Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

23 Септември, 2025 09:00, обновена 23 Септември, 2025 18:52 36 306 30

  • kgm-
  • torres-
  • ssang yong-
  • hybrid-
  • тест

Първи впечатления от KGM Torres Hybrid

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му - 1

Франкфурт, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Корейските автомобилни производители отдавна се утвърдиха на световния пазар, но появата на KGM (доскоро SsangYong) Torres Hybrid все още предизвиква любопитство. В един сегмент, доминиран от утвърдени играчи като Hyundai Tucson, Toyota RAV4 и Kia Sportage, Torres е нов, непознат, но и смел претендент. През 2022 година видяхме първите му изображения, а през пролетта на 2023 година марката смени името си на KG Mobility.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Сега, след вариантът с ДВГ и изцяло електрическата версия, на пазара навлиза и хибридният модел, който се оказва ключов за европейския пазар, най-вече заради наличието на ДВГ и ниските емисии на CO2. Въпреки че електрическата версия не се позва с голям интерес, KGM има амбициозни планове да разшири моделната си гама и да представи седем нови модела до 2030 година. Но да се върнем към KGM Torres Hybrid.

След като направихме обстойни тестове на модела въ германския град Франкфурт и околностите му, можем спокойно да заявим, че този кросоувър, който на практика е едно „голямо неизнестно“, предлага много за своята цена и има потенциала да отхапе парче от препълнения в този сегмент пазар. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Визуално, Torres Hybrid е истински всъдеход. Неговият дизайн е здрав, с подчертана офроуд естетика, която напомня едновременно на Jeep в предната част и на Range Rover в задната. С дължина от 4.7 метра, той се отличава с широка, C-колона и релефен елемент на задната врата, който наподобява капак на резервна гума.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Въпреки че дръжката е разположена отдясно, задната врата всъщност се отваря нагоре, а не настрани, което е интересен дизайнерски трик. За европейския пазар се предлагат шест цвята, като опцията за контрастен черен покрив добавя още повече стил. Като цяло, външният вид на Torres е солиден и впечатляващ, отличавайки го от по-обичайните предложения в сегмента.

Интериор

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Вътрешността на Torres Hybrid предлага модерен и функционален дизайн. Централно място заемат два 12.3-инчови дисплея, обединени в едно цяло – за дигиталното табло и за мултимедийната система. Тази конфигурация, заедно с плаващата централна конзола, напомня на интериора на Kia EV6. Новият софтуерен пакет поддържа безжични актуализации и подобрена свързаност, макар че системата за инфотейнмънт понякога отнема повече време, за да се свърже със смартфон, а екраните са бледи на силна силнъчева светлина. Иначе графиката им е страхотна и наподобява тази на новите BMW-та.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Голям минус за нас е липсата на физически бутони. Всички функции се контролират от сензорния екран, което може да бъде разсейващо по време на шофиране. За сметка на това обаче воланът разполага с 12 бутона, което осигурява много възможности за управление на основните функции и донякъде компесира този недостатък, който е присъщ и за много модели на други марки.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Материалите са с добро качество, като тестваният модел бе оборудван с тапицерия от кожа – рядко срещана екстра в този ценови клас. Седалките са удобни и осигуряват висока позиция на седене. Предните са с отопление и охлаждане, а задните външни седалки също имат отопление. В интериора са добавени и вградени щори за задните прозорци, USB-C портове и 15-ватово безжично зарядно за телефон. Налични са три цветови схеми за интериора – черно, сиво или кафяво.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

За задвижването си, KGM Torres Hybrid използва хибридна система, разработена съвместно с китайската компания BYD. Тя се състои от 1.5-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател и електрически мотор. Системната мощност е 150 kW (204 к.с.), а системният въртящ момент достига 300 Нм. Този хибриден силов агрегат е с дизайн, подобен на този на Mitsubishi Outlander, и работи без традиционна скоростна кутия, използвайки фиксирана предавка, наречена от KGM e-DHT. Това позволява на автомобила да се движи изцяло на електричество до 100 км/ч.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Основният плюс на този хибриден силов тракт е, че при шофиране в градски условия или с нормално ускорение на магистрала, бензиновият двигател работи почти безшумно, създавайки усещане за управление на изцяло електрически автомобил. Системата има и минуси, естествено, като най-забележим е, че при рязко ускорение, оборотите се повишават значително, което е характерно за хибридните системи, но без динамиката на автомобил със стандартна автоматична трансмисия.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Иначе средният разход на гориво, който показа бордкомпютъра бе 5.7 л/100 км, което е сериозен плюс и значително намаление спрямо бензиновата версия. Ходовата част е настроена да бъде по-твърда, което предотвратява накланянето на високия автомобил в завои, но може да се усети като леко неудобство при по-неравни настилки.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Лостчетата на волана позволяват регулиране на нивото на регенерация на енергия, което е изключително удобна функция, заимствана от електрическите автомобили. Теглещият капацитет от 1300 кг е достатъчен за сравнително голяма каравана, което е още един плюс. За разлика от изцяло бензиновата версия, тази няма 4х4 задвижване и се предлага само с предно.

Заключение и цена

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

С начална цена под 70 000 лв. с ДДС, KGM Torres Hybrid се позиционира у нас в ожесточен сегмент, където конкуренцията е огромна. Въпреки това, той предлага богато оборудване, модерен дизайн и ефективна хибридна технология, при това на доста атрактивна цена, което го прави едно от добрите предложение на българския пазар за нови автомобили.

Плюсове: Отличителен, здрав външен вид, богато оборудване (кожа, отопляеми и вентилирани седалки), еЕфективна хибридна система, която създава усещане за електрически автомобил, добър теглещ капацитет

Минуси: Все още недотам известен бранд на пазара, неинтуитивно управление на климатика през сензорния екран, малко по-твърдо окачване, блед дисплей при силна слънчева светлина.

Тествахме хибрида на новата, стара марка у нас. Вижте и БГ цената му

Като цяло росоувърът е насочен към купувачи, които търсят максимална стойност за парите си. Въпреки че KGM Torres Hybrid е все още „голямо неизвестно“ на пазара, той е сериозен и конкурентоспособен продукт. Марката има амбицията да се разраства и да предложи още нови модели, а Torres е силна заявка за успеха им.

С него KGM демонстрира, че може да предложи много за цената си и да се изправи срещу вече утвърдени играчи. Дали ще успее да спечели доверието на клиентите, предстои да видим, но определено тази кола заслужава внимание.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    27 16 Отговор
    Ми много добре изглежда, а от написаното става ясно, че съвсем не е лоша. Цената и е сравнително ОК - височка, но на фона на конкуренцията е добра. Харесва ми за евридейка.
  • 2 Име

    36 7 Отговор
    Това са подценявани у нас автомобили, но в същото време това са корейски, а не китайски коли с перфектно качество. Тук китайски са батериите, но това е плюс, а не минус. Ревюто на Радо е много добро - колето също.
  • 3 МаКаТа

    21 8 Отговор
    Добра е, да. И е доста различна от масовата конфекция. Чакам да я видя и на живо
  • 4 СангЙонг

    35 5 Отговор
    бяха хит едно време с Рекстън, сега се завръщат с добър двигател и интересна визия. Евала на корейчетата.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Порно

    32 5 Отговор
    На тая кола ще и ходи един трилитров, 6 цилиндров дизел.

    Коментиран от #19

  • 7 Мишо

    19 22 Отговор
    Поредната трошка произведена с Уес капитали и технологии от Китай и Корея предназначена да обира европейските потребители. Никому ненужен автомобил в ЕС. Не предлага абсолютно нищо, което вече не е предложено от други марки коли. Трябва да си много нахален за да се появиш с такъв автомобил в Европа.
  • 8 Това е

    19 7 Отговор
    една наистина смислена кола - икономична и в същото време с нормален ДВГ - не трицилиндров. Цената ѝ също е ОК предвид новото нормално. Супер изглежда, а и от ревюто на Радо става ясно, че не е никак лоша. Има си минуси естествено, но е добре, че тук в тази медия те не се спестяват.
  • 9 Кикк

    20 17 Отговор
    Спокойно възможния купувача на тази кола може да си хвърли парите през балкона, ползата ще бъде същата и ако си купи колата от азиатците.
  • 10 Бай Даню

    22 13 Отговор
    В момента в който си купите тази кола изнасяте един чувал с пари за Корея. В момента Корея е натъпкана до горе с пари а България вече иска да продава и врабчетата по дърветата за се докопа до някакви пари. Изводите да си ги прави всеки сам за себе си.

    Коментиран от #18

  • 11 Марица

    34 1 Отговор
    Искам да видя кола, която България да продава на Корея за 25 000 евро.

    Коментиран от #14

  • 12 Шамандаров

    18 11 Отговор
    С нахалство към прогрес - това явно е девиза на корейците днес. "Ще продаваме всичко на европейците докато им оберем и последното евро."

    Коментиран от #28

  • 13 Поредната

    22 6 Отговор
    измислица с претенции. Сложна хибридна система, странен и двусмислен екстериор. Всъщност нищо свежо и идейно не ни показват. За десерт, предно задвижване с визия на проходима машина. Или поредния миш-маш за европейски потребители.
  • 14 то ние

    31 1 Отговор

    До коментар #11 от "Марица":

    вече домати не произвеждаме. ти за кола питаш
  • 15 Мишо

    26 4 Отговор
    Дотук всичко добре,но накрая разбирам,че е комби с визия на джип-няма 4×4.
  • 16 Страотен пласмас

    21 6 Отговор
    90% рециклиран, както искат урсулите, а и като всеки нов автомобил вече

    Коментиран от #29

  • 17 Скъсаняк

    10 2 Отговор
    Тиксонааа на хойдай в ГДР нов струва 32.000 4x4. Хибрида към 34.500 незнам кой би се излъгал да купи нещо ново на безбожна цена ... Успех в търсенето на семсерлък :)
  • 18 Руди

    16 1 Отговор

    До коментар #10 от "Бай Даню":

    А ти колко произведени в България неща имаш вкъщи? Взел, че се затъжил за това къде ще отидат парите. Какъв ти е телевизорът, телефонът, автомобилът, лаптопът на жената, играчките на детето.........? Тези пари къде са отишли?
  • 19 отворко

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "Порно":

    За шестака говори с Урсула, хората ги правят според измислените еко норми! За САЩ може и осмак да му сложат.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Аустрия

    1 0 Отговор
    Форщпрунг дурх техник
  • 22 Бен

    10 1 Отговор
    Страшно грозно е. Вече колите ги правят като телефоните. не можеш да разчиташ на тях. Отделно няма по-грозно от новите модели.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Стенли

    8 0 Отговор
    Айде бе колцина на територийката могат да извадят седемдесет бона пък били те и лева за автомобил
  • 25 както винаги освен крадците

    9 0 Отговор
    от бг мафията никой друг няма да я купи честито
  • 26 Владо

    10 0 Отговор
    цените в Румъния са значително по ниски от българските. Този модел започва от цена 60 500 лв
  • 27 стар чИляк

    8 0 Отговор
    А не "миси"! Ще си карам атмосферния "асматичен" шестак, с ресурс над 350 000 км. и ако пожелая ще чуя ръмженето му.
  • 28 икономист

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Шамандаров":

    Какво предлагаш? Да караме скъпи европейски/турски боклуци от криворазбран патриотизъм ли? В България автомобилно производство няма, така че да изнасяме качествено розово масло за Корея и да си купуваме качествени коли от там ми се струва честна сделка.
  • 29 Кими

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Страотен пласмас":

    Ми, не, точно обратното! В Корея урсулите не ги отразяват особено. Правят си колите както си трябва.
  • 30 Донев

    1 0 Отговор
    Корейските коли са най-добрата сделка в момента. По-качествени от европейските, за китайците изобщо не говорим. Цената е справедлива, гаранцията е истинска. А този Торес изглежда наистина добре!