Продължават да се вият огромните опашките за лифта в Банско. Кабинковата въжена линия се движи с максимална скорост, но безкрайните опашки пред ски зоната в Банско за жалост са нормална гледка от години, заради липсата на втори лифт, чието изграждане вече 10 г. се спира от рекета на т. нар. "зелени" и "еколози".
Хиляди любители на ските са дошли в курорта, но за да се качат в планината, трябва да чакат с часове пред лифта. Туристи от чужбина се дивят какво става. Това се посочва в анализ на Валентин Методиев.
И докато всички европейски ски курорти се развиват ежегодно и по решение на местното управление се влагат нови и нови средства за модернизация на инфраструктура, издигат се лифтове, разширяват се писти, градят се водни резервоари за изкуствен сняг, пътища, предлагат се нови услуги,у нас голямата цел е Банско да престане да съществува.
Решението на Върховния административен съд, с което се забранява строежът на втори лифт в Банско е решение, с което се забранява като цяло развитието на зимна ски инфраструктура по всички планини, където има природни паркове, което е абсурд. По цял свят има природни паркове, където има условия и за зимен туризъм, включително и в зони на ЮНЕСКО.
Каква е позицията на управляващите и защо те не се противопоставят на групата псевдо-еколози, които съсипват туризма на България?
Какво ще каже на хората Бойко Борисов, които са в десетки пъти повече от протестиращите и защо се крие зад съдебните решения взети под натиск на шайката зелени. Нали той е човекът, който решава всичко в държавата? Добре е в най-скоро време да застане зад гласувалите му доверие българи, защото на населението вече му е писнало от мишкуване и ако е мъж да предизвика спешни законови промени.
Ето какво предлага Пирин и курортът Банско в момента?
Първо: лифт за осем скиори, който работи от 2003 г. и е с капацитет от 2000 души на час;
Второ: една-единствена кабинка за скиорите за целия курорт;
Трето: опашка в натоварени дни, на която се чака между 3 и 5 часа;
Четвърто: автомобилен хаос и мръсотия от автомобилите, които се качват в планината, защото стотици хора нямат дори физическата сила да чакат на студ и в некомфортните ски обувки с часове. В резултат в натоварените дни в Пирин се качват до 4000 автомобила дневно;
Пето: Ръст на оплакванията от страна на туристи, които губят над една трета от активното си време за каране на ски в чакане на опашка.
Друг пример - с изключително активната дейност на зелените, Витоша е превърната в загиваща планина –една единствена работеща писта, лифт толкова стар, че служителите на мускули задържат кабинките, за да не се блъскат една в друга; мъртви гори от корояд, изкорубени пътеки, препречени от паднали дървета, които гният върху тях с години, издънени и пустеещи хижи. Там несъмнено зелените са удържали победа. Планината се предаде на тяхната ненавист.
Иде ред на Банско, чиято кончина е предприета с необоримо съдебно решение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Boxer
Коментиран от #8, #22, #34, #37, #60
08:04 26.01.2019
2 Доналт Тръмп
Коментиран от #4
08:07 26.01.2019
3 BG1000
Коментиран от #5, #23
08:14 26.01.2019
4 ей, перчем,
До коментар #2 от "Доналт Тръмп":
на регионално ниео ще решаваш за двора на къщата си! Пирин е НАЦИОНАЛНО богатство! Там сеч и бетон няма да има! Съсипахте черноморието, планините няма да успеете! Тук не са ти Алпите с писти на 2000м, където няма радтителност! Ае марш! И не са шепа противниците за Банско, а 80% от народа, НА НАЦИОНАЛНО НИВО!!!Коментиран от #10, #19, #43
08:16 26.01.2019
5 ти вЕрваш ли си
До коментар #3 от "BG1000":
Кои деца ще спортуват??? ... с тия цени всички други, но не и българските! и в бг икономиката нищо няма да влезе, а само в мутро-партийния джоб!Коментиран от #9
08:19 26.01.2019
6 среднощен
08:20 26.01.2019
7 коментатор
08:21 26.01.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 BG1000
До коментар #5 от "ти вЕрваш ли си":
Ти май не си се качвал скоро в планината.На витоша ходил.ли си? Само деца, пълно е. Качват цели класове от училищата. Не е ли по добре да са горе в планината или смяташ че е по добре да си стоят в къщи пред телевизора като теб? Цените са ни най ниските в цяла европа и са достъпни. Деца до 7г не плащат лифт карти, ама това няма как да го знаеш, защото не си стъпвал горе.до 13 г картите са на символични цени и т.н.
Коментиран от #12, #36
08:26 26.01.2019
10 Boxer
До коментар #4 от "ей, перчем,":
Предполагам, не си съгласен с моето предложение : голи терени в района да бъдат закупени и залесени с 3 пъти повече дървета, за сметка на лифтосъдържателите. Така и на зелените активисти ще им се даде възможност да участват в засаждането . Какъв е проблемът?Коментиран от #16
08:28 26.01.2019
11 Презастрояване
Коментиран от #14
08:30 26.01.2019
12 Качвал съм се, за разлика от теб!
До коментар #9 от "BG1000":
символичен ти е хонорара за троленето!моите деца карат на Боровец, защото не е бетона на банско и пак ! ните са далеч от символични. В Банско не стъпвам да карам, от както го бетонираха до безобразие. в Пирин дишаме въздух из планината на преходи, а не в гмежта. айде не ми разправяй глупости, платен палячо!
Коментиран от #17
08:31 26.01.2019
13 Boxer
До коментар #8 от "Дриснята метев":
Страхотни аргументи . Много убедителни ...08:32 26.01.2019
14 няма сега, ама виж фактологията
До коментар #11 от "Презастрояване":
Презастроиха с хотели -> искат втори лифт -> след това ще искат нови писти и сеч, защото пък хората щели да се качват и да няма къде да карат. опасно ще станело по пистите с толкова хора. и хайде вече няма да има Пирин, а едно голо било. ДГД, ама няма да станеКоментиран от #53
08:34 26.01.2019
15 Акция
08:35 26.01.2019
16 разбирасе, че не съм
До коментар #10 от "Boxer":
както и всеки, който разбира от залесяване и екология!08:36 26.01.2019
17 BG1000
До коментар #12 от "Качвал съм се, за разлика от теб!":
И моите карат на Боровец, ама там смениха лифта тази година. И проекта нисък Боровец го спряха само да ге подсетя. Бели искър, Говедарци, Мала църква щяха да се пръскат по шевовете. Не съм платен, просто се дразня че ви подвеждат криейки се зад природата. На Тома Белев швейцарците му дадоха милиони за да спира развитието на планинския туризъм. Витоша е заприличала на сцена от филм. Все едно е паднала атомна бомба там.Аз също не ходя на Банско, но не може да се чака на опашка 4часа. Гониме си туристите.
А защо не ги качваш на Витоша твоите деца а ги водиш на Боровец?
Коментиран от #20
08:42 26.01.2019
18 Ой, как я люблю
08:46 26.01.2019
19 Алооо
До коментар #4 от "ей, перчем,":
Наркоманчее !Коментиран от #21
08:52 26.01.2019
20 пак пишеш на изуст
До коментар #17 от "BG1000":
1. на Витоша се качваме на походи. планината няма условия за ски, не трябва и да има, защото е малка и нужна за "бял дроб"/2. тия глупости с Швейцария, че плаща ми потвърждават, че си платен трол! Алпите са нещо различно от Пирин! Пири и цялата да се изсече, пак нма да стане и близо до Алпите. Явно не си ходил там, но да ти отворя очите - там пистите са високо в планината, където няма растителност и жив.видове! И тия глупости, че Алпите плащали, защото, видиш ли, били се уплашили от Банско - хахаха, тва е такава НЕЛЕПА ГЛУПОСТ, че не ми се коментира!!!
Коментиран от #25
08:53 26.01.2019
21 ало ше викаш
До коментар #19 от "Алооо":
на слушалката. а "наркоманче" ела на една ръка разстояние да ми кажеш08:54 26.01.2019
22 BG1000
До коментар #1 от "Boxer":
Ето го проблема...https://m.fakti.bg/bulgaria/356909-shveicarskiat-wwf-s-namesa-v-darjavnata-politika-za-turizam
Коментиран от #27
08:58 26.01.2019
23 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #3 от "BG1000":
Ай ти по живково все на банско си бил на ски че да не мислиш за глупостиКоментиран от #26
09:00 26.01.2019
24 Избирател
09:01 26.01.2019
25 BG1000
До коментар #20 от "пак пишеш на изуст":
Чиче не си прав. Не си запознат...Виж проекта за развитие на Витоша. Всичко е горе над Алеко. Там няма едно дърво. А това че Витоша не става за ски са пълни глупости и не ми се спори вече с теб.
И дано да взема някой лев за това което пиша ама се съмнявам. Тирол.съм бил....смешник
09:02 26.01.2019
26 BG1000
До коментар #23 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":
Да горе бях. И всичко работеше и беше супер.Коментиран от #28
09:03 26.01.2019
27 ето
До коментар #22 от "BG1000":
и пак кажи, че не си трол. Реалну аргументи трябват, а не ПЛАТЕНИ СТАТИИ С ГЛУПОСТИ В ТЯХ!!!09:06 26.01.2019
28 смешник
До коментар #26 от "BG1000":
ще викаш на сина на майка си!разбира се, че няма да ти се спори, когато насреща пише "ходил, видял и мислещ" човек!
Хайде и да изкараш яко бакшиши от троленето днес!!! И ВСЕ ПАК СИ ГО НАЧУКАЙ В ПРАЗНОТО КАНЧЕ - СЕЧ И БЕТОН В ПЛАНИНИТЕ НЯМА ДА ИМА, ОЩЕ ПОВЕЧЕ В ПИРИН!!!...колкото и средства да пилеят за тролове!
Коментиран от #29
09:10 26.01.2019
29 BG1000
До коментар #28 от "смешник":
Хахах мислещ....Спокойно бетон и сеч няма да има.
Има достатъчно мислещи хора в БГ и горе ще има само нови лифтове и писти. Ама мислещата ти глава не може да го асимилира. Ако не вярваш питай децата ти.
Коментиран от #32
09:20 26.01.2019
30 арджентата
Коментиран от #44
09:24 26.01.2019
31 Браво на ВАС !
09:39 26.01.2019
32 созопол
До коментар #29 от "BG1000":
от мноо "спокойно" на морето пясък не остана. преди пак разни кат теб обесняваха "спокойно"09:41 26.01.2019
33 Густо Майна
09:41 26.01.2019
34 никой
До коментар #1 от "Boxer":
да и ако може и няколко хотелчета за олигарсите да си направят.подадеш ли им пръст ще те изядът целия.пример виж какво стана с парк Камбаните в София,ако могат и до алеко ще стигнат с луксозните си вилаети.Витоша за какво мислиш гледат да я занемерят.за да може да не им гледаме строежите по планината09:44 26.01.2019
35 Bit
Цеко трябва да се махне от Витоша и общината да си влезне в ролята, като развие и модернизира съоръженията на планината. Всички помним какво хубаво място през зимата и какви цени бяха.
10:05 26.01.2019
36 ГосТ
До коментар #9 от "BG1000":
Айдеее почнаха се рефрените с децата....като циганите сте ! Ма да строят бе, всичко да застроят в тая циганска държава. Кой ще идва ? Са с брекзит малоумниците ще намалеят драстично,а руснаците вече и те избягват тая смрад.боли ме фара в крайна сметка.... изроди10:15 26.01.2019
37 Накратко това е ситуацията
До коментар #1 от "Boxer":
Няма никакъв проблем даже ще стане по екологично от сега, единствения проблем е че Банско в този случай става без конкуренция в региона по отношение цена качество, което не се харесва на западните ни партньори, които най вероятно са наредили на правителствито да не прави лифт, като умело се прикрива зад зелените.Коментиран от #45
10:41 26.01.2019
38 духайте
10:49 26.01.2019
39 Антон
11:20 26.01.2019
40 Антон-продължение
11:22 26.01.2019
41 старши
11:26 26.01.2019
42 газ53
11:34 26.01.2019
43 Tox
До коментар #4 от "ей, перчем,":
По всекидневните километрични опашки в Банско направо си личи как сте 80%. Не е за вярване такова двуличие и лицемерие,да се правите,че ненавиждате корумпираността на собствениците и управляващите Банско,а вие да сте също толкова корумпирани в дейността,която ви е възложено да правите- да съсипете курорта. Вие сте абсолютни фекалии,еколози и ако днес умрете всичките,мисля че ползите за България ще превишават в пъти загубите!Коментиран от #57
11:46 26.01.2019
44 Ти си объркан
До коментар #30 от "арджентата":
Премиерът..... който трябва да пази България...... се интересува САМО от това да остане на власт. . .. решенията които УЖ взема са породени от страх, че ще загуби...а не че го е грижа за БългарияКоментиран от #58
11:57 26.01.2019
45 ГосТ
До коментар #37 от "Накратко това е ситуацията":
Така еееее, французите, швейцарците, италианците, австийците, словенците, словаците,чехите,че и румънците няма да ходят в техните устроени и нормални курорти,а ще идват в чибанско 😂😂😂😅12:21 26.01.2019
46 ГосТ
12:26 26.01.2019
47 Ники
12:28 26.01.2019
48 Ники
12:31 26.01.2019
49 стоян георгиев
Коментиран от #51
12:33 26.01.2019
50 стоян
12:43 26.01.2019
51 ГосТ
До коментар #49 от "стоян георгиев":
Виж са, на Банско съм ходил м планината-да карам и лятото на преходи, преди да стане чубанско. Сирлещова къща я държеше много добра приятелка на майка ми от студентството. Ходих и когато стана чубанско,за да карам улеите на Тодорка. Само за инфо- имам места на състезания по фрийрайд, също така имам и емблематични улеи от Алпите и Япония. Може би,ако някога съм зимата в България за повечко време,пак ще отида в чубанско заради прекрасната стара Тодора. Честноо казано,ако ходиш там заради курорта, трябва да си меко казано луд! Все тая, спасение за България няма. Орки,първенюта и подтиснати хора... чубанско да беше проблема...но той е показателен за хоратаКоментиран от #63
12:52 26.01.2019
52 Сърбин
13:04 26.01.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 ГосТ
До коментар #53 от "Истината":
Къде има 10 кабинкови лифта бе омбре ? Я ме просветлиКоментиран от #61
13:10 26.01.2019
56 Хахохихи
13:20 26.01.2019
57 арджентата
До коментар #43 от "Tox":
Личи си, че мисловните ти дейности не функционират нормално! Проблемът си е твой! :) Май ти ще си първи!13:21 26.01.2019
58 арджентата
До коментар #44 от "Ти си объркан":
Спор няма! Така е! Гафове има всеки ден. Ако медиите ги изобличат... следват спиране на строежи, оставки и пр. Това не решава проблема и анархията...13:26 26.01.2019
59 палячо,
До коментар #53 от "Истината":
ти на тая гмеж от бетон без инфраструктура "курорт" ли и викаш бе?! Я ти виж по обратния ред, че гледаш наопаки - на тоя курорт (писти,лифт и влекове) кой разреши да се налее толкова бетон в полите на планината??? Дори инфрастеуктората на селото Банско не го позволява! Ае ИЗчезвай, шут...за фактология ще ми разтяга лукуми, както му изнася!Коментиран от #62
13:34 26.01.2019
60 Лифта
До коментар #1 от "Boxer":
Бетонът седи празен щото хората искат лифт. Като направят лифт, ще се напълни бетона с хора, и ще леем нов бетон. А как е с канализацията Банско?13:52 26.01.2019
61 Истината
До коментар #55 от "ГосТ":
Написал съм. В Кицбюел.Коментиран от #69
14:33 26.01.2019
62 Истината
До коментар #59 от "палячо,":
Наистина си палячо. Много точен ник си си сложил.14:37 26.01.2019
63 стоян георгиев
До коментар #51 от "ГосТ":
ето ти си емблематичния пример.не ходиш ама да няма и за другите!!!!ходил бил като нямало навалица.сега като има не щеш!!!ами като нещеш не ходи бе.що обаче трябва да плюеш и да пречиш на тия дето ходят ?аз ходя на банско от откриването на курорта още когато беше академика.сега е в пъти по-добре.в пъти.проблема е капацитета на лифтовете и опашките.както и монопола на цеко минев .ако се направи втори лифт дето да поеме навалицата до горе сериозно ще се успокои топката за момента,а ако се направи втори курорт на добринище ,ще паднат и цените на лифтовете.трябва да се върви в тази посока,а които иска да ходи ,които му е чубанско свят широк.Коментиран от #68
14:45 26.01.2019
64 Дядо Ване
Баня се къпе човек, ако във всяка тоалетна има по един човек,ако всеки ел.радиатор се включи...ако всички построени хотели са пълни с туристи ??? Какво ще стане с Банско!!!Или както казваше един банскалия ако всеки си освободи стомаха от съдържание с по един килограм ,сами предлагайте и мислете!
14:51 26.01.2019
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 стоян георгиев
До коментар #65 от "ТОЧКАТА":
планината е на тия дето ходят в планината.ти не ходиш ама искаш и другите да не ходят.с тоя манталитет ще остава все по малко народ тук.нормалните нещат да съжителстват с такива като теб и напускат.оставате вие и манговците.те обаче ви лекуват успешно и тенденцията ще се запази!15:55 26.01.2019
67 Бански старец
17:03 26.01.2019
68 ГосТ
До коментар #63 от "стоян георгиев":
А я ми кажи защо не работи Академика ? Защо не обезопасиха склона и не използват капацитета му заедно с вече направената просека за писта,а изсекоха сума ти гора долу, където има сняг максимум месец ? нали се сещаш,при втора кабина къде ще отиде опашката-на Бъндеришка поляна. Тогава ще се започне с искане за нови писти в горския пояс и нови хотели. Няма разумен човек, който да харесва и подкрепя това бетониране и кич на иначе хубавото градче и планина (в миналото). Да,в началото беше нормално кажи речи-бъндеришка поляна и една две нови писти на Шилигарника. Но с Тея нови просеки и лифтове в гората и това безумно строителство стана пълен кенеф бе ! И пак питам, защо затвориха Академик и тоя невероятен склон там ? Колко надвишиха концесията? Колко?Коментиран от #73
17:22 26.01.2019
69 ГосТ
До коментар #61 от "Истината":
Така, айде виж хубаво картата на курорта там и си представи да го разгънат на Пирин около Банско. Какво ще се получи? Там не съм ходил,и като цяло предпочитам Франция и ще ти дам пример за още по голям курорт -Трите долини. Айде виж картата и там. Разликата е че наистина там горски пояс няма. Около Куршвел има малко. Пирин не е Алпите. Алпи-298,100 km²,4810м ; Пирин-2585 km²,2914м Неква разлика намираш ли ?Коментиран от #77, #78
17:34 26.01.2019
70 ИМПЕРИАЛИСТ
Освен това, пистите, лифтовете и влековете на Добринище -Безбог, Беталовото, Кулиното, Семково ... вече съществуват...
Коментиран от #72
17:34 26.01.2019
71 ИМПЕРИАЛИСТ
Всичко може да си направим,-лифтове, хотели, магистрали, молове, небостъргачи, заводи, ....ПРИРОДА НЕ!
Втори кабинков лифт не е потребен. Проблемите на Пирин и Банско ще се решат с оформянето на теснолинейката в Разложка долина като ЖП пръстен и се свържат селищата: Белица, Якоруда, Разлог, Банско, Добринище.... и т. н.
Повече от половината пръстен отдавна е построен. Той е само малък участък от теснолинейката която минава през Родопите. Остават около 20 км. да се затвори пръстена. Площа на цялата Разлошка долина е приблизително колкото София. Влакчетата по "Пръстена" да бъдат луксозни, с отопление и най-важно -на често. При лошо време е неземно удоволствие за скиора, да разпусне в минералната баня на Добринище, а и други минерални извори има в долината които могат да се използват. СЪЩЕВРЕМЕННО ЩЕ СЕ ПОЛЗВАТ ОТ СКИОРИТЕ И СЪСЕДНИТЕ СКИ ЗОНИ, КОЕТО ЩЕ ПРЕМАХНЕ СТРУПВАНЕТО ПО ПИСТИТЕ НА ВРЪХ ТОДОРКА. Тъй като Разложката долина е оградена и от още две велики БЪЛГАРСКИ планини: Рила, и Родопите, може да се изградят и нови ски зони в тях. Ако на кабинката има много хора, ще може да караш по съществуващите вече пистите на Добринище -Безбог, Беталовото, Кулиното, Семково и по други бъдещи нови писти.
Сега, като се закотвиш
17:37 26.01.2019
72 ГосТ
До коментар #70 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Така е. Така правят хората,като се съобразяват с планините си и защитените си територии. Никъде,ама никъде не променят статути на паркове заради туристи !17:42 26.01.2019
73 стоян георгиев
До коментар #68 от "ГосТ":
за академика имаш предвид лифта към вихрен с въпросната студенска хижа предполагам.тва бе едно недоразумение.стръмен склон с южно изложение и просека за писта не е имало.имаше само за лифта с идеята да се кара горе лятото в един от улеите дето пада лавина.капацитета на страната от томба както и сините писти от към шилигарника многократно увеличиха възможостите.реално въпросните писти не са в ниското,а и ски оръдията компенсират затоплянето.банско затваря преди снега да се е стопил и може спокоино да се кара поне още 20 дни ,до средата на маи.никви искания за нови писти няма.тва е поредната партенка .иска се просека за нов лифт която частично е вече съществуваща.новия лифт ще облекчи качването от банско до скицентъра,което към момента е големия проблем щото горе съоръженията поемат.няма да се строят и нови хотели в алпииската зона щото е неатрактивно.гостите искат да си са в банско.затова и всичко извън банско пустее ,изключая баня ,но там е заради минералната вода.пирин голф,реденка и т.н. хотели извън банско са полупразни и цените им са в пъти по-ниски от тези в банско.отоговорих ти за академика.тя е неатрактивна като изложение и наклон и трябваше много да се сече.курорта си е ок.не случанио го харесват всички на балканите барабар с руснаци ,евреи и англичани.само трябва за сега втора кабинка и да се тръгне към правенето на добринище ,като по-евтина и семеен тип дестинация.един нов лифт както и пооправяне на пистите ,както и оръдия за сняг ще решат проблКоментиран от #74, #75
01:52 27.01.2019
74 стоян георгиев
До коментар #73 от "стоян георгиев":
за академика имаш предвид лифта към вихрен с въпросната студенска хижа предполагам.тва бе едно недоразумение.стръмен склон с южно изложение и просека за писта не е имало.имаше само за лифта с идеята да се кара горе лятото в един от улеите дето пада лавина.капацитета на страната от томба както и сините писти от към шилигарника многократно увеличиха възможостите.реално въпросните писти не са в ниското,а и ски оръдията компенсират затоплянето.банско затваря преди снега да се е стопил и може спокоино да се кара поне още 20 дни ,до средата на маи.никви искания за нови писти няма.тва е поредната партенка .иска се просека за нов лифт която частично е вече съществуваща.новия лифт ще облекчи качването от банско до скицентъра,което към момента е големия проблем щото горе съоръженията поемат.няма да се строят и нови хотели само трябва за сега втора кабинка и да се тръгне към правенето на добринище ,като по-евтина и семеен тип дестинация.един нов лифт както и пооправяне на пистите ,както и оръдия за сняг ще решат проблема и там.планината трябва да се пази,но и познава.скиспорта е една стъпка в тази посока.много по-добре според мен да има 4 -5 големи ски курорта отколкото 100 малки.малките ще направят много по-големи бели и много по-трудно ще се контролират,но трябва да се сепарира бизнеса .да има курорти за джоба и на средния българин,щото в банско монопола на цеко минев скоро ще направи картата 100 лева на човек.Коментиран от #76
01:53 27.01.2019
75 ГосТ
До коментар #73 от "стоян георгиев":
Няма смисъл даже да отговарям на тези излияния. Стръмен и лавиноопасен склон... А какво трябва, само в горите да се сече,за по малко стръмни нелавиноопасни склонове? Дето има много сняг.В Алпите почти всички писти са налавиноопасни склонове и много от тях са стръмни ;). Както казах,боли ме фара !!! Унищожавайте и серете ! Природа ще остане в цивилизацията.Коментиран от #98
03:13 27.01.2019
76 ГосТ
До коментар #74 от "стоян георгиев":
Глупости. Навсякъде,ама абсолютно навсякъде структурата е такава- малки курорти. И някъде,те просто са свързани в мечтаните от вас километри писти.Коментиран от #99
03:16 27.01.2019
77 ГосТ
До коментар #69 от "ГосТ":
Ахахаха не ви харесва май реалното сравнение между Пирин и Алпите а? Уроди неземни. Щело чубанско да конкурира курортите в Алпите 😂😂😂. Там повечето отиват на бардак,а нормални не повтарят!Коментиран от #79, #80
03:20 27.01.2019
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Истината
До коментар #77 от "ГосТ":
Разбира се, че няма база за сравнение. Алпите са много по-пренаселени. Там живеят над ДВАНАЙСЕТ МИЛОНА ДУШИ. Прочети пак внимателно НАД 12 000 000 ДУШИ и минават десетки хиляди километра магистрали. Колко магистрали минават през Пирин?03:49 27.01.2019
80 Истината
До коментар #77 от "ГосТ":
“.....В планината има много курорти – някои от тях допринасят много за туризма там. Годишно Алпите се посещават от повече от 100 милиона туристи. Около 15% от живущите в Алпите работят в областта на туризма. Санкт Мориц е един от най-известните курорти в Алпите. [8] През Алпите минават 5 от 11-те европейски маршрути E1, E2, E4, E5, E10. [18]”. Я сега кажи колко туристи минават през Банско? Ще ти помогна. Не са 100 000 000, а само 200 000.04:06 27.01.2019
81 ГосТ
До коментар #78 от "Истината":
Не случайно ти дадох сравнение между двете планини. Това означава, може да ти послужи за да направиш сметка каква част от общата площ се използва за туризъм и каква част остава като паркове. Както казах вече, любител съм на френските Алпи и съм ходил основно там. Знам много добре инфраструктурата на курортите им и каква част са паркове. Нека оставим настрана грозотата, която замени иначе стилното градче Банско и да погледнем цифрите. Не ми давай,цифри от населените места,а от курортите. Пак ти казвам, погледни площта на Кицбюел на картата и го наложи върху Пирин около Банско, може да направиш това и с Трите долини,за които каролев толкова грачи. И какво остава от Пирин? Хахаха.какво? Разбира се, че са по населени Алпите (селища в подножието) !!! Ти какво очакваш? Планинска верига 100 пъти по голяма от Пирин !?04:24 27.01.2019
82 ГосТ
До коментар #78 от "Истината":
Точно защото съм ходил и виждал,давам мнение от позицията на планинар и карач. Знам много добре инфраструктурата на Албервил и Шами, както и тази на Хакуба (Нагано)- всички домакини на Олимпиади ! Аз съм за развитието на зимните спортове,но не и на евтиния пошъл туризъм. Въпреки всичко, наистина не искам България да бъде кенеф. Аз също искам Витоша да работи на максималния си капацитет, който е проектиран от австрийски инженери преди много, много години. Както писах обаче, това явно няма да стане.04:38 27.01.2019
83 Сърбин
До коментар #78 от "Истината":
Само че Кицбюел е по на север, което удобно ти убягва. Тпнр. И Кицбюел е в планинска верига дълга стотици километри, а не като нашия Пирин, на който високата част няма и 10 км. Тпнр.Коментиран от #84, #85, #91
06:39 27.01.2019
84 ГосТ
До коментар #83 от "Сърбин":
Това са тролове, които в алчността и безвкусицата си сравняват средиземноморската ривиера с нашата част от черноморието и Алпите с Пирин. А когато им дадеш цифри започват да говорят колко селища и пътища имало в Алпите. Каква е връзката? Алпите са точно 100 пъти по големи от Пирин (малко повече) и приблизително два пъти по високи.Лесно може да се сумират километрите писти и отнесат към общата площ. Като се вземе предвид и разположението им (горски/алпийски пояс). Същото може да се направи и със средиземноморието и нашата част от черно море. Въпреки, че и средиземноморието е много застроено. Затова нормалните хора предпочитат океана.Коментиран от #89
08:21 27.01.2019
85 ГосТ
До коментар #83 от "Сърбин":
Лошото е,че точно такива алчни и безскрупулни хора, лишени от всякаква естетика и морал определят развитието на страната. И ще спечелят...Коментиран от #90
08:22 27.01.2019
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Аз и ти
08:31 27.01.2019
88 Тодор
08:55 27.01.2019
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Истината
До коментар #83 от "Сърбин":
А на теб удобно ти избягва факта, че Алпите процентно са много по-населени и с повече лифтове и писти от Пирин. Запомни ПРОЦЕНТНО.Коментиран от #94
14:53 27.01.2019
92 ГосТ
До коментар #89 от "Истината":
Кво ми говориш за население бе ? Като аз ти говоря за съотношение ски писти/площ в алпийския пояс ?! Колко е алпийската част на Пирин? Кви магистрали,кви селища ? Много ясно че ще има магистрали и селища в тая огромна планина. Пак ти повярвам бе, наложи Кицбюел или Трите долини върху масива около Банско ! Ти нормален ли си бе? Ще ми сравняват Кицбюел и Шамони с Банско.15:39 27.01.2019
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 ГосТ
До коментар #91 от "Истината":
Кво значи населени бе мишок? И как ги изчисляваш тея проценти ? Кви са тия проценти? Пак криви сметкиКоментиран от #97
15:50 27.01.2019
95 ГосТ
16:24 27.01.2019
96 п.п.
16:36 27.01.2019
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 стоян георгиев
До коментар #75 от "ГосТ":
лавинния склон е от другата страна на вихрен.лифта качваше до горе ,а там през склона имаше влек паничка която се спускаше в един от улеите.а природата не е мачкат курортие пич ,а организацията.в алпите е буфкано с курорти ,но хората пазят .просеки има бол,но за сметка на тях се засаждат нови гори и не се губи.отвори на словения или швеицария и гледаи курорти,просеки и лифтове.пълно е !!!те обаче кво пречат?пак си има животни,пак си има чиста природа и т.н.просто трябва да спазим стандарта и ние.щото ако 1986 година на банско е можело и е имало зимата 20 хиляди човека сега минават 500 хиляди и тва не е лошо.щото хората се възпитават да ходят в планината да карат ски да са в контакт с природата.освен това курорта дава поминък на маса народ,което хич не е маловажно в тази мизерна страна.23:47 27.01.2019
99 стоян георгиев
До коментар #76 от "ГосТ":
има малки курорти там дето има стриктен контрол.представи си сега картината .правят ски курорт на добринище,надолу на гоце делчев на сандански на кресна и на симитли и така и в рила и стара планина и родопите...знаеш ли кво ще стане?бедна ти е фантазията.нещо като тва дето стана по морето.по-добре да се направят на три четири места в цялата страна.хем да се смогне с инфраструктурата ,хем да има някакъв мониторинг и контрол.23:51 27.01.2019
100 Милена
12:51 28.01.2019
101 Митко
13:52 28.01.2019
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 ГосТ
18:28 28.01.2019
104 ГосТ
18:59 28.01.2019