Актуализираната Tesla Model Y предизвика смут на пазара

14 Януари, 2025 11:29 2 331 15

  • tesla-
  • model y
Актуализираната Tesla Model Y предизвика смут на пазара - 1

Обновеният Tesla Model Y, представен в Китай под кодовото име Project Juniper, моментално привлече вниманието на купувачите, предизвиквайки раздвижване на пазара. В първия ден след премиерата компанията получи около 50 000 поръчки, което показва постоянно високото търсене на модела дори след няколко години доминиране на пазара на електрически автомобили. Засега купувачите ще трябва да изчакат до април или май за своя автомобил.

Китай стана стартовата площадка за фейслифта на модела Y ​​поради зашеметяващите резултати от продажбите в региона: през 2024 година тук са продадени повече от 480 000 автомобила, което е с 5% повече от предходната година. В обновената версия електрическият автомобил получи редица подобрения: нов дизайн на предната част с блок от дневни светлини, подобни на Cybertruck, т.нар. моносветлина отзад, подобрени колела и нов син нюанс на каросерията. Салонът беше допълнен с 15-инчов дисплей на мултимедийна система, подобрени камери и сензори.

Актуализираната Tesla Model Y предизвика смут на пазара

Моделът се предлага в две версии: задвижване на един мост с мощност 299 конски сили и задвижване на четирите колела Long-Range с мощ 450 конски сили. Максималният пробег е до 719 километра според китайския цикъл CLTC, а ускорението до 100 км/ч при версията със задвижване на всички колела отнема 4.3 секунди. Цената на версията с едно задвижване започва от 263 500 юана (около $36 000), а Long-Range започва от 303 500 юана (около $41 000).

Стартирането на иновацията първо в Китай подчертава стратегическото значение на този пазар за Tesla, тъй като тук компанията демонстрира лидерство в сегмента на електрическите превозни средства. Успехът на актуализирания Model Y потвърждава статута му на бестселър и допълнително укрепва позицията на Tesla в глобалната конкуренция.

Актуализираната Tesla Model Y предизвика смут на пазара


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гроздето - киселооо

    14 2 Отговор
    Ми тя - цената хич не е лоша 70-80 000 лева , ама ... в Китай . За над 700 км. пробег - кола с пет години гаранция /10 г. за батерията/ си е супер , обаче - тук /ако изобщо дойде/ цената ще е барем по две . Това е , щото сме много /ама - много/ по богати по "напред" от китайците /сигурно/.

    Коментиран от #9

  • 2 Анализатор

    19 17 Отговор
    Моделите на Тесла все повече заприличват на собственикът на марката, особено от периода на влизането му в политиката.... Високомерни, намусени и празни отвътре...
    Никога Тесла, никога Мъск, никога Тръмп!!!

    Коментиран от #4, #5, #7

  • 3 Пич

    11 7 Отговор
    Нашите са правели много по добри електрокари още 70-те години ! Нестига че са вървяло цял ден в заводите без презареждане , но и са вдигали тежки товари !!!

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 AналЛизатор си

    8 5 Отговор

    До коментар #2 от "Анализатор":

    Как успя да вкараш толкова много политика в описанието на автомобил? Забравил си да споменеш и Путин докато говориш за техническите характеристики на Тесла
  • 6 Анджо

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Пич":

    Когато са нови са вървели цял ден, но много бързо остаряваха. За после няма смисъл да пиша.
  • 7 Истински анализ

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Анализатор":

    Ако махнем политиката от анализите, Tesla е единствения чужда странен автомобилен производител в Китай, чиито продажби растат. На всички останали продажбите се сринаха в Китай. На повечето от тях това повлия и на световните им продажби и са на минус за годината.

    Хайде за продажбите иди доди, но този минус на продажбите се отразява и на печалбите. Ако съвсем изгубят китайския пазар тази година, е почти сигурно че ще са на загуба и финансово. А точно сега им трябват най-много пари за инвестиции в електромобили, защото когато изкарваха най-много пари от ДВГ, проспаха в момента да ги инвестират в технологии за електромобили.

    Някой ще анализира ли казаното от мен или ще продължите да си анализирате Тръмп срещу Путин в автомобилен раздел?

    Анализирайте ДВГ срещу автомобили, ако ще давате контрааргументи.

    Коментиран от #12

  • 8 омъскаряване

    5 1 Отговор
    Попитали Радио Ереван: "Вярно ли е, че България е изнесла за Япония 500 компютъра?". Радиото отговорило: "Има нещо вярно, само че не са били 500, а 500 хиляди, и не са били компютри, а компоти, и не са били за Япония, а за Германия, и не са били изнесени, а са били върнати."
    ... Не било смут, а смути 😂
  • 9 анонимен

    3 2 Отговор

    До коментар #1 от "гроздето - киселооо":

    Ти сигурно си оня,който наричат Теслю.Остава проблема откъде ще извадиш 70-80 000 лева или ще продължиш да си караш пушилника.

    Коментиран от #10

  • 10 гроздето - киселооо

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "анонимен":

    Не ме мисли мен . Дали ще ги "извадя" тези пари и от къде , аз си знам , а ти очевидно си си платил сметката за ток (щом тракаш дивотии в нета) и сега остана само да събереш пари за водата и телефона , а наема ... наема ще почака , нали ?
  • 11 Хзсзпсзп

    2 1 Отговор
    Те и немците преди 20-ина години така се радваха и си хуртуваха на пазара в Китай и се докараха да зависят на 50 и повече процента от него. И сега има реване и късане на ризи, че мандалото хлопва там. Та, Тесла не е лошо да внимават като се хващат на хоро с такива хора като Китай (и Русия).
  • 12 ПХЗспхзмн

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Истински анализ":

    Мите, инвестициите в разработка на ел. автомобили са необходими поради политически решения. Включително и в Китай. С други думи, сменя се политика(та), сменя се и необходимостта. За справка - инвестициите навремето в дизели.

    Харесва ли ти този анализ?

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Не съм Митко

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "ПХЗспхзмн":

    Бъркаш ме с някой.

    Иначе съм съгласен с анализа ти. Каквото и да се измисли, китайците крадат технологиите и ги доразвиват. Когато някоя фирма сподели с тях своето ноу-хау, те го крадат и го съчетават с ноу хау откраднато от други 10 фирми. Първата фирма няма такъв достъп и няма шансове срещу китайците.. пък и да има ноу-хау, няма нито производствения капацитет на китайците, нито достъпа им до евтини ресурси, енергия и работна ръка, всичко това по партийно поръчение.

    Окрадоха ДВГ технологиите на европейските и японските производители и сега произвеждат по-добри автомобили от тях в Китай. Прав си че и на Тесла ще ѝ скроят шапката някой ден.
  • 14 Пак на анализа

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "ПХЗспхзмн":

    Сега да се върнем на анализа. Тесла е единствената която успя да се пребори с китайците поне миналата година, включително и на техния пазар и то при новите технологии.

    След като изостанаха дори при ДВГ технологиите на китайския пазар, А при новите технологии, към които върви света независимо дали по партийна или по еволюционна линия, са на опашката, Какъв е полезният ход на Европейските производители за да оцелеят през следващите години? Наистина ли смяташ, че няма да имат никакви проблеми и няма за какво да се притесняват, защото всичко ще е окей?

    Какво трябва да направят?
  • 15 ДрайвингПлежър

    0 2 Отговор
    Погледнете това дърво!
    После разгледайте Xiaomi MX11

    После си признайте, че сте ментално проблематични и/или фанатизирани Елонисти ще изберете Тслъта :D