1 Януари, 2024 12:08 3 136 20

Китай е на път да се превърне в най-големия износител на автомобили в света

  • китай-
  • електромобили-
  • износ

Япония остава на заден план

Китай е на път да се превърне в най-големия износител на автомобили в света - 1

В продължение на десетилетия Япония е доминираща сила на световния пазар за износ на автомобили, като Германия и Южна Корея също имат значителен принос. Китай обаче е на път да надмине трите държави и да стане най-големият износител в света. През първото тримесечие на 2023 г. износът на Китай надхвърли този на Япония и тази тенденция се запази през цялата година. По данни на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) между януари и ноември Китай е изнесъл 4,41 млн. автомобила, което бележи 58% увеличение спрямо същия период на 2022 г. За сравнение, Япония е произвела 3,99 млн. единици през първите 11 месеца на 2023 г., което отразява 15-процентно увеличение.

Макар че Китай все още не е постигнал съществен напредък на пазара на САЩ и е в начален етап на навлизане на европейската арена за продажби на автомобили, той вече е установил присъствие в Мексико и Русия. Достъпът до тези пазари допринесе значително за забележителния ръст на износа на Китай. Между януари и октомври Китай е изнесъл изумителните 730 000 автомобила за Русия, което е седемкратно увеличение спрямо 2022 г., а износът за Мексико, макар и малко по-малък - 330 000 единици, е нараснал със 71%.

Китайските производители на автомобили не се ограничават само с износа за Мексико; няколко от тях работят активно за създаване на производствени бази там. Някои експерти от бранша предполагат, че тези бази биха могли да послужат като стратегически ход за китайските марки за достъп до американския пазар, без да се сблъскват със значителни вносни мита. Заслужава да се отбележи, че не целият китайски износ на автомобили носи китайска емблема; големи играчи като BYD водят усилията на страната за износ на автомобили, но международни марки като Tesla, Volvo, BMW и Buick също произвеждат автомобили в Китай за глобално разпространение.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дарк хорс

    4 21 Отговор
    И закъде изнасят.Рено Пежо Витроен ФВ Ауди Опел Бмв Мерк Тесла дори Алфа Фият Дакия Хюндай Хонда Тойоота Кия и тн имат заводи в Европа.Къде ги изнасят тия сапунерки китайците в Сащ и Латинска Америка също имат заводи За Корея да не говорим

    Коментиран от #3

  • 2 Колективния запад

    29 2 Отговор
    Колективно загива.санкции няма ли как може
  • 3 Исторически парк

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дарк хорс":

    Byd отварят огромен завод в Унгария

    Коментиран от #4

  • 4 Мхм

    8 23 Отговор

    До коментар #3 от "Исторически парк":

    Отде ли намират работници в Унгария има 2-3 -4 завода сигурно на Сузуки Ауди и тн.Мексико горе чета че то Мексико е бъкано със заводи Стеллантис Форд ГМ Тесла ФВ Ниссан Рено и тн.Единствено руските курвачки ама те имат ли пари за такъв люкс наречен кола?!

    Коментиран от #5

  • 5 Исторически парк

    22 2 Отговор

    До коментар #4 от "Мхм":

    Ми там само 13% от учениците са функционално неграмотни.. а не като тука 54% ...

    Коментиран от #6

  • 6 Мхм

    5 8 Отговор

    До коментар #5 от "Исторически парк":

    Къде бе в Унгария има 20% роми поне.

    Коментиран от #11

  • 7 Фен

    26 2 Отговор
    А Германия затъва. По график. ЧАО!
  • 8 Значи

    4 11 Отговор
    щели да изнасят. Кой ще им ги внася. И колко краш теста могат да покрият ???
  • 9 САЩ

    4 11 Отговор
    Ама само на път аз никога не бих си купил китайска пръчка .Хубавите неща не са масови
  • 10 мдаааа

    5 5 Отговор
    Възможно е ... Щом почнаха да правят и Москвич ..
  • 11 Исторически парк

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Мхм":

    Само дето там не ги оставят да правят каквото си искат 😉
  • 12 Бай Фуй

    8 1 Отговор
    Изтока изгрява, запада залязва. Скоро ще има финансов армагедон. Инвестирайте в ракия, водка, уйски, текила, узо, ром и коняк :)

    Коментиран от #13

  • 13 Страната на изгряващото слънце

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Фуй":

    Някой източни държави очевидно отиват по на изток, защото страната на изгряващото слънце залязва също! Както виждаме японската индустрия включително автомобилната, също западат с бързи темпове.

    Традиционализма ще им изиграе много лоша шега. Не пожелаха да преминат към електромобили, а сега китайците са лидери. Както в технологиите така и в масовото производство и веригите за доставки на електромобили и батерии. Скоро ще изнасят и за Япония.
  • 14 Мдаа

    2 6 Отговор
    Ще поживеем ще видим. В крайна сметка инвазията на китайските автомобилио е на загуба, дотирана от правителството. В един момент тези пари ще спрат и тогава ще се види кой, кой е!

    Коментиран от #15

  • 15 Само така си мислиш

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Мдаа":

    В Китай почти спряха субсидиите за електромобилите, но въпреки това цените им вече са по-ниски от цените на автомобилите с ДВГ и затова за вземат все по-голям пазарен дял. Субсидии вече не са нужни. Точно както вече няма нужда от субсидии за изграждане на фотоволтаични централи, защото произвеждат най-евтиния ток. Сега вече субсидии са необходими за електропреносната мрежа и за съхранение на евтината енергия. Тоест субсидиите за батериите може и да продължат, което допълнително ще сваля и цените на електромобилите дори да не ги субсидират пряко. Това допълнително ще оскъпи покупката на ДВГ, което постепенно ще бъде изоставено като скъпо и ненужно "удоволствие"
  • 16 инж Химик

    3 2 Отговор
    Ще има отрезвяване от електомобилите. То хубаво , ама много малко държави са като Норвегия - да има излишък от супер евтин (ВЕЦ-ове) ток. В Норвегия нощем е като бял ден - всичко свети , даже някои магистрали са осветени. И повечето коли са на ток , а зарядни станции има буквално през 10 км

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Ти в кой век живееш?

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "инж Химик":

    Към момента основния и най-голям проблем в енергетиката е огромния излишък на възобновяема енергия който създава огромен спад на цените на тока. Спад който създава абсурдните ситуации цената на тока да става отрицателна и да ти плащат за да го ползваш, защото АЕЦ и ТЕЦ не могат да бъдат спрени защото няма търсене и им е по-евтино да плащат на някой да им ползва енергията, за да я продават скъпо, когато се скрие слънцето.

    Тоест в бъдеще цената на тока ще има все по-големи флуктуации. Адски евтина всеки път като грее слънце или духа вятър и адски скъпа когато ги няма. Зареждането на електромобилите с евтина енергия ще е естествения балансьор на цените. Това ще създаде и пазарни условия за налагане на двупосочното зареждане. Все пак електромобилите не са само таблети на колела, а са огромен power bank на колела. Дето им викат антиелектриците -. кофа за ток на колела. пълниш кофата с евтин ток на служебния паркинг през деня и го превозваш за да изсипеш кофата вкъщи да си гледаш телевизия и да се топлиш с евтина слънчева енергия през нощта.

    Коментиран от #19

  • 18 Ти в кой век живееш?

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "инж Химик":

    Към момента основния и най-голям проблем в енергетиката е огромния излишък на възобновяема енергия който създава огромен спад на цените на тока. Спад който създава абсурдните ситуации цената на тока да става отрицателна и да ти плащат за да го ползваш, защото АЕЦ и ТЕЦ не могат да бъдат спрени защото няма търсене и им е по-евтино да плащат на някой да им ползва енергията, за да я продават скъпо, когато се скрие слънцето.

    Тоест в бъдеще цената на тока ще има все по-големи флуктуации. Адски евтина всеки път като грее слънце или духа вятър и адски скъпа когато ги няма. Зареждането на електромобилите с евтина енергия ще е естествения балансьор на цените. Това ще създаде и пазарни условия за налагане на двупосочното зареждане. Все пак електромобилите не са само таблети на колела, а са огромен power bank на колела. Дето им викат антиелектриците -. кофа за ток на колела. пълниш кофата с евтин ток на служебния паркинг през деня и го превозваш за да изсипеш кофата вкъщи да си гледаш телевизия и да се топлиш с евтина слънчева енергия през нощта.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Няма изненади

    4 1 Отговор
    Навлизанета на китайските автомобили и по-специално на китайските ел. автомобили беше очаквано. В исторически план, икономиката на Изтока се базира на реверсивно инженерство, копиране и производство на подобни стоки, но по-евтини, а не след дълго и по-добри. Единствената бариера пред икономическата инвазия е митническите рестрикции и такси. Да не стане така, че тука плюещите срещу китайците след година или 2, се наредят на опашката за китайски автомобил.