Лидерите на Европейската народна партия публикуваха декларация, която практически отменя почти всичко заложено в Европейската зелена сделка от 2019 година. Най-сетне водещата политическа формация в ЕС си даде ясна сметка колко разрушително е въздействието на досегашната политика върху Европейския съюз.
Сред новите предложения най-интересни са отлагане на задълженията за отчитане за устойчивост (CSRD) с поне 2 години, отлагане на въвеждането на въглеродните мита (CBAM) с поне 2 години, въвеждане на реални оценки на въздействието за всяко ново законодателство, за да не се допусне приемане на закони, които разрушават европейската конкурентоспособност и най-важното
отмяна на глобите за непостигане на целите за средни въглеродни емисии на продадените автомобили за всички автомобилни производители.
Всичко гореописано се прави с цел спасяване на европейската индустрия, икономика и население от безумните политики, които бяха наложени от Брюксел в периода 2019 - 2024 година. Дано тези промени станат факт и дадат нужния тласък на европейската икономика и в частност на автомобилостроенето в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Панта
Коментиран от #5, #8
11:55 22.01.2025
2 българин
Коментиран от #17
11:57 22.01.2025
3 Бигбизнес
11:58 22.01.2025
4 сектант
Коментиран от #13
12:02 22.01.2025
5 Брава
До коментар #1 от "Панта":
След свадба булка! ЕС си заминава като структура и сържавите в него ще се спасяват по единично и кой както може.12:05 22.01.2025
6 Далаверка
Коментиран от #43
12:08 22.01.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:09 22.01.2025
8 Така е
До коментар #1 от "Панта":
Това е аналогията да си наложил на детето си диета, защото е станало 120 кг в седми клас, като си му казал какви ще са наказанията и как ще се увеличават, ако не я спазва и то си ги е понесло досега, но в 12-ти клас вече е 110 кг, но знае че ако не ги свали наказанията стават жестоки.Точно тогава най-добрия и примерен родител се чуди, дали да си изпълни обещанието от седми клас и да налага наказанията за да отслабне най-накрая или да каже - Абе отменям наказанията нека си е дебел цял живот.
Кое е правилното решение? Какъв ще е стимула европейското автомобилостроене да стане конкурентноспособно и да продължи развитието си с новите бъдещи технологии, вместо да дава заден към ДВГ, защото така е по-лесно? По-лесния път не винаги е по правилния.
Имаха повече от 20 години, за да избегнат тези глоби и да развият чисти технологии по техен избор - водород, батерии или синтетични горива. Размърдаха си задника на 18-та година и обясняват че нямат време и искат отлагане 2 години.
Коментиран от #12, #27, #37
12:18 22.01.2025
9 Бъдещето е ясно
Коментиран от #10
12:20 22.01.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "Бъдещето е ясно":
Явно виждаш доста далеч в бъдещето❕Защо не споменеш какъв е делът на електрокарите в световния автомобилен парк днес❗
Колко са камионите на ток, май се броят на пръстите на ръцете ти ‼️
Коментиран от #20, #33, #52
12:35 22.01.2025
11 Ковача
12:52 22.01.2025
12 Мемо
До коментар #8 от "Така е":
И кое по - точно са чистите технологии? Слънчевите панели, с които си унищожаваме плодородните земи? Производството на литиево - йонните батерии ли е чиста технология? Да не говорим, че рециклирането на тези батерии е много трудно, почти невъзможно.12:53 22.01.2025
13 гост
До коментар #4 от "сектант":
тази дъвка с по тежките електромобили колкото и да я дъвчите няма да стане истина. Отваряш чичко гугъл и сравняваш един и същ клас автомобили двг и ел, там пише кой колко тежи.Коментиран от #14, #22, #26
12:54 22.01.2025
14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "гост":
Ами не в дъвка- отваряш и поглеждаш-Ел-ките са с по 400-500кг по-тежки❗
Т.е.празна ел-ка е колкото ДВГ с пет човека и два куфара❗
Коментиран от #15, #18
13:02 22.01.2025
15 гост
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
пълни глупостиКоментиран от #19, #23
13:03 22.01.2025
16 гожвя
13:04 22.01.2025
17 Порно
До коментар #2 от "българин":
Да, ама ние тъпите потребители, и държим на дизела и ни свиди да плащаме прескъпо за електричкиКоментиран от #44
13:06 22.01.2025
18 Аутодата
До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
иска ти се ама не е такаКоментиран от #21, #24
13:14 22.01.2025
19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #15 от "гост":
Що не покажеш 10-20 ел-ки дето са поне колкото аналога им с ДВГ ❗Упс поне 1-2 , щото дори и толкова няма какво остана за 10-20❗
Коментиран от #28
13:14 22.01.2025
20 Пешо
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да, чакаме Джъмбоджет и Мерск на ток - тогава ще ги признаем ел. феновете.13:18 22.01.2025
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Я пак ❗" Електрическите автомобили, които постепенно се налагат, ОБИКНОВЕНО СА МНОГО ПО-ТЕЖКИ ОТ КОНВЕНЦИОНАЛНИТЕ МОДЕЛИ
заради батериите.
Благодарение на норвежкия експерт Борн Ниланд, който се е специализирал в изследванията на електромобили, можем да разберем точното тегло на близо 70 модела, предлагани на пазарите по света."
НЕ СТАВА САМО С БЛА-БЛА-БЛА❗
13:22 22.01.2025
22 сектант
До коментар #13 от "гост":
такса производство емисии кога?13:25 22.01.2025
23 сектант
До коментар #15 от "гост":
тесла модел 3 - 2232 кг - ауди а4 2023 комби - 1720 kgКоментиран от #32
13:28 22.01.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Аутодата":
Чети бааавно :"Батерията с най-голям капацитет например е на седана от висок клас EQS – 108 кВтч. С пробег по WLTP от 770 километра швабите държаха световния рекорд. Голямата батерия обаче означава и голямо тегло – 700 кг, което прави дългия 5,22 метра технологичен модел с
тегло от близо 2,6 тона.
За сравнение – вариантът с класическо задвижване на Mercedes S-клас е
по-лек с половин тон.
А това не е единичен случай – при малките автомобили също се срещат подобни разлики. Докато например
Opel Corsa с бензинов двигател
тежи около 1,2 тона,
идентичната на външен и базирана на същата платформа Corsa-e има собствено тегло
от 1530 килограма.
Толкова тежат например моделите от среден клас като значително по-големия VW Passat."
🤔
13:30 22.01.2025
25 Никел-Кадмий
13:31 22.01.2025
26 сектант
До коментар #13 от "гост":
3,025 - толкова тежи кибертръка в килограми 2415 е цифрата за модел хиксКоментиран от #29
13:33 22.01.2025
27 дедо
До коментар #8 от "Така е":
и кое в тези батерии е чисто - добива на материалите за тях, производството им или утилизацията им след като са приключили жизненият си цикъл. Малко бъркате, че когато не пърдите до като си карате колата не цапате.13:35 22.01.2025
28 Аутодата
До коментар #19 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Например, Бмв МХ4 2025г 500 коня тежи 2066кг, Тесла модел У също 500кс с голямата батерия тежи 1995 кг данните са от сайта на бмв и съответно сайта на тесла. Автомобилите са еднакви по габарити и коне. И не само това, много примери мога да ти дам но в момента нямам време да ги търсяКоментиран от #30
13:39 22.01.2025
29 Аутодата
До коментар #26 от "сектант":
А Мерцедес Г клас 500 коня колко тежи? Я го сравни с модел Х да са долу горе еднакви автомобили. Сайбъртрака го сравнявай с Тойота тундра поне ако има изобщо такава 800коняКоментиран от #31, #50
13:44 22.01.2025
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #28 от "Аутодата":
Мислех, че можеш да мислиш❗Коментиран от #34
13:47 22.01.2025
31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #29 от "Аутодата":
Но явно някой трябва да ти помага❗Став дума за един и същ модел с ДВГ и на ТОК ❗
Ти можеш да сравниш и камион с 1000 к.с. с Бугати с 1000 к.с. ❗
13:49 22.01.2025
32 Аутодата
До коментар #23 от "сектант":
тесла 3 с голямата батерия е точно 1827кг 4х4 почти 500кс справка в сайта на тесла , аудито не знам кое гледаш, дали има и поне 300 коня ?Коментиран от #35, #49
13:51 22.01.2025
33 Именно
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Делът на електромобилите днес е нищожен и има огромен потенциал за в бъдеще. От друга страна, инвестициите които се правят днес, ще дадат своя резултат след пет до 10 години. Въпросът ми е в Какво е правилно да се инвестира днес според тебе? В ДВГ или в електромобили?Как виждаш търсенето на електромобили след 5-10 години?
Коментиран от #38
13:54 22.01.2025
34 Аутодата
До коментар #30 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
то и аз така мислех за теб но увиКоментиран от #41
13:54 22.01.2025
35 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #32 от "Аутодата":
Дааа, а Мерцедес с 500 к.с. Актрос( влекач) тежи 18 ТОНА 🤔🤔🤔 Ти да видиш 🤣13:59 22.01.2025
36 Само на приказки
В ледената Норвегия, продажбите на чисти електромобили са 95% от всички нови коли, защото са безотказни в екстремни условия.
В Исландия електромобилите са 60% от пазара,
в Швеция 65%,
в Холандия 40%
30% в Западна Европа.
В Лондон сити вече не можеш да чуеш гърнета. Коли, бусове за доставки и градски транспорт - всичко е на ток. Пълна тишина.
В Китай през 2024 са продадени 11 милиона електромобила - 51% пазарен дял. Китай има за цел 70% през 2028 и 100% коли на ток до 2030. "Електрификацията няма да спре, докато не избършем и последното пушещо гърне" - Си Дзинпин
В момента Китай има производствен капацитет за 40 млн. или 50% от световното производство на коли. По данни на Global Data до 2030 Китай ще има капацитет за 75% от всички произведени коли по света.
Пушещите сандъци с 1000 чарка, КПД 30%, шум, изгорели газове и локви масло, са минало.
Коментиран от #39
13:59 22.01.2025
37 анонимен
До коментар #8 от "Така е":
Тротинетчо с глупавите си аналогии се прави на интересен.13:59 22.01.2025
38 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #33 от "Именно":
Те така пишете и преди 5-10 години❗Как днес ще караме само ел-ки❗Даже 2017 един ИЛюзОН обеща до края на 2017 да пусне в продажба камиона си на ТОК❗
Вече сме 2025, ако си забелязал, а камионите му на ток още ги НЯ-МА❗
Тойота пусна първия си хибрид преди почти ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ и днес хибридите все още нямат дори 50% дял ❗
Може това да е бъдещето,
НО БЪДЕЩЕТО НЕ Е ТОЛКОВА СВЕТЛО
И НЕ Е ТОЛКОВА БЛИЗКО,
колкото ти се иска ❗
14:05 22.01.2025
39 Гост
До коментар #36 от "Само на приказки":
Теслю още не е разбрал статията,до догодина може да вдене.Зелената сделка и електрокарите се отменят.14:07 22.01.2025
40 Дано, дано 💨
При ток 9 до 39 цента срещу гориво 1.80 евро, при 1.9ТДИ на предно срещу 500 коня на 2 моста, без ремонти и обслужване със 192 хил. км гаранция на мотори и инвертори (Long Range Dual Motor) и то за по-малко пари, нещата са ясни от самолет.
Коментиран от #46, #47
14:11 22.01.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Аутодата":
Какво уви❓Разбра , че за разлика от теб аз сам мога да разбера прочетен текст,докато ти без чужда помощ НЕ МОЖЕШ❗Това ли те натъжи❓
14:12 22.01.2025
42 Анонимен
14:19 22.01.2025
43 бай Данчо
До коментар #6 от "Далаверка":
Само като знаеш колко матреал има в батериитеее...14:31 22.01.2025
44 НЕЗРЯЩ
До коментар #17 от "Порно":
Ами не е така,... прочети и ще видиш, всяка страна има референции към електромобилите, Норвегия мисля, че е водещата, а при нас няма даже и елстанции навсяъде14:35 22.01.2025
45 Зеленият Преход го проспахте ⚡
Сети се Мара да се побара, след като се почесва 20 години и чака вечната лапачка.
И без квоти, и без глоби за емисии, и без субсидии за ЕМ, европейските заводи са чао. Произвеждат бавно допотопни продукти и продават на загуба. Нямат пари за пълно преоборудване, а имат милиарди дългове.
Най-старата електромобилна марка (TESLA) реализира печалба от 7000 хил. долара на кола и е с капитализация 1.4 трилиона. Няма 1 долар дългове и си произвежда сама мотори, инвертори, батерии (собствена литиева рафинерия в Тексас), софтуер/хардуер и си щампова купетата сама в гигапресите.
За 2024 най-продаваното МПС (от какъвто и да е вид) в Китай е Model Y от Гигазавода в Шанхай - единственият завод в Китай, изцяло собственост и управление на чужденци.
20 години прогрес няма как да ги стигнеш с една декларация. Декларирайте ЕНП колкото искате и си хвърляйте парите за гориво внос. Давайте пари на потъващи фабрики (т.нар. "Fiat money"), вместо централи за съхранение на възобновяем ток. После не се чудете защо като си бръкнете в джобовете, си напипвате само макаpитe.
Коментиран от #48
14:45 22.01.2025
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #40 от "Дано, дано 💨":
Така е влакът МАГнитнаЛЕВитация лети на ток,а самолетите още летят на дизел, упс керосин❗
14:47 22.01.2025
47 Гост
До коментар #40 от "Дано, дано 💨":
Лети на ток от дизелов агрегат.14:48 22.01.2025
48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #45 от "Зеленият Преход го проспахте ⚡":
Ще се изненадАш, но "Най-старата електромобилна марка"
НЕ Е (TESLA) 🤔❗
Пежо са правили електромобили , когато TESLA дори не е била в проект❗😉
14:56 22.01.2025
49 2,232
До коментар #32 от "Аутодата":
2,232 е лонг рейндж модела15:04 22.01.2025
50 сектант
До коментар #29 от "Аутодата":
2550 килограма тежи g63 най-новият модел, което е напълно нормално за стоманен джип.15:05 22.01.2025
51 факт
Както е известно колата се използва 96% от времето на година за каране в града тоест ходене на работа.
В града поради ФПЧ дизелите ще бъдат изхвърлени а и двг си харчи много.
Тоест ще бъдат заменени от електрички или хибриди които са основно бензинови тук там ще се кара на газ в различнитени разновидности.
Просто немският автопром умря.
15:14 22.01.2025
52 факт
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
А ми като се махнат тировете които се заменят с авиокарго спокойно в града може да се кара на електрически камиони и микробуси за разкарване на доставките от летището до складовите бази и от там дп магазините не виждам нужда от дизелови тирове.А ел камиони и микробуси бол кеф ти Рено Форд Пежо и тн.
Коментиран от #54
15:17 22.01.2025
53 Техно
15:20 22.01.2025
54 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #52 от "факт":
Да ❗ Но не учили инж. а неуки политици взимат неумни решения❗В градовете за две години могат всички куриерски фирми да минат на ток. Бавно , но сигурно старите димящи рейсове се заменят с електробуси...
Не е нужно да пришпорват хората и да им забраняват дори ДВГ евро 5 и 6 ❗
Не коментираме димилниците❕
Никой не ни наложи със закон забраната на черно-бели телевизори или тези над които котките мъркаха вечер❕
Коментиран от #57
15:39 22.01.2025
55 гост
Коментиран от #56
16:03 22.01.2025
56 бай Дончо
До коментар #55 от "гост":
НЕ Е ПРОзД българина,... а няма парички за нова. Какви автомобили се вкарват в БГ с автовозите, над 15 години нали. И каквото се предлага, това се и купува. Всеки си прави сметката, на цената на една скъпа кола, ще си купя 4 употребявани и винаги ще карам новакола16:52 22.01.2025
57 Забрани
До коментар #54 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Точно както никой не ни наложи плоските телевизори, никой няма да наложи и ДВГ. Китайците Вече започнаха да произвеждат евтини електромобили, които да задоволят местния пазар, но след като го задоволят ще трябва да пласират някъде остатъка.Те имат както технологиите, които лесно могат да бъдат откраднати от европейците, така и подготвени вериги за доставки за да задоволят световното търсене на електромобили, които да заменят ДВГ. Това нито европейците, нито корейците нито японците могат да им го отнемат или да създадат толкова бързо вериги за доставки, каквито и технологии да имат.
Допускам че ще завземат пазара много преди забраните през 2035. Както с произведени в Китай, така и с произведени в китайски фабрики в Европа и САЩ. Включително като Троянски кон в закупени местни марки.
Коментиран от #58, #59, #60
16:57 22.01.2025
58 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #57 от "Забрани":
Забрани,ТЕ не ни налагат ДВГ , а забраняват производството и продажбата му в близко бъдеще❕А електричните и по две за лев да станат утре, Пешо от осмия етаж няма кабел до паркинга пред съседния блок❕ А и с електрокар почивката му от Варна в Сандански се превръща в екскурзия с преспивания по пътя❕
България и сега вече е нетен вносител на ток, а какво ли ще стане , ако до 8 март всички мъже подарят електрокари на жените си 🤔
Коментиран от #61
17:11 22.01.2025
59 анонимен
До коментар #57 от "Забрани":
Остани ни си с глупавите надежди.Всички бедни хора в Европа карат автомобили с ДВГ втора употреба,а не електрички втора употреба.Коментиран от #62
17:20 22.01.2025
60 анонимен
До коментар #57 от "Забрани":
Тесльо зелената амеба, зелената сделка и електричките са отменени.17:23 22.01.2025
61 Куп лъжи
До коментар #58 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Попитах те как си представяш пазара на нови автомобили след 10 години през 2035, а ти ми говориш за пазара на автомобили втора употреба fresh 2025 произведени през 2010. Дали някога има шансове да се разберем?Пешо от осмия етаж ще мисли къде да зарежда чак през 2050 година, когато произведението през 2035 година автомобил за който ти говоря стане на 15 години и дойде нов внос в България.
А фактът, че разпространяваш и пропагандни партенки че сме вносител на ток, доказва че няма смисъл да се спори с тебе, защото каквито и факти да ти се дават, ще ги затрупаш с друг куп лъжи.
Я кажи колко ток сме внесли миналата година или тази година или която и да е година, за да сме нетни вносители?
17:39 22.01.2025
62 Помощ от публиката
До коментар #59 от "анонимен":
В България средната възраст на автопарка е 22 години. Били изброил няколко модела 22-годишни електромобила ! Направи сравнение между тях като цени и технически характеристики с volkswagen golf 4 и кажи защо би избрал volkswagen golf пред тях?17:45 22.01.2025