Ръстът в един от най-важните икономически сектори – „Туризъм” за 2016 г., е 12%. В България през изминалите 12 месеца са отседнали 10 594 000 туриста, срещу 9 434 000 през 2015 г. Данните съобщи доц. д-р Румен Драганов - председател на Института за анализи и оценка в туризма по време на първата Национална среща на туристическата общност, инициирана от Victoria Group и обедини представители на правителствени и неправителствени организации и национални и регионални туристически сдружения.
Първата стъпка в областта на образованието на кадри вече е факт. Това е създадения от Victoria Group Център за професионално обучение „Хотелиерска лига”. „С него посрещаме нашите нужди да влезем подготвени в битката за таланти и капацитет, но това оръжие е не само за нашите нужди, а е на разположение за всеки един, който проявява интерес към образованието”, каза Калоян Николов национален директор на Victoria Group. „България има в момента уникалната възможност да се наложи като водеща туристическа дестинация. Ако продължаваме да даваме посредствени заплати на посредствени служители, да даваме посредствен туристически продукт, ние ще се превърнем в една посредствена туристическа дестинация”, допълни Николов.
„Хотелиерска лига” има за цел да провежда професионални групови и индивидуални обучения, корпоративни консултации, обучения на място в хотелите и ресторантите. Акцентът през тази година ще бъде изнесеното обучение в Дубай, което е планирано за края на месец март. То е насочено към мениджъри на средно ниво.
д Благой Рагин, председател на Българска асоциация на хотелиерите и ресторантьорите са:
1. Ценовият маркетинг. Това е най-слабото звено.
2. Кадрите. „И при социализма, и при капитализма кадрите си останаха №1. Но ако не решим първия проблем – ценовият маркетинг, ще ги обучим, но след това ще ни ги вземат богатите европейци. Не може да ги задържим, ако не вдигнем жизнения стандарт, а за да го направим трябва да дойдат отнякъде пари. Единият вариант е румънският – с включените инвестиции. Ние загубихме тази битка. Другият вариант е Черногорски. Предлагам да тръгнем по него, за да може да наваксаме”, допълни Рагин.
3. Международна реклама. 8 млн. лв. годишна издръжка и пари за реклама е отделен на сектор „Туризъм”. За сравнение, най-малката община в България има над 15 млн. лв. „Хърватска, с която може да се съревнование, заделя 100 млн. EUR за външна реклама и в хазната влизат 10 млрд. EUR. Така е и с нашите южни съседи – уж фалирала Гърция, която заделя 160 млн. EUR на година, за да се рекламира по света.
Първият тест пред туристическият бранш са промените в Закона за туризма. Срокът за обсъждане е 31 януари 2016 г. „Надяваме се той да бъде удължен от служебния кабинет, не по-малко от два-три месеца, поне до април, където истински може да докажем в комуникацията си с администрацията, доколко сме общност, доколко може да излъчим единно мнение и да съберем общия си интерес в едно. Това са нови 56 страници с устройствени текстове и още 13 страници мотиви към тях”, каза Мартин Захариев, председател на Борда по туризъм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА