енергията, за да я продават скъпо, когато се скрие слънцето.Тоест в бъдеще цената на тока ще има все по-големи флуктуации. Адски евтина всеки път като грее слънце или духа вятър и адски скъпа когато ги няма. Зареждането на електромобилите с евтина енергия ще е естествения балансьор на цените. Това ще създаде и пазарни условия за налагане на двупосочното зареждане. Все пак електромобилите не са само таблети на колела, а са огромен power bank на колела. Дето им викат антиелектриците -. кофа за ток на колела. пълниш кофата с евтин ток на служебния паркинг през деня и го превозваш за да изсипеш кофата вкъщи да си гледаш телевизия и да се топлиш с евтина слънчева енергия през нощта.
Коментиран от #19
11:17 02.01.2024
18 Ти в кой век живееш?
До коментар #16 от "инж Химик":
Към момента основния и най-голям проблем в енергетиката е огромния излишък на възобновяема енергия който създава огромен спад на цените на тока. Спад който създава абсурдните ситуации цената на тока да става отрицателна и да ти плащат за да го ползваш, защото АЕЦ и ТЕЦ не могат да бъдат спрени защото няма търсене и им е по-евтино да плащат на някой да им ползва енергията, за да я продават скъпо, когато се скрие слънцето.Тоест в бъдеще цената на тока ще има все по-големи флуктуации. Адски евтина всеки път като грее слънце или духа вятър и адски скъпа когато ги няма. Зареждането на електромобилите с евтина енергия ще е естествения балансьор на цените. Това ще създаде и пазарни условия за налагане на двупосочното зареждане. Все пак електромобилите не са само таблети на колела, а са огромен power bank на колела. Дето им викат антиелектриците -. кофа за ток на колела. пълниш кофата с евтин ток на служебния паркинг през деня и го превозваш за да изсипеш кофата вкъщи да си гледаш телевизия и да се топлиш с евтина слънчева енергия през нощта.
11:18 02.01.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Няма изненади
00:03 03.01.2024