Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

12 Октомври, 2025 11:05, обновена 12 Октомври, 2025 22:58 27 693 32

  • mercedes-benz-
  • cla-
  • тест

Mercedes CLA Electric е новият електрически владетел на пробега

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас) - 1

Mercedes CLA Electric не е просто нов модел, а е автомобил с претенция да се превърне в нов еталон в сегмента на малките луксозни електрически седани. Той е замислен като пряк наследник на популярния CLA и влиза в ожесточена конкуренция с утвърдени играчи като Tesla Model 3 и BMW i4. Първите ни впечатления след направеното от нас пробно шофиране са, че позиционирането му от Mercedes като „iPad“ спрямо по-ранните и тромави EQ модели подчертава фокуса на марката върху ефективността и удобството за ежедневна употреба.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

CLA Electric предлага рекорден електрически пробег, който променя представите за възможностите на компактния клас. С луксозен интериор и обещание за комфортно шофиране, той е проектиран да бъде партньор за дълги разстояния, макар че някои компромиси в практичността и потребителския интерфейс могат да породят въпроси. Ето и впачятленията ни от новото CLA.

Екстериор

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Визията на CLA Electric е резултат от успешната адаптация на аеродинамичните постижения от гамата EQ. За разлика от по-големите си братя, тук се постига далеч по-красив и по-малко „яйцевиден“ силует, запазвайки в същото време изключително нисък коефициент на съпротивление от Cx - 0.21. Дизайнът е елегантен, но и основно оптимизиран за ефективност. Заоблената предна решетка и светлинните ленти, които се простират по цялата широчина както отпред, така и отзад, придават на автомобила модерен и разпознаваем светлинен подпис.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Стандартното оборудване е богато и включва панорамен покрив, LED светлини, осветена решетка и 18-цолови джанти. Тази комбинация създава премиум излъчване, което е задължително за марката, и гарантира, че CLA Electric се отличава на пътя, докато "хлъзгавата" му форма е пряко отговорна за впечатляващия пробег.

Интериор

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Интериорът е най-смелото отклонение от традиционния дизайн на Mercedes. Цялото табло е превърнато в един огромен, извит екран, който доминира в салона и включва дисплея на водача, инфотейнмънта и опционален трети 14-инчов екран за пътника. Графиките са кристално чисти и ясни, създавайки усещане за ултрамодерна технологична капсула.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Салонът е изпълнен с приятни на допир и висококачествени материали, които включват веганска кожа, дърво и дори конопени влакна за тапицерията, подчертавайки лукса и същевременно екологичното съзнание на марката (макар че липсата на естествена кожа определено се усеща). Иначе, предните седалки са изключително удобни и предлагат многобройни възможности за съхранение на вещи. Въпреки че инфотейнмънт менютата са лесни за навигация, управлението на климатика през сензорния екран е неудобно, а тъчпадът на волана е неинтуитивен – това е основният ергономичен недостатък на този високотехнологичен дизайн.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Като компенсация, вграденият AI асистент е впечатляващ, способен да намира ресторанти и да отговаря на въпроси. Пространството е добро на предните седалки и изненадващо адекватно отзад, въпреки скосената линия на покрива. Единственият минус е ниско монтираната задна седалка, която намалява видимостта на пасажерите отзад. Багажникът от 405 литра изостава от конкурентите като Tesla Model 3 (594 литра) и BMW i4 (470 литра), но това се компенсира от огромния 101-литров преден багажник, който е един от най-големите в сегмента.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

CLA Electric демонстрира превъзходна ефективност и впечатляваща мощност. Базовата версия, която тествахме ние и която виждате на снимките е CLA 250+ с един двигател на задната ос и мощност от 272 к.с. У нас обаче се предлага и по-спортната CLA 350+ с два двигателя, 354 к.с. и задвижване на четирите колела.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Пробегът е наистина забележителен. Със заявени 779 км, CLA Electric предлага най-голямото разстояние между зарежданията сред всички продавани електромобили. Това обаче са данни при абсолютно идеални условия и както е известно реалният пробег е далеч по-нисък. В комбинирана среда градска/извънградска обаче този mercedes спокойто ще измине 600 километра с едно зареждане, като смело можем да кажем, че ефективността му е изключителна, далеч надхвърляйки тази на Tesla и почти идентична с тази на BMW. Високата ефективност се дължи основно на лекото тегло, аеродинамичната форма и усъвършенстваната технология на задвижване и батерията. По време на нашия тест разходът беше под 15 кВтч /100 км.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

При шофиране CLA Electric е фокусиран върху комфорта. В града лекото управление и мекото окачване се справят отлично с неравностите, правейки пътуването изключително гладко. Спирачките са калибрирани превъзходно, избягвайки рязкото "хващащо" усещане, което често се среща при електромобилите.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

На магистрала автомобилът е тих и стабилен. Аеродинамичната форма минимизира аеродинамичните шумове от вятъра, а стандартният адаптивен круиз контрол и асистентът за смяна на лентата облекчават умората при дълги пътувания. На планински път CLA Electric също е сигурен и уверен. Макар и да не е истински спортен автомобил поради по-мекото си окачване, той предлага отлично сцепление и стабилност в завоите.

Заключение и цена

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

След първите ни впечатления от най-интелигентния нов Mercedes, както го наричат самите германци, мооем да щажем, че CLA Electric е автомобил, който спокойно може да пренапише правилата за електрическия пробег в компактния луксозен клас. Той предлага непостижим от конкуренцията пробег, изключително луксозен салон и най-авангардните технологии за автомобил от този клас.

Нашето мнение

е, че CLA Electric е впечатляващо постижение на инженерната мисъл. Той съчетава иновациите в ефективността с традиционния лукс на Mercedes. Преходът към изцяло екранно табло обаче е спорен. Въпреки че визуално е грандиозно, неудобното управление на основни функции като климатика е досаден недостатък, който марката трябва да оправи. За потребителите, които ценят максималния пробег, луксозната атмосфера и са готови да приемат технологичния интерфейс, CLA Electric е безспорният избор в момента.

Тествахме най-интелигентния Mercedes (вижте и колко струва у нас)

Цената на CLA го позиционира като премиум предложение, но в същото време, предвид цените на конкуренцията, тези на иновацията от Щутгарт не са толкова високи. С начална цена от 110 400 лв. с ДДС (€ 56 447) за версията 250+ и 118 500 лв. с ДДС (€ 60 588) за 350 4MATIC, автомобилът е много конкурентен на основния си съперник BMW i4, особено като се вземе предвид много по-големият пробег и богатото стандартно оборудване, включващо панорамен покрив, асистент за паркиране и по-обширен набор от системи за безопасност.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димитър

    40 4 Отговор
    Не е зле, но тати ми обеща Мазерати сега като вземе субсидиите.
  • 2 Сзо

    42 7 Отговор
    Докъде стигнахме....да слагаме думите луксозен и малък в едно изречение.
  • 3 Знайко

    54 9 Отговор
    Плащаш 100к. И го изкарваш от салона. И цената му е 40% надолу. След 50 хил. км. Цената под 50 %. Това е голям проблем за търговците и собствениците.

    Коментиран от #7

  • 4 Хм...

    32 4 Отговор
    А оправиха ли си всички проблеми с предходните електрички, че редовно висяха по сервизите, дори за обикновен ъпдейт!

    Коментиран от #10

  • 5 Минувач

    29 3 Отговор
    Цените са без комисионната на дилъра. Така че ще ги гледаме на картинка. Поне 20% нагоре са. Като сложиш и някоя екстричка отиваш на над 150 бона за 4 местна колца с две куфарчета 50/60.

    Коментиран от #12

  • 6 мооем да щажем

    26 4 Отговор
    очевидно статиите се редактират професионално....
    иначе в мобиле има една обява за еqs на 12 000 км на две или три години.... при цена от 130 000 лв с ДДС.
    по-интересното преди две-три години mercedes са продали тази кола за над 280 000 лв...
    не мисля че това е обезценка.... това просто е загуба грандиозна и тотална..
  • 7 СЗО

    14 1 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    За търговците не е. Те комисионната си я вземат.
  • 8 1111

    25 3 Отговор
    Аз двигател на тая електрокошница не видях...
  • 9 Хасковски каунь

    23 0 Отговор
    Ще побързам докато не съм похарчил пенцията
  • 10 Пилотът Гошу

    0 9 Отговор

    До коментар #4 от "Хм...":

    Интересно, тея електрички на Мерцедес друг софтуер ли ползват, защото никога не съм имал проблеми с ъпдейта на MBUX, винаги автоматично. За разлика от БМВ... След краш на 2рия ден и намеса от разстояние ги правя ръчно, понеже не ми се занимава с глупости...

    Коментиран от #13

  • 11 Пръцко

    30 2 Отговор
    Тия от Мерцедеската (Мерседес е женско име) бълват нови модели като невидели - все по-недомислени, все по-трошливи, все по-неразпознаваеми и все по-неизползваеми - последните 20-тина години ни заринаха с боклуци, които и германските бакшиши почнаха да избягват... Жалко - вкараха легендарната марка в миманса, а скоро ще изпадне и от сцената :((
  • 12 Познавач

    4 13 Отговор

    До коментар #5 от "Минувач":

    За цената - вижте в официалния сайт, с много оборудване е 120к с ДДС, пичове. Тааа гроздето явно ви е кисело
  • 13 Ахъм

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Пилотът Гошу":

    Може и да си бил късметлия. Интересно обаче, имаш и електрическо БМВ в гаража? Реши да експериментираш или не вярваш на надеждния Мерседес?

    Коментиран от #16

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Китайски немец

    6 3 Отговор
    Базов модел Хюндай. Германчетата са надминали себе си в опита "завръщане към базисните неща".
  • 16 Пилотът Гошу

    10 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ахъм":

    Не са електрички, ставаше въпрос за софтуера. Като фирмени автомобили всеки три години идва нещо ново. БМВ се оказа пълна скръб … блокира на втория ден, буквално, заради лош ъпдейт … За некадърния интериор да не говорим … Никога повече БМВ … същите коне, по-голям резервоар, а върви по-малко, гори повече, интериорът смешен, таблет от Али Експрес, софтуерът като Андроид от 100 евро, седалките нищо общо с Мерцедес … Когато пътуваш често, тези неща имат значение, хеле пък за цените, каквито са днес …
  • 17 Хеми значи бензин

    8 3 Отговор
    Веднага изникват няколко въпроса. При какви условия са ппстигнати заявените киоометри.
    Къде ще го зареждаш на какъв чарджър за колко време и колконще ти струва.

    Коментиран от #18

  • 18 Тесла значи ⚡

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Хеми значи бензин":

    На всяка от 2456 публични зарядни станции или на всеки от 12 милиона шуко контакта в БГ. Ако бързаш, спираш на DC (прав ток до 300-500 кВт - да, има 500 кВт в The Mall, скоро ще се увеличи на 700 по инфо от Елдрайв), дето са повече от бензиностанциите и пълниш за 20 мин. или на AC (променлив ток до 22 кВт) и пълниш за 2-3 часа.
    Колко струва? Това не е въпрос за хора с Хеми, нито с Тесла. За останалите: жълти стинки.

  • 19 Сечко

    17 4 Отговор
    Признавам – няма нищо лошо да се използват чуждици, особено когато липсва точна българска съответна дума. Но когато всяка втора фраза е с чуждестранна „елитна“ дума, това не крие знание, а често – фалшив блясък.

    В статията за „най-интелигентния Mercedes“ се редуват думи като AI assistant, infotainment, adaptive cruise control, 4MATIC и всякакви други английски термини. Разбира се, тези термини имат своя технически смисъл, често по-удачно предаден на английски — но авторът не прави усилие да въведе поне кратък превод или обяснение. Резултатът: част от читателите се чувстват или объркани, или изключени от текста – сякаш целта е да „блестнеш“ с чужди думи, а не да убедиш или образоваш.

    Понякога тази тенденция граничи с претенциозност. Например: защо infotainment да не се преведе като „мултимедиен интерфейс“ или „информационно-развлекателна система“, ако терминът е достатъчно познат? Защо adaptive cruise control да не се нарече „адаптивен круиз контрол“, последвано от кратко пояснение за начина, по който работи? Вместо това — английската дума се хвърля като украшение, без да се ползва смислено.

    Ако наистина искаш да покажеш, че владееш материята — направи услуга на читателя: преводи, обяснения, примери. Не е голяма наука да напишеш: „AI assistant (изкуствен интелект, който слуша гласа ви)“ — и това те прави не по-малко „технар“. Но кара читателя да усеща, че се уважава, не че се демонстрира.
  • 20 Ъъъъ не!

    7 4 Отговор
    Като цяло това са архаични технологии, сложили са повече копчета за щракане, които не работят, а проблемът с високата цена си остава! Разбира се винаги ще има привърженици на електромобилите, както има привърженици на еднополовият секс, но това е нищожен сегмент от пазарът! До една година тази глупост ще спре да се произвежда, а Мерцедес ще си посипят главите с пепел! Горещо се надявам да реализират големи загуби!
  • 21 Нищо, което да е интелигентно

    8 6 Отговор
    Какво му е интелигентното? % за реклама? Китайското е по-интелигентно и по-си струва. Китай е номер едно!!!
  • 22 гумата

    0 0 Отговор
    Само ще привлека вниманието върху смяната на зимни с летни гуми с джантите или смяна на спукана гума и спирам.
    Да сменяш повече от гуми 16-ки е неприятно тежко занимание. Когато една автомоббилна марка внесе в своя кола утопията , тя загива.
  • 23 гост

    3 0 Отговор
    Ефективноста на Тесла модел 3 трудно ще я достигнат, тя просто е с по-малка батерия и затова има по малък пробег.
  • 24 Иде гоУем гладъ

    4 1 Отговор
    Бе кви 110 000 бе...?! То нема паре за цигаре, виа ми прикзвате тука некви смешки...
  • 25 Рядко щастие получих

    6 1 Отговор
    Много грозен автомобил прилича ми на украйнски ЗАЗ. 100 дизайна смесени в едно, а джантите и цвета не му ходят изобщо.Станало е нещо като спортист на 90г. с бастун живеещ в 2026г.Един расов Кар с ръчка и аналогово табло с 10 физически бутона ще е в пъти по-добър от този Франкенщайн.
  • 26 интелигентен

    2 0 Отговор
    Тоз ако има грам интелигентност няма да стъпи тука
  • 27 Здрасти

    4 1 Отговор
    14 инча дисплей, АИ функции, батерия. Не зная ревю на кола ли чета или на телевизор. Може би съм стар вече за новото реално, но предпочитам табло с часовници и врътки за парното. Все пак честито на тези който ще могат да си го купят.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бодигарда

    1 3 Отговор
    Не е зле
  • 30 Полисмен

    2 1 Отговор
    20 години работа в жандармериата ,нали знаете охрана на посолства правителствени згради . приатна работа дремеш в колата в павилиона , таа година оправиха заплатите стигнаха некъде към 4000 за сержантите , и малко клас като сложат се ядва , имам право да напусна и ше ми платат 20 брутни запалти + 10 заплати не използвана отпоска , направо немам търпение и ше си зема едит такав мерджан
  • 31 Хййй

    2 0 Отговор
    Чичарски коли ....
  • 32 поКУРко

    3 0 Отговор
    Интересно че не се споменава че това е преоблечено geely! Явно това е условието да му я дадат за уикенда и да напише нещо отгоре-отгоре! ДВГ А класа използва Рено, а ел. такава geely! Честито на Неграмотните!