31 Октомври, 2024 19:05 3 589 9

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

  • mazda-
  • cx-80-
  • cx-60-
  • тест
Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda - 1

Преди по-малко от две седмици по време на Автомобилен салон София 2024 посетителите на изложението видяха за първи път у нас Mazda CX-80. Най-голямата и най-луксозна Mazda правена някога за Европа дебютира по време на салона, но преди това да се случи, ние имахме възможност да я тестваме по време на международен тест организиран от марката в Германия. Ето и впечатленията ни от първите динамични тестове на модела.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Екстериор

Ако екстериора на CX-80 ви се струва поразително познат, то това вероятно е така, тъй като кросоувърът споделя цялата си предна част с представената по-рано CX-60. Новият CX-80 споделя познатия дизайн „Kodo “ с по-малкия си събрат, като се отличава с елегантен профил и удължено междуосие. Повдигайки темата за размерите, можем да споменем, че междуосието се е увеличило и вечее достига 3120 мм или с 250 мм повече от това при по-малкия брат с означение 60. Това е основно забележимо във задните врати, които са удължили значително своята дължина и от своя страна позволяват по-лесно влизане на втория и третия ред седалки. От Mazda наричат този дизайн „грациозна издръжливост“ или поне така е преведено от японски на английски, а тук вече е и на български.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

След като споменахме междуосието, ще допълним и другите характеристики, които са дължина от 4955 мм, височина от 1710 мм и ширина от 1710мм. Едва ли за някого е изненада, че задната част също има поразителна прилика, макар да можем да отличим някои освежени линии, като тези на пространството около номера и долната част на бронята, които са отличителни за по-големия кросоувър. Изборът на размер за джантите се свежда до три варианта за 20-цолови дизайни, а купето може да е боядисано в девет цвята, един от които е изцяло новия Melting Copper.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Интериор

Преминавайки към интериора, тук отново няма да забележите никаква разлика с CX-60, ако сравняваме мястото в предната част, като на лице са премиум материали, които в зависимост от нивото на оборудване могат да бъдат в изцяло черен цвят с черна кожа и тъмни дървени апликации или по-светла тема с бял кожен салон и светли дървени апликации. Пред водача стои дигитален километраж с няколко различни теми за конфигуриране, които наподобяват класически аналогов километраж, а в средната част откриваме 12.3-инчов дисплей, който се командва от голям джойстик върху средната конзола. Тук можем да споменем и размера на централната конзола, която въпреки, че изглежда луксозно и се слива много добре с интериора, все пак може да стеснява една идея вътрешното пространство за краката на шофьора и пътниците.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Както споменахме, инфотеймънт системата се управлява от физически бутони за разлика от много други нови модели, точно както и климатроникът се управлява от физически бутони, нещо което все по-рядко се среща в нови модели.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Седалките, които при нашата версия бяха с електрическа настройка и обдухване са големи и удобни, а нагласянето им може да стане лесно чрез вграден помощник, който настройва всичко след задаване на вашия ръст в менюто. Преминавайки на втория ред, трябва да споменем, че CX-80 се предлага с опция за 6 или 7 места и съотвено класическо разположение с три седалки за втория ред (тип „пейка“), две седалки с тунел между тях или две седалки с централна конзола. Задните седалки могат да се регулират по всички параметри без височина, като предлагат достатъчно пространство за втория ред, както по отношение на главата, така и по отношение на краката, което обикновено е основният проблем.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Тук идва момента да споменем и третия ред седалки, който всъщност е и най-голямата промяна в CX-80. Ако трябва да бъда честен, ще си призная, че бях скептично настроен за него и не го възприемах като място на което бих могъл да се събера със своя ръст от близо 190 см, но за моя изненада успях да седна удобно, като единствената ми забележка е за по-високия под, който е типичен за този клас автомобили с трети ред седалки, но въпреки това не беше толкова голям проблем. При разгънат трети ред седалки, мястото в багажника става 258 литра, което не е най-оптималното за седем човека, но при сваляне на третия ред седалки то нараства до 687 литра.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

Нивата на оборудване за интериора са пет на брой - Exclusive-line, Takumi, Homura, Takumi Plus и Homura Plus, като всички разполагат с богато оборудване, включително тризонов климатроник, 12,3-инчов цветен TFT централен сензорен екран, гласово управление Alexa в автомобила, DAB радио, Bluetooth, безжичен AppleCarPlay® и Android AutoTM, хибридна навигация, круиз контрол и други.

Задвижване и технически характеристики

Стигнахме и до задвижването, а то е също толкова опростено, колкото и останалата част от автомобила и се свежда до една дизелова и една plug-in хибридна опция. Новоразработения 3.3-литров дизелов шестак е наличен и тук и вероятно ще е по-предпочитаната опция за българския пазар, предвид любовта на българина към нафтата. Тук двигателят е във вариант с 254 конски сили и 550 нютон метра въртящ момент, които се предават към четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Вече сме ви разказвали подробно за този двигател и подобно на предходните ни впечатления, така и тук ще споменем, че двигателят е идеален за това за което колата е направена, а именно дълги преходи, без да усещате умората от пътя. Кутията превключва плавно без да усещате какво се случва, а обезшумяването на купето прави трудно познаването на типичния за дизел звук. Наличието на въртящ момент е ясно забележимо при по-рязко подаване на газ, а скорости дори и над позволените за България не бяха притеснителни по немския аутобан без ограничения. Разходът, който от Mazda дават по каталог достига до 6.8 литра на 100 километра, но спокойно можете да паднете и под него, ако шофирате в рамките на ограниченията и без резки натискания на газта.

Що се отнася до Plug-in хибридната версия, тя разчита на 4-цилиндров 2.5-литров бензинов двигател и един електромотор. Тук системната мощност е 327 конски сили, като това може да бъде усетено при ускорение, което тук отнема 6.8 секунди за разлика от 8.4 секунди при дизела. Въпреки това, максималната скорост при бензина е ограничена до 195 км/ч срещу 219 км/ч за дизела. Този двигател несъмнено предлага по-добра динамика в комплект със заредена батерия, а при изключително градско шофиране, може да даде и по-добър разход, благодарение на опцията за шофиране само на ток, който може да достигне до 60 километра.

Първи тест и БГ цени на най-луксозната Mazda

От Mazda твърдят, че са променили окачването спрямо по-малкия брат CX-60, но и тук е забележим това „подскачане“ при по-големи неравности, макар и да не е толкова изразено, както и накланянето в завой, което можем да приемем за нормално в този клас. Въпреки това, заключението ни е, че Mazda са успели да направят кросоувър, който попада в един доста оспорван клас. Цените започват от 109 990 лева с ДДС за дизеловата версия в ниво на оборудване Exclusive-Line и достигат до 132 890 лева с ДДС за хибрида в Takumi Plus версия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алекс

    13 4 Отговор
    Кви са тоя цени, смях
  • 2 Фунчуй

    8 5 Отговор
    Изобщо не е скъпо за такъв трамвай.
  • 3 Мазда

    8 3 Отговор
    И лукс оксиморон
  • 4 Тоз

    5 1 Отговор
    Лексус ще струва толкова, ама друго си е премиум Мазда.
  • 5 въх малее

    4 6 Отговор
    ама вие честно ли съчетахте думите мазда и лукс в едно изречение?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Шегувате се

    2 0 Отговор
    И колко може да бъде луксозна една Мазда, ч.и.к.и.д.ж.и.и.
  • 9 от село

    0 0 Отговор
    И като си я купи този човек ,ще му порасне ли ишката повече с 2-3 см.